Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Thanksgiving

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Thanksgiving

Bericht door FlipjeBTiel »

kastelke schreef:Ik heb nog nooit een Thanksgiving dinner gegeten. En zeker na al de reacties hier ben ik daar toch wel heel erg benieuwd naar, naar hoe dat smaakt.
Kalkoen is lastig klaar te maken (de borst moet korter braden dan de rest), dus in ons geval smaakt een deel voornamelijk erg droog ... Dat is waar bijgerechten en een goede wijn erg helpen. :)

Gr., Flipje
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

kastelke schreef:Ik heb nog nooit een Thanksgiving dinner gegeten. En zeker na al de reacties hier ben ik daar toch wel heel erg benieuwd naar, naar hoe dat smaakt.

Knabbeltje, heb je reeds voldoende gasten voor je dikke kalkoen? :-) :lol:
Dit jaar zal een uitzondering zijn ,ik vertrek binnen 14 dagen op reis naar Amerika en of wij daar kalkoen gaan eten is op moment nog niet duidelijk .Ik ben niet vertrouwd met hun oven .
Ook zal ik dit jaar geen kalkoenen inkopen ,de diepvrieskist is uitgeschakeld omdat ons huis te koop staat .Maar in ons volgende stekje zal ik zeker deze traditie terug oppikken.
Ik moet wel zeggen dat de stuffing in Amerika mij ook niet kan bekoren .Het is totaal iets anders dan de vulling die wij hier maken en het is ook niet zo eenvoudig en vraagt enorm veel werk ,al is dit laatste ook meer voorbereiding .
En de kalkoenen moeten ook op zijn minst boven de 6 kilo zijn als die in mijn oven terecht willen komen 'lol' .

Groetjes,
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Ik kan je verzekeren dat het heerlijk is!

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

FlipjeBTiel schreef:Kalkoen is lastig klaar te maken (de borst moet korter braden dan de rest), dus in ons geval smaakt een deel voornamelijk erg droog ... Dat is waar bijgerechten en een goede wijn erg helpen. :)

Gr., Flipje
:hilarious: Inderdaad spoel ik menig hapje kalkoen weg met een slokje wijn ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

FlipjeBTiel schreef:
Kalkoen is lastig klaar te maken (de borst moet korter braden dan de rest), dus in ons geval smaakt een deel voornamelijk erg droog ... Dat is waar bijgerechten en een goede wijn erg helpen. :)

Gr., Flipje
Brine the turkey , je hebt dat probleem niet en het smaakt veel beter ook
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoe doe je dat dan? Rick baste (geen idee, hoe je dat in het Nederlands zegt) de kalkoen, maar brine?
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

wel, je soak (geen idee wat het in Nederlands is) de kalkoen in een brine mixture voor 12 tot 24 uren voor het braden.
Dan laat je het drogen voor een paar uur voordat het in de oven gaat.
Trader Joe verkoopt nu prebrined Turkeys (al klant en klaar)
Ik normaal koop mijn brinepacket at Whole Foods en add wine of appelcider erbij.
Daar zijn vele brine recepies op de internet(google it)
Voor het brining ,kan je een plastic bag of een emmer gebruiken.
De turkey is veel moister en heeft meer smaak, het hangt er van af welke spices je in de brine gebruikt.
Try it, you like it.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedankt, Marcus, ik ga die tips doorspelen aan Rick, onze kalkoenbrader :).
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

De kalkoen ligt in de koelkast te ontdooien, de marshmallows liggen in de hoogste kast zodat de kinderen er niet bij kunnen, voor de pumpkinpie heb ik stiekem een piecrust gekocht omdat ik geen zin heb om zelf met koekkruimels te vechten.

Maar heeft iemand een lekker recept voor sweet potatoes met marshmallows? Koken, stampen, in een ovenschaal gooien en marsmallows erboven leggen. Lijkt me simpel maar iemand nog een idee om het een beetje bijzonderder te maken?
Van een vriendin kreeg ik een recept met marshmallow fluff (dat vloeibare spul wat je ook op de taart kan smeren). Daar doe je dan een hele pot van door de gestampte sweet potatoes, 1 cup bruine suiker,1 cup walnuts en daar dan 2 zakken marshmallows bovenop.

Geen wonder dat iedereen na Thanksgiving 3 dagen nodig heeft om weer bij te komen!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Marshmallows bovenop aardappelen? :shock: Dat heb ik nog nooit gegeten.

Ik heb vandaag voor het eerst eens chocolade fudge gemaakt met marshmallows die ik nog over had. Ben eens benieuwd hoe dat smaakt, het staat nog af te koelen in de ijskast.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

LittlePhoenix, sweet potatoes met fluff en twéé zakken marshmallow? Oy, da's wel erg zoet :D. Ik maak het niet klaar met marshmallows, want het is ons te zoet, maar je kunt er vanallerlei specerijen doorgooien - maak het met kaneel, of zoet/scherp met mace (NLs?), of met gember, nootmuskaat, kruidnagelen (speculaaskruiden), pecans of walnoten erdoor. Ipv. melk door de puree, gebruik sinaasappelsap of ananas. Of met maple syrup.

kastelke, dat zijn die oranje sweet potatoes, die smaken ietsje anders dan het standaard bintje. Hmm, lekker, fudge...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ineke schreef:
Ik kan je verzekeren dat het heerlijk is!

gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
Wij zijn nu een paar keer uitgenodigd hier en vond het ook lekker!
Dit keer hebben we weer een "makkie", hoef alleen dessert en een apetizer mee te nemen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef:Marshmallows bovenop aardappelen? :shock: Dat heb ik nog nooit gegeten.
Het zijn zoete aardappelen ;). En het is heel lekker, kan ik je verzekeren. Wij gaan voor het gemak met dit gerecht (of althans Rick gaat voor het gemak, want hij kookt): yams uit blik met daarop marshmallows en laten bruinen in de oven. Gepureerd lijkt het me ook erg lekker. En ja, het is zoet, maar ook maar een van de bijgerechten, natuurlijk.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Toen ik er voor het eerst van hoorde dacht ik "gadverdamme, marshmellows op aardappelen?? Rare jongens, die Amerikanen!"

Maar zoals Petra zegt, het zijn de 'sweet potatoes' en dat maakt het verschil. Ik had nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar het is inderdaad heel lekker als bijgerechtje!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier moet ik toch altijd zo om lachen:
This year marks the 61st anniversary of the National Thanksgiving Turkey presentation. Though live Thanksgiving turkeys have been presented intermittently to presidents since the Lincoln administration, the current ceremony dates to 1947, when the first National Thanksgiving Turkey was presented to President Harry Truman.

The presentation at times has brushed against broader history. For example, the November 1963 event was one of President Kennedy's last in the Rose Garden. The first President Bush conducted the 1990 ceremony just before leaving for Thanksgiving with the troops in the Persian Gulf region. President Clinton in 1996 returned from an Asian summit and literally went directly to the ceremony.

The 2008 National Thanksgiving Turkey and its alternate are from Ellsworth, Iowa and were raised under the direction of National Turkey Federation Chairman Paul Hill. The 20-week old turkey, weighed about 45 pounds, when he was driven to Washington.

The National Thanksgiving Turkey was raised using normal feeding and other production techniques. The one exception is they were provided increased interaction with people so that they would be prepared for their role at the White House Ceremony.

After the presentation, the turkey will be flown first class to Disneyland Resort in Southern California, where he will be the grand marshal of "Disney's Thanksgiving Day Parade." After the parade, guests will be able to visit the turkey in Frontierland section.

(http://www.whitehouse.gov/holiday/thanksgiving/2008/)
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Iedereen al aan het koken? Ik ga dit jaar naar vrienden en hun familie en bak een German marble cake (van Dr Oetker natuurlijk ;) ) en ik heb vandaag ook voor het eerst cranberrysaus gemaakt met verse cranberries. Net even geproefd (met pecannoten en rozijnen erin, mmm) en het is heerlijk!

Die sweet potatoes met marshmellows heb ik trouwens vorig jaar voor het eerst gehad, is ontzettend aan te bevelen. Thanksgiving is mijn favoriete Amerikaanse feestdag en ik ga er dus morgen zeker ook enorm van genieten! :D
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Dennis schreef:Iedereen al aan het koken? ...
Hehehe, jij hebt geen schoonmoeder heh... :wink:

Lekker eten, gezellig de familie over de vloer, lekker lui, maar vooral.... 2 dagen vrij!!!

Happy Thanksgiving.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Net bij Whole Foods een paar aanvullingen aan Ricks maaltijd gehaald: Southwestern cornbread stuffing, die heerlijk pittig smaakt en geroosterde herfstgroentes (spruitjes, o.a., waar ik als enige van het gezin van houd). Het was er beredruk! Rick gaat vanavond de pumpkin pies maken en morgen de rest. Veel plezier bij je vrienden, Dennis!
Hebben anderen hier trouwens ook de traditie om voor het eten morgen te zeggen, waar je dankbaar voor bent? Ik vind die altijd erg leuk (bedenk me net, dat dat wel een leuk off topic onderwerp is).
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Vanochtend vroeg opgestaan om de turkey in de brine te zetten (bedankt voor de tip, ik heb een heerlijk recept voor HONEY AND ROSEMARY BRINED TURKEY WITH HERB RIESLING GRAVY gevonden, dus laten we hopen dat het lukt). Verder heb ik de hollandse appeltaart inmiddels al in de oven staan. De rest van het menu blijft simpel, baked yams (ik hou absoluut niet van marshmellows er op), mais, sperzieboontjes, cranberry sauce, en stuffing.

Dadelijk nog eerst even anderhalf uur naar m'n spinning class, dan hoef ik me niet al te schuldig te voelen over al het lekkere eten! :wink:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het ruikt hier al heerlijk! Het is ook prachtig weer, dus ik heb net een heel eind met Cosmo gelopen. En de Macy's Thanksgiving Day parade staat aan, kijken anderen daar ook naar?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer