Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
yosemite Nat. Park
Re: yosemite Nat. Park
hallo,
ik ga ook in juni hierheen en ben ook aan het zoeken naar een goede overnachtingsplek. Mijn voorkeur gaat uit naar curry village alleen dan geen tent maar een cabin.
Nu heb ik een optie om 1 nacht in een cabine te slapen en de andere nacht in Wawona, de cabine is voor de volgende nacht namelijk al geboekt.
en weet nog niet of ik het zie zitten om in een tent te slapen.
Is Wawona ook een goede optie, vanuit daar wil ik doorrijden naar SequoiaNP of raden mensen dan toch aan om in zo'n tent te slapen voor de tweede nacht???
ik ga ook in juni hierheen en ben ook aan het zoeken naar een goede overnachtingsplek. Mijn voorkeur gaat uit naar curry village alleen dan geen tent maar een cabin.
Nu heb ik een optie om 1 nacht in een cabine te slapen en de andere nacht in Wawona, de cabine is voor de volgende nacht namelijk al geboekt.
en weet nog niet of ik het zie zitten om in een tent te slapen.
Is Wawona ook een goede optie, vanuit daar wil ik doorrijden naar SequoiaNP of raden mensen dan toch aan om in zo'n tent te slapen voor de tweede nacht???
- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Sorry maar ook wij vonden de tenten in Curry vilage verschrikelijk..... Het was heeel koud en kregen de verwarming niet aan. En de wc en douches waren smerig.
Ook hebben we in de Tenya Lodge geslapen, mooi hotel...maar je moet wel een stukje rijden.
Als ik ik weer moet kiezen zou ik zelfs misschien overwegen om weer eentent cabin te nemen...ja ja bikkel he.
Maar als je een hotel in het park kan krijgen zou ik dat doen, een daarvan is niet zo heel duur, yosemite lodge at the falls
http://www.nationalparkreservations.com ... _lodge.htm
Groetjes ess
Ook hebben we in de Tenya Lodge geslapen, mooi hotel...maar je moet wel een stukje rijden.
Als ik ik weer moet kiezen zou ik zelfs misschien overwegen om weer eentent cabin te nemen...ja ja bikkel he.
Maar als je een hotel in het park kan krijgen zou ik dat doen, een daarvan is niet zo heel duur, yosemite lodge at the falls
http://www.nationalparkreservations.com ... _lodge.htm
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
-
- Amerikakenner
Of misschien Housekeeping Camp? http://www.yosemitepark.com/Accommodati ... tails.aspx
Wij hebben geen eigen ervaring met Curry Village en/of Housekeeping Camp, zijn er slechts doorheen gelopen. Om eerlijk te zijn vond ik Housekeeping Camp er leuker uitzien (alhoewel het wel behoorlijk druk is en dichterbij een kampeer-ervaring dan bij een echte cabin). Het gedeelte van Curry Village waar de tenten waren had een beetje een 'ghetto'-gevoel. Heel op elkaar gepropt en opgeschoten teenagers die luidruchtig aan het basketballen waren. Maar... zoals ik al zei: wij hebben er niet geslapen dus misschien valt het 'in het gebruik' wel mee!
Wij hebben geen eigen ervaring met Curry Village en/of Housekeeping Camp, zijn er slechts doorheen gelopen. Om eerlijk te zijn vond ik Housekeeping Camp er leuker uitzien (alhoewel het wel behoorlijk druk is en dichterbij een kampeer-ervaring dan bij een echte cabin). Het gedeelte van Curry Village waar de tenten waren had een beetje een 'ghetto'-gevoel. Heel op elkaar gepropt en opgeschoten teenagers die luidruchtig aan het basketballen waren. Maar... zoals ik al zei: wij hebben er niet geslapen dus misschien valt het 'in het gebruik' wel mee!
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vinden Housekeeping Camp ook geweldig, zeker als je een river unit kunt krijgen! Ik ken de tenten bij Curry Village niet, maar HKC is zeker ruimer ingedeeld, en je hebt een picknicktafel erbij en de mogelijkheid om een vuurtje te stoken. Kan echter ook wel rumoerig zijn.
De afgelopen zomer hebben we in een tent bij White Wolf gezeten. Ik vond het geweldig. Was ook koud, want hoog gelegen, maar we hadden de kachel niet nodig. De toiletten en douches waren erg schoon. Beren inbegrepen.
Wij hebben in CV alleen ervaring met de cabin met bath en met de Stoneman Room. Die liggen rusitg, we hebben daar nooit last van rumoer gehad.
Yosemite Lodge ligt ook schitterend, en heeft ook betaalbare (nou ja, relatief dan) kamers. Hier moet je altijd snel bij zijn.
@Lindagr4
Ik zou nu alvast die cabin boeken, en dan regelmatig checken of er niet nog een cabin vrijkomt. Vaak komen er wel weer cabins vrij omdat veel mensen op het laatst annuleren.
Wawona kan ook, maar ik neem aan dat je niet naar de sequoia's gaat in Yosemite en dan is daar in de buurt niet zoveel te doen. Maar het ligt wel goed als je op weg bent naar Sequoia NP.
@Vista
De Evergreen Lodge ligt wel mooi maar je bent wel afhankelijk van je auto voor alle activiteiten in de vallei. Ik denk wel dat het vrij prijzig is en als ik me niet vergis geldt er een minimum verblijf. El Portal is ook een optie als je buiten het park gaat zitten. Ik zou iets boeken (check de annuleringsvoorwaarden) en kijken of je niet een cabin met bad of iets in de Lodge kunt krijgen.
Marianne
De afgelopen zomer hebben we in een tent bij White Wolf gezeten. Ik vond het geweldig. Was ook koud, want hoog gelegen, maar we hadden de kachel niet nodig. De toiletten en douches waren erg schoon. Beren inbegrepen.
Wij hebben in CV alleen ervaring met de cabin met bath en met de Stoneman Room. Die liggen rusitg, we hebben daar nooit last van rumoer gehad.
Yosemite Lodge ligt ook schitterend, en heeft ook betaalbare (nou ja, relatief dan) kamers. Hier moet je altijd snel bij zijn.
@Lindagr4
Ik zou nu alvast die cabin boeken, en dan regelmatig checken of er niet nog een cabin vrijkomt. Vaak komen er wel weer cabins vrij omdat veel mensen op het laatst annuleren.
Wawona kan ook, maar ik neem aan dat je niet naar de sequoia's gaat in Yosemite en dan is daar in de buurt niet zoveel te doen. Maar het ligt wel goed als je op weg bent naar Sequoia NP.
@Vista
De Evergreen Lodge ligt wel mooi maar je bent wel afhankelijk van je auto voor alle activiteiten in de vallei. Ik denk wel dat het vrij prijzig is en als ik me niet vergis geldt er een minimum verblijf. El Portal is ook een optie als je buiten het park gaat zitten. Ik zou iets boeken (check de annuleringsvoorwaarden) en kijken of je niet een cabin met bad of iets in de Lodge kunt krijgen.
Marianne
-
- Amerikakenner
Beren bij de tent?! :oh: Net je reisverslag gelezen, wat een ervaring .... en een schrik! Geen fotos, jammerrrrr...Martin & Marianne schreef: De afgelopen zomer hebben we in een tent bij White Wolf gezeten. Ik vond het geweldig. Was ook koud, want hoog gelegen, maar we hadden de kachel niet nodig. De toiletten en douches waren erg schoon. Beren inbegrepen.

Die cabins bij White Wolf zien er trouwens leuk uit!
Groetjes, Ilona
Goedemorgen!
Net een mail gehad van de Evergreen lodge dat ze nog cabins vrij hebben voor onze periode, maar wat zijn ze duur zeg!
$ 170 per nacht! Vind ik echt heel veel geld. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik anders moet doen, aangezien bijna alles vol lijkt te zitten... Kamperen is echt geen optie, ik krijg mijn vriend never in een tent!
Groetjes,
Vista
Net een mail gehad van de Evergreen lodge dat ze nog cabins vrij hebben voor onze periode, maar wat zijn ze duur zeg!

Groetjes,
Vista
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Vista,
heb je gebeld met reservations? Het kan best zijn dat je online geen cabins (met badkamer) meer krijgt maar dat je ze telefonisch wel kunt krijgen?
Reny
heb je gebeld met reservations? Het kan best zijn dat je online geen cabins (met badkamer) meer krijgt maar dat je ze telefonisch wel kunt krijgen?
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo Reny!
Ik heb gemaild (een persoonlijke mail) naar evergreen. Raad je aan ook de andere lodges (in het park) te mailen?
Groetjes,
Vista
Ik heb gemaild (een persoonlijke mail) naar evergreen. Raad je aan ook de andere lodges (in het park) te mailen?
Groetjes,
Vista
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Vista,
Als ik jou was zou ik vanmiddag/vanavond bellen met
http://www.nationalparkreservations.com ... 1QodUmpNYA
Er is hier al vaker verteld dat bepaalde kamers/cabins bezet leken via internet maar dat ze telefonisch tóch geboekt kunnen worden.
Wij hebben in de cabins (mét badkamer
) geslapen in Curry Village. We zijn écht geen kampeerders en houden zeker niet van de back-to-basic cabins maar deze vallen echt mee!
Je kunt niet meer dan proberen, toch?
Succes
Reny
Als ik jou was zou ik vanmiddag/vanavond bellen met
http://www.nationalparkreservations.com ... 1QodUmpNYA
Er is hier al vaker verteld dat bepaalde kamers/cabins bezet leken via internet maar dat ze telefonisch tóch geboekt kunnen worden.
Wij hebben in de cabins (mét badkamer

Je kunt niet meer dan proberen, toch?
Succes
Reny
Onze verslagen:
Ok thanx! Mijn vriend gaat het vanmiddag proberen. Ik hoop echt dat het gaat lukken!
Dankjewel, ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Vista
Dankjewel, ik houd jullie op de hoogte.
Groetjes,
Vista
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had al aangegeven dat de Evergreen Lodge prijzig is. In het park overnachten is ook niet goedkoop, behalve dan de tenten.vista schreef:Goedemorgen!
Net een mail gehad van de Evergreen lodge dat ze nog cabins vrij hebben voor onze periode, maar wat zijn ze duur zeg!$ 170 per nacht! Vind ik echt heel veel geld. Maar ik weet ook niet zo goed wat ik anders moet doen, aangezien bijna alles vol lijkt te zitten... Kamperen is echt geen optie, ik krijg mijn vriend never in een tent!
![]()
Groetjes,
Vista
Er staan overigens wel gewone bedden in de tenten, en in de zomer heb je ook geen last van de kou. Wanneer zitten jullie er?
Zoals Reny al zegt is het verstandig om te bellen. Kijk van te voren wat je wilt (cabin with bath of de stoneman Room in Curry Village, of standard room in Yosemite Lodge bijvoorbeeld).
Mocht dit toch niet vrij zijn, ik heb het al eerder gezegd, boek dan een cabin of tent in CV en check zo nu en dan eens of er toch nog iets is vrijgekomen, je kunt dan je reservering wijzigen. Er komt bijna altijd wel weer iets vrij.
Marianne
Goedemiddag Marianne,
Excuus, ik had jouw reactie te laat gelezen. Maar Evergreen is zoals je al zei inderdaad erg prijzig. Mijn vriend gaat aan het einde van de middag bellen en als daar niks uitkomt, reserveer ik zoals je zei gewoon een tent of dure cabin en blijf ik checken of er niks beschikbaars is bijgekomen. Is wat dat betreft de website betrouwbaar om te checken?
Groetjes,
Vista
Excuus, ik had jouw reactie te laat gelezen. Maar Evergreen is zoals je al zei inderdaad erg prijzig. Mijn vriend gaat aan het einde van de middag bellen en als daar niks uitkomt, reserveer ik zoals je zei gewoon een tent of dure cabin en blijf ik checken of er niks beschikbaars is bijgekomen. Is wat dat betreft de website betrouwbaar om te checken?
Groetjes,
Vista
Nou... We hebben gebeld naar Yosemite en helaas zit echt alles vol.
Maar.... Ik heb mijn vriend kunnen overhalen en nu gaan we een overnachting boeken in een 'heated tent' in Curry Village! Ik ben heel erg benieuwd hoe ons dat gaat bevallen en of we niet oog in oog komen te staan met een groep beren!
Groetjes,
Vista
Maar.... Ik heb mijn vriend kunnen overhalen en nu gaan we een overnachting boeken in een 'heated tent' in Curry Village! Ik ben heel erg benieuwd hoe ons dat gaat bevallen en of we niet oog in oog komen te staan met een groep beren!

Groetjes,
Vista
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3283 Weergaves
-
Laatste bericht door ricktachtig