Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Great Smokey Mountains?
Great Smokey Mountains?
Iemand hier ooit wel eens geweest? Hoe is het daar zo rond eind september-begin oktober?
En wat is de dichtsbijzijnde luchthaven om op aan te vliegen?
En wat is de dichtsbijzijnde luchthaven om op aan te vliegen?
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Hi Bart
Ben er net geweest, heel mooi! Maar ik zou het niet echt weten hoe het later in het jaar is. Denk dichtbijzijnde aanvlieghaven: Nashville.
Aan de ene kant ligt Cherokee (NC) - en aan de andere kant Gatlinburg / Pigeon Force (TN) .......zeer toeristische plaasten!!! Was blij door te kunnen rijden, maar dat is persoonlijk.
Smokey Mountains was heel mooi, maar de Natchez Trace Parkway is ook de moeite waard. Deze begint bij Nashville. Geen bergen, maar prachtige wegen/route. ( max. speed 50MPH)
Jeannine
Ben er net geweest, heel mooi! Maar ik zou het niet echt weten hoe het later in het jaar is. Denk dichtbijzijnde aanvlieghaven: Nashville.
Aan de ene kant ligt Cherokee (NC) - en aan de andere kant Gatlinburg / Pigeon Force (TN) .......zeer toeristische plaasten!!! Was blij door te kunnen rijden, maar dat is persoonlijk.
Smokey Mountains was heel mooi, maar de Natchez Trace Parkway is ook de moeite waard. Deze begint bij Nashville. Geen bergen, maar prachtige wegen/route. ( max. speed 50MPH)
Jeannine
Ook wij zijn in juni door de Great Smoky Mountains gereden. Prachtige beboste bergen.
4Me heeft gelijk wat betreft Cherokee....wij zijn er wel geweest, maar dat hadden we nooit moeten doen. Behalve het Cherokee Museum is er werkelijk niets dat de moeite waard is. Wij hadden Gatlinburg ook nog op het programma staan, maar na het zien van Cherokee hebben we die plaats overgeslagen. Beter kun je overnachten in de Mountains zelf, waar je langs de slingerende weg allerlei cabins of lodges tegenkomt. De GSM moeten in het najaar nog mooier zijn door de kleuren van de bomen, wel schijnt het dan ontzettend druk te zijn.
4Me heeft gelijk wat betreft Cherokee....wij zijn er wel geweest, maar dat hadden we nooit moeten doen. Behalve het Cherokee Museum is er werkelijk niets dat de moeite waard is. Wij hadden Gatlinburg ook nog op het programma staan, maar na het zien van Cherokee hebben we die plaats overgeslagen. Beter kun je overnachten in de Mountains zelf, waar je langs de slingerende weg allerlei cabins of lodges tegenkomt. De GSM moeten in het najaar nog mooier zijn door de kleuren van de bomen, wel schijnt het dan ontzettend druk te zijn.
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Mijn foto's o.a. Smokey Mountains staan nu in een album.
Kijk en geniet alvast
http://community.webshots.com/user/travelmad
Jeannine
Kijk en geniet alvast
http://community.webshots.com/user/travelmad
Jeannine
hoiiii
Ja ik ben er net ook geweest en we hebben de Bluerigh parkway genomen to Ashville .En mijn god was was het mooi ik was er echt helemaal still van .Maar ik kan het je zeker aanraden om eens te gaan kijken En mij is vertelt dat het daar op zijn mooist is als de herfts begint en dat hebben mensen, me verteld die daar wonen dus echt zeker eens gaan kijken .
groetjes natasja
Ja ik ben er net ook geweest en we hebben de Bluerigh parkway genomen to Ashville .En mijn god was was het mooi ik was er echt helemaal still van .Maar ik kan het je zeker aanraden om eens te gaan kijken En mij is vertelt dat het daar op zijn mooist is als de herfts begint en dat hebben mensen, me verteld die daar wonen dus echt zeker eens gaan kijken .
groetjes natasja
De Great Smokey Mountains zijn inderdaad mooi. En de plaatsen in de omgeving ook, maar dat is meer een kwestie van smaak en wat je er zoekt. Toen wij er waren was er in Pigeon Forge een autoshow, fantastisch!
Maar ja, als auto's niet hetgene is wat je zoekt, dan zou ik me voor kunnen stellen, dat je er niets aan zou vinden. Want de omgeving is nogal ingesteld op Amerikaanse toeristen, met o.a. een Ripleys en ook Dollywood is in de buurt.
We hebben toen, ik geloof dat het in 2003 was, een huis gehuurd en zijn een week daar in de buurt geweest.
Maar ja, zoals gezegd, het is maar net, wat je er zoekt. Wij konden die week rust goed gebruiken, en hebben ons goed vermaakt.
Maar ja, als auto's niet hetgene is wat je zoekt, dan zou ik me voor kunnen stellen, dat je er niets aan zou vinden. Want de omgeving is nogal ingesteld op Amerikaanse toeristen, met o.a. een Ripleys en ook Dollywood is in de buurt.
We hebben toen, ik geloof dat het in 2003 was, een huis gehuurd en zijn een week daar in de buurt geweest.
Maar ja, zoals gezegd, het is maar net, wat je er zoekt. Wij konden die week rust goed gebruiken, en hebben ons goed vermaakt.
- 4me
- Amerikafan
- Contacteer:
Hi, wij hebben met een midsize gereden. Wij zijn via Cherokee park ingegaan. ca. 13.00 uur Eerst naar het punt met de uitkijkpost gegaan, maar niet de wandeling gemaakt. Toen naar Cades Cove gedaan. Hier was de max. snelheid was erg laag (Cades Cove) , dus opschieten kan gewoon niet. Je kan daar wel kiezen tussen een korte en lange route. Alle bezienswaardigheden hebben wij niet eens aangedaan. Natuur is gewoon erg mooi daar. Om ca. 19.00 uur verlieten wij Cades Cove richting Gatlinburg. Hou er rekening mee dat je met huurauto's meestal NIET op onverharde wegen mag rijden! Succes!
Jeannine
Jeannine
-
- Amerika-ontdekker
maxsmommy, ik ben in juni bij Biltmore Estate geweest, was er ook erg van onder de indruk. Van de toegangsprijs van 40 dollar was ik trouwens ook onder de indruk
.
Het is te groot om in 1 dag te bekijken, maar je krijgt toch wel een goed beeld van hoe het er in die tijd allemaal toeging.
In ieder geval een aanrader als je in de buurt bent.

Het is te groot om in 1 dag te bekijken, maar je krijgt toch wel een goed beeld van hoe het er in die tijd allemaal toeging.
In ieder geval een aanrader als je in de buurt bent.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2380 Weergaves
-
Laatste bericht door schre062
-
- 5 Reacties