Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
go for it or rot in België???
-
- Amerika-newbie
go for it or rot in België???
**Note moderator: Bericht verplaatst vanuit Reizen Florida naar Emigratie.
Elke**
hoi allemaal,
jullie kunnen niet weten hoe blij ik ben op deze site te zijn terecht gekomen. Heb me net ingeschrijven so I m kind of a new here. T zit zo dat ik wat heb zitten lezen naar een paar onderwerpen en had zelf een vraagje of graag raad gehad. Ik ben 22 heb een BAC in Rechten. Ik ga al sinds 4 jaar vaak naar Atlanta. Maar dit jaar was zo bijzonder. Heb daar iemand ontmoet (I know i know). Ik heb de laatste jaren zo'n leegte ervaren in m'n jong leven. Vroeger was ik meer actief (was artiest). Ik heb zo'n drang in mij om gwn al mijn spullen te pakken en mij te installeren in Atlanta. Niet enkel door liefde, gwn alles daar. Ik voel me zo thuis daar, ben daar altijd goed gezind e.d.
Ik zou graag werken en mijn masterdegree willen behalen? Ik weet me gwn geen raad. Is het wel verstandig? Steun van thuis uit zal ik niet krijgen. Mijn zus heeft net een greencard gekrgen, maar is wel getrouwd met een americaan. The only problem is dat zij (met man en kinderen) heel t jaar door nu in Europa zitten voor zijn (schoonbroer) werk.Kben vrij ambitieus en sta stevig in m'n schoentjes.
Wat te doen als mijn zus en haar man weigeren mij te helpen?
Wat te doen als mijn zus en haar man aanvaarden mij te helpen?
Should I do and go for it, or rot in België??????
Elke**
hoi allemaal,
jullie kunnen niet weten hoe blij ik ben op deze site te zijn terecht gekomen. Heb me net ingeschrijven so I m kind of a new here. T zit zo dat ik wat heb zitten lezen naar een paar onderwerpen en had zelf een vraagje of graag raad gehad. Ik ben 22 heb een BAC in Rechten. Ik ga al sinds 4 jaar vaak naar Atlanta. Maar dit jaar was zo bijzonder. Heb daar iemand ontmoet (I know i know). Ik heb de laatste jaren zo'n leegte ervaren in m'n jong leven. Vroeger was ik meer actief (was artiest). Ik heb zo'n drang in mij om gwn al mijn spullen te pakken en mij te installeren in Atlanta. Niet enkel door liefde, gwn alles daar. Ik voel me zo thuis daar, ben daar altijd goed gezind e.d.
Ik zou graag werken en mijn masterdegree willen behalen? Ik weet me gwn geen raad. Is het wel verstandig? Steun van thuis uit zal ik niet krijgen. Mijn zus heeft net een greencard gekrgen, maar is wel getrouwd met een americaan. The only problem is dat zij (met man en kinderen) heel t jaar door nu in Europa zitten voor zijn (schoonbroer) werk.Kben vrij ambitieus en sta stevig in m'n schoentjes.
Wat te doen als mijn zus en haar man weigeren mij te helpen?
Wat te doen als mijn zus en haar man aanvaarden mij te helpen?
Should I do and go for it, or rot in België??????
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: go for it or rot in België???
Je hebt verschillende mogelijkheden:
- huwen met je geliefde (als dit een Amerikaan is van het andere geslacht)
- meedoen met de Diversity Lottery (green card loterij. Meer info te vinden in de Sticky's van het Emigratieforum, nog 2 weken de tijd om mee te doen)
- je zus vragen om je te sponsoren (maar ik weet niet echt of dit gaat als zij niet woonachtig zijn in de US, misschien dat een ander forumlid daar meer over weet + hun inkomen moet voldoende hoog zijn om jouw te mogen sponsoren)
- gaan studeren in de VS, om je master te halen (kost veel geld)
- je artiestenloopbaan verder uitbouwen en op een artiestenvisum gaan (maar dat zal een lange lange weg zijn, je moet hier al wat 'status' hebben alvorens je voor een visum in aanmerking komt)
- via je job proberen om een (tijdelijke) overplaatsing te krijgen
Als dit alles niet lukt, kan je ook altijd nog verhuizen naar Nederland.
(Ach, Belgie is toch niet zo slecht hoor, al wil ik ook wel liever verhuizen. 't Is maar wat je er zelf van maakt, je kan gaan zitten kniezen en zeuren, maar dat maakt je ongelukkig hier, en brengt je niet dichter bij Amerika)
Even nog een vraagje: een "BAC" in de rechten: bedoel je daarmee dat je Bachelor bent? Studeer je momenteel nog verder, of werk je?
- huwen met je geliefde (als dit een Amerikaan is van het andere geslacht)
- meedoen met de Diversity Lottery (green card loterij. Meer info te vinden in de Sticky's van het Emigratieforum, nog 2 weken de tijd om mee te doen)
- je zus vragen om je te sponsoren (maar ik weet niet echt of dit gaat als zij niet woonachtig zijn in de US, misschien dat een ander forumlid daar meer over weet + hun inkomen moet voldoende hoog zijn om jouw te mogen sponsoren)
- gaan studeren in de VS, om je master te halen (kost veel geld)
- je artiestenloopbaan verder uitbouwen en op een artiestenvisum gaan (maar dat zal een lange lange weg zijn, je moet hier al wat 'status' hebben alvorens je voor een visum in aanmerking komt)
- via je job proberen om een (tijdelijke) overplaatsing te krijgen
Als dit alles niet lukt, kan je ook altijd nog verhuizen naar Nederland.

Even nog een vraagje: een "BAC" in de rechten: bedoel je daarmee dat je Bachelor bent? Studeer je momenteel nog verder, of werk je?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-newbie
hey bedankt voor je reactie en tips.
Zit nu in mijn diplomajaar. Het is inderdaad een bachelordiploma.
Ben er van bewust dat studeren in de Usa veel kost.
Mijn schoonbroer is prof speler in eurobasket. Een stevige sponsor kan hij wel zijn...
Ben leergierig, nu denk ik nog niet aan een professioneel leven. T is gwn dat ik niks te verliezen heb, als ik belgië verlaat (geen vriendje, geen baan, geen geld).
T is zo dat ik al een shcool heb uitgekozen indien ik mij daar gaat vestigen. T is een public university (Georgia state university). Deze zijn iets goedkoper dacht ik dan private universities...
Voor mij is het een one-way trip naar Atlanta. Na mijn studies ben ik van plan mij daar te installeren.
Grtjs
Zit nu in mijn diplomajaar. Het is inderdaad een bachelordiploma.
Ben er van bewust dat studeren in de Usa veel kost.
Mijn schoonbroer is prof speler in eurobasket. Een stevige sponsor kan hij wel zijn...
Ben leergierig, nu denk ik nog niet aan een professioneel leven. T is gwn dat ik niks te verliezen heb, als ik belgië verlaat (geen vriendje, geen baan, geen geld).
T is zo dat ik al een shcool heb uitgekozen indien ik mij daar gaat vestigen. T is een public university (Georgia state university). Deze zijn iets goedkoper dacht ik dan private universities...
Voor mij is het een one-way trip naar Atlanta. Na mijn studies ben ik van plan mij daar te installeren.

Grtjs
-
- Amerika-expert
De zus moet eerst haar USC hebben, en dan duurt het nog een decennium voordat OP in aanmerking komt ...kastelke schreef:- je zus vragen om je te sponsoren (maar ik weet niet echt of dit gaat als zij niet woonachtig zijn in de US, misschien dat een ander forumlid daar meer over weet + hun inkomen moet voldoende hoog zijn om jouw te mogen sponsoren)
Ik blijf mij verbazen over de populariteit van Atlanta.missBehavior schreef:Voor mij is het een one-way trip naar Atlanta.

Gr., Flipje
- Bandido
- Amerika-expert
Ik niet.FlipjeBTiel schreef:Ik blijf mij verbazen over de populariteit van Atlanta.

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-newbie
kastelke schreef:
en wat als haar man me nu sponsert. Hij is een US-bewoner met SS-nummer en heeft genoeg inkomen?
Zal het mij dan lukken?
Grtjs
en wat als haar man me nu sponsert. Hij is een US-bewoner met SS-nummer en heeft genoeg inkomen?
Zal het mij dan lukken?
Grtjs
-
- Amerika-expert
Nee: sponsor moet directe familie zijn.missBehavior schreef:en wat als haar man me nu sponsert. Hij is een US-bewoner met SS-nummer en heeft genoeg inkomen? Zal het mij dan lukken?
Gr., Flipje
GO FOR IT
ik snap u gevoel volledig !!!
Als je van iets meer geproefd hebt en het spreekt je aan, word je bij terugkeer in het Belgenland alleen maar meer geconfronteerd met het *ik rot hier* gevoel, maar dit is dan ook alleen mijn opinie
Zoek werk, hunt craigslist kapot, spreek met u schoonbroer ivm sponsering (aangetrouwde familie is toch familie
), ga voor de lottery, doe t allemaal
Dont fight the feeling, take the risk and walk with it zou k zegge :beerchug:
ik snap u gevoel volledig !!!
Als je van iets meer geproefd hebt en het spreekt je aan, word je bij terugkeer in het Belgenland alleen maar meer geconfronteerd met het *ik rot hier* gevoel, maar dit is dan ook alleen mijn opinie

Zoek werk, hunt craigslist kapot, spreek met u schoonbroer ivm sponsering (aangetrouwde familie is toch familie

Dont fight the feeling, take the risk and walk with it zou k zegge :beerchug:
-
- Amerika-expert
Niet alle familie komt in aanmerking voor sponsoring, en sommige familie-categorien (b.v. broer/zus, of kinderen ouder dan 21) duren erg lang vanwege enorme wachtlijsten.bramz schreef:spreek met u schoonbroer ivm sponsering (aangetrouwde familie is toch familie)
Gr., Flipje
Hier ter verduidelijking de toegestane sponsorships:
In order for a relative to sponsor you to immigrate to the United States, they must meet the following criteria:
* They must be a citizen or lawful permanent resident of the U.S. and be able to provide documentation providing that status.
* They must prove that they can support you at 125% above the mandated poverty line, by filling out an Affidavit of Support
The relatives which may be sponsored as an immigrant vary depending on whether the sponsor is a U.S. Citizen or a lawful permanent resident.
* If the sponsor is a U.S. Citizen, they may petition for the following foreign national relatives to immigrate to the U.S:
o Husband or wife
o Unmarried child under 21 years of age
o Unmarried son or daughter over 21
o Married son or daughter of any age
o Brother or sister, if the sponsor is at least 21 years old, or
o Parent, if the sponsor is at least 21 years old.
* If the sponsor is a lawful permanent resident, they may petition for the following foreign national relatives to immigrate to the U.S.:
o Husband or wife, or
o Unmarried son or daughter of any age.
In any case, the sponsor must be able to provide proof of the relationship.
You should totally go for it. Schrijf je in voor de lotterij, je zult je er nog over verbazen hoeveel jonge Ned. + Bel. studenten de vorige keer hebben gewonnen, velen al direct bij de eerste poging zelfs. Ik heb een vermoeden dat men weliswaar enige selectie toepast in de lotterij... je kansen lijken vrij goed te zijn als je jong, West-Europeaans en hoogopgeleid bent.
Veel steun vanuit NL/Bel. zal je niet krijgen. You want something done right, gotta do it yourself. Als je hier eenmaal als PR bent (zij het door sponsoring, zij het via de lotterij) staan er veel meer wegen voor je open. Zelf doe ik mijn laatste jaar van m'n bachelor hier, en ben me nu aan het aanmelden voor een aantal Grad Schools. De hoeveelheid scholarships waar je voor in aanmerking kunt komen als PR is nog vrij hoog, ik zou zeggen, laat je niet afschrikken door de 'stickerprice' van een opleiding, de meerderheid van studenten krijg financial aid om de kosten te verlagen.
Overigens zou ik me wel goed orienteren op de universiteiten hier. De University of Florida, waar ik momenteel studeer, is in vergelijking met de Universiteit Utrecht een lachertje: alle NL uitwisselingsstudenten hier halen alleen maar straight A's, zonder er al te veel voor te hoeven doen. Ik denk dat het bij Georgia State niet anders zal zijn. Het niveau is nou eenmaal iets lager hier naar mijn mening, ik zou me zeker beperken tot de hoger aangeschreven scholen als je echt leergierig ben. Ik wordt niet echt uitgedaagd op UF, terwijl het toch de 18e publieke universiteit van de VS is, en dat is heel wat aangezien dit land duizenden universiteiten kent. Other than that, het is zeker een goed idee om nog een paar jaar door te studeren. De jobmarket is, althans in Florida, bar slecht: een vriend van me heeft zijn Ph.D. gehaald in electrical engineering en heeft de grootste moeite om een baan te vinden hier, hij gaat het nu proberen in NYC.

Dus: schrijf je in en hou ons vooral op de hoogte! Welkom op het forum nog, by the way! Allways good to have another USA-lover on here!
Goed, 2.15 AM here en nogsteeds aan het leren voor me tentamen van morgen hihi. Better get back to the books!
Klinkt als muziek in m'n oren... ik heb ook zo'n euforisch gevoel dat overheerst sinds ik hier in augustus ben gekomen, had dat in NL totaal niet. Denk dat ik besmet ben geraakt met de optimischtische mentaliteit van de AmerikanenmissBehavior schreef: Niet enkel door liefde, gwn alles daar. Ik voel me zo thuis daar, ben daar altijd goed gezind e.d.
Ik zou graag werken en mijn masterdegree willen behalen? Ik weet me gwn geen raad. Is het wel verstandig? Steun van thuis uit zal ik niet krijgen.

Veel steun vanuit NL/Bel. zal je niet krijgen. You want something done right, gotta do it yourself. Als je hier eenmaal als PR bent (zij het door sponsoring, zij het via de lotterij) staan er veel meer wegen voor je open. Zelf doe ik mijn laatste jaar van m'n bachelor hier, en ben me nu aan het aanmelden voor een aantal Grad Schools. De hoeveelheid scholarships waar je voor in aanmerking kunt komen als PR is nog vrij hoog, ik zou zeggen, laat je niet afschrikken door de 'stickerprice' van een opleiding, de meerderheid van studenten krijg financial aid om de kosten te verlagen.
Overigens zou ik me wel goed orienteren op de universiteiten hier. De University of Florida, waar ik momenteel studeer, is in vergelijking met de Universiteit Utrecht een lachertje: alle NL uitwisselingsstudenten hier halen alleen maar straight A's, zonder er al te veel voor te hoeven doen. Ik denk dat het bij Georgia State niet anders zal zijn. Het niveau is nou eenmaal iets lager hier naar mijn mening, ik zou me zeker beperken tot de hoger aangeschreven scholen als je echt leergierig ben. Ik wordt niet echt uitgedaagd op UF, terwijl het toch de 18e publieke universiteit van de VS is, en dat is heel wat aangezien dit land duizenden universiteiten kent. Other than that, het is zeker een goed idee om nog een paar jaar door te studeren. De jobmarket is, althans in Florida, bar slecht: een vriend van me heeft zijn Ph.D. gehaald in electrical engineering en heeft de grootste moeite om een baan te vinden hier, hij gaat het nu proberen in NYC.
Zo te zien weerhoud niets je er van om het leven in de V.S. te proberen! Voor je het weet heb je in de V.S., als je maar hard genoeg werkt, al behoorlijk wat opgebouwd en zijn de rollen omgedraaid: je wilt het Amerikaanse leven niet meer inruilen voor het Nederlandse/Belgische, because you cherish what you have here. Heb na 4 maanden FL een appartement waar ik in NL alleen maar van kon dromen, een aardige eerste auto (voor een student..), leuke bijbaan en de best classmates ever. Het weer hier in FL is ook een zeer prettige bijkomstigheidBen leergierig, nu denk ik nog niet aan een professioneel leven. T is gwn dat ik niks te verliezen heb, als ik belgië verlaat (geen vriendje, geen baan, geen geld).

Dus: schrijf je in en hou ons vooral op de hoogte! Welkom op het forum nog, by the way! Allways good to have another USA-lover on here!
Goed, 2.15 AM here en nogsteeds aan het leren voor me tentamen van morgen hihi. Better get back to the books!
NL - Florida - NYC - NL
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Roland, jij hebt het daar duidelijk naar je zin!
En nu maar hopen dat we inderdaad verder op de hoogte gehouden worden.
Jay/missBehavior schreef zich reeds in, zie nr. 33 op de lijst: viewtopic.php?f=12&t=18161&start=0ronald87 schreef: Dus: schrijf je in en hou ons vooral op de hoogte!
En nu maar hopen dat we inderdaad verder op de hoogte gehouden worden.
Elke
-
- Amerika-expert
Nee hoor, wat je ziet is zelfselectie aan de deelnemerskant, gecombineerd met een verdeling van beschikbare slots naar regio. Er zijn in het verleden wel wetsvoorstellen geweest om voorkeur te geven aan mensen met een STEM-opleiding, maar die hebben het nooit gehaald.ronald87 schreef:Ik heb een vermoeden dat men weliswaar enige selectie toepast in de lotterij... je kansen lijken vrij goed te zijn als je jong, West-Europeaans en hoogopgeleid bent.
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 738 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-