Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over de Alles Amerika Meeting 2008
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Vragen over de Alles Amerika Meeting 2008
Oooh, foto's van de Neust. Marian zit om "mijn" plek aan de ontbijttafel en volgens mij hebben Roland en Marloes "onze" kamer gehad. haha.
(hebben jullie ons een heel klein beetje gemist?).
Volgend jaar willen we er toch wel weer bij zijn.
* Note Mod,
De quote verwijderd omdat die alleen maar foto's bevatte, dit maakt de post erg onoverzichtelijk en vraagt veel ruimte.
Vriendelijk verzoek geen foto's te qouten maar alleen tekst om een en ander leesbaar te houden.
(hebben jullie ons een heel klein beetje gemist?).
Volgend jaar willen we er toch wel weer bij zijn.
* Note Mod,
De quote verwijderd omdat die alleen maar foto's bevatte, dit maakt de post erg onoverzichtelijk en vraagt veel ruimte.
Vriendelijk verzoek geen foto's te qouten maar alleen tekst om een en ander leesbaar te houden.
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik vond het gister ook een erg gezellige en geslaagde dag! Ik heb erg gelachen en veel gepraat (had er zelfs keelpijn van
)
Leuk ook dat ik 3e werd bij de fotowedstrijd. Dat had ik echt niet verwacht. Mensen die op mij gestemd hebben: bedankt!
Dat ik de quiz gewonnen had was helemaal een verrassing voor mij, haha!
Ik moet echter Sonja wel gelijk geven wat betreft het stamppottenbuffet. Helaas was er te weinig. We hadden ook verwacht dat er wat later op de avond nog wat warme
en koude hapjes werden geserveerd, zoals aangekondigd werd in dit topic. Gelukkig waren er dop-pinda's.
Wel fijn dat er regelmatig gevraagd werd wat je wilde drinken.
Ook de after-meeting in de Neust was heel gezellig. We lagen om 2.30 uur in bed. 's Ochtends met z'n allen ontbeten. Ik geloof dat de Freule het ook gezellig vond
Ik vond het erg gezellig en de volgende keer ben ik weer van de partij!
Hier volgen nog een aantal foto's. Door het flitsen lijkt het net of het er heel licht was, maar dat was niet zo, het licht was veel meer gedempt.

@Caroline: wij hadden kamer 5.
Volgende keer (waar het ook georganiseerd wordt) moeten we maar een groter hotel uitzoeken, zodat we er met een grotere groep kunnen overnachten. Lijkt me gezellig.
@Markro: ik heb genoten van een heerlijke chocoladetruffel bij de thee vanmiddag

Leuk ook dat ik 3e werd bij de fotowedstrijd. Dat had ik echt niet verwacht. Mensen die op mij gestemd hebben: bedankt!
Dat ik de quiz gewonnen had was helemaal een verrassing voor mij, haha!
Ik moet echter Sonja wel gelijk geven wat betreft het stamppottenbuffet. Helaas was er te weinig. We hadden ook verwacht dat er wat later op de avond nog wat warme
en koude hapjes werden geserveerd, zoals aangekondigd werd in dit topic. Gelukkig waren er dop-pinda's.
Wel fijn dat er regelmatig gevraagd werd wat je wilde drinken.
Ook de after-meeting in de Neust was heel gezellig. We lagen om 2.30 uur in bed. 's Ochtends met z'n allen ontbeten. Ik geloof dat de Freule het ook gezellig vond

Ik vond het erg gezellig en de volgende keer ben ik weer van de partij!

Hier volgen nog een aantal foto's. Door het flitsen lijkt het net of het er heel licht was, maar dat was niet zo, het licht was veel meer gedempt.

@Caroline: wij hadden kamer 5.
Volgende keer (waar het ook georganiseerd wordt) moeten we maar een groter hotel uitzoeken, zodat we er met een grotere groep kunnen overnachten. Lijkt me gezellig.
@Markro: ik heb genoten van een heerlijke chocoladetruffel bij de thee vanmiddag

Lachen die foto van Paula bij het buffet 
Ik mis de namen bij de foto's .... ik zie toch een hoop nieuwe gezichten. Het is gek, ik was er vorig jaar ook, maar het lijkt wel of jullie in een hele andere ruimte zitten. Ik herken het helemaal niet. De bar daar herken ik niet .. maar is de indeling veranderd? Dat zitje met de bank ken ik ook niet ...

Ik mis de namen bij de foto's .... ik zie toch een hoop nieuwe gezichten. Het is gek, ik was er vorig jaar ook, maar het lijkt wel of jullie in een hele andere ruimte zitten. Ik herken het helemaal niet. De bar daar herken ik niet .. maar is de indeling veranderd? Dat zitje met de bank ken ik ook niet ...
Sandy
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De ruimte en de bar zijn het zelfde.
Ze hadden alleen andere tafels en stoelen en het zitje stond nu op het podium.
Ze hadden alleen andere tafels en stoelen en het zitje stond nu op het podium.
Oh wacht .. het podium, is dat waar vorig jaar alle fotoboeken op uitgestald stonden?
Sandy
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ziet er allemaal erg gezellig uit weer, net zoals vorig jaar. Jammer dat we er net niet meer bij konden zijn, maar ja: we zitten nu wel in Amerika, hè, dus da's ook wel aardig!
Leuk idee, die quiz, overigens. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de vragen (en de antwoorden, maar pas ná de vragen)!

Leuk idee, die quiz, overigens. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de vragen (en de antwoorden, maar pas ná de vragen)!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Sorry ik heb vanavond net mijn mailbox leeggemaakt en dus ook dit gedeelte weggegooid, maar ik denk dat Monique hier nog wel voor kan zorgen.Dento schreef: Leuk idee, die quiz, overigens. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de vragen (en de antwoorden, maar pas ná de vragen)!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het ziet er erg gezellig uit! En toch een hoop onbekende gezichten terwijl ik dacht dat ik toch echt de meeste mensen wel kende.
Elly: prachtige foto! Is dit Valley of the Fire?
Marianne
Elly: prachtige foto! Is dit Valley of the Fire?
Marianne
- Noa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ook wij hebben het naar ons zin gehad. Veel gelachen en gekletst.
Ik ben het echter met Marloes en Sonja eens dat het jammer was dat sommige mensen geen keuze meer hadden in de soort stamppot die zij wilden. Die was op. Zij moesten genoegen nemen met wat er over gebleven was.
Ook heb ik de warme en koude hapjes gemist die ons beloofd waren.
Daarentegen was er volop drinken, zodat we geen moment zonder hebben gezeten.
Ik wil alle prijswinnaars van harte feliciteren met hun gewonnen prijs en Marloes, chapeau voor het winnen van de moeilijke quiz.
Ik ben het echter met Marloes en Sonja eens dat het jammer was dat sommige mensen geen keuze meer hadden in de soort stamppot die zij wilden. Die was op. Zij moesten genoegen nemen met wat er over gebleven was.
Ook heb ik de warme en koude hapjes gemist die ons beloofd waren.
Daarentegen was er volop drinken, zodat we geen moment zonder hebben gezeten.
Ik wil alle prijswinnaars van harte feliciteren met hun gewonnen prijs en Marloes, chapeau voor het winnen van de moeilijke quiz.
Fan of the U.S.A.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ook ik heb weer ontzettend genoten van alweer de 5e Alles Amerika Meeting. Weer een hoop bekenden gezien, veel nieuwe gezichten en leuke gesprekken gehad. De inrichting vond ik erg leuk dit keer. Zelfs de verstokte rokers hoefden niet in de kou te staan. Bij tijd en wijle was het daar gewoon druk...
Het viel mij op dat er minder foto's en films vertoond werden dan vorige jaren. Nou is dat absoluut geen probleem en geeft waarschijnlijk aan dat de groep steeds hechter wordt naarmate we elkaar vaker zien en dat iedereen zich erg thuis voelde. Het was dan ook ontzettend gezellig!
De quiz vond ik erg leuk al was die behoorlijk pittig. Elkaar helpen en afkijken mocht maar mijn iPhone moest ik met rust laten onder het streng toeziend oog van het OT...
Kortom een zeer geslaagde meeting en ik kijk alweer uit naar volgend jaar. Er gingen al stemmen op om dat eens te houden vóórdat iedereen naar Amerika gaat (misschien maart, april??) maar of dat haalbaar is moet maar eens bekeken worden. Er komen eerst nog een enkele mini-meetings aan waar ik graag ook naartoe ga. Lijkt me erg leuk als die ook eens in België gehouden wordt zoals Elke voorstelde.
Roland

Het viel mij op dat er minder foto's en films vertoond werden dan vorige jaren. Nou is dat absoluut geen probleem en geeft waarschijnlijk aan dat de groep steeds hechter wordt naarmate we elkaar vaker zien en dat iedereen zich erg thuis voelde. Het was dan ook ontzettend gezellig!
De quiz vond ik erg leuk al was die behoorlijk pittig. Elkaar helpen en afkijken mocht maar mijn iPhone moest ik met rust laten onder het streng toeziend oog van het OT...

Ja, zou leuk zijn voor de thuisblijvers als die de quiz ook konden maken. Wel zonder hulp van het internet, hè? Mocht ik ook niet...Dento schreef:Leuk idee, die quiz, overigens. Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar de vragen (en de antwoorden, maar pas ná de vragen)!

Kortom een zeer geslaagde meeting en ik kijk alweer uit naar volgend jaar. Er gingen al stemmen op om dat eens te houden vóórdat iedereen naar Amerika gaat (misschien maart, april??) maar of dat haalbaar is moet maar eens bekeken worden. Er komen eerst nog een enkele mini-meetings aan waar ik graag ook naartoe ga. Lijkt me erg leuk als die ook eens in België gehouden wordt zoals Elke voorstelde.
Roland
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
DankjewelMartin & Marianne schreef: Elly: prachtige foto! Is dit Valley of the Fire?

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wat de onbekende gezichten betreft zijn het mss de 4 BelgenSandy schreef: Ik mis de namen bij de foto's .... ik zie toch een hoop nieuwe gezichten....

Op foto zeven en acht bij de foto' van Lelie zie je :
Met de bruine trui Elke
Met het blauwe geruite hemd Erwin, de man van Elke
Met het rode hemd Cis, mijn man
Met de zwarte kleding mezelf
Al enkele onbekenden minder

Carine
Groetjes,
Carine
Carine
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik had deze foto ingestuurd:

Het zou leuk zijn als anderen hun foto hier ook zouden plaatsen.
Dan kun je zien welke foto van wie is.

Het zou leuk zijn als anderen hun foto hier ook zouden plaatsen.
Dan kun je zien welke foto van wie is.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vreemd, Monique had ons vragenstellers de quiz toegestuurd en ik wilde hem bewaren, maar kan hem niet meer vinden. Dit waren in ieder geval mijn ingestuurde vragen:
1. Welke president noemde het landgoed Monticello in Virginia "thuis"?
a. George Washington
b. Thomas Jefferson
c. James Madison
d. James Monroe
2. Welke architect ontwierp de stad Washington DC?
a. Pierre L'Enfant
b. Winthrop Faulkner
c. Frank Lloyd Wright
d. Eero Saarinen
3. Virginia wordt ook wel "the birthplace of presidents" genoemd, hoeveel presidenten werden in deze staat geboren?
a. 8
b. 7
c. 9
d. 6
1. Welke president noemde het landgoed Monticello in Virginia "thuis"?
a. George Washington
b. Thomas Jefferson
c. James Madison
d. James Monroe
2. Welke architect ontwierp de stad Washington DC?
a. Pierre L'Enfant
b. Winthrop Faulkner
c. Frank Lloyd Wright
d. Eero Saarinen
3. Virginia wordt ook wel "the birthplace of presidents" genoemd, hoeveel presidenten werden in deze staat geboren?
a. 8
b. 7
c. 9
d. 6
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Dit was mijn ingestuurde foto, gemaakt vanaf de Durango trein op 24 mei dit jaar. De tegenstelling sneeuw/kou en het frisse voorjaarsgroen vond ik erg mooi.

Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Amerika-expert
Van Peejay in Pennsylvania
Vraag 1
Iedereen kent ze of heeft weleens van ze gehoord: de Pennsylvania Dutch. Maar wie zijn deze mensen nu eigenlijk?
a. Een bepaalde groep mensen in de VS die erg zuinig leven
b. Afstammelingen van Nederlandse emigranten anno 1800
c. Afstammelingen van Duitse emigranten anno 1800
d. Bewoners van het plaatsje Dutch in Pennsylvania
Vraag 2
In het Noordoosten van Pennsylvania ligt een stad Scranton, ook wel ‘the Electric City’ genoemd. De bijnaam komt van:
a. Scranton had in 1886 de primeur in de VS met een elektrische trolly
b. Scranton had in 1890 de primeur in de VS met een elektrische trein
c. In Scranton betaalt men de hoogste prijs voor elektriciteit in de VS
d. Scrantons bewoners verbruiken meer elektriciteit dan die van elke andere stad van de VS
Vraag 3
In Pennsylvania ligt een natuurpark met de Bushkill watervallen. Wat is de nickname van deze watervallen?
a. The Penn Falls
b. The Niagara of Pennsylvania
c. Vertical drop Falls
d. The other Niagara
Van Petra/VS in Virginia
Vraag 4
Welke president noemde het landgoed Monticello in Virginia ‘thuis’?
a. George Washington
b. Thomas Jefferson
c. James Madison
d. James Monroe
Vraag 5
Welke architect ontwierp de stad Washington DC?
a. Pierre l’Enfant
b. Winthrop Faulkner
c. Frank Lloyd Wright
d. Eero Saarinen
Vraag 6
Virginia wordt ook wel ‘the birthplace of presidents’ genoemd. Hoeveel presidenten werden in deze staat geboren?
a. 8
b. 7
c. 9
d. 6
Van ANY in New York State
Vraag 7
Wat is een spiedie?
a. een broodje gemarineerd vlees
b. een zwembroek
c. een achtbaan
d. een racebaan
Vraag 8
Wat is de naam van een historisch kanaal in New York, gegraven door middel van man en paardenkracht, dat gereed kwam in 1925?
a. Ontario Canal
b. New York Canal
c. Erie Canal
d. Niagara Canal
Vraag 9
Uit hoeveel meren bestaan de Finger Lakes?
a. 10
b. 12
c. 9
d. 11
Van DixieChick in Georgia
Vraag 10
Welke van deze drie liedjes is een state song?
a. Walking in Memphis van Marc Cohn
b. Georgia on my Mind van Ray Charles
c. Sweet Home Alabama van Lynryd Skynrd
Vraag 11
Hoe wordt de Wiener Schnitzel in het diepe zuiden genoemd?
a. chicken fried steak
b. country fried steak
c. german fried steay
Vraag 12
Welke van deze staten heeft een canyon?
a. South Carolina
b. Tennessee
c. Georgia
Van Dutch_in_Seattle in Washington
Vraag 13
Welke van de volgende namen is NIET de naam van een indianenstam in de staat
Washington?
a. Snohomish
b. Samish
c. Skalamish
d. Swinomish
Vraag 14
Hoe verwijzen inwoners van Seattle in de spreektaal naar de University of Washington?
a. Uni-Wash
b. Husky Academy
c. U-dub
d. The U
Vraag 15
Het gebied rond Walla Walla in het zuiden van Washington is beroemd om welk landbouwproduct?
a. uien
b. asperges
c. tomaten
d. aardappelen
Vraag 16
Welke TV-serie speelt zich NIET af in de staat Washington?
a. Frasier
b. Grey’s Anatomy
c. Twin Peaks
d. House MD
Van NedinMO in Missouri
Vraag 17
Mark woont in Springfield, Missouri. Springfield ligt aan de voet van een van de oudste gebergten van Amerika, dat het zuiden van Missouri en het noorden van Arkansas bedekt. Hoe heet dit gebergte?
a. The Missouri Mountains
b. The Ozark Mountains
c. The Moark Moutains
Vraag 18
Onbekend maar zeker aan te bevelen voor de Nederlandse tourist is Branson, MO op route 66. Een must als je de Amerikaanse cultuur wilt opsnuiven. Jaarlijks komen hier zo’n 7 miljoen voornamelijk Amerikaanse toeristen. Meer dan naar enige andere toeristenplaats in Amerika, komen de meeste toeristen hier per:
a. eigen vervoer
b. bus
c. vliegtuig
Vraag 19
Welke forummoderator is weleens bij Mark (NedinMO) op bezoek geweest?
a. Dennis
b. Rob
c. Marjan (Hekkie)
Van Manja in Utah
Vraag 20
Wat is de naam van de mormonenleider die in 1847 Salt Lake City stichtte:
a. Elner Young
b. Brigham Young
c. Joseph Smith
d. Lucy Mack Smith
Vraag 21
Sinds wanneer is Zion een Nationaal Park?
a. 1917
b. 1919
c. 1928
d. 1929
Vraag 22
Sinds 4 januari 1896 is Utah formeel een staat van de Verenigde Staten van Amerika. De hoeveelste staat is Utah?
a. 25e
b. 35e
c. 45e
d. 49e
Van Staceybeessie in North Carolina
Vraag 23
Wat is de hoofdstad van North Carolina?
a. Charlotte
b. Asheville
c. Raleigh
d. Wilmington
Vraag 24
Wat is een typisch Caroliaanse lekkernij van de grill/BBQ?
a. smoked ribs (overladen met BBQ-saus)
b. pig-pickin (half varken op de grill waarvan het vlees wordt afgeplukt)
c. pot roast (stoofpot met allerlei groenten en vlees)
d. beer-can chicken (hele kip, met een blikje vol bier in zijn achterwerk, zo op de grill geplaatst)
Vraag 25
Wat is het ‘geheime’ ingrediënt voor lekkere smoked BBQ-ribs?
a. veel peper aan de saus toevoegen
b. alleen op een houtskoolgrill maken
c. een laurierblaadje aan de saus toevogen
d. een half blikje Coca-Cola aan de saus toevoegen
Van Wiepster in Florida
Vraag 26
Wat is de andere naam voor Brevard County?
a. Space Coast
b. Musquito county
c. Treasure Coast
Vraag 27
Waarom is het kengetal voor Brevard County 321?
a. leuk getal
b. take off.....Cape Canveral
c. was het enige wat nog over was
Vraag 1
Iedereen kent ze of heeft weleens van ze gehoord: de Pennsylvania Dutch. Maar wie zijn deze mensen nu eigenlijk?
a. Een bepaalde groep mensen in de VS die erg zuinig leven
b. Afstammelingen van Nederlandse emigranten anno 1800
c. Afstammelingen van Duitse emigranten anno 1800
d. Bewoners van het plaatsje Dutch in Pennsylvania
Vraag 2
In het Noordoosten van Pennsylvania ligt een stad Scranton, ook wel ‘the Electric City’ genoemd. De bijnaam komt van:
a. Scranton had in 1886 de primeur in de VS met een elektrische trolly
b. Scranton had in 1890 de primeur in de VS met een elektrische trein
c. In Scranton betaalt men de hoogste prijs voor elektriciteit in de VS
d. Scrantons bewoners verbruiken meer elektriciteit dan die van elke andere stad van de VS
Vraag 3
In Pennsylvania ligt een natuurpark met de Bushkill watervallen. Wat is de nickname van deze watervallen?
a. The Penn Falls
b. The Niagara of Pennsylvania
c. Vertical drop Falls
d. The other Niagara
Van Petra/VS in Virginia
Vraag 4
Welke president noemde het landgoed Monticello in Virginia ‘thuis’?
a. George Washington
b. Thomas Jefferson
c. James Madison
d. James Monroe
Vraag 5
Welke architect ontwierp de stad Washington DC?
a. Pierre l’Enfant
b. Winthrop Faulkner
c. Frank Lloyd Wright
d. Eero Saarinen
Vraag 6
Virginia wordt ook wel ‘the birthplace of presidents’ genoemd. Hoeveel presidenten werden in deze staat geboren?
a. 8
b. 7
c. 9
d. 6
Van ANY in New York State
Vraag 7
Wat is een spiedie?
a. een broodje gemarineerd vlees
b. een zwembroek
c. een achtbaan
d. een racebaan
Vraag 8
Wat is de naam van een historisch kanaal in New York, gegraven door middel van man en paardenkracht, dat gereed kwam in 1925?
a. Ontario Canal
b. New York Canal
c. Erie Canal
d. Niagara Canal
Vraag 9
Uit hoeveel meren bestaan de Finger Lakes?
a. 10
b. 12
c. 9
d. 11
Van DixieChick in Georgia
Vraag 10
Welke van deze drie liedjes is een state song?
a. Walking in Memphis van Marc Cohn
b. Georgia on my Mind van Ray Charles
c. Sweet Home Alabama van Lynryd Skynrd
Vraag 11
Hoe wordt de Wiener Schnitzel in het diepe zuiden genoemd?
a. chicken fried steak
b. country fried steak
c. german fried steay
Vraag 12
Welke van deze staten heeft een canyon?
a. South Carolina
b. Tennessee
c. Georgia
Van Dutch_in_Seattle in Washington
Vraag 13
Welke van de volgende namen is NIET de naam van een indianenstam in de staat
Washington?
a. Snohomish
b. Samish
c. Skalamish
d. Swinomish
Vraag 14
Hoe verwijzen inwoners van Seattle in de spreektaal naar de University of Washington?
a. Uni-Wash
b. Husky Academy
c. U-dub
d. The U
Vraag 15
Het gebied rond Walla Walla in het zuiden van Washington is beroemd om welk landbouwproduct?
a. uien
b. asperges
c. tomaten
d. aardappelen
Vraag 16
Welke TV-serie speelt zich NIET af in de staat Washington?
a. Frasier
b. Grey’s Anatomy
c. Twin Peaks
d. House MD
Van NedinMO in Missouri
Vraag 17
Mark woont in Springfield, Missouri. Springfield ligt aan de voet van een van de oudste gebergten van Amerika, dat het zuiden van Missouri en het noorden van Arkansas bedekt. Hoe heet dit gebergte?
a. The Missouri Mountains
b. The Ozark Mountains
c. The Moark Moutains
Vraag 18
Onbekend maar zeker aan te bevelen voor de Nederlandse tourist is Branson, MO op route 66. Een must als je de Amerikaanse cultuur wilt opsnuiven. Jaarlijks komen hier zo’n 7 miljoen voornamelijk Amerikaanse toeristen. Meer dan naar enige andere toeristenplaats in Amerika, komen de meeste toeristen hier per:
a. eigen vervoer
b. bus
c. vliegtuig
Vraag 19
Welke forummoderator is weleens bij Mark (NedinMO) op bezoek geweest?
a. Dennis
b. Rob
c. Marjan (Hekkie)
Van Manja in Utah
Vraag 20
Wat is de naam van de mormonenleider die in 1847 Salt Lake City stichtte:
a. Elner Young
b. Brigham Young
c. Joseph Smith
d. Lucy Mack Smith
Vraag 21
Sinds wanneer is Zion een Nationaal Park?
a. 1917
b. 1919
c. 1928
d. 1929
Vraag 22
Sinds 4 januari 1896 is Utah formeel een staat van de Verenigde Staten van Amerika. De hoeveelste staat is Utah?
a. 25e
b. 35e
c. 45e
d. 49e
Van Staceybeessie in North Carolina
Vraag 23
Wat is de hoofdstad van North Carolina?
a. Charlotte
b. Asheville
c. Raleigh
d. Wilmington
Vraag 24
Wat is een typisch Caroliaanse lekkernij van de grill/BBQ?
a. smoked ribs (overladen met BBQ-saus)
b. pig-pickin (half varken op de grill waarvan het vlees wordt afgeplukt)
c. pot roast (stoofpot met allerlei groenten en vlees)
d. beer-can chicken (hele kip, met een blikje vol bier in zijn achterwerk, zo op de grill geplaatst)
Vraag 25
Wat is het ‘geheime’ ingrediënt voor lekkere smoked BBQ-ribs?
a. veel peper aan de saus toevoegen
b. alleen op een houtskoolgrill maken
c. een laurierblaadje aan de saus toevogen
d. een half blikje Coca-Cola aan de saus toevoegen
Van Wiepster in Florida
Vraag 26
Wat is de andere naam voor Brevard County?
a. Space Coast
b. Musquito county
c. Treasure Coast
Vraag 27
Waarom is het kengetal voor Brevard County 321?
a. leuk getal
b. take off.....Cape Canveral
c. was het enige wat nog over was
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Graag gedaan! Ik vond het een mooie foto, maar ik hou dan ook van reflecties.jerbia schreef:Diegenen die op onze foto hebben gestemd; bedankt!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Bedankt voor het verslag van de meeting, dat klinkt alsof het weer erg gezellig was! (Alsof het ooit anders kon zijn)
Ook erg leuke foto's. Jammer dat ik in november vrijwel nooit in Nederland ben, anders had ik er ook nog een keertje bij kunnen zijn.
Ik hoop ook dat de pen er een beetje aardig uitzag, die had ik nog net op tijd besteld.

Ook erg leuke foto's. Jammer dat ik in november vrijwel nooit in Nederland ben, anders had ik er ook nog een keertje bij kunnen zijn.
Ik hoop ook dat de pen er een beetje aardig uitzag, die had ik nog net op tijd besteld.