Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op de bonnefooi

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Op de bonnefooi

Bericht door Dommel »

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum! Ik ga volgend jaar voor het eerst naar het Zuidwesten en ben blij met alle info die ik hier vind.
Mijn vraag is de volgende; Mijn man en ik hebben vliegtickets gekocht en een auto gehuurd, we willen op de bonnefooi naar Amerika.
We gaan naar Los Angeles, de eerste 2 of 3 overnachtingen daar boeken we wel vanuit Nederland.
Daarna willen we een rondreis maken.
Nu lees ik wel dat het in het weekend erg druk is in de parken maar wij hoeven niet perse een hotel in een park, in de buurt is ook goed.
In onze vakantie valt Pinsteren en memorial day.
Is het dan toch goed te doen om een hotel te vinden of moeten we nu alles al vooraf gaan vastleggen? Wie heeft ervaring?

Bedankt voor de tips.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Op de bonnefooi

Bericht door nieuwenoord »

Welkom.

Pinksteren kennen ze niet in Amerika, Memorial Day daarentegen zeker wel. Dan kan het goed druk zijn.

Op zich snap ik de bonnefooiwens wel, maar kijk eens goed rond op dit forum en kijk hoe zorgvuldig mensen hun reis plannen. De afstanden zijn enorm en als je niet een beetje een schema hebt, kan het een gigantische tegenvaller worden.
Dommel
Amerikakenner

Bericht door Dommel »

Ik heb al een hele route uitgestippeld en dat ik geen hotels wil boeken wil niet zeggen dat ik de reis niet voorbereid, alleen omdat we nog niet eerder die kant op geweest zijn is het best moeilijk in te schatten hoe ver we op een dag kunnen rijden.

We zitten graag in de auto en vinden lange ritten geen probleem, daarom zou het jammer zijn om op bepaalde plekken een hotel te boeken en er dan achter te komen dat we best verder hadden kunnen rijden.
Een voorbeeld: van Los Angeles naar Phoenix kan denk ik in één dag maar als ik alles vooraf vast leg zou ik misschien toch in Blythe overnachten omdat ik niet weet waar ik onderweg allemaal voor wil stoppen.

In de meeste rondreizen in de reisgidsen die ik heb staat wel een overnachting in Palm Springs of blythe.
Dommel
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zeg ook niet dat je moet boeken hoor, maar er zijn hier heel wat topics waar je kan zien hoe de rijtijden ongeveer zijn. Misschien heb je daar wat aan bij je planning?
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij boeken alleen vooraf als we naar parken zoals Yellowstone gaan. Er zijn enkele momenten geweest dat we wel verschillende motels langs moesten gaan voordat we een plekje vonden, bijvoorbeeld in Page, Arizona, in het weekend. Of in Lone Pine dicht bij Yosemite, daar hadden we geluk dat er net iemand geannuleerd had anders hadden we in heel Lone Pine niets kunnen vinden. We vinden de vrijheid om ergens langer te kunnen blijven of juist sneller te gaan heel prettig, dat we soms wat tijd kwijt zijn om een motel te zoeken vinden we niet erg.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Vooral bonnefooien, als je het mij vraagt! Dan ben je tenminste lekker flexibel en sta je open voor verrassingen onderweg. Ik maak elke keer een nauwkeurige planning waarbij ik inschat waar we zullen overnachten. Meestal wijken we daar vanaf, omdat we toch iets verder of minder ver zijn gereden dan geplanned. Wij hebben nog nooit problemen gehad om een overnachting te vinden. En mijn filosofie is dat je ook op zoek moet naar je gereserveerde hotel, dus ben je geen extra tijd kwijt.

Voor Memorial Day kun je beter wel reserveren (niet alleen de dag zelf maar ook het voorafgaande weekend!), vooral als je dan op een populaire plek bent.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Op de bonnefooi kan prima,ik doe het altijd zo.

Alleen als je echt ergens in een park wilt slapen moet je dat boeken,ver vooruit,maar heb je daar geen behoefte aan kan je gewoon gaan zonder boekingen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wij zijn ook liefhebbers van op de bonnefooi! Wij zijn ook met ons tweetjes en hebben 4x op deze manier rondgereisd. Zonder problemen. Wél in september, dus buiten het hoogseizoen.
We boeken alleen de eerste overnachting(en) in de aankomstplaats vanuit NL en reserveren een plekje als we persé IN een NP willen slapen.
Op deze manier hebben we in een druk weekend zelfs drie nachten achtereen in een mooi hotel in West-Yellowstone gelogeerd. Al was het daar iets moeilijker om een vacancy te vinden.

Wat je ook kunt doen, een soort gulden middenweg, is het volgende:
Zoek thuis op het internet al per mogelijke overnachtingsplaats namen/adressen/plaatjes van motels die je leuk lijken. Neem die lijst mee en reserveer tijdens de reis telefonisch alvast de volgende overnachting.
ienekje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door ienekje »

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst en ook op de bonnefooi.
Heb wel een complete route samengesteld met behulp van het forum, maar dat is een richtlijn.
Ik ken mezelf, kan terplekke op een kruizing bedenken dat rechts toch links wordt.

Misschien een tip om een tentje en slaapspul mee te nemen als je genoeg ruimte in de auto hebt, voor het geval een hotel niet lukt, dan kan je altijd nog een nachtje camping doen.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik ben voor het reserveren. 'Vroeger' vakk op de bonnefooi, maar dikwijls/soms betekent dat zoeken en dat kan dan veel tijd kosten. natuurlijk je vindt altijd wel een bed, maar soms niet op de plek die je wilt of voor de prijs die je in gedachten hebt.
Met een reservering halen we gewoon meer uit een reisdag. Ik weet toch wel waar ik wil slapen en dan kun je net zo goed reserveren.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Oh ja, ik heb wel altijd een gids van Super 8 bij me en ik neem bij de 1e gelegenheid een travel coupon guide mee. Zodoende weet ik onderweg waar de hotels zitten. En waar er 1 zit, zitten er vaak meerdere. Op de bonnenfooimanier slapen we nog eens ergens waar je anders niet zo snel terecht komt: de prachtige cabins vlakbij Idaho Falls, met de reuze aardige eigenaresse, het verbouwde klooster in Val Mary, bij de Canadees-Amerikaanse grens, in de schitterende nieuwe cabins in Wall, in de mooie cabin en met een zee van ruimte in Custer, enz. De cabin in Yellowstone hadden we gereserveerd, maar die viel ons enorm tegen. En die keer dat we eerder aankwamen bij ons gereserveerde hotel bij New York waren we voor de bonnefooi-nacht $20,- goedkoper uit dan voor de gereserveerde nachten in hetzelfde motel, zelfde kamer. En vinden we het ergens te duur? Dan rijden we gewoon even verder.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Jez schreef: het verbouwde klooster in Val Mary, bij de Canadees-Amerikaanse grens ..
Dat maak je niet vaak mee, maar daar in Val Marie hebben wij ook geslapen; anders dan jullie gewoon gereserveerd.
Voor de liefhebbers van een 'apart' bed (in Canada):
http://members.virtualtourist.com/vt/tfr/1/53d/3/ef0e7/
http://convent1.sasktelwebsite.net/
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

vtveen schreef:Ik ben voor het reserveren. 'Vroeger' vakk op de bonnefooi, maar dikwijls/soms betekent dat zoeken en dat kan dan veel tijd kosten. natuurlijk je vindt altijd wel een bed, maar soms niet op de plek die je wilt of voor de prijs die je in gedachten hebt.
Met een reservering halen we gewoon meer uit een reisdag. Ik weet toch wel waar ik wil slapen en dan kun je net zo goed reserveren.
Dat is waar,je zal vaak niet de scherpste prijs hebben,tenzij je bereid bent om een paar motels af te rijden.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Pete.Z schreef:Dat is waar,je zal vaak niet de scherpste prijs hebben,tenzij je bereid bent om een paar motels af te rijden.
Het gaat ons echt niet om de scherpste prijs, maar gewoon een 'bed' dat er aardig uitziet/mooi ligt/betaalbaar is.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik ben voor het ongeveer plannen van ene reis met sommige open dagen. In 2003 ben ik op de bonnefooi gereist en dat is me behoorlijk tegengevallen, vaak op plekken terechtkomen die niet zo mooi zijn als het zou kunnen, minstens drie keer nee krijgen voordat je een plekkie vind.
Een planning zou ik dus wel doen.
Maar aangezien julluie vroeg in t jaar gaan, is dat hoogseizoen probleem niet van toepassing......
veel succes......
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zonder reserveringen rondtrekken is prima te doen, zorg er wel voor niet te laat in de hotels te zijn, bv voor 4pm of 5pm. En wees erop voorbereid dat er soms geen accomodatie is te krijgen. Zorg er dan voor dat je een alternatief achter de hand hebt en dat valt niet altijd mee als je onervaren bent.
Yeehaw
annaa
Amerika-ontdekker

Bericht door annaa »

Ik lees hier allerlei berichten over hotels en motels maar is het makkelijk om in het hoogseizoen een plaats te vinden voor je camper of moet je bepaalde kampeerterreinen (zoals in de NP) vantevoren reserveren???
annaa
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Annaa,

Voor campings geldt in grote lijnen hetzelfde als voor motels/hotels denk ik. In een park als Yosemite moet je zeker reserveren (op tijd klaarzitten, check de NPS site hiervoor), maar als je niet in een park gaat overnachten zal het wel meevallen. Je kunt ook altijd een dag van te voren telefonisch reserveren, dan ben je niet gebonden aan een vast schema, maar kun je toch eens wat later aankomen. Zonder reservering zul je in het algemeen wel op tijd aan moeten komen op de camping.
Kijk ook eens in dit topic, daar is ook al veel geschreven over wel of niet reserveren.

Marianne
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

Wij zijn al drie keer gewoon op de bonnefooi voor twee maanden naar het westen geweest. Alleen de eerste nacht en de twee laatste worden gereserveerd, voor de rest rijden we maar aan. We hebben nog nooit problemen gehad om een bed te vinden, enkel dit jaar even in Page.
Dommel, je zegt om in 1 dag naar Phoenix te rijden. Ga jij dan al die mooie dingen onderweg niet bekijken?
groetjes
Rita
Dommel
Amerikakenner

Bericht door Dommel »

Ga jij dan al die mooie dingen onderweg niet bekijken?
Hoi Harley,
Dat is precies het probleem: omdat we voor het eerst die kant op gaan weet ik niet hoeveel tijd we onderweg kwijt zijn, aan de ene kant willen we alles onderweg wel bekijken maar aan de andere kant hebben we een route samengesteld met een flink aantal plekken die we niet willen missen.
Het is goed mogelijk dat we er al na een paar dagen achter komen dat we de route flink moeten inkorten en dat is makkelijker te doen als nog niet alle hotels geboekt zijn. Omdat we in LA beginnen en tegen de klok in rijden komen we tegen het einde van de reis pas in Yosimite, ik weet dus niet precies op welke dag we daar zijn. Ik begrijp op dit forum dat een hotel daar in het weekend een probleem kan zijn maar ik neem de gok maar.
Het is nieuw voor ons maar we gaan het toch doen, de eerste nachten in LA zijn geboekt en daar laten we het bij. Als het hotel in LA leuk is proberen we het ook voor we vertrekken voor de laatste nacht te boeken.

Groetjes en bedankt voor alle reacties.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer