Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De vliegtickets zijn duur geworden

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: De vliegtickets zijn duur geworden

Bericht door Iris_1982 »

De prijs van ons ticket begon op 906 euro (bij Delta)
Zakte toen naar 814 en stond vorige week op 772 euro
Wij willen echter pas eind december boeken

Nu zag ik gisteren dat de prijs opeens weer 814 euro is en vandaag zelfs weer 909 euro!!! :(
De prijs loopt dus dezelfde route vrolijk weer terug.....

Weet iemand toevallig of het logisch is dat ze nu weer zullen zakken naar die 772? Of is daar geen zinnig woord over te zeggen..?
Ik denk dat we t nu nog maar even afwachten maar ik wil niet t risico lopen dat ze NOG duurder worden......
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Je kan er geen zinnig woord over zegen.
Je moet gewoon boeken als de prijs naar je zin is,en verder niet meer kijken.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb gisteren geboekt voor Ams-San Francisco-Denver-Amsterdam. Ongeveer € 620.- p.p. voor September. WIJ zijn dus wel blij :dance:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Waar hebben jullie dat geboekt als ik vragen mag? Wij hebben ook een multi-city ticket nodig maar ik kan maar bij een paar sites dat invoeren....
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Heb www.kayak.com gebruikt en uiteindelijk bij Orbitz geboekt. Dat is een keuze die kayak na zoeken nog geeft. Goede duidelijke site. Als je op details kijkt zie je hoe de vlucht is samengesteld. Let vooral op je overstaptijden.
Woodside
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Woodside »

Ik heb een week of drie geleden via www.skybreakers.nl 2 tickets gekocht.
Op 26-08-2009 van Brussel-Denver en op 25-09-2009 weer terug voor de prijs van € 555,- per persoon incl. tax. Niet slecht vind ik zelf.... :dance:
Afbeelding
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Via Air Berlin naar LA (retour) komtop 800 eur. Directe vlucht.

Deze gaan wij maar boeken. Scheelt 300 euro met KLM en consorten. Beetje veel geld om te laten schieten wanneer je met ze 4e gaat.

De prijzen blijven op en neer gaan, dat is eigenlijk altijd zo geweest. Inderdaad boeken wanneer de prijs je aanstaat.

Blijven kijken en volhouden met zoeken!! :mrgreen:
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik word er zo nerveus van
boeken?? niet boeken?? wat nou als ze niet meer zakken??
T is net Vegas :D

MAar goed...met de dalende brandstofprijzen verwacht ik dat ze nog wel goedkoper worden dan 909 euro
Vind ik nogal veel voor begin juni eigenlijk.....
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik twijfel ook, boeken of niet.

We gaan pas in augustus, dus wie weet wat er nog gebeurd. Wil in februari wel geboekt hebben.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

vorig jaar boekten wij met air berlin naar LA eind october 2007 voor de reis in juli 2008.De prijzen zijn daarna alleen maar zeer snel gestegen.de dollar was laag ,geen probelemen met de economie,benzine prijzen hoger dan nu.....wellicht is de "situatie" nu heel anders dan toen anders zou ik juist zeggen als de situatie hetzelfde is als vorig jaar----------> zo vroeg mogelijk boeken !
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Opgave van Connections: 967 euro! Nou ik weet niet hoe jullie die goedkope tickets daar boeken maar ik vind dit iig niet goedkoop
We vliegen:

AMS -Cincinnati (5 juni)
Cincinnati - Seattle (7 juni)
Las Vegas- AMS (27 juni)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:AMS -Cincinnati (5 juni)
Cincinnati - Seattle (7 juni)
Las Vegas- AMS (27 juni)
Iris,

Met deze gegevens vind ik via www.cheaptickets.com tickets voor USD 1021 p.p. Met de huidige koers is dat ± EUR 787. Je vliegt dan met Delta en de vliegtijden zijn ook nog eens goed:
Fri, Jun 5 Depart: 11:40 am Amsterdam, Netherlands (AMS) Delta Air Lines 45

Arrive: 2:55 pm Cincinnati, OH (CVG)

Sun, Jun 7 Depart: 4:55 pm Cincinnati, OH (CVG) Delta Air Lines 1125

Arrive: 6:51 pm Seattle, WA (SEA)

Sat, Jun 27 Depart: 7:00 am Las Vegas, NV (LAS) Delta Air Lines 124

1 stop

Arrive: 8:10 am next day Amsterdam, Netherlands (AMS) Delta Air Lines 38

Scheelt toch EUR 180 per ticket.

Zelf heb ik nog nooit via cheaptickets.com geboekt maar weet wel dat forumleden hier goede ervaringen mee hebben. Een tijdje geleden is dit ter sprake gekomen op het forum.

Succes ermee.

Roland

NB: Overigens selecteerde ik een vlucht en toen werd de ticketprijs ineens USD 1030. Gebeurt wel vaker en in dit geval niet overdreven veel meer maar is toch raar. Als reden wordt gegeven: Due to changing availability, the fare you selected is no longer available. Vind ik toch sterk dat het net gewijzigd is in die paar minuten dat je dit bekijkt. :wink:
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Dat heb ik ook een paar keer gehad met kayak. Soms was het "oops the flight you selected is no longer available", maar ook wel eens dat het wat goedkoper was.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Coyote schreef:[
Zelf heb ik nog nooit via cheaptickets.com geboekt maar weet wel dat forumleden hier goede ervaringen mee hebben. Een tijdje geleden is dit ter sprake gekomen op het forum.
Cheaptickets.com is idd een hele nette en goede site. Houden je ook goed op de hoogte als er veranderingen zijn in je reisschema (bv vluchten die andere tijden krijgen). CT.com is trouwens van Orbitz en gebruikt ook hun zoeksysteem. verschillen tussen de twee zullen dus vaak alleen komen door op verschillende tijden te zoeken.

Dat met die fare die niet meer available is heb ik ook vaak. Daaraan zie je dus al hoe veranderlijk het ticketsysteem is. Eén aankoop kan de prijzen al omhoog/omlaag laten gaan.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik moet opeens weer denken aan die vergelijking met een ijsje, zie dit topic.

Marianne
Jann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Jann »

Ook wij zijn al geruime tijd op zoek naar tickets maar vonden tot nu toe nog niet echt wat we zochten.
Als ik bij Orbitz en cheaptickets kijk, wordt op een gegeven moment 'ticket protector plus' aangerekend.
Ik veronderstel dat dit een soort verzekering is.
Als ik de uitleg er omtrent in het Engels lees, begrijp ik die niet zo goed.
Kan iemand mij vertellen wat die Ticket Protector Plus juist inhoudt ?
Wat voor ons vooral belangrijk is : als de reis voor privé-redenen moet geannuleerd worden, wat gebeurt in dit geval met de gekochte vliegtickets ?
Jann
reis 2018 + roadbooks vorige reizen
noordwest 2009 - zuidwest 2010 - Canada 2011 - zuidwest 2012 - oost USA 2013 - Florida 2014 - zuid USA 2015 - Texas 2016 - Californië 2017 - Vancouver Island 2018
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Dank je wel Roland! Ik zal cheaptickets.com eens nader onderzoeken :)

@Jann: zo'n Ticket Protector is volgens mij voor als de airline opeens failliet gaat. Dan zou je dus normaal gesproken zonder ticket zitten maar met zo'n verzekering krijg je dan je geld terug (verzekert iemand hier zich wel eens voor faillissement van de luchtvaartmaatschappij of is dat onzin...ik heb het nog nooit gedaan).

Prive-omstandigheden worden door je annuleringsverzekering gedekt. Maar lang niet alles dus check die goed voor je boekt.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Clint schreef:
Coyote schreef:[
Cheaptickets.com is idd een hele nette en goede site. Houden je ook goed op de hoogte als er veranderingen zijn in je reisschema (bv vluchten die andere tijden krijgen). CT.com is trouwens van Orbitz en gebruikt ook hun zoeksysteem. verschillen tussen de twee zullen dus vaak alleen komen door op verschillende tijden te zoeken.

Dat met die fare die niet meer available is heb ik ook vaak. Daaraan zie je dus al hoe veranderlijk het ticketsysteem is. Eén aankoop kan de prijzen al omhoog/omlaag laten gaan.
Daar heb je gelijk in Clint, zeer veranderlijk. Buiten het tijdens het zoeken steeds verwijderen van Cookies en tijdelijke internetbestanden denk ik dat de diverse sites ook reageren als er veel op een bepaalde datum en/of bestemming gezocht wordt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
annaa
Amerika-ontdekker

Bericht door annaa »

Ik heb zelf gisteren tickets geboekt voor het hoogseizoen (juli-aug) voor 827,- per ticket naar LA. Twee aparte tickets: een naar Londen en een van Londen naar LA met Air New Zealand.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Niet dat de meeste er hier veel aan gaan hebben, maar het valt mij wel op ivm de prijs dat passagiers die in de omgeving van Londen wonen en gebruik maken van LHR een veel goedkopere prijs betalen, om naar de VS te vliegen. Tickets naar NY tussen de 300 en 350 euro zelfs op een heel korte termijn geboekt. Naar Los angeles en San frisco kwam ik tickets tegen tussen de 340 en 400 euro.

Vanuit Amsterdam of Brussel betalen we hiervoor bijna het dubbel.

Om eerst naar Londen te vliegen vanuit Amsterdam of Brussel is geen optie, dan doe je haast geen profijt meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer