Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur via www.usareisen.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Autohuur via www.usareisen.de

Bericht door hekkie »

kimmy schreef:... we gaan de equinox maar boeken
via usareisen, en dan via Alamo. ben benieuwd!
Hoi Kimmy,

De Equinox is een fijne auto om mee rond te toeren. Ik heb hem zelf ook al eens mee gehad. Je moet je echter niet blind staren op dat merk auto. Kijk maar eens in dit rijtje.

Van de 28 mensen die aangaven een Equinox gehuurd te hebben, zijn er maar 2 die uiteindelijk deze auto ook kregen aangeboden . De andere 26 hebben met een andere wagen rondgetoerd.

Qua type auto (standard SUV) zit je wel goed. Een gelijkwaardige auto van een ander merk is ook niets mis mee.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

vista schreef:
vista schreef:1. Mijn vriend en ik gaan in juni 3 weken naar het Zuidwesten. Wat voor auto raden jullie aan? Is een Midsize IC bijvoorbeeld groot genoeg?
2. Wanneer hebben jullie de auto geboekt, kan ik dat bijv. nu al doen?
3. Als ik op de site kijk, heb ik naar het volgende pakket gekeken: Super-Inklusiv-PLUS-Preis + Navi Dat is toch voldoende plus een navigatiesysteem? En werkt dit navigatiesysteem ook voldoende?
Kan iemand me helpen met mijn vragen? :oops:
Ja, dat kan.

1. Ja, die is groot genoeg, tenminste ... als je denkt dat je in een middenklasse auto al je spullen kwijt kunt. Je autokeuze is helemaal afhankelijk van wat je zelf wilt / verwacht. Zoals je hiet op het forum kunt lezen kiezen velen voor een (midsize) SUV, gewoon omdat het leuk is of om een Amerikaans gevoel te hebben of ... om wat voor reden dan ook. In principe is elke auto goed, het gaat gewoon om je eigen wensen en verwachtingen.

2. Boeken kan meestal al een jaar vantevoren, kijk maar eens op de diverse sites van reisorganisaties en verhuurbedrijven. Sommigen geven een vroegboekkorting, moet je zelf even naar zoeken.

3. Ja, dat pakket is voldoende. Zit alles in wat je nodig hebt. Navigatiesysteem werkt uitstekend, anders zouden ze het niet verhuren. Als je voor een aantal weken huurt kan het gunstiger zijn zelf een systeem aan te kopen in de VS, heb je al voor minder daN $150 bij bijv. Walmart. Even zelf kijken en vergelijken kan lonend zijn.
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Dank je voor je reactie! Wat houdt een SUV precies in? :oops: Ben niet zo bekend met auto's hahaha!

Tja, ik denk dat ik dan toch maar een navigatiesysteem erbij huur. Hopelijk kan ik er een beetje mee overweg! :lol:

We gaan de eerste 4 dagen naar San Francisco, is het aan te raden vanaf dag 1 een auto te huren (dus vanaf het vliegveld) of pas zodra we uit San Francisco vertrekken (richting Yosemite)?

Wederom bedankt!

Groetjes,

Vista
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Daar is op verschillende plekken al over gediscussieerd, de een vindt de auto geweldig in SF, de ander vindt er niks aan. Als je een liefhebber van grappige wegen en van autorijden bent, dan kan je hem nemen. Hou dan wel rekening met de parkeermogelijkheden bij je hotel. Als je niet zo'n autorijder bent, dan is er ook te voet en met het openbaar vervoer ongelofelijk veel te doen in SF.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Wat houdt een SUV in? Tsja, weinig zinvol om dat uit te leggen ....

Misschien kun je je eerst eens op de verschillende websites van verhuurbedrijven verdiepen in de verschillende autotypes die worden verhuurd. Anders blijven we hier bezig met (in mijn ogen) uitleggen van eenvoudig zelf uit te zoken zaken.

Sorry. 't Is in mijn ogen even niet anders.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Als je begint in SF zou ik de auto pas ophalen als je daar weer weggaat
De parkeerkosten in SF zijn hoog (zeker 25 dollar per dag) en eigenlijk hebben wij die hele auto in de stad niet gebruikt (je hebt m ook niet nodig ook alles is te lopen). Heerlijk was dat
nou hadden wij een hotel waar de auto gratis mocht staan dus dat kwam mooi uit, maar als je in SF begint zou ik de auto pas ophalen als je er weg gaat.
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Bedankt Michael66, je antwoord is duidelijk.

Bedankt Iris! Ik denk inderdaad dat wij pas op de dag van vertrek de auto gaan ophalen. Kan dit dan alleen vanaf de luchthaven of is het ook mogelijk in het centrum? Het scheelt toch weer iets in de kosten en ik denk dat wij ons prima kunnen vermaken met het openbaar vervoer in Sf!

Nu ga ik eens op internet uitzoeken wat een SUV precies inhoudt... :roll:

Groetjes,

Vista
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Een SUV is een Sports Utility Vehcile. Wij zeggen in de volksmond vaak een 'Jeep'. Maar dus alles wat hoog op de wielen staat, zoals in Nederland een Jeep Cherokee, Landrover Freelander, Mercedes M-serie e.d.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hoi Vista,

Het aanbod van auto's aan de luchthaven is meestal groter dan bij een verhuurbedrijf in de stad. De meesten huren ook de auto onmiddellijk na aankomst. Maar als je in SFO begint zou ik ook pas later een auto huren; Parkeerkosten zijn daar hoog. Nu, het is een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Sommigen rijden wel graag met een auto in SFO , anderen dan weer niet. Ik denk dat je het echt persoonlijk moet bekijken. Wij hadden in SFO een auto omdat dit in het midden van onze route lag, maar we hebben m daar niet gebruikt.

Wat een SUV is, is niet evident voor auto-leken :) Maar Monique heeft het goed omschreven en ik vind het zeker geen dwaze vraag hoor.
Binnen een SUV heb je verschillende klasses als mid size, full size ed. In het kort: medium, groter en groter :)

Elke maatschappij bepaalt in welke klasse zijn 'jeeps' vallen en die kunnen een beetje verschillen.Maar grosso modo is het wel gelijk.
In het topic FAQ autohuur vind je veel over types van auto's terug.

Groetjes en succes met je zoektocht!

Carine
Groetjes,
Carine
lindagr4
Amerika-ontdekker

Bericht door lindagr4 »

hallo,

ik heb een paar vraagjes over het huren van een auto bij usa reizen. Heb via dit forum al de Nederlandse vertalinglink gekregen maar er is voor mij het eea toch niet helemaal duidelijk en aangezien mijn duits erg slecht is.

Ik wil met mijn vriend een auto huren, wij zijn beide 23 jaar.
Nu zie ik dat er de volgende pakketten zijn:
1.Super-Inklusiv-PLUS-Preis U25
2.Super-Inklusiv-PLUS
Volgens mij is heeft dit eerste pakket te maken met bestuurders onder de 25 jaar. Maar wat is hier tussen dan het verschil. Want je moet volgens mij bij onze leeftijd dagelijks rond de 25$ als extra toeslag betalen zit dit er dan al in??? of niet. Weet iemand het verschil???
Zit alles er bij in bij deze verzekering, ook pechhulp oid. Moet je daar nog iets extra's afsluiten???

Verder vroeg ik me ook af, als je 1 van deze pakketten neemt wat moet je dan daar bij het afhalen nog betalen. kom je dan nog voor verassingen te staan??
neem aan dat je iig borg moet betalen weet iemand hoeveel dit ong. is voor een Chevrolet Equinox. en wat voor kosten komen er nog meer evt. bij ter plaatsen.

Alvast bedankt,
en ik heb trouwens al veel gehad aan deze site, bedankt tot nu toe voor alle tips :dance: .
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

marjan, bedankt voor je reactie!
ik weet dat bijna niemand een equinox meekrijgt,
en we hopen dat ook wij een andere gelijkwaardige of een ge-upgradede auto
kunnen kiezen!
en is dit niet het geval, dan lijkt ons de equinox ook prikma te doen :dance:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

lindagr4 schreef:hallo,

ik heb een paar vraagjes over het huren van een auto bij usa reizen. Heb via dit forum al de Nederlandse vertalinglink gekregen maar er is voor mij het eea toch niet helemaal duidelijk en aangezien mijn duits erg slecht is.

Ik wil met mijn vriend een auto huren, wij zijn beide 23 jaar.
Nu zie ik dat er de volgende pakketten zijn:
1.Super-Inklusiv-PLUS-Preis U25
2.Super-Inklusiv-PLUS
Volgens mij is heeft dit eerste pakket te maken met bestuurders onder de 25 jaar. Maar wat is hier tussen dan het verschil. Want je moet volgens mij bij onze leeftijd dagelijks rond de 25$ als extra toeslag betalen zit dit er dan al in??? of niet. Weet iemand het verschil???
Zit alles er bij in bij deze verzekering, ook pechhulp oid. Moet je daar nog iets extra's afsluiten???
Er staat:
Spezial-Programm für Fahrer unter 25 Jahre
Bei diesen Tarifen sind Zuschläge für Fahrer im Alter unter 25 J. bereits im Mietpreis enthalten.
Dus, ja, in de U25 tarieven is al rekening gehouden met de toeslag. Je kunt ook de U25 tarieven eens naast de andere tarieven leggen, dan zie je dat ze hoger liggen (maar het verschil is geen 25$ per dag).
lindagr4 schreef: Verder vroeg ik me ook af, als je 1 van deze pakketten neemt wat moet je dan daar bij het afhalen nog betalen. kom je dan nog voor verassingen te staan??
neem aan dat je iig borg moet betalen weet iemand hoeveel dit ong. is voor een Chevrolet Equinox. en wat voor kosten komen er nog meer evt. bij ter plaatsen.
Je kunt er van uit gaan dat alle benodigde verzekeringen er bij in zitten, en je hoeft ter plekke niets meer te betalen. Je hoeft geen borg te betalen, maar je moet wel een credit card hebben die je als borg gebruikt.

Marianne
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ophalen op de luchthaven of in SF?
Als je al in SF bent is het niet praktisch om al je bagage weer naar de luchthaven te slepen. Echter, wij hebben zeer slechte ervaringen met Alamo in het centrum, dus kies wel een andere verhuurder... (2 1/2 uur wachten! En vrienden van ons hadden een maand eerder exact hetzelfde, dus het was geen incident). Alle bekende verhuurders hebben een vestiging in de stad, sommige meerdere. Dus hou wel rekening met de ophaallocatie ten opzichte van je hotel.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Jostravels schreef: Echter, wij hebben zeer slechte ervaringen met Alamo in het centrum, dus kies wel een andere verhuurder... (2 1/2 uur wachten! En vrienden van ons hadden een maand eerder exact hetzelfde, dus het was geen incident)
Ook wij hebben bijna 3 uur moeten wachten hier waardoor we pas om 13.00 uur weg konden rijden en dus de geplande dag om hebben moeten gooien helaas.
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Wij hebben vorig jaar bij Alamo in San Francisco (Bush Street) ook heel lang moeten wachten op de auto.

Karin
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Nou, dat zijn nog eens handige tips! Dan maar niet huren via Alamo, maar wel een autoverhuurbedrijf vlakbij ons hotel in SF zoeken.

Iemand anders slechte ervaringen met lange wachttijden in San Francisco?

Groetjes,

Vista
Inyaro
Amerikafan

Bericht door Inyaro »

vista schreef:Nou, dat zijn nog eens handige tips! Dan maar niet huren via Alamo...
Tja, normaal heb je zoiets nooit op de luchthaven zelf. Daar staan meestal auto's genoeg, zoniet krijg je een upgrade.( of zijn er veel mensen die dit al anders hebben meegemaakt?)
Vandaar dat wij altijd vanop de luchthaven een wagen nemen, en ja, wij zitten volgend jaar ook enkele dagen in Anaheim en we hebben onze wagen daar niet nodig, maar dat nemen we er wel bij. Hij blijft de onze voor heel onze trip :wink:
De huurprijs via usareisen is zo goedkoop!
lindagr4 schreef:Verder vroeg ik me ook af, als je 1 van deze pakketten neemt wat moet je dan daar bij het afhalen nog betalen. kom je dan nog voor verassingen te staan??
De enige verrassing kan zijn, tenminste als het je eerste keer ginder is, dat ze je aan de balie bij alamo proberen wijs te maken dat je niet genoeg verzekerd bent, of dat je gekozen categorie veeel te klein is :)
Gewoon 'njet' blijven zeggen natuurlijk!
vln
Amerika-ontdekker

Bericht door vln »

Is er iemand die ervaring heeft met het huren van een auto bij Alamo in het centrum van Seattle? Het leek mij wel handig om niet eerst terug naar het vliegveld te moeten. Maar als je in het centrum uren moet wachten ...
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb geen ervaring met het huren van een auto in het centrum van Seattle maar wel met de stad Seattle zelf. Als je een hotel in de buurt van het centrum (Fish Market) hebt, kun je in principe zonder auto. Afhankelijk van wat je allemaal in en rondom Seattle wilt doen, kun je besluiten pas in Seattle zelf een auto te huren of later in het centrum. Wil je ook naar Museum of Flight of de Boeing fabrieken dan kun je eigenlijk niet zonder auto.

In welke stad ik ook zou beginnen, ik zou altijd gelijk bij aankomst op het vliegveld een auto huren. Dit heb ik altijd nog gedaan en is mij tot nu toe uitstekend bevallen. Je kunt gaan en staan waar je wilt en hebt geen gedoe om van het vliegveld naar het centrum te komen met je bagage. Ook verlies je later niet een ochtend omdat je de auto nog ergens moet ophalen. Op de dag van aankomst is het vaak toch al laat dus ben ik liever dan wat extra tijd kwijt. Bovendien zijn de verhuurbedrijven midden in de stad veelal kleiner en hebben minder auto's op voorraad. De keuze is dan vaak ook beperkt. De extra kosten (auto langer huren, parkeergeld) neem ik dan wel voor lief. Gemak gaat in dit geval voor. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Coyote schreef:Wil je ook naar Museum of Flight of de Boeing fabrieken dan kun je eigenlijk niet zonder auto.
Maar aangezien deze buiten de stad liggen, zou je die kunnen doen op het moment dat je Seattle uitrijdt.
Het museum of Flight is ook goed met de bus bereikbaar, er is een bushalte voor de deur.

Verder is Seattle perfect te voet te doen, of je kan gebruik maken van het uitgebreide net aan openbaar vervoer.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer