Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee weken Californië en Las Vegas: route?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Twee weken Californië en Las Vegas: route?
Goede vrienden van ons willen volgend jaar aan het eind van de zomervakantie (eind augustus) met twee neefjes (14 en 16 jaar) een twee weken durende rondreis maken in het Zuidwesten.
Jan is er eerder geweest met een busrondreis, járen geleden, de rest nog niet. Ze beseffen dat twee weken niet lang genoeg is om het bekende rondje Zuidwesten te doen. Wensen: pretpark voor de jongens, graag rechtstreeks vliegen, maar niet persé, Las Vegas is een must, San Francisco met Alcatraz ook. Ze willen met een huurauto en hotels.
Mijn idee:
Dag 1: vliegen naar Los Angeles (vanaf Amsterdam of Brussel, ze wonen in Brabant, KLM vliegt rechtstreeks, maar vanaf Brussel is goedkoper)
Dag 2: Anaheim, Universal Studio's
Dag 3: Anaheim - Pismo Beach
Dag 4: Pismo Beach - San Simeon- Hearst Castle - Monterey
Dag 5: whalewatchen in Monterey - naar San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite - Tioga Pass- Bodie - Lone Pine
Dag 11: Lone Pine - Furnace Creek
Dag 12: Furnace Creek - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Amsterdam
Is dit een beetje te doen, leuk? Tips, ideeën en opbouwende kritiek zijn van harte welkom! Ik heb ze gezegd niet te lang te wachten met boeken, zeker niet vanwege accomodatie in Yosemite. Morgenavond gaan we met ze uit eten, dus dan komt 'het plan' op tafel.
Jan is er eerder geweest met een busrondreis, járen geleden, de rest nog niet. Ze beseffen dat twee weken niet lang genoeg is om het bekende rondje Zuidwesten te doen. Wensen: pretpark voor de jongens, graag rechtstreeks vliegen, maar niet persé, Las Vegas is een must, San Francisco met Alcatraz ook. Ze willen met een huurauto en hotels.
Mijn idee:
Dag 1: vliegen naar Los Angeles (vanaf Amsterdam of Brussel, ze wonen in Brabant, KLM vliegt rechtstreeks, maar vanaf Brussel is goedkoper)
Dag 8: San Francisco - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite - Tioga Pass- Bodie - Lone Pine
Dag 11: Lone Pine - Furnace Creek
Dag 12: Furnace Creek - Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas - Amsterdam
Is dit een beetje te doen, leuk? Tips, ideeën en opbouwende kritiek zijn van harte welkom! Ik heb ze gezegd niet te lang te wachten met boeken, zeker niet vanwege accomodatie in Yosemite. Morgenavond gaan we met ze uit eten, dus dan komt 'het plan' op tafel.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Twee weken Californië en Las Vegas: route?
Ik moet voorop stellen, dat ik geen pretparkenman ben, maar volgens mij zitten de Disney Parken in Anaheim en zit Universal Studio's in, of in de buurt van, Hollywood.nieuwenoord schreef:Dag 1: vliegen naar Los Angeles (vanaf Amsterdam of Brussel, ze wonen in Brabant, KLM vliegt rechtstreeks, maar vanaf Brussel is goedkoper)
Dus men gaat na aankomst in LA vanaf het vliegveld naar Anaheim of naar Hollywood.
Op dag 3 kan men dan naar San Simeon reizen om op dag 4 vroeg naar Hearst Castle te gaan.
Anaheim --> San Simeon = 253 mijlen en ruim 4 uur met de auto (Street & Trips)
Ik weet niet wanneer de walvissen in de buurt van Monterey zwemmen, maar anders kan men daar het aquarium bezoeken.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je Marco. Ik ben inderdaad ook niet van de pretparken, ik dacht dat alles daar bij elkaar zat. Goed om te weten!
Is San Simeon leuk om te overnachten? Wel een strak plan, vroeg naar Hearst Castle.
Is San Simeon leuk om te overnachten? Wel een strak plan, vroeg naar Hearst Castle.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Nee, San Simeon moet je alleen zien als overnachtingsplek. Zo ver ik weet zijn er een aantal motels/restaurants en een aantal woonhuizen. Niet veel dus.
Wel in de buurt, dat strand met de zeeolifanten. Naam ben ik even kwijt. Kan je vast wel ergens vinden of jij weet het misschien zelf wel.
Wel in de buurt, dat strand met de zeeolifanten. Naam ben ik even kwijt. Kan je vast wel ergens vinden of jij weet het misschien zelf wel.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
route lijkt mij goed te doen!
Vergeet Alcatraz niet van tevoren te reserveren!! Tickets kun je online boeken (google even, ik weet de link niet meer).
Universal ligt idd in hollywood, is een erg leuk park!!
Als je een dag wilt winnen kan je ook in 1 keer van Yosemite naar Stovepipe Wells in Death Valley rijden. (stovepipe wells is naast furnace creek ook een overnachtingsmogelijkheid)
Wij hebben dit in 1 dag gereden en vonden het prima te doen. We waren rond half 9 weg gegaan bij Stovepipe Wells en waren om half 5 in Camp Curry Yosemite, en we waren ook nog in de Tioga Pass een paar keer gestopt. Het is een dagje rijden, maar wellicht zou je dat dagje wat je bespaard ergens anders kunnen besteden (een dagje Grand Canyon vanuit Vegas bijvoorbeeld?).
Dus:
Dag 10: Yosemite- Stovepipe Wells
Dag 11 Death Valley (overdag rondrijden in het park) - Las Vegas
Dag 12: ter vrije invulling (bijv. dagtocht Grand Canyon maar je kan deze dag uiteraard ook nog ergens anders indelen)
Vergeet Alcatraz niet van tevoren te reserveren!! Tickets kun je online boeken (google even, ik weet de link niet meer).
Universal ligt idd in hollywood, is een erg leuk park!!
Als je een dag wilt winnen kan je ook in 1 keer van Yosemite naar Stovepipe Wells in Death Valley rijden. (stovepipe wells is naast furnace creek ook een overnachtingsmogelijkheid)
Wij hebben dit in 1 dag gereden en vonden het prima te doen. We waren rond half 9 weg gegaan bij Stovepipe Wells en waren om half 5 in Camp Curry Yosemite, en we waren ook nog in de Tioga Pass een paar keer gestopt. Het is een dagje rijden, maar wellicht zou je dat dagje wat je bespaard ergens anders kunnen besteden (een dagje Grand Canyon vanuit Vegas bijvoorbeeld?).
Dus:
Dag 10: Yosemite- Stovepipe Wells
Dag 11 Death Valley (overdag rondrijden in het park) - Las Vegas
Dag 12: ter vrije invulling (bijv. dagtocht Grand Canyon maar je kan deze dag uiteraard ook nog ergens anders indelen)
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
@ Marco: ik weet inderdaad ook niet precies hoe het strandje heet met de zeeolifanten, maar ik ken het wel. Ben er vorige zomer nog geweest en ook voor 2009 staat het weer op het programma. Zoeken we op!
@ Iris: goed idee om die nacht toch uit te sparen zo, hoewel, zou Bodie dan nog haalbare kaart zijn? Dat lijkt me voor hen ook weer heel erg leuk. De Grand Canyon zouden ze eventueel met een helicoptertour willen doen vanuit Vegas, een dag extra daar is dan ook welkom.
@ Iris: goed idee om die nacht toch uit te sparen zo, hoewel, zou Bodie dan nog haalbare kaart zijn? Dat lijkt me voor hen ook weer heel erg leuk. De Grand Canyon zouden ze eventueel met een helicoptertour willen doen vanuit Vegas, een dag extra daar is dan ook welkom.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
Het zijn deze zeeolifanten: Piedras Blancas Elephant Seals, tussen de 7 en 8 mijlen ten noorden van San Simeon, aan de kust langs highway 1.nieuwenoord schreef:@ Marco: ik weet inderdaad ook niet precies hoe het strandje heet met de zeeolifanten, maar ik ken het wel. Ben er vorige zomer nog geweest en ook voor 2009 staat het weer op het programma. Zoeken we op!
- Leonie_m
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bodie wordt dan wel krap denk ik. Wij dachten daar maar een uurtje te besteden, maar vonden het zo leuk dat we zeker een uur of 3 hebben rond gelopen. Waarschijnlijk willen ze op Tioga Road ook nog een aantal keer stoppen, het wordt denk een erg drukken dag als je het in een keer wilt rijden. De route ziet er m.i. goed te doen uit!nieuwenoord schreef:@ Marco: ik weet inderdaad ook niet precies hoe het strandje heet met de zeeolifanten, maar ik ken het wel. Ben er vorige zomer nog geweest en ook voor 2009 staat het weer op het programma. Zoeken we op!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het leuke van dit soort afwegingen (wel Bodie, geen Bodie, wel Grand Canyon, niet Grand Canyon) is dat ik ze in elk geval wat opties kan geven, toch?
Tuurlijk 
Wij vonden Bodie ook helemaal geweldig maar spendeerde er toch een 3-4tal uur.

Wij vonden Bodie ook helemaal geweldig maar spendeerde er toch een 3-4tal uur.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik vind het een prima route gezien de wensen van het gezelschap.
Bodie zou ik wel in de route opnemen. Van Yosemite Village via Tioga en Bodie naar Lone Pine is het 260 mijl en 4,5 uur zuivere reistijd. Op tijd vertrekken, dan is het goed te doen.
Verder zou ik ook een nacht uitsparen en van Lone Pine rechtstreeks naar Las Vegas rijden via Death Valley. Lone Pine is vlakbij DV en de highligths van dit park kun je dan gemakkelijk meenemen om zo een indruk te krijgen van DV. Je hebt dan een extra dag in Vegas (voor evt. een uitstapje naar de Hooverdam), wat mij voor de kids iets aantrekkelijker lijkt.
Las Vegas is een must, zei je, vandaar die extra dag, want je bent wellicht ook nog wat tijd kwijt met inpakken van je bagage e.d. voor de vlucht de andere dag. Voor de jeugd is het ook leuk om Stratosphere Tower op te gaan voor een van de attracties daar bovenop, of misschien een rit met de achtbaan van New York, New York.
Gr. Marjan
Bodie zou ik wel in de route opnemen. Van Yosemite Village via Tioga en Bodie naar Lone Pine is het 260 mijl en 4,5 uur zuivere reistijd. Op tijd vertrekken, dan is het goed te doen.
Verder zou ik ook een nacht uitsparen en van Lone Pine rechtstreeks naar Las Vegas rijden via Death Valley. Lone Pine is vlakbij DV en de highligths van dit park kun je dan gemakkelijk meenemen om zo een indruk te krijgen van DV. Je hebt dan een extra dag in Vegas (voor evt. een uitstapje naar de Hooverdam), wat mij voor de kids iets aantrekkelijker lijkt.
Las Vegas is een must, zei je, vandaar die extra dag, want je bent wellicht ook nog wat tijd kwijt met inpakken van je bagage e.d. voor de vlucht de andere dag. Voor de jeugd is het ook leuk om Stratosphere Tower op te gaan voor een van de attracties daar bovenop, of misschien een rit met de achtbaan van New York, New York.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook goede tips, ik zal morgen een mooi verhaal aan ze kunnen voorleggen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind jouw route prachtig Monique. Het enige wat ik anders zou doen is de overnachting in Lone Pine. Het lijkt me echt krap om van Yosemite naar Bodie en wellicht nog even een stop bij Mono Lake nog naar Lone Pine te rijden, terwijl de afstand Lone Pine - Furnace Creek heel kort is. Dus ik zou wat eerder stoppen, bv in Lee Vining of Mammoth Lakes.
Alje had laatst een link voor een overnachtig vlak bij Bodie, dat zag er ook aardig uit. Zie http://www.virginiacreeksettlement.com/
Marianne
Alje had laatst een link voor een overnachtig vlak bij Bodie, dat zag er ook aardig uit. Zie http://www.virginiacreeksettlement.com/
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er leuk uit Marianne! Misschien is deze optie ook wel prima om toch Death Valley mee te pakken. Ze zullen ook keuzes moeten gaan maken.
Leuke route!
Wij gaan de route volgende zomer misschien in omgekeerde volgorde doen voor onze huwelijksreis, 15 dagen:)
Ik blijf jullie topic (en vele andere topics natuurlijk!) zeker en vast volgen!
Wij gaan de route volgende zomer misschien in omgekeerde volgorde doen voor onze huwelijksreis, 15 dagen:)
Ik blijf jullie topic (en vele andere topics natuurlijk!) zeker en vast volgen!
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Wij hebben mbt Yosemite-Dv de route gedaan zoals Hekkie schreef. Op 1 dag van Yosemite via Bodie tot in Lone Pine en de dag erna van Lone Pine door Death Valley tot in las Vegas.
Het laatste vond ik goed te doen, maar die dag van Yosemite tot Lone Pine vonden wij wel erg lang. Wij hebben ook Bodie bijgedaan, maar eerlijk gezegd zou ik zoals Martijn en Marianne zegt (zeggen
) eerder stoppen. Ook wij vonden Bodie de moeite en hebben er ettelijke uurtjes doorgebracht.
Carine
Het laatste vond ik goed te doen, maar die dag van Yosemite tot Lone Pine vonden wij wel erg lang. Wij hebben ook Bodie bijgedaan, maar eerlijk gezegd zou ik zoals Martijn en Marianne zegt (zeggen

Carine
Groetjes,
Carine
Carine
Misschien nog een tip voor het Whale watchen, kan erg goed in Santa Barbara (ongeveer 2 uurtjes vanuit LA).
Wij hebben dat dit jaar ook gedaan (mijn ouders, zusje 15 en ikzelf 19). We sliepen in Santa Monica en zijn 's ochtends vroeg naar Santa Barbara gereden waar we hebben ontbeten in het gezellige haventje, daarna de Whale Watch tour echt super. Honderden dolfijnen gezien en veel walvissen (Blue Whales en Humpback Whales). Zeker de moeite waard.
Op deze site http://www.condorcruises.com/ vind je informatie. 's Middags weer terug gereden naar LA en de volgende dag Universal!! Erg leuk.
Alcatraz is inderdaad ook erg leuk, boot is wel heel koud (dus neem een vest mee, wij waren er eind juli en was niet warm) De audiotour is ook in het Nederlands dus erg handig. Las Vegas is ook helemaal toppie. De stripis natuurlijk waanzinnig maar Freemont Street is 's avonds met de lichtshow ook erg gezellig.
Heel veel plezier, wordt een onvergetelijke reis!
Wij hebben dat dit jaar ook gedaan (mijn ouders, zusje 15 en ikzelf 19). We sliepen in Santa Monica en zijn 's ochtends vroeg naar Santa Barbara gereden waar we hebben ontbeten in het gezellige haventje, daarna de Whale Watch tour echt super. Honderden dolfijnen gezien en veel walvissen (Blue Whales en Humpback Whales). Zeker de moeite waard.
Op deze site http://www.condorcruises.com/ vind je informatie. 's Middags weer terug gereden naar LA en de volgende dag Universal!! Erg leuk.
Alcatraz is inderdaad ook erg leuk, boot is wel heel koud (dus neem een vest mee, wij waren er eind juli en was niet warm) De audiotour is ook in het Nederlands dus erg handig. Las Vegas is ook helemaal toppie. De stripis natuurlijk waanzinnig maar Freemont Street is 's avonds met de lichtshow ook erg gezellig.
Heel veel plezier, wordt een onvergetelijke reis!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Santa Barbara en whale watchen, nooit aan gedacht! Klinkt wel erg goed moet ik zeggen en volgens de website heb je van juni tot oktober veel kans om walvissen te zien.
Weer een leuke optie! Je bent trouwens lekker actief Frannie, leuk om te lezen over jullie reis van vorig jaar.
Weer een leuke optie! Je bent trouwens lekker actief Frannie, leuk om te lezen over jullie reis van vorig jaar.
Ja heb ineens de smaak te pakken, ben blij dat ik dit forum heb ondekt. En ben blij dat ik een beetje kan bijdragen ondanks dat ik pas één keer in Amerika ben geweest. Volgend jaar de tweede keer, kan nu al niet wachten. Hopelijk volgen er nog veel meer reizen!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je de dag van Yosemite naar Lone Pine niet zo lang wilt maken, moet je inderdaad eerder stoppen.sachasenne schreef:Wij hebben mbt Yosemite-Dv de route gedaan zoals Hekkie schreef. Op 1 dag van Yosemite via Bodie tot in Lone Pine en de dag erna van Lone Pine door Death Valley tot in las Vegas.
Het laatste vond ik goed te doen, maar die dag van Yosemite tot Lone Pine vonden wij wel erg lang. Wij hebben ook Bodie bijgedaan, maar eerlijk gezegd zou ik zoals Martijn en Marianne zegt (zeggen) eerder stoppen. Ook wij vonden Bodie de moeite en hebben er ettelijke uurtjes doorgebracht.
Goede mogelijkheden daarvoor op deze route zijn:
Lee Vining, Mammoth Lakes en Bisschop.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-