Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hotels boeken via reisbureau/Wat kost een vakantie ongeveer?
Hotels boeken via reisbureau/Wat kost een vakantie ongeveer?
Ik regel zelf de vliegtickets (via internet) want via het reisbureau zijn de tickets veel duurder (op advies van het reisbureau). Ik wil wel graag via het reisbureau de hotels/motels reserveren en ook het huren van de auto. Dit omdat we in het hoogseizoen door Amerika gaan reizen en ik toch zekerheid wil.
Zijn er mensen die alles zelf regelen (kamer boeken, auto huren), zonder reisbureau in het hoogseizoen. Is dat goed te doen en waar begin je? Zijn er mensen die ervaring hebben om de hotels/auto via het reisbureau te boeken, zo ja, via welke maatschappij? Kuoni, Holland International etc. Ben je goedkoper uit als je alles zelf doet?
Bovendien wil ik vragen op welk bedrag ik ongeveer moet rekenen voor deze vakantie. Dus vliegen, auto, hotels en vertier in Amerika. We gaan 23 dagen en zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van 16 en 13. Voor het vliegen tel ik op ongeveer 4000 euro en het huren van de auto ongeveer 1400 euro. We willen in hotels overnachten waar de kinderen gratis zijn en dat moet volgens de folders van verschillende reisorganisaties lukken. Wat heb je ongeveer nodig om te overnachten (redelijke hotels) en wat ben je kwijt aan ontbijt, eten en bijkomende kosten (waar je vaak niet aan denkt).
Graag jullie ervaringen!
Alvast bedankt.
Judith
Zijn er mensen die alles zelf regelen (kamer boeken, auto huren), zonder reisbureau in het hoogseizoen. Is dat goed te doen en waar begin je? Zijn er mensen die ervaring hebben om de hotels/auto via het reisbureau te boeken, zo ja, via welke maatschappij? Kuoni, Holland International etc. Ben je goedkoper uit als je alles zelf doet?
Bovendien wil ik vragen op welk bedrag ik ongeveer moet rekenen voor deze vakantie. Dus vliegen, auto, hotels en vertier in Amerika. We gaan 23 dagen en zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen van 16 en 13. Voor het vliegen tel ik op ongeveer 4000 euro en het huren van de auto ongeveer 1400 euro. We willen in hotels overnachten waar de kinderen gratis zijn en dat moet volgens de folders van verschillende reisorganisaties lukken. Wat heb je ongeveer nodig om te overnachten (redelijke hotels) en wat ben je kwijt aan ontbijt, eten en bijkomende kosten (waar je vaak niet aan denkt).
Graag jullie ervaringen!
Alvast bedankt.
Judith
Re: Hotels boeken via reisbureau/Wat kost een vakantie ongeveer?
Hoi,
Wij hadden het afgelopen jaar alles zelf geregeld, vlucht, autohuur, hotels.
Hoe te beginnen: vlucht, op de diverse zoeksites en dan vergelijken;
auto: kijk eens bij usareisen.de, daar kun je goed een auto huren, er schijnen ook goede ervaringen te zijn met bijv eautohuur, of hertz waar je via de ANWB korting krijgt (wij waren voor 4 weken voor een Equinox 750,00 kwijt);
hotels: begin eens met het doorlezen van de diverse reisverslagen, hier staan vaak links in naar hotels waar je kunt overnachten, voor de parken via bijv. xanterra.com of yosemiteparks.com (voor Yosemite natuurlijk), ook de ketens zoals Best Western, Motel6, Super6 etc hebben overal wel motels of hotels beschikbaar.
Wij betaalden voor ons vieren (2 volwassenen en 2 kinderen (11 en 12) met 1 kamer ongeveer 85,00 per nacht (met de huidige dollarkoers zou ik van 100,00 per nacht uitgaan. Daar zaten ook boekingen via Priceline en Hotwire bij.
Succes met het zoeken.
Groet Anja
Wij hadden het afgelopen jaar alles zelf geregeld, vlucht, autohuur, hotels.
Hoe te beginnen: vlucht, op de diverse zoeksites en dan vergelijken;
auto: kijk eens bij usareisen.de, daar kun je goed een auto huren, er schijnen ook goede ervaringen te zijn met bijv eautohuur, of hertz waar je via de ANWB korting krijgt (wij waren voor 4 weken voor een Equinox 750,00 kwijt);
hotels: begin eens met het doorlezen van de diverse reisverslagen, hier staan vaak links in naar hotels waar je kunt overnachten, voor de parken via bijv. xanterra.com of yosemiteparks.com (voor Yosemite natuurlijk), ook de ketens zoals Best Western, Motel6, Super6 etc hebben overal wel motels of hotels beschikbaar.
Wij betaalden voor ons vieren (2 volwassenen en 2 kinderen (11 en 12) met 1 kamer ongeveer 85,00 per nacht (met de huidige dollarkoers zou ik van 100,00 per nacht uitgaan. Daar zaten ook boekingen via Priceline en Hotwire bij.
Succes met het zoeken.
Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo Judith
Wij gaan in juli voor de 1e keer naar Amerika en regelen alles zelf. Ik heb heel veel uren achter de computer doorgebracht met het lezen van alle info en reisverslagen op dit geweldige forum. Daarna een route uitgestippeld, tickets geboekt en hotels vastgelegd. Je kunt onze weblog bekijken voor een indruk van onze route, wat onderweg te doen en de kosten van de hotels die we geboekt hebben. De meeste hotels kun je online reserveren en binnen een paar minuten heb je een email met de bevestiging. Het voordeel van zelf reserveren is dat je alles zelf onder controle hebt en (bijna altijd kosteloos) kunt annuleren tot een paar dagen voor aankomst. Op de site van Tripadvisor vind je veel info over hotels.
veel succes, Marry
Wij gaan in juli voor de 1e keer naar Amerika en regelen alles zelf. Ik heb heel veel uren achter de computer doorgebracht met het lezen van alle info en reisverslagen op dit geweldige forum. Daarna een route uitgestippeld, tickets geboekt en hotels vastgelegd. Je kunt onze weblog bekijken voor een indruk van onze route, wat onderweg te doen en de kosten van de hotels die we geboekt hebben. De meeste hotels kun je online reserveren en binnen een paar minuten heb je een email met de bevestiging. Het voordeel van zelf reserveren is dat je alles zelf onder controle hebt en (bijna altijd kosteloos) kunt annuleren tot een paar dagen voor aankomst. Op de site van Tripadvisor vind je veel info over hotels.
veel succes, Marry
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Net als de vorige schrijvers hebben wij ook alles zelf geregeld. Alleen de voorpret is al een feest op zich. Wel fair van dat reisbureau om aan te geven dat je voor tickets via het internet voordeliger uit bent. Toch raad ik je aan ook voor de autohuur het internet te raadplegen. USAreisen.de en Eautohuur.nl zijn zeker het proberen waard. Vwb hotels is het goed om te weten dat (behalve veel hotels in Las vegas) de hotelprijs "per kamer" wordt berekend. Dus jullie kunnen in een kamer voorzien van een "Double Twin" prima terecht. Onze hotelprijs lag (gemiddeld) op ongeveer 70 USD per nacht. Buiten hotels in de buurt van de bekende Nationale parken en trekpleisters, zou ik niets vastleggen en lekker op de bonnefooi gaan. Er zijn daar zo vreselijk veel hotels/motels, dat er altijd wel een kamer te vinden is in iedere gewenste prijsklasse. Onderhandelen/afdingen is trouwens doodgewoon hebben wij gemerkt.
Suc6
Suc6
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Alleen ervaring met zelf regelen. Je kunt via internetreisbureaus van alles vinden (Expedia, booking.com, hotels.com). Via tripadvisor.com krijg je zelfs direct een vergelijking tussen alle verschillende aanbieders als je een hotel aangeeft. En op de website van het hotel zelf kun je ook altijd kijken naar de prijs. motel6 is een goedkope, maar redelijke keten. Je kunt in gebieden met veel hotels ook Hotwire proberen, je boekt dan iets en hoort daarna welk hotel het geworden is. Je kunt wel aangeven in welke buurt je wilt zitten, en dat je bv een kamer met 2 queens bedden wilt.
hotels hebben vrijwel altijd 2 queens bedden, kinderen zijn dan gratis. Prijs is per kamer, niet per persoon. Meestal tussen $70 en $130 p.n. wel iets te vinden, ook vaak met zwembad. Ontbijt is vrij duur (vind ik zelf) als je dat in je hotel er bij neemt (hoewel je in Europa ook steeds meer in hotels voor ontbijt moet betalen). Heel sporadisch is "breakfast included", vaak is dat dan ook alleen toast, jam en koffie of thee. Als je minder wilt uitgeven kun je ook alles zelf kopen en waar dan ook opeten. Diner: met z'n vieren een "giant pizza" kost maar 20-25$, wil je echt ergens iets eten, reken dan op 50-80$.
Wat relatief duur kan zijn zijn entrees, voor Nationale Parken valt dat nog wel mee (park pas voor 80$), maar bv Antelope Canyon bij Page 20-20 $ p.p. En wat echt je vakantie duur kan maken zijn begeleide activiteiten zoals raften of andere excursies met gids. Als je aan zoiets denkt en je budget is beperkt, kijk dan van te voren eerst wat dat gaat kosten. Tenslotte: winkelen, alles kost wel minder, maar je kunt met een hoop spullen thuis komen. Ook leuk voor 16- en 13-jarigen trouwens (vonden onze ook).
groet Alje
hotels hebben vrijwel altijd 2 queens bedden, kinderen zijn dan gratis. Prijs is per kamer, niet per persoon. Meestal tussen $70 en $130 p.n. wel iets te vinden, ook vaak met zwembad. Ontbijt is vrij duur (vind ik zelf) als je dat in je hotel er bij neemt (hoewel je in Europa ook steeds meer in hotels voor ontbijt moet betalen). Heel sporadisch is "breakfast included", vaak is dat dan ook alleen toast, jam en koffie of thee. Als je minder wilt uitgeven kun je ook alles zelf kopen en waar dan ook opeten. Diner: met z'n vieren een "giant pizza" kost maar 20-25$, wil je echt ergens iets eten, reken dan op 50-80$.
Wat relatief duur kan zijn zijn entrees, voor Nationale Parken valt dat nog wel mee (park pas voor 80$), maar bv Antelope Canyon bij Page 20-20 $ p.p. En wat echt je vakantie duur kan maken zijn begeleide activiteiten zoals raften of andere excursies met gids. Als je aan zoiets denkt en je budget is beperkt, kijk dan van te voren eerst wat dat gaat kosten. Tenslotte: winkelen, alles kost wel minder, maar je kunt met een hoop spullen thuis komen. Ook leuk voor 16- en 13-jarigen trouwens (vonden onze ook).
groet Alje
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf boeken kost wel veel tijd, maar het is leuk om het uit te zoeken, en je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt, en je bepaalt zelf waar je wilt zitten. Altijd zelf doen!
Meestal betaal je per kamer, maar soms moet je extra betalen voor kinderen boven 12 of 16 jaar.
We proberen altijd een kamer met 2 queen bedden te krijgen, maar een kamer met twee doubles is ook voldoende voor 4 personen, een double is iets smaller dna een queen bed.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor de prijzen van onze motels/hotels de afgelopen zomer (wij waren ook met z'n vieren). Wij vinden een goede locatie belangrijk en betalen daar dan wat meer voor. Je kunt ook goedkopere accommodatie vinden.
Marianne
Meestal betaal je per kamer, maar soms moet je extra betalen voor kinderen boven 12 of 16 jaar.
We proberen altijd een kamer met 2 queen bedden te krijgen, maar een kamer met twee doubles is ook voldoende voor 4 personen, een double is iets smaller dna een queen bed.
Kijk eens in ons 2008-verslag voor de prijzen van onze motels/hotels de afgelopen zomer (wij waren ook met z'n vieren). Wij vinden een goede locatie belangrijk en betalen daar dan wat meer voor. Je kunt ook goedkopere accommodatie vinden.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik regel sinds een aantal jaren alles zelf via internet. In 2000 boekte ik nog mijn ticket, autohuur en eerste en laatste nacht via het reisbureau. Toen waren er nog niet zoveel fora als deze die je helemaal van het begin tot het eind van de reis konden helpen.Judith.e schreef: Zijn er mensen die alles zelf regelen (kamer boeken, auto huren), zonder reisbureau in het hoogseizoen. Is dat goed te doen en waar begin je? Zijn er mensen die ervaring hebben om de hotels/auto via het reisbureau te boeken, zo ja, via welke maatschappij? Kuoni, Holland International etc. Ben je goedkoper uit als je alles zelf doet?

Zelf regelen is heel goed te doen, ook in het hoogseizoen. Zodra je weet waar je op vliegt en weer vertrekt, kun je voor die steden alvast uitkijken naar een overnachting. Heb je al een route bedacht? Zodra je die weet, kun je bekijken waar je wilt overnachten. Wil je echt in hotels of gewoon in motels? Hotels zijn in de regel een stuk duurder en vind je niet in zulke grote aantallen terug als de motels in Amerika. Zelf geef ik de voorkeur aan motels. Ik zoek dan vaak via deze site: http://www.wyndhamrewards.com. Je zoekt dan in één keer bij verschillende motelketens. Voor de grote steden zou je wel voor hotels kunnen gaan en die boeken via http://www.hotwire.com of http://www.priceline.com. Je krijgt dan vaak een luxe hotel voor heel weinig. In het forum Reizen Algemeen loopt daar een topic over en wordt precies verteld hoe het werkt en welke hotels men ´gewonnen´ had.
Willen jullie 1 kamer voor 4 personen huren? In de regel moet dat geen probleem zijn. Deze kamers hebben vaak 2 queen bedden. Misschien wel iets om rekening mee te houden voor de 13- en 16-jarige.We willen in hotels overnachten waar de kinderen gratis zijn en dat moet volgens de folders van verschillende reisorganisaties lukken. Wat heb je ongeveer nodig om te overnachten (redelijke hotels) en wat ben je kwijt aan ontbijt, eten en bijkomende kosten (waar je vaak niet aan denkt).
Succes met de planning.
Roland
Amerika is een perfect land om op de bonnefooi rond te trekken. Er zijn voldoende slaapmogelijkheden en dit geeft je de vrijheid ergens langer of korter te blijven dan je geplanned had. Wij gaan altijd op de bonnefooi (ook op onze eerste reis naar de States) en hebben nog nooit problemen gehad iets te vinden. Mijn redenatie is dat je ook moet zoeken naar het hotel dat je gereserveerd hebt. Het enige dat ik thuis boek, is de eerste nacht als we laat aankomen en als ik ergens perse wil slapen, bijvoorbeeld in een nationaal park. Voor de 1e nacht wordt het meestal een Super 8 en die boek ik op hun website. Ik heb altijd een gids bij me van Super 8 Motels en Motel 6. Deze kun je via hun website bestellen en thuis (in NL) laten komen. Zodoende weet ik onderweg altijd waar we overnachting kunnen vinden. Misschien een overweging waard om niet alles vast te leggen?
Oh, als je rechtstreeks bij het hotel boekt, kun je over het algemeen 24 uur van tevoren of soms zelfs op de dag van aankomst annuleren. Wat dat betreft loop je weinig risico.
Oh, als je rechtstreeks bij het hotel boekt, kun je over het algemeen 24 uur van tevoren of soms zelfs op de dag van aankomst annuleren. Wat dat betreft loop je weinig risico.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij boeken de vliegreizen + autohuur (fly-drive) bij het reisbureau (WRC-Reizen). De hotelovernachtingen voor de dag van aankomst en voor de nacht voor het vertrek boeken wij zelf via net internet, bij het hotel zelf.
Voor de rest avonturen wij wel en gaan op de bonnefooi. Wij reizen als twee volwassenen in het voor- of naseizoen.
Voor de rest avonturen wij wel en gaan op de bonnefooi. Wij reizen als twee volwassenen in het voor- of naseizoen.
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
In 2004 lieten we onze hotelzoektocht over aan een reisbureau. nadat we de prijs ervan zagen, besloten we vanaf toen om onze hotels zelf te boeken via internet. het verschil bedroeg ten zo'n €1000 voor een vakantie van 3 weken! dus als je zelf zoekt en boekt, kom je goedkoper uit.
- Marjol
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelf hotels boeken is zoveel leuker! Ik heb echt ontzettend veel plezier gehad aan het uitzoeken en boeken van de hotels voor onze komende vakantie! 

Al jaren boeken wij eigenlijk alles (vlucht, auto, onderdak) via internet; niet alleen de USA, maar ook in andere landen.
Alleen de voorpret al ....
Alleen de voorpret al ....
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook wij hebben onze eerste reis volledig zelf samengesteld en geboekt via het internet, behalve de vliegtickets.
Wij zijn nu onze tweede reis aan het plannen en gaan uiteraard weer alles zelf boeken, ook de vliegtickets. Met behulp van dit forum wordt dat een makkie
Bart
Wij zijn nu onze tweede reis aan het plannen en gaan uiteraard weer alles zelf boeken, ook de vliegtickets. Met behulp van dit forum wordt dat een makkie

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Hallo Judith
Ik heb je een PB-tje gestuurd om de route voor je uit te werken met Streets&Trips.
groet, Marry
Ik heb je een PB-tje gestuurd om de route voor je uit te werken met Streets&Trips.
groet, Marry
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je (veel) tijd hebt gewoon lekker alles zelf regelen !! Zoals de voorgaande schrijvers al vertelden alleen al voor de voorpret maar zo kun je ook overnachtingen boeken die je normaal via een reisburo niet zult krijgen.En als je durft voor de steden raad ik je priceline en hotwire aan. Luxe hotels vaak voor een motel 6 prijsje.
Wij reisen in juli 2008 24 dagen met 2 kinderen van toen 11 en 14.Onze route zie de web-log hieronderaan dit bericht.
Wij reisen in juli 2008 24 dagen met 2 kinderen van toen 11 en 14.Onze route zie de web-log hieronderaan dit bericht.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
marry,marry schreef:Hallo Judith
veel succes, Marry
leuk dat je ook al aan een web-log bent begonnen Ook al mooie links!Jammer dat jouw web-log dan wegvalt,dit kun je ergens instellen dat als je op een link klikt een aparte pagina wordt geopend.Ik ga eens voor je kijken of ik kan achterhalen hoe dit ook alweer ingesteld moet worden,als je dat fijn vind natuurlijk !
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat kan in blogtoys, link openen in nieuwe pagina aanvinken.
Hallo Karin,
Als je dat voor me wilt nakijken : heel graag
en alvast bedankt.
Groet Marry
Als je dat voor me wilt nakijken : heel graag

Groet Marry
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
hahahah je bent me voor. Via deze link http://blogtoys.web-log.nl/Annie schreef:Dat kan in blogtoys, link openen in nieuwe pagina aanvinken.
Dank je, Annie. Ik het deze blogtoy toegevoegd, dus als het goed isAnnie schreef:Dat kan in blogtoys, link openen in nieuwe pagina aanvinken.

groet, marry
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 30 Reacties
- 8714 Weergaves
-
Laatste bericht door Ericp
-