Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel keer drie-maanden-blokken mag je per jaar doen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Cyber-Alien
Amerikafan

Hoeveel keer drie-maanden-blokken mag je per jaar doen?

Bericht door Cyber-Alien »

Hallo,
ik vroeg me het volgende af

Als je als toerist naar Amerika gaat mag je 90 dagen blijven zonder visum. Daarna ga je terug naar Nederland. Maar mag je daarna weer eens 90 dagen naar Amerika?
Het lijkt me sterk dat je maar 1 keer per jaar naar Amerika mag.

Ten sllotteL
Ik hoor altijd dat je bij de douane moet aangeven wanneer je weer terug gaat. Maar als als je erheen gaat maar nog niet weet wanneer je terug gaat?Dat je niet weet of je nou twee weken, twee maanden, of drie maanden gaat?
Bugs
Amerika-ontdekker

Bericht door Bugs »

Ik ben een aantal malen in Amerika geweest terwijl mijn vorige visum-waiver nog niet eens verlopen was.

Bijvoorbeeld: Ik ging naar de USA in maart, kreeg een stempel tot juni (3 maanden), ging na enkele weken weer naar Nederland maar kwam in mei weer terug in de USA. Kreeg vrolijk weer een stempel tot augustus en niemand die wat vroeg.

Ze vragen wel hoe lang je blijft maar of dat daadwerkelijk wordt vastgelegd betwijfel ik. Je kunt ook met een open retour het land binnenkomen.

Zolang je maar niet over die 3 maanden heen gaat.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Even een correctie, wanneer je de VS verlaat is je "Waiver" ook automatisch verlopen, daarom krijg je een "Nieuwe" als je weer terug komt.

Ik heb ook bijna Maandelijks in de VS gezeten als "toerist" (mijn tegenwoordige vrouw woonde hier namenlijk) en heb soms vragen gekregen over het hoe en waarom. Mijn geluk was dat ik vrij snel trouwde en toen dus kon zeggen dat ik mijn vrouw op ging zoeken, dat was nooit een probleem.

Als je het vaak doet en vooral voor lange tijd (90 dagen) kunnen ze wel eens vragen gaan stellen. Vooralsnog weet ik niet of er een echte Wet of regel is die je verbied meer dan een X aantal dagen in de VS te blijven!

Ook weet ik niet wat je wilt gaan doen, maar je kunt absoluut niet werken wanneer je hier in de VS bent op een visa waiver! Daar kun je dus wel heel veel problemen mee krijgen!

mvg

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

een paar blokken is geen probleem. Wel gehoord dat 3 maanden US, 1 week nl, 3 maanden US, 1 week nl dat dat niet gaat.

Ze zijn niet gek die amerikanen. En als je langer echt twee volle blokken maakt van 3 maanden dan zullen ze zeker vragen stellen lijkt me
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

nee maar eigenlijk als je het zo bekijkt , eigenlijk bestaan er dus geen regels voor. Want drie maanden usa 1 week nl, drie maanden usa , 1 week nl; dat zou niet mogen dus. Maar wat dan wel? Als er twee weken tussen zitten ofzo?
De moderator vertelde dat hij ze vertelde dat hij zn vriendin ging opzoeken he, dat vonden ze goed. Ik vraag me alleen af hoe tolerant ze zijn als je als vrouw zegt dat je je vriendin daar gaat opzoeken... kheb toch het idee dat het dan een ander verhaal wordt.

Nou hele rare vraag, hoe zit het andersom? Een amerikaan die naar NL komt, hoe lang mag die hier blijven?
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Hi,

Ik heb deze vraag ook al eens op dit forum gesteld...misschien vind je daar wel een antwoord.
Neem een kijkje op "Emigratie naar Amerika" (Max 2x per jaar 3 maanden?)

groetjes,San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Op www.visalaw.com vond ik het volgende:
Q - Is there any limit to how many times (and how often) someone can visit the U.S. using the Visa Waiver Program? Also, can someone apply for the K engagement visa while they are here under the Visa Waiver Program?

A - There are no limits on how many times you can enter using the Visa Waiver Program. However, a border officer always has the discretion to deny you entry if they suspect that you have intentions to remain permanently in the US, are working illegally here, or are otherwise not going to comply with the rules. Leaving and reentering the US too frequently and with very short gaps between leaving and reentering will potentially draw suspicions.
Er is inderdaad geen zwart/wit-regel. De enige harde regel die er is (maar waar de reiziger zelf weinig mee kan), is dat het aan de immigration officer wordt overgelaten om te beoordelen of er mogelijk misbruik van de visa waiver gemaakt wordt of dreigt te gaan worden. Sommigen geven wel als advies om telkens de tijd tussen twee bezoeken net zo lang te laten zijn als de duur van zo'n bezoek. Dus bijv. 3 maanden in de US, 3 maanden in NL en dan weer 3 maanden in de US. Ga er in ieder geval van uit dat meerdere lange bezoeken per jaar argwaan zullen wekken.
Life is good in the Tarheel State.
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Het enige wat ik verveled vind van mijn reizen naar de US is het gesprek met de immigration officer. Zeker aam het eind van hun dienst kunnen ze erg knorrig zijn.
Het in maar net hoe hun pet staat
awo
Amerika-ontdekker

Bericht door awo »

Marceljesse schreef:Het enige wat ik verveled vind van mijn reizen naar de US is het gesprek met de immigration officer. Zeker aam het eind van hun dienst kunnen ze erg knorrig zijn.
Het in maar net hoe hun pet staat
Zou jij vrolijk worden van dat suffe baantje? 8)
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Cyber-Alien schreef:nee maar eigenlijk als je het zo bekijkt , eigenlijk bestaan er dus geen regels voor. Want drie maanden usa 1 week nl, drie maanden usa , 1 week nl; dat zou niet mogen dus. Maar wat dan wel? Als er twee weken tussen zitten ofzo?
De moderator vertelde dat hij ze vertelde dat hij zn vriendin ging opzoeken he, dat vonden ze goed. Ik vraag me alleen af hoe tolerant ze zijn als je als vrouw zegt dat je je vriendin daar gaat opzoeken... kheb toch het idee dat het dan een ander verhaal wordt.

Nou hele rare vraag, hoe zit het andersom? Een amerikaan die naar NL komt, hoe lang mag die hier blijven?
andersom geldt precies hetzelfde. als amerikaan mag je hier dus ook maar drie maanden blijven. en dezelfde truc geldt dus ook. en ook hier is het voor zover ik weet up to the discretie van de immigratie of er reden is tot wantrouwen. gevoelsmatig heb ik het idee dat ze voor amerikanen die in NL komen minder moeilijk doen aan de NL grens omdat amerikanen in NL een hogere status hebben dan nederlanders in Amerika. voor de VS maakt het minder uit waar mensen vandaan komen, iedereen wordt argwanend beschouwd (natuurlijk wel verschil tussen ik noem maar een afrikaan en een engelsman), omdat ze ervan uitgaan dat amerika het beste land ter wereld is en iedereen daar wel weer blijven. terwijl ze in NL meer denken dat amerikanen niet hier naar toe komen om misbruik te gaan maken van het systeem. de redenering lekt aan alle kanten, maar volgens mij denken ze wel zo.

ik ben hier gekomen met een driemaanden ticket. toen ik nog geen verblijfsvergunning had ben ik voor de drie maanden om waren naar engeland geweest met de eurostar en had dus een nieuw immigratie stempel voor de schengen landen voor drie maanden. ik heb daar geen problemen mee gehad, maar mijn situatie is ietsje anders en ik heb toen gelijk daarna een verblijfsvergunning aangevraagd.

ik werd trouwens deze keer bij terugkomst voor het eerst gevraagd wat ik hier deed. misschien inderdaad omdat ik hier ongeveer drie maanden was en toen een weekje weg. maar ik had geen zin om mijn verblijfsvergunning erbij te halen als ze er niet naar vroegen.

doreen
SEEING IS BELIEVING
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

doreennicole schreef:
Cyber-Alien schreef: andersom geldt precies hetzelfde. als amerikaan mag je hier dus ook maar drie maanden blijven. en dezelfde truc geldt dus ook. en ook hier is het voor zover ik weet up to the discretie van de immigratie of er reden is tot wantrouwen. gevoelsmatig heb ik het idee dat ze voor amerikanen die in NL komen minder moeilijk doen aan de NL grens omdat amerikanen in NL een hogere status hebben dan nederlanders in Amerika. voor de VS maakt het minder uit waar mensen vandaan komen, iedereen wordt argwanend beschouwd (natuurlijk wel verschil tussen ik noem maar een afrikaan en een engelsman), omdat ze ervan uitgaan dat amerika het beste land ter wereld is en iedereen daar wel weer blijven. terwijl ze in NL meer denken dat amerikanen niet hier naar toe komen om misbruik te gaan maken van het systeem. de redenering lekt aan alle kanten, maar volgens mij denken ze wel zo.

ik ben hier gekomen met een driemaanden ticket. toen ik nog geen verblijfsvergunning had ben ik voor de drie maanden om waren naar engeland geweest met de eurostar en had dus een nieuw immigratie stempel voor de schengen landen voor drie maanden. ik heb daar geen problemen mee gehad, maar mijn situatie is ietsje anders en ik heb toen gelijk daarna een verblijfsvergunning aangevraagd.

ik werd trouwens deze keer bij terugkomst voor het eerst gevraagd wat ik hier deed. misschien inderdaad omdat ik hier ongeveer drie maanden was en toen een weekje weg. maar ik had geen zin om mijn verblijfsvergunning erbij te halen als ze er niet naar vroegen.

doreen
Hey Doreen, ik dacht dat jij het Nederlands en Amerikaans burgerschap had? Was het moeilijk om een Nederlandse verblijfsvergunning te krijgen?
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

nee, ik heb de nederlandse nationaliteit verloren omdat ik ten tijde van de onafhankelijkheid met mijn ouders in suriname woonde en zij voor mij gekozen hebben de surinaamse nationaliteit dus.

ik woonde wel in NL voor ik naar amerika vertrok maar steeds met een verblijfsvergunning; eerst studenten, toen bij partner en toen had ik geen partner meer, althans geen NL, maar wel een amerikaan, dus toen naar Amerika verhuisd.

toen ik terug kwam naar Nl was het redelijk makkelijk om een verblijfsvergunning te krijgen onder een nieuwe categorie: oud-nederlanders. alleen de ironie was dat ik met de surinaamse nationaliteit geen gebruik kon maken van die categorie, maar met de amerikaanse wel, dus op die basis ben ik terug. en via deze weg heb ik ook recht op herkrijgen van de NL nationaliteit zonder de Amerikaanse te hoeven opgeven. ben met dat proces bezig.

dan verkeer ik in de luxe positie dat ik een Amerikaans en een NL/EU paspoort heb.

doreen
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer