Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moeite met vroeg ticket boeken...vraagje
Moeite met vroeg ticket boeken...vraagje
We willen over ruim een half jaar naar Amerika Z-W.
Nu zit ik te kijken naar vluchten en die zijn zeer betaalbaar.
Probleem is dat ik nog nooit zo lang van tevoren geboekt heb en op het moment dat ik de "boeken-knop" moet aanklikken haak ik af.
Is het prijsverschil echt zo groot dat het beter is nu te boeken?
Probleem is dat ik nog nooit zo lang van tevoren geboekt heb en op het moment dat ik de "boeken-knop" moet aanklikken haak ik af.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Moeite met vroeg boeken...vraagje
Je moet gewoon goed zoeken en "klikken" op de voor jouw gevoel/situatie meest gunstige prijs. Wij hebben ervaren dat zo vroeg mogelijk boeken de beste tarieven geeft. De tijd van "last minute tickets" is echt voorbij. Om een voorbeeld te geven, wij hebben begin oktober geboekt en die tickets zijn nu al weer zo'n 130 Euro duurder geworden. Op 3 personen is dat toch weer een aardig bedrag wat ik kan gebruiken voor bijvoorbeeld autohuur.
Suc6 Ruud
ps. (denk aan het steeds verwijderen van cookies en tijdelijke internetbestanden)
Suc6 Ruud
ps. (denk aan het steeds verwijderen van cookies en tijdelijke internetbestanden)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Waar wil je heen, Waarneer en voor hoe lang? Geef mij de datas is dan zal ik is zoeken voor je. Momenteel zijn er vele tickets beschikbaar voor in het zomer seizoen, en de prijzen zijn laag. BA (connecting flight in London) is momenteel erg voordelig naar de USA, wil je rechstreeks dan zijn er ook legio opties. Anyway post hier is wat je wilt dan zoek ik even voor je.ienekje schreef:We willen over ruim een half jaar naar Amerika Z-W.
En idd tickets moet je boeken als jij er happy mee bent. Het is een soort aandelenmarkt prijzen kunnen stijgen en dalen.....
can't wait to travel again.....
Dank je voor het aanbod, maar ik had al wat gevonden via expedia.
Boeken dus maar
Mantra maken; vastzitten is niet eng
Boeken dus maar

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
expedia is niet altijd de goedkoopste...ienekje schreef:Dank je voor het aanbod, maar ik had al wat gevonden via expedia.
Boeken dus maar![]()
can't wait to travel again.....
-
- Amerika-ontdekker
Wij hadden in oktober jl. geboekt en betaald voor rechtstreekse KLM vluchten v.v. naar San Francisco in mei/juli 2009.
Nu kregen we van Tioga een (standaard) briefje met de verhogingen i.v.m. tax en brandstoftoeslag. Dit geldt niet voor ons, daar alles al betaald was. Na een mailtje van ons werd onmiddellijk bevestigd, dat de verhogingen inderdaad niet voor ons zijn bestemd; met een excuus voor het standaard briefje, omdat de meesten niet direct betalen! Het loont dus wel degelijk.
Nu kregen we van Tioga een (standaard) briefje met de verhogingen i.v.m. tax en brandstoftoeslag. Dit geldt niet voor ons, daar alles al betaald was. Na een mailtje van ons werd onmiddellijk bevestigd, dat de verhogingen inderdaad niet voor ons zijn bestemd; met een excuus voor het standaard briefje, omdat de meesten niet direct betalen! Het loont dus wel degelijk.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik weet niet wanneer je dat briefje hebt ontvangen, maar dat is wel lef hebben van die vliegmaatschappij met de olieprijzen van vandaag. 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerika-ontdekker
De brandstofprijzen zijn gebaseerd op bepaalde prijsafspraken, die de maatschappijen blijkbaar met olieleveranciers maken. Dit gaat niet zo gelijk op met de olieprijzen, zoals de benzineprijzen. Het blijft een mistig wereldje, het wereldje van de 'toeslagen'. In ieder geval zullen onze tickets niet duurder worden. Over 'vroeg boeken' is ook met hotelboekingen wat te melden. Als je in euro's boekt en betaalt, bijv. bij bookings.com krijg je vouchers, die de overnachtingsprijs waard zijn. Voorbeeld: wij boekten hotels voor EUR 68,-- per kamer per nacht. Enkele weken later (toen de dollar op mysterieuze wijze plotseling ging stijgen) boekten we een nacht bij en tot onze niet geringe verbazing was de prijs in euri met een aantal euri gestegen. Kortom, bij stijgende dollars loont het zelfs om hotels vooruit te betalen. Wie kan voorspellen wat de prijzen in 2009 kunnen worden? Ook voor de duurdere campings kan het de moeite waard zijn. Een KOA in een grote stad kan zomaar $ 70 per nacht kosten.
Tickets geboekt voor de vlucht, geen hotels.
Gaan zoveel mogelijk camperen, ivm de kosten.
Nu maar eens rustigaan alles uitpluizen.
Gaan zoveel mogelijk camperen, ivm de kosten.
Nu maar eens rustigaan alles uitpluizen.
-
- Amerika-expert
Wanneer je rechtstreeks met vliegtuigmaatschappij boekt, en de ticketprijzen gaan omlaag, dan kun je vaak even bellen en krijg je het prijsverschil in een coupon die je voor een volgende vlucht kunt gebruiken. Is mij nu een paar keer gebeurd met NWA en AA. Ik weet niet of Expedia ook een prijsgarantie heeft?
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
orbitz.com heeft deze service wel ... overigens hebben wij helemaal geen moeite met vroegboeken: zelfs de excursie met een watervliegtuigje hebben we al vastgelegd voor de komende zomer. En straks proberen een tentplaatsje te boeken op het Bahiahonda statepark voor: kerstvakantie 2009
"Regeren is vooruitzien", hoewel dat een ander topic is.

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl