Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
TomTom veilig, landkaart avontuurlijk ?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
TomTom veilig, landkaart avontuurlijk ?
Nogmaals hallo!
Landkaarten van West-USA, iemand suggesties? Welke zijn de meest gedetailleerde en waar kan dit het best besteld worden?
Wordt het niet teveel gezoek met een landkaart?
Of zeggen jullie allemaal: doe niet zo ouderwets en koop/download een kaart voor de TomTom?
Barry
Landkaarten van West-USA, iemand suggesties? Welke zijn de meest gedetailleerde en waar kan dit het best besteld worden?
Wordt het niet teveel gezoek met een landkaart?
Of zeggen jullie allemaal: doe niet zo ouderwets en koop/download een kaart voor de TomTom?
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: TomTom veilig, landkaart avontuurlijk ?
Beiden! Ik kan absoluut niet zonder mijn vertrouwde RandMcNally Road Atlas. Gewoon omdat ik soms een andere weg wil rijden dan TomTom wijst. En omdat er van die mooie groene stippellijntjes langs de scenic routes staan. Bovendien geeft het me overzicht en dat vind ik erg prettig.

TomTom is erbij om zeker in wat drukkere gebieden niet te hoeven zoeken naar campings of andere plaatsen waar we moeten zijn en om te kijken waar de dichtstbijzijnde favoriete restaurants bijvoorbeeld zitten. Ik ga voor de combi!
Wij hebben voor komende reis de nieuwe TomTom 910 gekozen, we zijn erg benieuwd hoe het gaat met de rijstrookadvisering daarin, omdat het met een 32 ft. camper wel eens lekker is om tijdig de goede baan te kunnen kiezen.

TomTom is erbij om zeker in wat drukkere gebieden niet te hoeven zoeken naar campings of andere plaatsen waar we moeten zijn en om te kijken waar de dichtstbijzijnde favoriete restaurants bijvoorbeeld zitten. Ik ga voor de combi!
Wij hebben voor komende reis de nieuwe TomTom 910 gekozen, we zijn erg benieuwd hoe het gaat met de rijstrookadvisering daarin, omdat het met een 32 ft. camper wel eens lekker is om tijdig de goede baan te kunnen kiezen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een kaart zou je sowieso moeten gebruiken, heerlijk toch om je route op uit te stippelen en alvast van te voren naar de mooiste (scenic) routes kijken.
Veel mensen zweren bij de RandMcNally-atlas en ik vind de Hallwag-kaarten heel prettig, hier staan meerdere staten op zodat je niet altijd hoeft te bladeren en te kijken waar de weg op de ene kaart verder gaat op de andere kaart. Maar met een kaart moet je wel weer vouwen.
In Amerika zoeken we altijd een AAA office op, om gratis kaarten en plattegronden te halen met onze ANWB pas.
Als je op het forum zoekt op hallwag vind je vast nog veel meer tips want er zijn al meerdere topics aan gewijd.
Een TomTom vind ik niet nodig, het wegennet is heel simpel, en alles staat goed aangegeven.
Marianne
Veel mensen zweren bij de RandMcNally-atlas en ik vind de Hallwag-kaarten heel prettig, hier staan meerdere staten op zodat je niet altijd hoeft te bladeren en te kijken waar de weg op de ene kaart verder gaat op de andere kaart. Maar met een kaart moet je wel weer vouwen.

In Amerika zoeken we altijd een AAA office op, om gratis kaarten en plattegronden te halen met onze ANWB pas.
Als je op het forum zoekt op hallwag vind je vast nog veel meer tips want er zijn al meerdere topics aan gewijd.
Een TomTom vind ik niet nodig, het wegennet is heel simpel, en alles staat goed aangegeven.
Marianne
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
ook wij gebruiken zowel de randmcnally als tomtom. randmcnally voor onderweg, en de tomtom om snel ons hotelletje te vinden in de steden enzo.
-
- Amerikafan
En waar heb je zo'n mooie dikke atlas besteld?nieuwenoord schreef:Beiden! Ik kan absoluut niet zonder mijn vertrouwde RandMcNally Road Atlas. Gewoon omdat ik soms een andere weg wil rijden dan TomTom wijst. En omdat er van die mooie groene stippellijntjes langs de scenic routes staan. Bovendien geeft het me overzicht en dat vind ik erg prettig.

- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
rand mcnally kan je gewoon in een goede (reis)boekenwinkel kopen in Nederland of België. of in usa natuurlijk. de versie van 2009 is alweer enkele weekjes uit.
-
- Amerikafan
Maar dat vouwen maakt het nou juist zo leukMartin & Marianne schreef:Een kaart zou je sowieso moeten gebruiken, heerlijk toch om je route op uit te stippelen en alvast van te voren naar de mooiste (scenic) routes kijken.
Veel mensen zweren bij de RandMcNally-atlas en ik vind de Hallwag-kaarten heel prettig, hier staan meerdere staten op zodat je niet altijd hoeft te bladeren en te kijken waar de weg op de ene kaart verder gaat op de andere kaart. Maar met een kaart moet je wel weer vouwen.![]()

-
- Amerikafan
Ik ga zoeken, dank je!pollyblue schreef:rand mcnally kan je gewoon in een goede (reis)boekenwinkel kopen in Nederland of België. of in usa natuurlijk. de versie van 2009 is alweer enkele weekjes uit.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bestel mijn RandMcNally niet. Ik koop elk jaar een nieuwe in Amerika, liefst bij Wal*Mart. Die zijn lekker goedkoop én je kan er alle Wal*Marts in Amerika in vinden. Altijd handig onderweg
Mijn 2008 gaat dus weer mee en ik koop een 2009 bij de eerste de beste gelegenheid. Ik vind het heerlijk om weer een 'verse' te hebben.
P.S.: zelfs Bol heeft de RandMcNally, maar nog niet de 2009 versie zo te zien.

-
- Amerikafan
nieuwenoord schreef: Ik vind het heerlijk om weer een 'verse' te hebben.
Het is natuurlijk prettig om altijd de meest nieuwe uitgave te hebben, maar stel ik bestel zo'n boek bij Bol.com en hij is van 2008, zou dat echt een drama zijn? En als in 2008 de Wal-Marts er ook in staan, dan ben ik daar ook heel blij mee haha
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal geen drama, gewoon een tic van mij 
Edit: de Wal*Marts staan echt alleen in de speciale Wal*mart-uitgave!

Edit: de Wal*Marts staan echt alleen in de speciale Wal*mart-uitgave!
Hier ook voor de kaarten:
Hallwag voor thuis, want uitgevouwen zijn ze best wel erg groot, voordeel is dat aangrenzende staten op 1 kaart staan;
Rand Mc Nally voor ouderweg, open op het dashbord, nadeel is wel dat aangrenzende staten niet echt op 1 kaart staan maar kleine stukjes staat wel.
Street & Trips of Google maps om de afstanden thuis te berekenen
In de USA muv San Diego en Los Angeles overal zonder problemen ons hotel kunnen vinden, maar als je dat weet en je stopt bijtijds bij een benzinestation dan kom je er echt wel, wij hadden het geluk dat er vriendelijke agenten waren die ons op weg hielpen.
Maar eerlijk is eerlijk, hier varen wij ook niet blind op de navigatie en hebben een redelijk goed richtingsgevoel.
Misschien een tip: ik heb voor onze vakantie een atlas uit 1999 via marktplaats gekocht en zelfs daar onze vakantie mee gedaan, zo snel veranderen de wegen daar niet.
Hallwag voor thuis, want uitgevouwen zijn ze best wel erg groot, voordeel is dat aangrenzende staten op 1 kaart staan;
Rand Mc Nally voor ouderweg, open op het dashbord, nadeel is wel dat aangrenzende staten niet echt op 1 kaart staan maar kleine stukjes staat wel.
Street & Trips of Google maps om de afstanden thuis te berekenen
In de USA muv San Diego en Los Angeles overal zonder problemen ons hotel kunnen vinden, maar als je dat weet en je stopt bijtijds bij een benzinestation dan kom je er echt wel, wij hadden het geluk dat er vriendelijke agenten waren die ons op weg hielpen.
Maar eerlijk is eerlijk, hier varen wij ook niet blind op de navigatie en hebben een redelijk goed richtingsgevoel.
Misschien een tip: ik heb voor onze vakantie een atlas uit 1999 via marktplaats gekocht en zelfs daar onze vakantie mee gedaan, zo snel veranderen de wegen daar niet.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zeker in de minder bewoonde gebieden moet je uitkijken, dat je GPS je niet onverharde wegen e.d. op stuurt. Wij zijn een keer erg vervelend terechtgekomen in West Virginia, omdat we Tom tom's suggestie om een onverharde weg te volgen, opvolgden. Wij hebben altijd ook een kaart mee, zelfs hier plaatselijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik gebruik zelf altijd de Rand McNally Atlas, ik heb nu de uitgave van 2009 (gekocht in juni 2008 !), Large Scale atlas voor $9,95 bij WalMart.
Verder gebruik ik ook altijd de wegenkaarten die je gratis mag meenemen bij de bezoekerscentra aan een staatsgrens, deze zijn wat meer gedetailleerd dan de Rand McNally.
Ik heb ondertussen al een stuk of 15 van deze gratis staatskaarten verzameld in de jaren.
Toch overweeg ik om bij een volgende reis ter plekke een TomTom aan te schaffen, dit dan vooral voor het zoeken naar motels of winkels.
Verder gebruik ik ook altijd de wegenkaarten die je gratis mag meenemen bij de bezoekerscentra aan een staatsgrens, deze zijn wat meer gedetailleerd dan de Rand McNally.
Ik heb ondertussen al een stuk of 15 van deze gratis staatskaarten verzameld in de jaren.
Toch overweeg ik om bij een volgende reis ter plekke een TomTom aan te schaffen, dit dan vooral voor het zoeken naar motels of winkels.
Crisis ? What Crisis ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar ik heb een man die dat niet kan! En ik erger me altijd aan kaarten die verkeerd gevouwen zijn ...Barry Winkels schreef:Maar dat vouwen maakt het nou juist zo leukMartin & Marianne schreef:Een kaart zou je sowieso moeten gebruiken, heerlijk toch om je route op uit te stippelen en alvast van te voren naar de mooiste (scenic) routes kijken.
Veel mensen zweren bij de RandMcNally-atlas en ik vind de Hallwag-kaarten heel prettig, hier staan meerdere staten op zodat je niet altijd hoeft te bladeren en te kijken waar de weg op de ene kaart verder gaat op de andere kaart. Maar met een kaart moet je wel weer vouwen.![]()
Maar toch ga ik voor een kaart. Ook leuk om je hele route in op te tekenen.
MArianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In nederland geeft mijn TomTom aan wanneer er onverharde wegen in de route zitten. Is dat in Amerika, of met een amerikaanse kaart niet zo?Petra/VS schreef:Zeker in de minder bewoonde gebieden moet je uitkijken, dat je GPS je niet onverharde wegen e.d. op stuurt. Wij zijn een keer erg vervelend terechtgekomen in West Virginia, omdat we Tom tom's suggestie om een onverharde weg te volgen, opvolgden. Wij hebben altijd ook een kaart mee, zelfs hier plaatselijk.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Rotterdam wonen en dan een RandMcNally bestellen bij Bol.comBarry Winkels schreef:... maar stel ik bestel zo'n boek bij Bol.com en hij is van 2008...

Ik ben zoooooooo jaloers op de fantastische boekwinkel die jullie hebben in het centrum van Rotterdam: Donner. Ik weet uit eigen ervaring dat ze daar enorm veel reisboeken en landkaarten hebben. Ik kan er altijd uuuuuuuuuuren vertoeven.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben een Garmin, maar ik heb van vrienden, die een Tom Tom hebben hetzelfde verhaal gehoord. Ik heb hier nog nooit een GPS zien aangeven, dat een weg onverhard is, wel dat de route via privewegen zal leiden.Ko-Mar schreef:In nederland geeft mijn TomTom aan wanneer er onverharde wegen in de route zitten. Is dat in Amerika, of met een amerikaanse kaart niet zo?Petra/VS schreef:Zeker in de minder bewoonde gebieden moet je uitkijken, dat je GPS je niet onverharde wegen e.d. op stuurt. Wij zijn een keer erg vervelend terechtgekomen in West Virginia, omdat we Tom tom's suggestie om een onverharde weg te volgen, opvolgden. Wij hebben altijd ook een kaart mee, zelfs hier plaatselijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
- Amerikafan
Wat is dat toch met die wegenkaarten altijd...Maar ik heb een man die dat niet kan! En ik erger me altijd aan kaarten die verkeerd gevouwen zijn ...
Maar toch ga ik voor een kaart. Ook leuk om je hele route in op te tekenen.
MArianne

Maar eigenlijk zou je dus aan de rand mc nally genoeg hebben als ik het goed begrijp...
De straten in de steden staan ook nauwkeurig in dit boek weergegeven?
Dan wil ik het wel proberen met de kaart namelijk
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
ik moet er niet aan denken dat ik in Los Angeles zonder TomTom had moeten rijden
Voor de rest vind ik TomTom handig maar zo'n "ouderwetse" kaart die aan het einde van de vakantie helemaal stuk gevouwen is vind ik er écht bij horen
Reny

Voor de rest vind ik TomTom handig maar zo'n "ouderwetse" kaart die aan het einde van de vakantie helemaal stuk gevouwen is vind ik er écht bij horen

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3867 Weergaves
-
Laatste bericht door amersfow
-