Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

duizend en 1 vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: duizend en 1 vragen

Bericht door Petra/VS »

DixieChick schreef:Neem inderdaad een droogrek mee! Ik kan ze hier niet vinden, en die van mij is natgeworden en daardoor gaan roesten. Nu heeft manlief een waslijn opgehangen (dit was nota bene zijn idee..hahaha!), maar ik mis mijn droogrek.
Toch zijn ze er wel, er staan hier in de omgeving een aantal in verschillende tuinen en dat zijn geen Nederlanders. Zal ik eens aanbellen en vragen, waar ze die gekocht hebben? :lol:

Overigens is GE prima apparatuur, hoor. Onze hele keuken is ermee uitgerust en alles gaat al tien jaar zonder problemen mee. Ook Kenmore van Sears staat goed bekend. Je hoeft daarvoor heus geen extra dollars aan Miele of Electrolux uit te geven. Natuurlijk zijn die produkten hier duurder, ze moeten tenslotte geimporteerd worden.

Wij wonen hier in een heel internationaal gebied, dus moderne, lichtere meubelen zijn vrij makkelijk te vinden. Ik kan me voorstellen, dat dat in Wisconsin moeilijker is.

Het is trouwens heel grappig voor mij om te lezen, wat er in dit draadje zoal naar voren komt. Ik heb hier in de VS mijn eerste huishouden opgebouwd, dus weet niet anders, dan de US produkten. Alleen etenswaren bestel ik nog weleens, zo heb ik net een flinke Sinterklaas en Kerst bestelling bij KaasnCo in Connecticut gedaan. :dance:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik heb even moeten zoeken hoor, maar ik weet nu eindelijk hoe die droogmolens in het Engels heten; umbrella style laundry dryer. Google ze eens, er is best een flinke selectie in te vinden.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

ANY schreef:Ik heb even moeten zoeken hoor, maar ik weet nu eindelijk hoe die droogmolens in het Engels heten; umbrella style laundry dryer. Google ze eens, er is best een flinke selectie in te vinden.
Voordat je je droogmolen of waslijn gaat instaleren moet je eerst bij je city of county of neighborhood organization informeren wat de regels zijn. In veel countries en cities is het verboden een waslijn of droogmolen te instaleren vanwege het 'onsmakelijke' gezicht van buiten hangende onderbroeken enzo.

Op het platteland zal je daar minder last van hebben maar de woonwijken is dat tegenwoordig heel gewoon. Bij ons was er sprake van dat het op de verkiezings ballot zou komen te staan 'the right to air dry your laundry'. Is er niet doorgekomen.
--
Tink
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

:hilarious: "The right to air your laundry" - geweldig!

Onze waslijn hangt in de achtertuin, die geheel omringd is door een privacy fence (een houten hek van 6 ft hoog), en dus kan niemand hem zien. Ik verwacht dan ook niet dat de buren komen klagen. Maar ik kan me voorstellen dat een voortuin misschien niet zo'n goed idee is:)

Lichte meubels>ik vind het hier wel meevallen hoor. Je moet soms even zoeken, maar ik kan hier toch een aantal winkels opnoemen die ik erg leuk vind. Nu ben ik zelf niet van het superstrakke, maar wij houden ook niet van die hele zware meubels, en wij kunenn altijd prima slagen hier.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

DixieChick schreef::hilarious: "The right to air your laundry" - geweldig!

Onze waslijn hangt in de achtertuin, die geheel omringd is door een privacy fence (een houten hek van 6 ft hoog), en dus kan niemand hem zien. Ik verwacht dan ook niet dat de buren komen klagen. Maar ik kan me voorstellen dat een voortuin misschien niet zo'n goed idee is:)
Nee ook achtertuin mag niet. Ook al klagen je buren niet, heb je nooit die helikopters van de politie/sheriff office zien rondvliegen? Die houden niet alleen het verkeer in de gaten maar doen ook vluchten waar ze in tuinen gluren, met een kijker en 's avonds met een infra-red. Die 's avonds is voor mensen die stiekum Marijuna planten hebben en de warmte wordt opgepikt door gevoelige camera's en overdag voor planten buiten en was en andere overtredingen. zoals een kippenhok e.d
--
Tink
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

*ROTFL*
Het is eigenlijk te erg.

Maar ik heb ze hier bij ons nooit gezien nee. Maar als ik ze zie, zal ik ze een groot plezier doen en mijn allerspannendste lingerie eens ophangen (note to self: even spannende lingerie kopen)..hebben die mensen ook nog iets om over te roddelen bij de koffie :P
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Petra/VS schreef:Je hoeft daarvoor heus geen extra dollars aan Miele of Electrolux uit te geven.
Maarre... "Miele... er is geen betere" of "Nothing sucks like an Electrolux" dan? :wink: :mrgreen: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Miele, die koop je als een debiele

En zo kun je er wel veel meer verzinnen. M.i. Gewoon je egen gevoel volgen o.b.v. je onderzoek.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het was maar een grapje, Michael. Misschien moet ik het sarcasme nog iets dikker aanzetten een volgende keer...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Nee ook achtertuin mag niet. Ook al klagen je buren niet, heb je nooit die helikopters van de politie/sheriff office zien rondvliegen? Die houden niet alleen het verkeer in de gaten maar doen ook vluchten waar ze in tuinen gluren, met een kijker en 's avonds met een infra-red. Die 's avonds is voor mensen die stiekum Marijuna planten hebben en de warmte wordt opgepikt door gevoelige camera's en overdag voor planten buiten en was en andere overtredingen. zoals een kippenhok e.d
Ben ik blij dat ik achteraf woon! Niet voor de marihuana planten maar voor de kippen die we kunnen houden :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tink schreef: Die 's avonds is voor mensen die stiekum Marijuna planten hebben en de warmte wordt opgepikt door gevoelige camera's en overdag voor planten buiten en was en andere overtredingen. zoals een kippenhok e.d
Bij die marijuana kan ik me nog iets voorstellen, maar ik mag toch hopen, dat de politie hun helicopters wel voor iets beters kan gebruiken, dan kijken of iemand zijn was heeft buitengehangen :shock: . Dat lijkt me meer iets voor overijverige woningbouwverenigingen. Overigens mag het hier kennelijk wel, want de tuinen, waar ik ze zie staan, liggen aan een drukke weg, waar de politie vaak rijdt ;).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik zie het al helemaal voor me: de helicopter die ineens 15 meter boven je tuin hangt, zes politieauto's die ineens voor je huis staan, en een dwingende stem die uit de luidsprekers komt die je op niet mis te verstane toon sommeert om onmiddellijk je schone onderbroeken binnen te halen... :lol:

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:hilarious:
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Dento schreef:Ik zie het al helemaal voor me: de helicopter die ineens 15 meter boven je tuin hangt, zes politieauto's die ineens voor je huis staan, en een dwingende stem die uit de luidsprekers komt die je op niet mis te verstane toon sommeert om onmiddellijk je schone onderbroeken binnen te halen... :lol:
Hey, niets is te gek hier, noodlijdende politie korpsen hebben geld nodig. Ze bekeuren zelfs hun eigen officer die met een politie wagen te snel reed zonder lichten aan. De zaak is helemaal voor de rechter geweest enzo, omdat ze het er niet mee eens was, edoch moest toch dokken. ;-)

Helikopters controleren ook naast waslijnen, op illegale gebouwen enzo.
--
Tink
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Tink schreef:Voordat je je droogmolen of waslijn gaat instaleren moet je eerst bij je city of county of neighborhood organization informeren wat de regels zijn. In veel countries en cities is het verboden een waslijn of droogmolen te instaleren vanwege het 'onsmakelijke' gezicht van buiten hangende onderbroeken enzo.
lol.. ze zouden voor de gein eens hier in Hawaii moeten rond rijden, dan zie je genoeg plekken waar mensen hun was hebben buiten hangen over de hekken hahaha.. yep, er zijn waslijnen in gebruik maar ja, als de zon voor het huis staat dan droogt het daar sneller is de gedachtegang haha.

Tink schreef:Hey, niets is te gek hier, noodlijdende politie korpsen hebben geld nodig. Ze bekeuren zelfs hun eigen officer die met een politie wagen te snel reed zonder lichten aan. De zaak is helemaal voor de rechter geweest enzo, omdat ze het er niet mee eens was, edoch moest toch dokken. ;-)
En terecht, de politie komt al te vaak met die onzin weg.. wat zijn zij meer dan normale burgers? Helemaal niets.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

jiejie schreef:wat zijn zij meer dan normale burgers? Helemaal niets.
Nou, afhankelijk van de omstandigheden is dat natuurlijk niet altijd helemaal waar... :wink:

Onze website | Mijn blog
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dento schreef: Nou, afhankelijk van de omstandigheden is dat natuurlijk niet altijd helemaal waar... :wink:
lol ok, heb je gelijk in... maar toch, enigszins voelt het wel als gerechtigheid haha
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Nou een droogmolen was ik zo wie zo niet van plan om mee te nemen [en ik hoorde dat de luchtvochtigheid in Florida te hoog is om de was buiten te drogen], maar washandje gaan wel in de koffer! Nog 2 weken en dan vertrekken we!
Maar ik heb nog even een vraagje over Skype [kan het via de zoekfunctie niet vinden] hoe werkt het precies en zijn er nu wel of geen kosten aan verbonden?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Skype is heel eenvoudig te installeren op je pc, zelfs ik kon het!

Bellen via de pc: als je belt met iemand die ook skype heeft, dan is het gratis. Maakt niet uit of je binnen- of buitenland belt.
Je kan dan tevens ook chatten met elkaar.
En als je beiden een webcam hebt, dan gaat dat ook via de skype als je belt met elkaar. Kan leuk zijn om elkaar ook nog eens te zien.
Je hebt dus wel een koptelefoon nodig om met elkaar te kunnen spreken (met heel goede boxen gaat het zo ook wel, maar ik vind de kwaliteit van het geluid dan werkelijk ondermaat. Via een koptelefoon van 40 euro van Logitech is het perfect)

Als je wilt bellen via Skype naar iemand die geen skype heeft, en je wilt dus die persoon bellen op zijn gewone telefoon, dan moet je skype krediet gebruiken. Je stort een bepaald bedrag (moet niet veel zijn, mag bv. slechts 30 euro zijn), en dan kan je beginnen bellen. Ken niet vanbuiten de prijs, maar kost belachelijk weinig, binnen- en buitenland. (via Skype Out)
Eigenlijk staat dat ook duidelijk op de website van Skype uitgelegd.

Oh ja, documenten versturen gaat ook makkelijk via Skype. Wij gebruiken het vaak om bestanden met foto's door te sturen, het gaat veel sneller dan via de mail, en ik geloof dat het bestand voor de verzender en de ontvanger dan ook minder zwaar is om binnen te halen. (iemand die meer technisch aangelegd is zal dat wel deftiger kunnen uitleggen :wink: ).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

nettie schreef:Nou een droogmolen was ik zo wie zo niet van plan om mee te nemen [en ik hoorde dat de luchtvochtigheid in Florida te hoog is om de was buiten te drogen], maar washandje gaan wel in de koffer!
Als er een IKEA in jullie buurt zal zijn, hebben die ook washandjes (als de nood aan de man komt ;)).
Nog 2 weken en dan vertrekken we!
Spannend! Succes met de laatste loodjes en het afscheid!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer