Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone te druk

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
houbi
Amerikafan

Yellowstone te druk

Bericht door houbi »

Ik lees nu zo veel negatieve reviews over dit park dat ik toch begin te twijfelen of dit park iets voor mij is. :roll:

Ik weet het is erg persoonlijk maar wat is jullie ervaring v.w.b. the massas? :oh:
Verelle
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Yellowstone te druk

Bericht door Verelle »

Welke negatieve reviews, ik ken ze niet. Ben er inmiddels een keer of 4 geweest, zelf op de 4de juli viel het mee met de mensen massa's, op de camping was het wel veel drukker dan in het voorjaar of het najaar. Maar het was naar onze mening ook in het hoog seizoen helemaal niet zo druk als we hadden verwacht. Als je weinig mensen wilt tegen komen ga dan in mei of september/oktober. Van de 40 nationale parken of zo, die ik in Amerika heb gezien, staat deze absoluut in mijn top drie!!!
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Een van de rustigste NP's waar ik ooit geweest ben. En wanneer is 't druk? Tussen 6 uur 's ochtends en een uurtje of 9 soms zelfs geen andere menselijke ziel gezien.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Heu, massa's? Ik vind dit park helemaal geweldig, druk is wel het laatste woord dat ik ervoor zou gebruiken! Het enige punt waar inderdaad veel mensen tegelijk zijn is bij Old Faithful, maar dat vond ik persoonlijk niet erg. Als je er ruim voordat hij spuit bent, dan heb je het voor het uitzoeken waar je wilt zitten en kun je ook op je gemak naar de souvenirwinkel/w.c.'s/restaurant enz.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Ook wij vonden Yellowstone absoluut niet druk...Maar wij waren er dan ook in oktober.

Ben je misschien niet in de war met Yosemite?
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

Leuk te lezen dat jullie ervaring anders is.

En niet, ik verwar het niet met Yosemite. Dat is idd minder druk alleen maar in de winter :lol: .

Ik heb het gehoord van mensen hier in CA en daarom ging ik ook wat reviews bekijken. Een voorbeeld:

http://www.epinions.com/review/park-Par ... 0685039236

Er zijn natuurlijk ook nog vele positieve reviews, maar ook daar merken meeste het grootste nadeel de 'crowds'.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Ik denk dat voor alle NP's geldt dat het bij de 'steracttracties' erg crowded is, even de seizoenen buiten beschouwing gelaten...

Wij vonden Yosemite drukker dan Yellowstone...Drukte waar wij een beetje 'gek' van werden was de drukte in Zion...
We hadden het gevoel in een pretpark te zijn, op een niet zo positieve manier...MAAR, zodra je een trail verder opgaat, verdwijnt de massa en ben soms zelfs helemaal alleen. Dit hebben wij in ieder park zo ervaren in ieder geval.

In Yellowstone vonden wij het alleen op de South Rim erg druk, bij sommige geysers en de West Thumb Basin. Alle wandelingen die we hebben gedaan waren bijna in solitude. Om terug te komen op of je Yellowstone een kans moet geven, zul je verschillende antwoorden krijgen.
Wij vonden het absoluut niet het mooiste park waar we geweest zijn, maar dat lag wellicht aan het weer (laatste dagen sneeuw). Parken als Bryce, Arches, Rocky Mountains en Yosemite hebben meer indruk op ons gemaakt.
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

Priscilla en Martin,

Nou, ik had in Zion hetzelfde gevoel en van Yosemite was ik totaal teleurgesteld :cry: en was best jealous op Muir :lol:

Ik ben dus idd niet voor soort Disneyland parken ook al begrijp ik dat al de shuttlebussen etc. nodig zijn om de massa toch aan te kunnen...

Jullie laatste zin is voor mij van groot belang. Bedankt voor jullie mening.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Hahahaha, tja, die Muir...

Weet je, iedereen is op zoek naar andere dingen in een park. Omdat wij in het naseizoen in alle parken zijn geweest hebben we wellicht een andere mening dan anderen. Van Yosemite hebben we (nog niet) veel gezien; Panorama Trail (als we er tien mensen tegen zijn gekomen is het veel), Mariposa Grove (einde van de middag, wederom bijna geen mens gezien) en een aantal dingen langs de Tioga Pass (Olmsted was druk, bij Dog Lake waren we werkelijk waar helemaal alleen en de meadows waren ook uitgestorven). Kortom, rust, rust en nogeens rust! :D

Owja, ik vergeet Grand Teton helemaal; daar waren we meer van onder de indruk dan van Yellowstone; zeer onder de indruk zelfs. En van Arches, RMNP (wel gaan wandelen, anders bevindt je je alsnog in een mierenhoop van mensen) en Bryce, maar die heb ik eerder al genoemd. Als je overigens niet van crowds houdt, dan kunnen we je het reizen in oktober zeer aanbevelen! Het weer is nog goed (op twee dagen sneeuw in Yellowstone na), alle voorzieningen zijn (nog net) open en over het algemeen heb je trails helemaal voor jezelf alleen....HEERLIJK!
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

PriscillaMartin schreef:Owja, ik vergeet Grand Teton helemaal; daar waren we meer van onder de indruk dan van Yellowstone; zeer onder de indruk zelfs. En van Arches, RMNP (wel gaan wandelen, anders bevindt je je alsnog in een mierenhoop van mensen) en Bryce, maar die heb ik eerder al genoemd. Als je overigens niet van crowds houdt, dan kunnen we je het reizen in oktober zeer aanbevelen! Het weer is nog goed (op twee dagen sneeuw in Yellowstone na), alle voorzieningen zijn (nog net) open en over het algemeen heb je trails helemaal voor jezelf alleen....HEERLIJK!
The Tetons is prachtig wordt door te veel mensen juist niet goed bezocht en dat is zo jammer. Wij reizen eigenlijk altijd in het voor- of najaar en hebben daarom ook nooit last van grote druktes. Maar ook in het jaar dat wij door Amerika gereisd zijn viel het ons op hoe rustig het soms was juist ook wat later in het seizoen. Parken zoals Olympic NP, Mount Rainier NP, North Cascades NP hebben zo rond midden mei tot midden juni bezocht en soms waren we een van de weinige zo op de campground. Yellowstone in oktober is heel goed te doen als je het niet erg vindt dat de temperatuur 's nachts behoorlijk zakt, eigenlijk overdag altijd mooi weer gehad, er lag toen wel al een klein beetje sneeuw op wat grotere hoogte. Maar dat geeft juist een mooi effect.
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Massa's ????
Wat een onzin. Yellowstone is zó groot, je loopt elkaar echt niet in de weg.
Alleen als een uitbarsting van Old Faithful verwacht wordt, is het op die plek druk, maar geen mensenmenigte die vecht om een plekje.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik vind eigenlijk niet dat je Yellowstone kan overslaan als je er in de buurt komt
Wat ik heb gehoord is dat idd bij de geisers soms druk is als ze op uitbarsten staan, maar volgens mij kan je zat plekken opzoeken waar bijna niemand is

En als je een trail gaat lopen die net iets minder standaard is (en wat moeilijker dan "also suitable for grandma in wheelchair") kom je ook een stuk minder mensen tegen in de meeste parken.
Gold ook voor de Narrows in Zion: het eerste deel is het megadruk omdat iedereen een beetje pootjebadend de eerste 200 meter aflegt
Maar zodra je verder loopt is het heerlijk rustig en kom je een handjevol mensen tegen.
De meeste mensen kiezen nou eenmaal voor makkelijk of snel, als je iets meer moeite doet ontloop je de massa's
houbi
Amerikafan

Bericht door houbi »

inderdaad is het persoonlijk wat men onder 'de massas' begrijpt

iig jullie opmerkingen zijn zeer helpful
bedankt

ga me toch maar in andere richting orienteren :blink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De zeurpiet in bovenstaande link klaagt niet over de drukte maar over het lawaai op de camping.
houbi schreef: ga me toch maar in andere richting orienteren
Je vraagt of het druk is in Yellowstone en iedereen hier doet moeite om je van het tegendeel te overtuigen en dan ga je toch iets anders doen? Ik begrijp dat niet goed, waarom dan die vraag stellen?

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik heb die review net even gelezen, is het je misschien opgevallen dat die al van 2003 is niet echt up to date dus.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

En wat een ongelovelijke zeurpiet is degene die het geschreven heeft zeg! Je zou haast denken dat hij/zij er plezier aan beleeft om zoveel mogelijk dingen af te kraken :?! Als je er zo'n hekel aan hebt om te kamperen/dingen te bezichtigen tegelijk met andere mensen/door een park te rijden om bij de te bezichtigen plaatsen te komen dan kun je bijna beter thuisblijven ;-).

(Ik sliep in een tent - geen last van andere mensen gehad; heel veel bekeken - het een vond ik nog mooier dan het andere; veel gereden - soms kom je inderdaad achter een langzaamrijdend iemand die je niet direct in kunt halen, maar dat kan je overal gebeuren. All in all kan ik deze review (ughe-klaagzang-ughe ;-)) niet erg serieus nemen!)
Verelle
Amerikakenner

Bericht door Verelle »

Ik denk dat je gewoon realistisch moet zijn met je verwachtingen, als je gaat reizen in het hoogseizoen moet je er gewoon rekening meehouden dat het drukker is, langer moet wachten en misschien niet alles kan doen wat je wilde doen. Het zelfde geldt als je in het voor seizoen of na seizoen gaat, dan zijn er misschien allerlei faciliteiten niet open en zit het weer misschien iets tegen.
Just relax and go with the flow,.....je bent op vakantie.
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
W.C.P.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door W.C.P. »

Hallo,
Vorige maand ben ik nog in Yellowstone geweest, het was helemaal niet druk. Vergeet niet de maanden juli-aug zijn topmaanden en die zou je beter vermijden.
Wim
Alle informatie over USA: http://www.usa.eigenstart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Martin & Marianne schreef:
houbi schreef:
Je vraagt of het druk is in Yellowstone en iedereen hier doet moeite om je van het tegendeel te overtuigen en dan ga je toch iets anders doen? Ik begrijp dat niet goed, waarom dan die vraag stellen?

Marianne
Ja dat snap ik inderdaad ook niet helemaal...... :blink:
als je voor de pure rust op vakantie gaat kan je sowieso beter niet naar Amerika maar beter naar een eilandje in de stille oceaan
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij zijn nu twee keer in het hoogseizoen (juli /augustus) in Yellowstone geweest en ik vond het met de drukte enorm meevallen.
Bij de Old faithfull en omgeving kan het inderdaad erg druk zijn maar als je iets van de parkeerplaatsen afgaat kom je bijna niemand tegen.
Yellowstone is zo enorm groot, je hebt echt geen last van mensen menigten.
Als je 's morgens vroeg op pad gaat kom je op veel plekken bijna niemand tegen. Wij hebben korte hikes in bijna volledige stilte gedaan.
Lees onze reisverslagen 2006 en 2008 maar eens, dan kun je een beetje ervaren hoe wij Yellowstone in het hoogseizoen beleefd hebben.

Ik zou het enorm jammer vinden als je door wat slechte reviews van een paar zeurpieten één van de mooiste parken van Amerika zou mijden.
In welk park heb je zo'n afwisselend en bijzonder landschap zoals geisers, watervallen, valleien, canyons, meren. In welk park kom je zoveel dieren tegen? Op onze laatse trip zagen we o.a. black bear, grizzly's, elk, buffalo's , moose, coyote's en otters.
Wij zijn al in veel parken geweest maar Yellowstone heeft ons hart gestolen.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer