Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

What Occupations will Qualify for the Diversity Visa Program

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Flightlevel
Amerika-ontdekker

What Occupations will Qualify for the Diversity Visa Program

Bericht door Flightlevel »

Hey medeforum leden.
Aangezien ik al enige tijd graag naar de VS wil verplaatsen heb ik mij dus ook dit jaar weer opgegeven voor het DV2010 program. Alleen nu ik alles nog eens goed na-lees reist mij toch de vraag of mijn huidige job wel goed genoeg is om te qualiviceren voor de DV loterij van 2010. Mij oog viel over het volgende;

What Occupations will Qualify for the Diversity Visa Program (eDV)?

The Department of Labor (DOL) O*Net Online database groups job experience into five "job zones." While many occupations are listed on the DOL Website, only certain specified occupations qualify for the Diversity Visa Program. To qualify for a Diversity Visa on the basis of your work experience, you must, within the past five years, have two years of experience in an occupation that is designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) range of 7.0 or higher.

Aangezien ik in de luchtvaart werk en dat ook voorlopig wil blijven doen, heb ik de job zone van mij huidige baan eens bekeken en trek nu de conclusie dat ik geen kans maak op een GC!! :(
want dit zijn mijn bevindingen:

Aircraft technician; (ben momenteel Grondwerktuigkundige op Schiphol)
Job Zone Three: Medium Preparation Needed
SVP Range (6.0 to < 7.0)

Heb ik gelijk dat ik nu geen kans maak, of maak ik mij zorgen om niets :?
Als ik win is het de bedoeling om in de VS mijn vliegbrevetten te halen en daar te gaan vliegen voor de kost.
Zal dit iets kunnen veranderen misschien....? Airline pilot staat wel beter aangeschreven; Zone 4 en SVP 7.0>8.0...

best regards
Flightlevel
Dream big, work hard...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: What Occupations will Qualify for the Diversity Visa Program

Bericht door kastelke »

Tot welke leeftijd ben jij naar school geweest?
Welk diploma behaalde je?

Betreffende de Green Card loterij haal ik dit uit hun officiele instructions:
To enter the lottery, you must meet either the education or work experience requirement of the DV program.
Education or Work Experience: You must have either a high school education or its equivalent, defined as successful completion of a 12-year course of elementary and secondary education; OR two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two years of training or experience to perform. The U.S. Department of Labor’s O*Net OnLine database will be used to determine qualifying work experience. For more information about qualifying work experience, see Frequently Asked Question #13.
Dus: de 1ste vereiste is dat je moet voldoen aan het equivalent van high school, wat dus in de praktijk in Be/Nl wil zeggen dat je tot je 18de naar school ging. Pas als je dat niet haalt, kan je nog bijkomend je bekwaamheid bewijzen door bepaalde werkervaringen. Maar dat zijn details die misschien al niet meer nodig zijn om te bekijken als je tot je 18de (of langer) school gelopen hebt.
Lost dit je probleem op?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Flightlevel schreef:heb ik mij dus ook dit jaar weer opgegeven voor het DV2010 program.
Ik denk dat ik je mis in ons lijstje:
viewtopic.php?f=12&t=18161&start=0
Wil je daar even een berichtje posten en je gegevens vermelden, dan plaats ik je bij de lijst deelnemers.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Flightlevel
Amerika-ontdekker

Bericht door Flightlevel »

Kastelke,

First of all thanxs for your reply.
Heb gepost binnen het andere topic dus je kan ons toevoegen in de lijst.

Nu ik wat beter gelezen heb zie ik nu ook kansen.
Ik ben tot mijn 23ste naar school geweest en ben MBO Luchtvaarttechniek afgestudeerd.
Onder welk onderwijs(USA) ik het MBO mag plaatsen weet ik niet, maar ik denk dat dit onder highschool valt :| ...
werk nu z`n 4 jaar in de luchtvaart en ben vroeg GWK(grondwerktuigkundige) geworden. Normaliter duurt dit 4 tot 8 jaar en ik heb het in iets meer dan 3 werkjaren gedaan :D ...

best regards
Flightlevel
Dream big, work hard...
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik neem aan dat je Anthony Fokkerschool heb gedaan? (Ik ook ooit...) Ik ben bekend met je opleiding, en ik weet dat er mensen met veel minder hun GC hebben gekregen. Die 4 jaar ervaring die je hebt zal overigens harder meetellen dan je MBO opleiding die waarschijnlijk wordt gezien als "vocational school".
Heb je ook nog een Mavo of Havo diploma? Die kun je wel gelijkstellen aan een Highschool equivalent. Ook eventuele certificaten en type goedkeuringen op jouw werkgebied tellen mee. Vooral als je type goedkeuringen heb op US toestellen, dus Boeing e.d.
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

(Hersenspinsel :shock: )

Als ik kijk tussen de list of occupation staat er bij sommige beroepen InDemand bij, zou het mogelijk zo zijn dat dit een rol speelt bij de keuze wie er een GC krijgen?

Ik weet niet alles van de DV program dus don't shoot me als dit onwaarschijnlijk is. :D
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Nee, zou niet zo moeten zijn. Er zijn in het verleden wetsvoorstellen ingebracht om de DV kandidaten te beperken tot beroepsgroepen en opleidingen die in trek zijn. Geen van die voorstellen hebben het in het verleden gehaald, omdat daar al andere visa voor zijn en zo'n selectie dus in strijd is met het idee van "diversity."

Gr., Flipje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer