Omdat onze oudste zoon 14 jaar is, komt hij eerst nog een jaartje op Middle School. Hij zit hier in de tweede klas van de havo. Voor zover wij weten gaat hij gewoon mee met zijn leeftijdsgenoten, en moet hij gewoon credits gaan halen voor High School. Daar heeft hij dan natuurlijk een achterstand in, dus we moeten nog maar even zien hoe ze dat gaan aanpakken. Hij kan al heel behoorlijk engels praten, dus we hopen dat hij lekker mee kan komen. Zo-ie-zo zijn de meeste scholen in Texas wel voorzien van een ESL training (English as a Second Language), dus we vertrouwen erop dat onze kids het snel op zullen pikken. Onze jongste (10 jaar) is bezig met Rosetta Stone, waarmee hij nu al een beetje Engels heeft weten te leren.kastelke schreef:Wat je oudste zoon betreft: in welk jaar zit hij hier in Nederland, en welke studies doet hij? En hoe gaat men daar in Texas mee om? Laten ze hem gewoon op leeftijdsjaar? En hoe bepalen zij zijn niveau? Moet hij extra summercourses volgen om aan de benodigde credits te komen om een officiele Amerikaanse graduation te krijgen?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
emigreren naar texas
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: emigreren naar texas
Lees onze weblog op http://www.meilink.net!
Gefeliciteerd met je baan, besluit en natuurlijk veel succes toegewenst met het visum!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Hoera! Nog meer Nederlanders in Texas :welcome:
Succes alvast met het regelen van jullie verhuizing. Dat zal nog wel even zwaar worden. Als mede-Nederlander in Texas kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat jullie het hier net zo naar jullie zin zullen hebben als wij. Jullie komen aan in de koudste tijd van het jaar, dus laat je oorwarmers, handschoenen en mutsen maar thuis en geniet ervan!
Trudie
Succes alvast met het regelen van jullie verhuizing. Dat zal nog wel even zwaar worden. Als mede-Nederlander in Texas kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat jullie het hier net zo naar jullie zin zullen hebben als wij. Jullie komen aan in de koudste tijd van het jaar, dus laat je oorwarmers, handschoenen en mutsen maar thuis en geniet ervan!
Trudie
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je zoon nog aan high school moet beginnen, dan zal het geen probleem zijn om zijn credits te behalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Natuurlijk kan dat; ik heb het zojuist toegevoegd op onze website: http://www.meilink.net/rss.phpPetra/VS schreef:Vraagje: is het mogelijk een RSS feed op jullie weblog te plaatsen? Op die manier is het makkelijker te zien, wanneer er nieuwe schrijfsels zijn. Of misschien is het er al en zie ik het niet?
Mocht je direct naar onze weblog willen: http://www.meilink.net/index.php?page=weblogpage
Laatst gewijzigd door MichelM op 30 nov 2008, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Lees onze weblog op http://www.meilink.net!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bedankt, ik heb jullie blog aan Bloglines toegevoegd!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
bloglines?Petra/VS schreef:Bedankt, ik heb jullie blog aan Bloglines toegevoegd!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bloglines is een site, waar je blogs aan kunt toevoegen, die een RSS feed hebben. Je hoeft dan alleen naar die site te gaan om te zien, welke blogs een "update" hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
ahhh ok, dus eigenlijk een soort van rss reader maar dan online 

hallo daar ben ik weer(manuela) met wat vraagjes. ten eerste wil ik even zeggen dat ik zo vreselijk nerveus was afgelopen dinsdag op het consulaat in amsterdam en ook hoe blij en opgelucht dat het visum toegewezen is. en nu zoveel mogelijk alles regelen om 30 januari naar texas te kunnen gaan. maar goed mijn 1ste vraag, heeft er iemand ervaring met zijn katten mee te nemen naar amerika ? volgens de dierenarts hoef ik me nergens druk om te maken maar ik denk dat met alle stress van het vliegen en een totaal nieuwe omgeving dat ze daar toch wel een klap van krijgen. ook ben ik bezorgd of ze in de zomer de hitte in texas wel aankunnen want ze zijn erg graag buiten.
mijn 2de vraag is hoe gaan de kinderen in texas met die enorme lange zomervakantie om, ik heb begrepen dat ze 3 maanden vrij hebben. hoe vullen ze dat in zonder zich te gaan vervelen want wij als ouders kunnen niet 3 maanden met ze op vakantie gaan.
groetjes manuela meilink
mijn 2de vraag is hoe gaan de kinderen in texas met die enorme lange zomervakantie om, ik heb begrepen dat ze 3 maanden vrij hebben. hoe vullen ze dat in zonder zich te gaan vervelen want wij als ouders kunnen niet 3 maanden met ze op vakantie gaan.
groetjes manuela meilink
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik weet niks over het meenemen van huisdieren, maar ik weet wel wat kinderen hier doen in de zomer. De meeste kinderen gaan naar summerschool of summercamps. Er worden veel activiteiten georganiseerd overal. Mag jij zelf gaan werken? Zo niet, dan is er altijd een ouder thuis en kun je zelf dingen met ze gaan doen. Ik moet zeggen dat ik blij ben dat we een zwembad hebben, want daarmee vermaken ze zich wel in de zomervakantie.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Manuela, ik kan het me zo inbeelden dat je, ondanks het feit dat je eigenlijk weet dat alles in orde is, toch wel flink de bibbers hebt als je daar op de consulaat staat.
Er is hier op het forum wel wat info te vinden over vliegen met honden, ik neem aan dat dat voor katten hetzelfde is. Maar belangrijk: heb je je luchtvaartmaatschappij al gecontacteerd? Want er zijn maatschappijen die geen huisdieren meenemen tijdens de winter en in de warmste periode van de zomer. Maar misschien zijn jullie katten klein genoeg om in een kooitje te kunnen onder jullie vliegtuigstoel?
In de zomervakantie zijn er veel jongeren die summerschool volgen, een soort van kampen of cursussen (bv. surfen of liveguard, maar het kan evengoed drama zijn of wiskunde, al naargelang hun interesse). Informeer misschien eens bij de school counselor, hij/zij zal best een zicht hebben op wat er in de omgeving aangeboden wordt.
Tegen die tijd gaan ze natuurlijk op school ook al vriendjes gemaakt hebben, dus ze kunnen ook dan bij hen informeren wat zij doen tijdens de vakantie (samen gaan sporten, naar het zwembad, ...).
Maar er zullen hier nog wel mensen die al in Amerika wonen verder op ingaan, vermoed ik.
Er is hier op het forum wel wat info te vinden over vliegen met honden, ik neem aan dat dat voor katten hetzelfde is. Maar belangrijk: heb je je luchtvaartmaatschappij al gecontacteerd? Want er zijn maatschappijen die geen huisdieren meenemen tijdens de winter en in de warmste periode van de zomer. Maar misschien zijn jullie katten klein genoeg om in een kooitje te kunnen onder jullie vliegtuigstoel?
In de zomervakantie zijn er veel jongeren die summerschool volgen, een soort van kampen of cursussen (bv. surfen of liveguard, maar het kan evengoed drama zijn of wiskunde, al naargelang hun interesse). Informeer misschien eens bij de school counselor, hij/zij zal best een zicht hebben op wat er in de omgeving aangeboden wordt.
Tegen die tijd gaan ze natuurlijk op school ook al vriendjes gemaakt hebben, dus ze kunnen ook dan bij hen informeren wat zij doen tijdens de vakantie (samen gaan sporten, naar het zwembad, ...).
Maar er zullen hier nog wel mensen die al in Amerika wonen verder op ingaan, vermoed ik.
Elke
- Bandido
- Amerika-expert
Op deze link lees je meer over het verhuizen van huisdieren naar de VS: http://www.foreignborn.com/visas_imm/en ... ourpet.htm
Het is sowieso wel een handige website met allerlei tips & tricks die voor jullie handig kunnen zijn.
Met katten zou het op zich geen probleem moeten zijn en hoeven ze (in tegenstelling tot sommige vogels en honden) meestal niet in quarantaine. Je moet wel zorgen dat alle inentingsbewijzen helemaal in orde zijn en de Amerikanen ze ook snappen. Hoe alles verder praktisch in zijn werk gaat kun je ook vragen bij de luchtvaartmaatschappij waar je boekt.
Qua stress is het handig om bij de dierenarts wat pilletjes te halen. Katten zijn nogal nerveus en dat kan toch wel helpen. Verder hoef je je over de warmte niet zoveel zorgen te maken, katten kunnen wel tegen een stootje. Ze passen zich gemakkelijk aan en slapen misschien gewoon wat meer. Bovendien komen jullie in de winter aan en niet meteen midden in de hete Texaanse zomer. En verder geldt net als bij elke verhuizing dat je ze de eerste tijd binnen moet houden om te voorkomen dat ze weglopen. Wat wel een aanrader is om ze meteen na aankomst in de VS te laten chippen. Dat kostte in mijn geval $30 (per kat), maar dan kan de kat altijd weer terugbezorgd worden mocht deze toch nog weglopen.
Ik heb zelf geen kinderen, maar weet van veel collega's en vrienden dat kinderen vaak voor een aantal weken naar een Summer Camp gaan. Je hebt ze in allerlei soorten en maten en ze zijn ook niet zo gek duur. Niet elk kind zal dat even leuk vinden, maar veel kinderen ook wel. Misschien iets om eens wat meer over te lezen als jullie goed en wel eenmaal daar wat meer gesetteld zijn. Want zelf zullen jullie niet veel vakantie hebben, de meeste mensen maar zo'n twee weken per jaar (hangt een beetje van de werkgever af).
Succes met alles!
Het is sowieso wel een handige website met allerlei tips & tricks die voor jullie handig kunnen zijn.
Met katten zou het op zich geen probleem moeten zijn en hoeven ze (in tegenstelling tot sommige vogels en honden) meestal niet in quarantaine. Je moet wel zorgen dat alle inentingsbewijzen helemaal in orde zijn en de Amerikanen ze ook snappen. Hoe alles verder praktisch in zijn werk gaat kun je ook vragen bij de luchtvaartmaatschappij waar je boekt.
Qua stress is het handig om bij de dierenarts wat pilletjes te halen. Katten zijn nogal nerveus en dat kan toch wel helpen. Verder hoef je je over de warmte niet zoveel zorgen te maken, katten kunnen wel tegen een stootje. Ze passen zich gemakkelijk aan en slapen misschien gewoon wat meer. Bovendien komen jullie in de winter aan en niet meteen midden in de hete Texaanse zomer. En verder geldt net als bij elke verhuizing dat je ze de eerste tijd binnen moet houden om te voorkomen dat ze weglopen. Wat wel een aanrader is om ze meteen na aankomst in de VS te laten chippen. Dat kostte in mijn geval $30 (per kat), maar dan kan de kat altijd weer terugbezorgd worden mocht deze toch nog weglopen.
Ik heb zelf geen kinderen, maar weet van veel collega's en vrienden dat kinderen vaak voor een aantal weken naar een Summer Camp gaan. Je hebt ze in allerlei soorten en maten en ze zijn ook niet zo gek duur. Niet elk kind zal dat even leuk vinden, maar veel kinderen ook wel. Misschien iets om eens wat meer over te lezen als jullie goed en wel eenmaal daar wat meer gesetteld zijn. Want zelf zullen jullie niet veel vakantie hebben, de meeste mensen maar zo'n twee weken per jaar (hangt een beetje van de werkgever af).
Succes met alles!
"Keep Georgia On Your Mind"
- DixieChick
- Amerika-expert
Manuela, gefeliciteerd met het visum!
Wat betreft je katten - ik zou echt even je vliegtuigmaatschappij bellen. Er zijn namelijk sommige periodes dat huisdieren niet mee mogen omdat het te koud wordt in het ruim. Ik weet niet wanneer dat is, en voor welke gebieden en airlines dat geldt, maar lijkt me wel de moeite waard om dat uit te zoeken.
En de kinderen - die van ons hebben "maar" tien weken vrij. Ze zijn vaak lokal naar "day camps" geweest (dus dat ze een week of twee weken lang naar een "doe-speel-week" gingen), maar de laatste jaren niet meer. Ik heb nu een baan waarbij ik ook de hele zomer thuis ben, dus dat komt mooi uit. Het klinkt gek, maar het went echt hoor. Helemaals als je zelf niet werkt is het eigenlijk best wel gezellig. Kinderen maken vanzelf vriendjes, en voor je het weet zie je ze nooit meer. Zorg dat je in een buurt gaat wonen met kinderen van hun leeftijd (daar hebben wij vorig jaar goed naar gekeken), en dan vermaken ze zich prima.
Wat betreft je katten - ik zou echt even je vliegtuigmaatschappij bellen. Er zijn namelijk sommige periodes dat huisdieren niet mee mogen omdat het te koud wordt in het ruim. Ik weet niet wanneer dat is, en voor welke gebieden en airlines dat geldt, maar lijkt me wel de moeite waard om dat uit te zoeken.
En de kinderen - die van ons hebben "maar" tien weken vrij. Ze zijn vaak lokal naar "day camps" geweest (dus dat ze een week of twee weken lang naar een "doe-speel-week" gingen), maar de laatste jaren niet meer. Ik heb nu een baan waarbij ik ook de hele zomer thuis ben, dus dat komt mooi uit. Het klinkt gek, maar het went echt hoor. Helemaals als je zelf niet werkt is het eigenlijk best wel gezellig. Kinderen maken vanzelf vriendjes, en voor je het weet zie je ze nooit meer. Zorg dat je in een buurt gaat wonen met kinderen van hun leeftijd (daar hebben wij vorig jaar goed naar gekeken), en dan vermaken ze zich prima.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
waarom heeft men in amerika toch zo weinig vakantie(op de kinderen na dan) , elk mens heeft toch vakantie nodig?Bandido schreef:
Want zelf zullen jullie niet veel vakantie hebben, de meeste mensen maar zo'n twee weken per jaar (hangt een beetje van de werkgever af).
Succes met alles!
wij hebben in 2007 3 weken door amerika gereisd en dan kun je heerlijk alles verkennen.
stel wij willen ooit eens vanuit texas op vakantie naar indonesie dan is 1 a 2 weken toch te kort.
he getsie, en ik reis zo graag, dit vind ik dus het enige jammere aan amerika.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sommige werkgevers doen er niet moeilijk over als je dan eens een week verlof zonder wedde neemt. Ik heb dat bij beide werkgevers van onze vrienden gezien (een groot telecombedrijf + een stadbibliotheek).
Elke
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet in watvoor buurt je in Texas gaat wonen, maar mogelijk wil je je katten misschien liever binnenhouden als je bijvoorbeeld in een wat meer rural gebied woont zoals ik. Hier in de wijk worden de buitenkatten het minst oud omdat ze vroeg of laat voedsel worden voor een of ander roofdier. Mijn kat is altijd binnen, en heeft nog nooit enige behoefte getoond om naar buiten te gaan, meer het tegendeel: hij rent weg als de buiten deur opengaat. Maar het is mogelijk dat er minder wilde dieren zijn in de buurt waar jij gaat wonen. Hier op de rand van het stedelijke Denver gebied hebben we regelmatig voor katten gevaarlijk wild in de tuin zoals herten, vossen, coyotes, wasberen, slangen, grote roofvogels enz. Ook vee kan gevaarlijk zijn voor een kat. Onze buren vonden vorige week een jong poesje wat door de paarden was vertrappeld, iets wat herten ook doen als ze zich bedreigd voelen.
- Bandido
- Amerika-expert
Op zich maakt de kou niet zoveel uit; het vrachtruim wordt verwarmd/gekoeld (afhankelijk van het seizoen). Het is wel zo dat Delta juist voor de zomermaanden restricties heeft, omdat men incidenten wil voorkomen waarbij een huisdier buiten naast het vliegtuig staat in de hitte. Het personeel wordt geacht erop te letten, maar je weet maar nooit. Voor jullie is dat uiteraard niet van belang in januari. Maar zoals DixieChick zegt moet je echt even informeren bij je betreffende maatschappij, want ze hebben daar allemaal net iets andere regels voor. Ik vlieg altijd met Delta en kan niet spreken voor andere maatschappijen.DixieChick schreef:Wat betreft je katten - ik zou echt even je vliegtuigmaatschappij bellen. Er zijn namelijk sommige periodes dat huisdieren niet mee mogen omdat het te koud wordt in het ruim. Ik weet niet wanneer dat is, en voor welke gebieden en airlines dat geldt, maar lijkt me wel de moeite waard om dat uit te zoeken.
Tja, die tijden zijn helaas echt voorbij. Toen ik nog in NL woonde had ik 5 weken + 4 weken in de vorm van ADV. Dat is nu nog maar 3 weken per jaar en dan is het bij mij nog ruim in vergelijking met anderen. De meeste mensen hier nemen een week vrij om iets met de familie te gaan doen en de overige dagen gaan op aan losse vrije dagen en familiebezoek ed. En als je hier als Nederlander woont wil je natuurlijk toch ook weleens terug naar NL. En dan gaat het helemaal snel. Maar ik ben het helemaal met je eens: het is absoluut een groot nadeel (zo niet het grootste) van wonen in de VS. Men is overigens vaak wel erg flexibel met wat eerder weggaan en je hebt ook wat meer feestdagen dan in NL, maar daar heb je niet zoveel aan als je lang met vakantie wilt. Een goede vriendin van me woont in Australie en daar zou ik heel graag een keer naartoe gaan. Maar ik weet echt niet goed hoe, omdat dan in wezen al mijn dagen voor het hele jaar op zijn. Het is niet anders helaas.manuela meilink schreef:wij hebben in 2007 3 weken door amerika gereisd en dan kun je heerlijk alles verkennen.
stel wij willen ooit eens vanuit texas op vakantie naar indonesie dan is 1 a 2 weken toch te kort.
he getsie, en ik reis zo graag, dit vind ik dus het enige jammere aan amerika.
En het klopt dat je bij sommige werkgevers misschien een week onbetaald verlof op kunt nemen, maar dat is niet iets wat je elk jaar kunt doen. Dat wordt toch wel gezien als een luxe en dat doe je ook meestal niet als je net ergens begint (al is dat voor jullie misschien anders omdat je man er al werkte). Maar een week salaris is ook best veel en dat moet je maar net kunnen missen.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb gelukkig nog de fleixibiliteit om "remote" te mogen werken. Als ik naar NL ga werk ik meestal dan een aantal dagen ook daarvandaan op de laptop, scheelt weer in vrije dagen. Maar lange vakantie reizen zijn meestal beperkt tot een week of twee. Ik moet zeggen dat dat eigenlijk best gaat. In de afgelopen 4 jaar ben ik op die manier al een keer 2 weken naar Japan geweest en 2 weken naar China. Het was voor mij lang genoeg. Ik zal het misschien dan wel weer een keer herhalen om de gebieden te zien die ik de eerste keer heb gemist. Overigens geldt bij veel bedrijven dat hoe langer je er werkt, hoe meer vrije dagen je krijgt. Ik werk inmiddels alweer 5+ jaren bij mijn huidige baas en krijg nu 23 vakantiedagen per jaar. Als je dan ook nog slim plant rond de US holidays (New Year, Memorial Day, Independence Day, Labor Day, Thanksgiving, Christmas) kun je toch nog redelijk vaak vakanties plannen rond lange weekenden.
oh jemig zeg daar had ik nog niet eens bij stilgestaan, wij willen in mckinney gaan wonen ten noorden van dallas.Loek schreef:Ik weet niet in watvoor buurt je in Texas gaat wonen, maar mogelijk wil je je katten misschien liever binnenhouden als je bijvoorbeeld in een wat meer rural gebied woont zoals ik. Hier in de wijk worden de buitenkatten het minst oud omdat ze vroeg of laat voedsel worden voor een of ander roofdier. Mijn kat is altijd binnen, en heeft nog nooit enige behoefte getoond om naar buiten te gaan, meer het tegendeel: hij rent weg als de buiten deur opengaat. Maar het is mogelijk dat er minder wilde dieren zijn in de buurt waar jij gaat wonen. Hier op de rand van het stedelijke Denver gebied hebben we regelmatig voor katten gevaarlijk wild in de tuin zoals herten, vossen, coyotes, wasberen, slangen, grote roofvogels enz. Ook vee kan gevaarlijk zijn voor een kat. Onze buren vonden vorige week een jong poesje wat door de paarden was vertrappeld, iets wat herten ook doen als ze zich bedreigd voelen.
maar inderdaad ik had al gehoord dat daar slangen en coyotes voorkomen maar ik had er nog geen seconde bij stilgestaan dat zoiets je kat kan verslinden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3620 Weergaves
-
Laatste bericht door Disney-Golf
-
- 3 Reacties