Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TomTom veilig, landkaart avontuurlijk ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: TomTom veilig, landkaart avontuurlijk ?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb LA met de MartinMartin gedaan en dat ging echt heel goed. Gewoon een routebeschrijving van je hotel erbij, en een plattegrond. We zijn van ons hotel naar de Sony studios gereden en weer terug, en naar Paramount en naar Anaheimen via Marina del Rey naar LAX. Het enige lastige was het stuk terug van Sony naar ons hotel. Het was al donker en we reden de parkeergarage uit via een andere route dan we er in gekomen waren.Toen moesten we even goed kijken waar we zaten!

Zoveel mogelijk op de Freeways blijven dan kan er weinig mis gaan. En Amerikanen zijn heel behulpzaam!

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Reny schreef:ik moet er niet aan denken dat ik in Los Angeles zonder TomTom had moeten rijden :shock:

Voor de rest vind ik TomTom handig maar zo'n "ouderwetse" kaart die aan het einde van de vakantie helemaal stuk gevouwen is vind ik er écht bij horen :!:

Reny
Vreemd :wink:
Ik heb ook wat mijlen in LA gereden en heb dat puur op de wegwijzers (en een klein minimapje van alamo) gedaan, al moet ik bekennen dat ik vooraf ook wat twijfels had, mede door het forum hier haha.
Maar heb toch het 'risico' genomen en dat is me prima bevallen. Ik vindt dan ook een tomtom totaal overbodig. Het staat allemaal zeer goed aangegeven maar je moet dan uiteraard wel wat voorbereidt zijn met welke plekken je wilt bezoeken, al was dat bij mij zo niet. Gewoon daar beslist waar we heen wilde en er dan naartoe gevlamd :wink:
Wij hadden ook de kaarten van Hallwag mee en daar hebben we wel gebruik van gemaakt. Dat heeft ook zen charme.
Zo zie je maar dat iedereen hierin verschilt en dat het veel te maken heeft of je graag rijdt en of je je rap ongerust voelt in het (druk) verkeer.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Wij nemen altijd National Geographic kaarten mee op reis. De toeristische trekpleisters staan er handig op aangegeven en je wordt niet lastig gevallen met topografische kleurtjes enzo. Maar helaas hebben die niet heel de VS op kaart dus hadden wij ook een Hallwag mee dit jaar, die vonden we wel minder fijn. Voor in de steden hebben we in andere landen altijd genoeg gehad aan de stadsplattegrondjes uit de Lonely Planet, maar in Amerika vonden wij de TomTom voor de laatste stukjes naar het hotel toch wel erg prettig.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Kaarten !
De RandMcNally bevalt ons prima.
Van de grote steden die we aan gaan doen hebben we na aankomst in de VS een geplastificeerde stratenkaart gekocht.
Zijn nog nooit verdwaald, hoogstens in LA een paar straten fout gereden, maar dat is toch niet zo'n ramp...

Moet er bij zeggen dat wij 100% grotestadsbewoners/rijders zijn. Mogelijk is het voor iemand uit een stil dorpje moeilijker om in LA of SF je weg te vinden.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nou, ik vind zo'n navigatiesysteem echt onontbeerlijk, vooral in de stad. Het scheelt zoveel energie! Maar zonder kaarten kan ik niet, ik vind het leuk om de reis op de kaart te volgen en ook uit tezetten.

Natuurlijk kun je zonder TT ook prima de weg vinden, maar dan heb je minder tijd om te genieten van alles dat je ziet om je heen. Alleen dat al vind ik heerlijk. En dan heb je ook nog de wagenziekte, waar sommige mensen behoorlijk last van krijgen als ze lezen in de auto. Peter -mijn man- kan dus absoluut niet kaartlezen in de auto, want dan wordt hij erg misselijk. En als ik dan rijdt, en tegelijk moet kaartlezen, vind ik dat wel heel lastig. Dan is zo'n TT ook handig!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Tomtom bij je is gewoon vreselijk makkelijk. Als je 's-avonds snel even naar een bepaald restaurant oid wil. Even adres opsnorren, intikken en je rijdt er foutloos heen. Je vindt het anders waarschijnlijk ook wel maar dit scheelt je zeeën van tijd.

Ook op de lange stukken vind ik het plezierig. Hoe makkelijk alles ook te vinden is, als je even vergeet af te slaan omdat je een beetje in zit te kakken wordt je op tijd bij de les gehaald.

Kaarten blijven natuurlijk gewoon nodig. Tomtom kan gewoon kapot gaan en soms is het ding vreselijk de draad kwijt.
Daarnaast heb je soms heb je het gevoel dat het ding je de verkeerde kant op stuurt en dan is het toch makkelijk als je even kunt checken dat je de goede kant uit gaat.

Ik heb mijn kaarten gewoon bij Amazon gekocht. In de 'tweedehands' sectie vind je vaak gloednieuwe kaarten voor $ 0,01 (letterlijk), dan heb je een kaart voor de prijs van de verzendkosten.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ook hier geen tomtom.

En we zijn nergens verloren gerreden, uitgezonderd in LA een paar straten om.

Ik heb het ook niet gemist. En de hopelijk volgende reis doen we het weer met kaarten.

Carine
Groetjes,
Carine
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Matrox schreef:Ik heb mijn kaarten gewoon bij Amazon gekocht. In de 'tweedehands' sectie vind je vaak gloednieuwe kaarten voor $ 0,01 (letterlijk), dan heb je een kaart voor de prijs van de verzendkosten.
Dat gaat niet op voor verzending naar Nederland, want tweedehands producten worden door Amazon niet naar het buitenland verzonden.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Jasmino schreef:
Matrox schreef:Ik heb mijn kaarten gewoon bij Amazon gekocht. In de 'tweedehands' sectie vind je vaak gloednieuwe kaarten voor $ 0,01 (letterlijk), dan heb je een kaart voor de prijs van de verzendkosten.
Dat gaat niet op voor verzending naar Nederland, want tweedehands producten worden door Amazon niet naar het buitenland verzonden.
Absoluut wel,ik heb al heel veel tweedehands reisboeken en ook kaarten gekocht bij Amazon.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Echt waar, Pete? Dan wordt ik gediscrimineerd :shock:
Ik heb het eens geprobeerd, maar kreeg de melding dat ze 2e hands boeken niet verzonden naar NL.
Winston Churchill

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zou ook niet meer zonder TomTom willen in Amerika. Het is gewoon een heel handig hulpmiddel. Gemak dient de mens zullen we maar zeggen. Natuurlijk heb ik altijd een wegenkaart bij de hand voor het geval dat. Want hoewel ik mij ook prima zonder TomTom zou redden, ook in grote steden, geeft het voor mij nu een stuk rust. Computerstem 'Susan' wijst me wel de weg, waar ik ook zit. :D

Enneh...als je eens verkeerd rijdt dan, kun je beter schelden op 'haar' dan op je reisgenoot. :lol:
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Een navigatiesysteem vind ik heerlijk in de grote drukke steden. Je kan dan wat meer om je heen kijken ipv te moeten turen wanneer die bepaalde afslag komt. Je rijdt nooit verkeerd en kan daarmee behoorlijk wat tijd besparen. Tevens hebben we in LA geen kilometer over de snelweg gereden.
Nikkie1974
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nikkie1974 »

Wij nemen ook het navigatiesysteem mee en ook de RandMcnally Roadatlas gaat mee. Hier staan toch weer leuke bezienswaardigheden op die je anders misloopt met het nav. systeem. De Roadatlas voor 2009 is te krijgen bij Bol. voor EUR 11,99
Victoria
Amerikafan

Bericht door Victoria »

Wij hadden een PDA met tom tom en gps receiver mee.
Dacht dat alles goed zou komen :) Hier werkte alles namelijk al jaren zonder problemen.

Komen we daar kan hij gewoon geen satelieten vinden.
We hebben het dus zonder navigatie moeten doen.

Daar een kaart gekocht en uiteindelijk hebben we ons prima gered. Op zich wel leuk :)
Wel wil ik voor de volgende keer zorgen dat ik echt een Tom tom mee heb wat ook werkt. Puur inderdaad om bijvoorbeeld de restaurantjes, of de hotels en dat soort dingen.
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Barry Winkels »

Oke, allereerst bedankt voor de vele antwoorden weer op mijn vraag!

Blijft apart om te zien hoe snel er gereageerd wordt en hoe gevarieerd/uitgebreid er gereageerd wordt!
Moet bekennen dat ik vanaf registratie hele dagen op dit forum zit :lol:

Ik zie dat Tomtom of andere navigatie vooral gebruikt wordt in de steden om hotels/restaurants e.d. te vinden.

Wij gaan voor het eerst naar Amerika en hebben dus nog geen voorkeur voor bepaalde restaurants.
Daarnaast zijn wij niet heel moeilijk wat eten betreft en zullen waarschijnlijk al lopend wel iets tegenkomen.
Zou een (goed gedetailleerde) kaart dan voldoende zijn?
Dus naast de Rand McNally een goed gedetailleerde stedenkaart van SF en LA..

Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja hoor, dat gaat prima. Wij doen het al 3 reizen met een Rand Mcnally en losse kaarten.
Steden in amerika zijn niet zo heel ingewikkeld, de straten lopen vaak evenwijdig aan elkaar, niet kriskras zoals in Nederland. En restaurants vind je overal. Als je naar een speciaal restaurant wilt vraag je gewoon even de weg bij de receptie van je hotel, of je zoekt even op internet naar de route.

Marjon
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Daarnaast zijn wij niet heel moeilijk wat eten betreft en zullen waarschijnlijk al lopend wel iets tegenkomen.
Amerikanen lopen niet :lol:
Nee echt, wij lopen normaal ook altijd, maar hadden in de VS de ervaring dat we al snel even de auto pakten om te gaan eten, dat was vaak toch net wat handiger. En wij waren er ook voor het eerst, maar vonden vaak in de hotelsgidsjes en de Lonely PLanet tips voor leuke restaurantjes, dus die gingen soms dan inderdaad in de TomTom. Maar dat was maar een paar keer hoor. Bijvoorbeeld in Page, daar is lopen echt geen lolletje, of in LA.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Jasmino schreef:
Barry Winkels schreef:... maar stel ik bestel zo'n boek bij Bol.com en hij is van 2008...
In Rotterdam wonen en dan een RandMcNally bestellen bij Bol.com :shock:
Ik ben zoooooooo jaloers op de fantastische boekwinkel die jullie hebben in het centrum van Rotterdam: Donner. Ik weet uit eigen ervaring dat ze daar enorm veel reisboeken en landkaarten hebben. Ik kan er altijd uuuuuuuuuuren vertoeven.
Ja ik heb daar vorig weekend nog een kersverse Rand 2009 gekcht :) Heerlijke boekwinnkel inderdaad

ik heb nog nooit met een Tomtom gereden en in Amerika mis ik m ook niet. Die wegen spreken vaak voor zich
Alleen in LA hebben wij een tijdje gezocht naar ons hotel
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Veel mensen kopen de Rand McNally; persoonlijk vond ik de American Map Road Atlas (in ringband groot formaat) prettiger. Ze gebruikten (in 2003 ieder geval) kleuren die meer overeen kwamen met het kleurgebruik op Europese kaarten, wat ik makkelijker vond om te lezen.
Als dat nog steeds zo is, kopen we volgend jaar in Amerika de nieuwe versie hiervan. Maar volgens mij zijn de kleuren nu meer gelijk.

En inderdaad: volgens mij hebben ze bij Donner verschillende kaartenboeken liggen :?: , kan je gewoon makkelijk vergelijken welke je prettig vindt!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Rand McNally en OnStar in de auto.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer