Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken in afwachting van je SSN?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Werken in afwachting van je SSN?

Bericht door Dento »

TedjevanEs schreef:Suc6 met solliciteren en hier 1 van mijn favo nummers van de jaren '80 even lekker hard draaien:
Dank je! Als Limburger kan ik dit wel waarderen (aangezien de Janse Bagge Band een Limburgse band is - ik heb ze meerdere malen live gezien, en onder het bier weer huiswaarts gekeerd na afloop :lol: )

Maar inderdaad, een goed thema nummer! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Gefeliciteerd Dennis, nu kun je aan de slag met het solliciteren.

Ik wens je daarbij veel succes en hoop dat je gauw een geschikte baan zult vinden.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Succes Dennis, hoop dat alles goed gaat en je SSN binnen een week in huis hebt!! :beerchug: :dance:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

TedjevanEs schreef:
Dento schreef:Er waren maar twee mensen voor me, waardoor ik nog geen 10 minuten heb hoeven wachten voordat ik aan de beurt was.
Ik herinner me dat de SS Offices hier meer in de categorie 'neem een goed boek mee' vallen :shock:
Ik denk dat het er grotendeels van af hangt waar je gaat en op welk tijdstip.. ikzelf moest een paar weken terug in de ochtend ongeveer 30-45 minuten wachten en toen ik in de middag terugging (ze hadden de postcode verkeerd overgenomen en ik wilde zeker weten dat het goed was) heb ik nog geen 5 minuten gewacht omdat er echt helemaal niemand aan het wachten was (en het was toch zeker 2 uur voor sluitingstijd).
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Dennis, heel veel succes met solliciteren !

Heb je al specifieke banen op het oog ?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef: Erg snel, en erg makkelijk - als alles goed gaat heb ik dinsdag al mijn SSN - precies één week na aankomst - en kan ik dus dinsdag al beginnen met solliciteren!
Mooi! Gefeliciteerd, dat scheelt een hoop, dan heb je die "horde" maar alvast genomen!
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

phillybilly schreef:Heb je al specifieke banen op het oog ?
Nou, er zijn banen genoeg te vinden als je een medische achtergrond hebt, vrachtwagenchauffeur bent, of in de IT zit - en helaas zijn dat geen baantjes voor mij.

Maar vanaf morgen ga ik gewoon eens solliciteren bij Target en Wal*Mart, plus ik heb een baan gezien bij de City of Fort Collins die erg interessant lijkt. En voor de rest is het gewoon zoeken en solliciteren...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Heel erg gefeliciteerd met je SSN. Moet eerlijk zeggen dat ik wel jaloers ben, bij mij duurde het allemaal een stuk langer. En als je 8 maanden thuis zit te wachten op al dat gedoe, dan gaat dat op een gegeven moment toch een beetje knagen :banghead:

En zoals ik kan zien, je hebt ook de perfecte instelling. Niet te beroerd om te werken, wat het ook is. Dezelfde instelling die ik had. Ik zat in NL als Assistent-Accountant mijn centen te verdienen. Ben hier in de US begonnen als "crewmember" bij Dunkin Donuts. Na 2 weken aanbod voor de nachdiensten bij Target gekregen. Maar nadat ik door de verplichte drugstest was, en nog voordat mijn eerste werknacht begon, had ik alweer een ander baantje kunnen oppikken via een vriend hier van me. Op dit moment zit ik weer op kantoor met een stropdas bij een oiliemaatschappij hier aan de Oostkust.

Heel veel succes.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Dento schreef:
phillybilly schreef:Heb je al specifieke banen op het oog ?
Nou, er zijn banen genoeg te vinden als je een medische achtergrond hebt, vrachtwagenchauffeur bent, of in de IT zit - en helaas zijn dat geen baantjes voor mij.

Maar vanaf morgen ga ik gewoon eens solliciteren bij Target en Wal*Mart, plus ik heb een baan gezien bij de City of Fort Collins die erg interessant lijkt. En voor de rest is het gewoon zoeken en solliciteren...

Zeker geen IT Dennis? (vroeg zij hoopvol, met een blik op de bonus die ze krijgt bij het aanbrengen van nieuwe werkemers ;-))
--
Tink
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Nou, er zijn banen genoeg te vinden als je een medische achtergrond hebt, vrachtwagenchauffeur bent, of in de IT zit - en helaas zijn dat geen baantjes voor mij.

Nou weet ik niet wat voor achtergrond je hebt, maar volgens mij ben je goed opgeleid en dan zijn er ook wel andere mogelijkheden dan Target. Niets ten nadele van werken in een winkel, maar je kunt wel wat meer. Heb je bv al een Monster profiel aangemaakt? Misschien ten overvloede hoor, maar dat wil nog weleens helpen. En elke dag even "updaten", dan kom je weer omhoog in queries van een evt. werkgever. Werken bij de city of staat is soms ook een goede optie. Als het heel tijdelijk is, kun je ook eens denken aan een soort van telemarketingachtige baan.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tink schreef:Zeker geen IT Dennis? (vroeg zij hoopvol, met een blik op de bonus die ze krijgt bij het aanbrengen van nieuwe werkemers ;-))
Helaas, nee... :wink:
Bandido schreef:Nou weet ik niet wat voor achtergrond je hebt, maar volgens mij ben je goed opgeleid en dan zijn er ook wel andere mogelijkheden dan Target.
Ik heb Nederlands Recht gestudeerd, dus helaas niet direct een richting waar je veel mee kunt in de VS - hoewel je natuurlijk wel je denkniveau hebt aangetoond, waar men in de VS toch vaak ook wel naar kijkt.

Ik heb inderdaad een Monster profiel, maar dat moet nodig geupdate worden... dank je voor de herinnering! :wink:

Onze website | Mijn blog
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Doe dan gelijk ook even Careerbuilder.com.
Succes.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:Ik heb Nederlands Recht gestudeerd, dus helaas niet direct een richting waar je veel mee kunt in de VS - hoewel je natuurlijk wel je denkniveau hebt aangetoond, waar men in de VS toch vaak ook wel naar kijkt.

Ik heb inderdaad een Monster profiel, maar dat moet nodig geupdate worden... dank je voor de herinnering! :wink:
Nee, niet direct met Nederlands recht, maar inderdaad laat je wel zien dat je een bepaald denkniveau hebt. Ik zou het ook geen "Dutch law" noemen, maar gewoon "Law school". Dan trekt men op basis van waar je uni staat zelf wel de conclusie wat voor soort recht. En daarmee bedoel ik ook niet dat je nou direct als advocaat moet gaan solliciteren, maar wel op bv een legal afdeling van een groot bedrijf of organisatie. En als je eenmaal ergens binnen bent, dan komt de rest vanzelf. Als je eenmaal werkervaring op niveau hebt opgebouwd bij een Amerikaanse werkgever opent dat vanzelf deuren.

Vooral op je CV ook niet te bescheiden zijn, want dat zijn je concurrenten ook niet. En onderstreep je vreemde talenkennis. Overigens moet je van Monster/Careerbuilder ook weer geen wonderen verwachten, maar ik heb gemerkt dat er wel degelijk naar gekeken wordt door werkgevers. En baat het niet, dan schaadt het niet.
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

En vergeet Linkedin niet, het professionele netwerk gebeuren.
Ik heb al veel vrienden op deze manier, door netwerken, aan een baan zien komen. Veel bedrijven(en headhunters) scannen Linkedin voor geschikte kandidaten.
http://www.linkedin.com
Als je een invite nodig hebt laat maar even weten dan stuur ik je er een.
--
Tink
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Toen ik emigreerde ben ik gewoon gaan zoeken naar werk, maakte niet uit wat. Gewoon om te kunnen overleven.
Moest ook wel want mijn 2000 dollar spaarcentjes gingen snel.
Reserveringsagent geworden voor een resort. Had ik na 30 dagen hier wonen. Verdiende $6.40 per uur.
Was niet veel maar genoeg om van te kunnen leven.
Als je eenmaal werk hebt gaat het wat makkelijker om om je heen te kijken.
Ik heb een aantal tegenslagjes gehad maar uiteindelijk is het goedgekomen.
Ik was dan ook helemaal alleen, geen familie hier, alleen een paar vrienden.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik snap Dennis wel - je wil gewoon -nu- werk, en dat gaat sneller bij de Target dan bij een groot bedrijf.
Maar soms helpt het om heel even rond te kijken voordat je je in een baan stort die eigenlijk onder je niveau ligt. Ik had mezelf, toen we hier kwamen, tot 1 sept gegeven ofzo (op 14 juli konden we ons huis in). Op 28 juli had ik het baan-aanbod van mijn huidige baan. Toegegeven, het ware de langste twee weken van mijn leven, maar het geduld hebben, en niet meteen soliciteren bij de Starbucks heeft wel zijn vruchten afgeworpen. als je namelijk eenmaal werkt heb je ook minder tijd om echt rustig rond te kijken en te soliciteren...
(maar dit zijn maar my two cents natuurlijk:) )
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wat bij ons ook nog eens meespeelt, is dat op 7 december onze spullen aankomen in de VS, en binnen 2 weken richting Colorado zullen gaan. Als we dan nog geen eigen appartement hebben, dan moet het allemaal nog even in opslag blijven staan, à € 200,- per maand (plus eenmalig € 275,- handling kosten). Vandaar dat we nu zo actief aan het zoeken zijn, en inderdaad nú werk willen hebben, zodat we op tijd woonruimte hebben en die € 475,- kunnen besparen (plus eindelijk weer over onze eigen spullen kunnen beschikken).

Ik blijf gewoon zoeken en rondkijken. Morgen ga ik met mijn schoonvader mee naar de lokale Rotary Club om wat contacten op te doen - baat het niet, dan schaadt het ook niet, nietwaar?

Onze website | Mijn blog
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Good for you Dennis. Heel veel succes het gaat vast lukken :dance:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Netwerken, daar draait het immers om. Dus goede zet om met je schoonpa mee te gaan.
Tracht zo snel mogelijk een aantal mensen van die Rotary ook persoonlijk te leren kennen, ga er een keer mee golfen of zo.
Wat voor soort job zoek je eigenlijk, Dennis?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Jammer, er is iets tussen gekomen waardoor mijn schoonvader vandaag niet naar de Rotary gaat - volgende keer beter...

Qua banen waar ik naar op zoek ben: ik sta werkelijk open voor alles wat me maar enigszins aanspreekt. Ik ben niet iemand die maar één bepaalde richting op wilt, omdat ik mezelf daarmee voor mijn gevoel beperk in het aantal kansen op werk.

Aan de ene kant kun je redeneren dat je daardoor wellicht een bepaalde "drive" mist om te gaan voor wat je echt wilt, aan de andere kant kun je redeneren doordat je bereidt bent om buiten je kaders te treden je juist ook weer een bepaalde "drive" toont in de bereidheid om alles - nou ja, veel - aan te pakken.

Het gaat me in eerste instantie ook niet om het verdienen van het grote geld (alhoewel het mooi meegenomen zou zijn :wink: :lol: ) maar om het vinden van werk dat ik leuk vind om te doen, en dat voldoende in het laatje brengt om er de huur en een auto van te kunnen betalen...

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer