Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

duizend en 1 vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jiejie
Amerika-expert

Re: duizend en 1 vragen

Bericht door jiejie »

Je bedoeld dat je met van die kaartjes, met punten, die kunt kopen in de winkel? Yepz, die zijn er ook, je kan dan gewoon spellen downloaden.. wel zijn dit wat oudere spellen volgens mij (zoals de eerste Mario haha) maar toch, kan best leuk zijn :)
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Mijn dochters zijn dat 8 en 10 jaar dus ik verwacht dat ze de oudere spelletjes eerst ook wel leuk genoeg vinden :D en als ze die dan kennen dan zal de vraag naar de nieuwste spelletjes wel komen :( Nou ja we zullen het in de VS wel allemaal gaan ontdekken maar in iedergeval fijn om dit alvast te weten! Bedankt, tot zover!!
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Voor de Nintendo DS kan je hier ook (misschien heb je ze al) 12v stekkers kopen voor in de auto. Mijn vrouw en ik hebben er allebei 1 in onze auto (dashboard). Dan kunnen de kinderen altijd verder DS'en in de auto.
Al dat adapter spul is hier spot goedkoop.
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Weer een nieuw vraagje;
Heeft een van jullie nog een verwijzing naar site's waar we info kunnen krijgen wat nou verstandig is om met je huis te doen als je zoals wij tijdelijk naar de VS gaat?
Wij willen ons huis verkopen, de hypoftheek aflossen en de overwaarde op de bank zetten. En als we weer terug komen [over 1 of 2 jaar] een nieuw huis kopen en daar weer voor een gedeelte een hypotheek erbij nemen. Nou horen wij dingen dat je dan geen hypotheek aftrek meer hebt. Weer iemand hier meer van? We willen de belanstingdienst bellen maar moeten dus wachten tot morgen en ik dacht wie weet weten jullie ook wel wat!!
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Je moet de (over)waarde van je huis, na aftrek van de hypotheek, weer gebruiken voor je nieuwe koophuis.
Aanvullend kan weer worden gefinancierd met behoud van renteaftrek.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Even een nieuw vraagje; Wat zijn dingen die nou echt handig zijn om mee te verhuizen? Dus bv. dingen die je in de VS niet hebt of gewoon hier veel handiger zijn?
Ik heb al de tip van stekkerdozen/verlengsnoer en reisstekkers op mijn lijstje gezet!
En een kaasschaaf?
Is het bv ook handig om een maatbeker met liter-aanduiding mee te nemen, aangezien ze daar andere maat aanduiding hebben? [voor je evt NL recepten/kookboek]
Gewoon dus praktische dingen, maar ben ook wel benieuwd wat je na een tijdje echt bent gaan missen en wel mee zou willen nemen of meeneemt als je terug in NL bent; bv zo iets als hagelslag of stroopwafels.
Ben gewoon heel benieuwd wat voor tip/opmerkingen jullie hebben!

Nog 7 weken en dan gaan we over!!!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Maatbekers hier hebben zowel de metrische als Amerikaanse maten. Kaasschaven heb je hier ook, maar als je er al een hebt zou ik die gewoon meenemen, dat neemt toch nauwelijks plaats in?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ann, die in California gaan wonen is, vertelde eens dat ze de grootste problemen had om een opnemer en dweilen (noemen jullie dat in Nl ook zo?) te vinden. Het waren daar allemaal van die 'moppen' (waar zij niet graag mee werkte).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Simone66
Amerika-ontdekker

Bericht door Simone66 »

In een van de eerdere berichten in dit topic stond dat het beter was om geen halogeenlampen mee te nemen. Kan iemand mij uitleggen waarom dat is? Ik ben namelijk van plan om een aantal lampen mee te nemen (ben er zeer aan gehecht, apart design) en volgens de Amerikaanse electricien zou dat geen problemen opleveren. Hij zou ze proberen te gaan "rewiren". Hij heeft ervaring met antieke Europese lampen, hij weet denk ik niet wat hem overkomt met van die glanzende chromen halogeendingen van mij....

Simone
Simone66
Amerika-ontdekker

Bericht door Simone66 »

Nog even een nabrander: zoals jullie Nederamerikanen vast wel weten, is het in Amerika bijzonder moeilijk om aan spullen te komen als je een "moderne" smaak hebt. Ik ben inmiddels al zeker 20 keer in de VS geweest en slaag er tot op heden maar niet in om iets anders te vinden dan donker eikenhouten meubels en bruine lampenkappen. Wisconsin is natuurlijk niet één van de meest moderne staten, maar ook via internet kan ik bijna niets vinden. Daarom nemen we maar zo veel mogelijk van onze spullen, zoals meubels en lampen, mee. Vorig jaar of zo was er een erg leuk topic over woonwinkels en dergelijke, daar heb ik toen een hoop informatie uit kunnen halen. Overigens wil ik natuurlijk niemand voor het hoofd stoten met mijn privé-mening over de Amerikaanse smaak!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Google eens modern furniture, dan vindt je heus wel meer dan alleen donker eikenhout. Ikea's zijn er ook.
Lampen moet je inderdaad denk ik opnieuw bedraden als je wilt dat ze genoeg licht geven. Met 110V geeft een 220V maar een zacht lichtje.
Een kaasschaaf neemt inderdaad niet veel plaats in, en ik heb er hier nog geen goede gevonden. Zelfs die op de Nederlandse lijken zijn niet goed.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Wat ik mis is mijn droogmolen voor de was, je schijnt ze via internet wel te kunnen bestellen.
Een vloertrekker, ik weet niet of Elke dat bedoelt, kon ik hier ook nergens vinden.
Ik heb er in April een in Nederland gekocht.
En drop...ik ben gek op drop vooral katjesdrop van Venco en die kan ik hier alleen in een Dutch store héél duur kopen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

@ Manja
Katjes drop hebben ze bij de World Market ;-)

@ Simone
In halogeen lampen zit een omvormer en dat maakt het allemaal wat moeilijker dan een gewone lamp met simpel stekkertje ;-)
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Wij hebben een schoffel geimporteerd, zagen we hier ook nergens :lol:

Droogmolen hebben mijn ouders een keer als verrassing meegenomen in het vliegtuig voor ons.

Dora
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Simone66 schreef:is het in Amerika bijzonder moeilijk om aan spullen te komen als je een "moderne" smaak hebt.
Dat heb ik inmiddels ook ondervonden, en al dat wat er te vinden is aan modern spul is over het algemeen veel duurder geprijst :S
ANY schreef:Ikea's zijn er ook.
Helaas niet op Hawaii en daar versturen ze ook niets heen :'(
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Staceybeesie schreef:@ Manja
Katjes drop hebben ze bij de World Market ;-)
Bedankt voor de tip, ik zag op de site dat de voor ons dichts bijzijnde world Market in Park City is.
Zo af en toe gaan wij daar wel eens heen en de volgende keer ga ik zeker langs de World Market.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Rooms to Go heeft nog weleens wat "strakke" meubels. Verder heb ik mijn eettafel bij Worldmarket gekocht en bij Pier1 Import de bijbehorende stoelen.
Als je goed rond neust en vooral de folders van de weekend krant door snuffelt, kan je best leuke mubels kopen.
Lampen is een ander verhaal, ik bn nog steeds op zoek, er is wel design, maar daar hangt een behoorlijk prijskaartj aan inderdaad.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

manja schreef: Een vloertrekker, ik weet niet of Elke dat bedoelt, kon ik hier ook nergens vinden.
Dat is inderdaad wat ik bedoel. :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Jullie bedoelen zo'n langwerpig ding met 2 rubbers waarmee je water makkelijk kunt weg halen?
Ideaal voor de badkamer!
Die is [zonder stok] nog wel makkelijk in de koffer mee te nemen, een droogmolen wordt wat moeilijker!!

Ik vind het erg intressant om te lezen wat jullie "missen" [misschien een "te groot" woord ervoor] Het zijn vaak dingen die in NL heel normaal zijn. Zoals een schoffel en droogmolen maf daar ze in de VS die niet hebben maar daar zal wel weer dingen zijn die hier niet zijn!

In het huis waar wij gaan wonen laten de vorige bewoners [ NL's] de meubels achter. Dus we verhuizen niks aan meubels en lampen mee. Al ga ik zeker wel even bij IKEA in Orlando kijken!

Even een ander vraagje; kun je je computer [geen laptop] gewoon in een koffer meeverhuizen of kunnen ze dan bij de douane moeilijk doen? Ik heb deze computer pas en heb er natuurlijk van alles in opgeslagen zitten, scheelt weer wat werk als die mee kan!
En een plek in de koffer zal wel lukken want we gingen er vanuit dat we 4 koffers van 20 kg mee mochten nemen [met 4 personen] maar dat blijkt dus 8 koffers van 23 kg dus er kan voor ons gevoel veel meer! [Maar als we eenmaal geen pakken zal dat wel weer tegen vallen]
Simone66
Amerika-ontdekker

Bericht door Simone66 »

Ik heb me de afgelopen maanden werkelijk suf gegoogled naar wat strakkere meubels, weinig resultaat helaas. Je komt dan snel uit op Italiaanse design in Chicago (3 uur rijden), met bijbehorend prijskaartje. Helaas is daar ook de Ikea, dat wordt dus een dagtrip! Het is mijn ervaring dat alles wat enigszins riekt naar Europees, in de VS meteen als heel exclusief wordt gepresenteerd. Zo ook bijvoorbeeld met de keukenapparatuur. Niet bekend met de Amerikaanse merken, vroeg ik de verkoper naar zijn mening. Hij kwam aan met een merk als GE Profile, maar zijn echte voorkeur bleek toch bij een merk als Miele en Electrolux (Duits) te liggen. Vooral Miele is veel kostbaarder dan in Nederland. De van oorsprong Europese merken worden als zeer "degelijk" en innovatief gepresenteerd, gericht op een nogal exclusieve markt. Vrienden in Amerika hebben me gezegd vooral een Europese wasmachine te kopen ivm het verwarmen van het water (?). Wel eens gezien wat zo'n enorme Miele wasmachine in de VS moet kosten? Ik wel, daar heb ik er hier twee voor!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer