Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke GPS???
-
- Amerika-expert
Welke GPS???
Xmas komt er weer aan dus ik ben aan het rondkijken voor een GPS voor manlief. Hij verdwaalt namelijk nog wel eens ook al zoekt hij van te voren altijd netjes online op waar hij heen moet.
Tuurlijk vind ik het geen probleem om hem te helpen en ik ben zo onderhand wel gewend aan gefrustreerde telefoontjes op de meest onmogelijke tijden en dan ga ik weer braaf uitzoeken waar hij nou eigenlijk zit en dan maar proberen om dat via de telefoon uit te leggen.
Maar ja, ik zit natuurlijk niet de hele tijd bij m'n computertje te wachten of Zijne Majesteit weer eens verdwaald. Vandaar dus het idee om hem een GPS te geven.
Juist, leuk idee maar ehm...welke????
Bij de Wal Mart heb ik er eentje gezien voor nog geen $150 maar is dat dan een goede? Waar moet je op letten?
Tuurlijk vind ik het geen probleem om hem te helpen en ik ben zo onderhand wel gewend aan gefrustreerde telefoontjes op de meest onmogelijke tijden en dan ga ik weer braaf uitzoeken waar hij nou eigenlijk zit en dan maar proberen om dat via de telefoon uit te leggen.
Maar ja, ik zit natuurlijk niet de hele tijd bij m'n computertje te wachten of Zijne Majesteit weer eens verdwaald. Vandaar dus het idee om hem een GPS te geven.
Juist, leuk idee maar ehm...welke????
Bij de Wal Mart heb ik er eentje gezien voor nog geen $150 maar is dat dan een goede? Waar moet je op letten?
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Re: Welke GPS???
Ikzelf heb een Garmin Nuvi 270.
Ik ben heel tevreden over dit toestel temeer dat het de kaarten heeft van Europa + Noord Amerika en Canada.
Dus zowel in de V.S. als hier te gebruiken, in verschillende talen en Metrisch of Engelse lengtematen.
Ik heb er 270 euro voor betaald en heb het in Kissimmee ook te koop zien staan maar weet de prijs niet meer.
270 euro lijkt veel maar koop er één voor de V.S en één voor hier en je bent meer kwijt + mocht er iets mee mis gaan is het toch handiger
om hier een garantie te claimen.
Ik ben heel tevreden over dit toestel temeer dat het de kaarten heeft van Europa + Noord Amerika en Canada.
Dus zowel in de V.S. als hier te gebruiken, in verschillende talen en Metrisch of Engelse lengtematen.
Ik heb er 270 euro voor betaald en heb het in Kissimmee ook te koop zien staan maar weet de prijs niet meer.
270 euro lijkt veel maar koop er één voor de V.S en één voor hier en je bent meer kwijt + mocht er iets mee mis gaan is het toch handiger
om hier een garantie te claimen.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De topmerken zijn toch Garmin en TomTom, Garmin is in Amerika groter,TT in Europa,maar beide werken erg prettig,en beter dan de vele goedkope klonen die je ook te koop ziet.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Na hele goede ervaringen ermee op te hebben gedaan in Europa, hebben we als een van de eerste dingen hier een TomTom ONE (3rd Edition) gekocht: $148 bij Walmart... Werkt perfect, veel opties, en groot gebruiksgemak.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wij hebben Tom, en hij brengt ons waar we wezen moeten.
We zijn er zeer tevreden over. We hadden hem in Nederland al maar ook hier heeft hij ons al vele goede diensten bewezen
We zijn er zeer tevreden over. We hadden hem in Nederland al maar ook hier heeft hij ons al vele goede diensten bewezen

Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben Tom Tom, heeft ons zeer goede diensten bewezen in Europa en vooral in Amerika.
Kostte ons jaren geleden 699 euro, maar is nu een pak goedkoper. Eén van onze beste aankopen ooit!
Kostte ons jaren geleden 699 euro, maar is nu een pak goedkoper. Eén van onze beste aankopen ooit!
-
- Amerika-expert
Garmin of Tom Tom dus. Ja waarschijnlijk wel een goed idee om uit de grote merken te kiezen. Betere service en waarschijnlijk makkelijjker om updates te krijgen enzo.
Zat te denken dat we niet echt Europese kaarten nodig hebben omdat we waarschijnlijk de eerstkomende jaren nog hier zitten maar ja....wie weet krijgt hij een goed aanbod en vliegen we over een paar maanden wel weer die kant op.
Zal dus maar eens gaan kijken of ze iets hebben met Amerikaanse en Europese kaarten. En ook of het miles en kilometers heeft, ik blijf er moeite mee hebben om te bedenken hoever een mile ongeveer is.
Zat te denken dat we niet echt Europese kaarten nodig hebben omdat we waarschijnlijk de eerstkomende jaren nog hier zitten maar ja....wie weet krijgt hij een goed aanbod en vliegen we over een paar maanden wel weer die kant op.
Zal dus maar eens gaan kijken of ze iets hebben met Amerikaanse en Europese kaarten. En ook of het miles en kilometers heeft, ik blijf er moeite mee hebben om te bedenken hoever een mile ongeveer is.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Kijk dan eens uit naar een TomTom GO 940 (nieuwste model) of de iets oudere modellen GO 930 of de GO 920. Deze bevatten naast de Amerikaanse kaart ook de Europese kaart. Je kunt zelf de taal kiezen, o.a. Engels of Nederlands, kan overweg met mijlen en kilometers. Investering is misschien iets hoger maar dan heb je ook wat.LittlePhoenix schreef:Zal dus maar eens gaan kijken of ze iets hebben met Amerikaanse en Europese kaarten. En ook of het miles en kilometers heeft, ik blijf er moeite mee hebben om te bedenken hoever een mile ongeveer is.

Roland
hoi,
wat een leuk idee.
we hebben nu Tom Tom Go 930. blijkbaar niet meer de nieuwste.
ik kijk naar Tom Tom webs, de nieuwste is Go 940.
we zijn nu in amerika (california). we gebruiken Tom Tom ipv de neverlost van onze huurauto.
Tom werkt beter dan hertz never lost.
(tenminste voor ons).
met Tom, je kan gebruiken hier in amerika of in nederland/europa.
je kan kiezen met miles of km. met welke stem wil je hebben. (hehe..), handsfree telephone, en nog meer andere opties.
maar... het is wel duurder dan 150 usd.
kijk wat 'special offers' op Tom Tom webs misschien vind je toch wat.
success...
wat een leuk idee.
we hebben nu Tom Tom Go 930. blijkbaar niet meer de nieuwste.

ik kijk naar Tom Tom webs, de nieuwste is Go 940.
we zijn nu in amerika (california). we gebruiken Tom Tom ipv de neverlost van onze huurauto.
Tom werkt beter dan hertz never lost.

met Tom, je kan gebruiken hier in amerika of in nederland/europa.
je kan kiezen met miles of km. met welke stem wil je hebben. (hehe..), handsfree telephone, en nog meer andere opties.
maar... het is wel duurder dan 150 usd.
kijk wat 'special offers' op Tom Tom webs misschien vind je toch wat.
success...
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb recentelijk de Garmin Nuvi 260w bij BestBuy in de aanbieding gekocht voor $249. Tot nu toe nog niet verkeerd gewezen erdoor dus werkt prima, zoals vrijwel alle merken GPS tegenwoordig. Als extra spreekt deze de straatnamen uit bij het wijzen van de weg, heeft bluetoooth connectivity, kan als MP3 speler worden gebruikt en kwam met 3 maanden abonnement voor de traffic service (verkeersinformatie). Inmiddels wel geleerd om alleen om "Avoid Traffic" te kiezen als de verwachte vertraging meer is als 20 minuten. Anders loont het niet de moeite, althans hier in Denver. Zoals de meeste GPS's tegenwoordig kunnen de aanwijzigen in bijna alle talen worden gegeven, evenals afstanden in US standard (miles/feet) als metrisch (km/meter). Overigens hebben we veel lol gehad met het instellen op verschillende talen. Uiteraard eerst in het Engels, toen in het Nederlands en ook even in Vlaams. Vervolgens in het Zuid-Afrikaans en tenslotte ook even in het Arabisch. Dat laatste kan ik werkelijk geen touw aan vastknopen, maar het klonk wel grappig. 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voordeel van een TomTom t.o.v. een Garmin is dat - als je ooit ermee naar Europa zou gaan - je de Europese kaarten relatief goedkoop kan aanschaffen. Plus, TomTom is wat bekender in Europa dan Garmin - en daarmee ook makkelijker vindbaar... zeker met een TomTom ONE, wat een zeer gangbaar model is...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heb zelf een Sony gekocht bij de mediamart voor maar 150 euro, met heel europa er op, en ook nog is een breedbeeld scherm. Toen ik hem kocht stond die op zeker verkeerd in de computer, of was het verkeerde labeltje op de doos geplakt
Gebruik hem heel zelden, als ik ergens dus echt de weg niet weet, weet ik bv de eerste 100km wel zelf dan gaat die pas aan als ik er bijna ben en het niet meer wet. Op vakantie naar de USA gaat die sowieso niet mee, er is niets leuker als af en toe motorkapoverleg!!!

Gebruik hem heel zelden, als ik ergens dus echt de weg niet weet, weet ik bv de eerste 100km wel zelf dan gaat die pas aan als ik er bijna ben en het niet meer wet. Op vakantie naar de USA gaat die sowieso niet mee, er is niets leuker als af en toe motorkapoverleg!!!
can't wait to travel again.....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1405 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-