Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route
route
Augustus 2009 hebben we voor 3 weken een camper gehuurd Nu vragen we ons af of we 2 dagen Bryce of 2 dagen zion aan moeten doen. Hier onder is onze route met onze keus va nrv camp sites. Graag horen wij wat jullie van de route keuze en de camping keuze vinden
woensdag 12 augustus 2009 Camper ophalen Los Angeles -needles (Koa neeldes)
donderdag 13 augustus 2009 Neeldes - Grand Canyon (Mather)
vrijdag 14 augustus 2009 Grand Canyon
zaterdag 15 augustus 2009 Grand canyon - Monument Valley (Gouldings)
zondag 16 augustus 2009 Monument Valley - Moab (Arches)
maandag 17 augustus 2009 Moab (Canyonlands RV)
dinsdag 18 augustus 2009 Moab - Capitol Reef (Fruita)
woensdag 19 augustus 2009 Capitol Reef - Bryce (ruby inn of North campgound)
donderdag 20 augustus 2009 Bryce Canyon NP
vrijdag 21 augustus 2009 Bryce Canyon Zion NP (Watchman)
zaterdag 22 augustus 2009 Zion NP - Las Vegas (Sams town boulder)
zondag 23 augustus 2009 las vegas
maandag 24 augustus 2009 Las Vegas - Mono Lake (camping aan june lake?)
dinsdag 25 augustus 2009 Mono Lake via Tioga Pass - Yosemite (upper pines)
woensdag 26 augustus 2009 Yosemite
donderdag 27 augustus 2009 Yosemite - San Francisco (Marin rv)
vrijdag 28 augustus 2009 San Francisco
zaterdag 29 augustus 2009 San Francisco - Carmel/ Monterey (pfeiffer bij big sur)
zondag 30 augustus 2009 Carmel Montery - San Simeon
maandag 31 augustus 2009 San Simeon - Los Angeles (Malibu rv)
dinsdag 1 september 2009 Camper inleveren Los Angeles
groet Hans
woensdag 12 augustus 2009 Camper ophalen Los Angeles -needles (Koa neeldes)
donderdag 13 augustus 2009 Neeldes - Grand Canyon (Mather)
vrijdag 14 augustus 2009 Grand Canyon
zaterdag 15 augustus 2009 Grand canyon - Monument Valley (Gouldings)
zondag 16 augustus 2009 Monument Valley - Moab (Arches)
maandag 17 augustus 2009 Moab (Canyonlands RV)
dinsdag 18 augustus 2009 Moab - Capitol Reef (Fruita)
woensdag 19 augustus 2009 Capitol Reef - Bryce (ruby inn of North campgound)
donderdag 20 augustus 2009 Bryce Canyon NP
vrijdag 21 augustus 2009 Bryce Canyon Zion NP (Watchman)
zaterdag 22 augustus 2009 Zion NP - Las Vegas (Sams town boulder)
zondag 23 augustus 2009 las vegas
maandag 24 augustus 2009 Las Vegas - Mono Lake (camping aan june lake?)
dinsdag 25 augustus 2009 Mono Lake via Tioga Pass - Yosemite (upper pines)
woensdag 26 augustus 2009 Yosemite
donderdag 27 augustus 2009 Yosemite - San Francisco (Marin rv)
vrijdag 28 augustus 2009 San Francisco
zaterdag 29 augustus 2009 San Francisco - Carmel/ Monterey (pfeiffer bij big sur)
zondag 30 augustus 2009 Carmel Montery - San Simeon
maandag 31 augustus 2009 San Simeon - Los Angeles (Malibu rv)
dinsdag 1 september 2009 Camper inleveren Los Angeles
groet Hans
De sabeltjes
Re: route
Als je 's morgens vroeg vertrekt uit Capitol Reef kan je in de middag bij Bryce zijn. Dan heb je nog een gedeelte van de dag. Als je dan de volgende dag aan Bryce besteedt en laat in de middag naar Zion rijdt heb je nog een gehele dag (8/21) voor Zion. Je weet natuurlijk al dat je met een RV in augustus niet door Death Valley mag dus dat wordt dan de noordelijke route. Prime reis verder imo.
Yeehaw.
Yeehaw.
Hoi,
Ik zelf had tijdens mijn reis aan 1 dag Bryce genoeg. Maar voor Zion had ik met een dag tijd tekort.
Tuurlijk , hoe langer je ergens kunt blijven, hoe beter, maar dat zit er bij een vakantieplanning vaak niet in.
Ik zou dus een dag minder Bryce doen en die dag gebruiken voor Moab. Ook zou ik een dag minder in de Grand Canyon verblijven en een dagje extra in San Francisco. In de Grand Canyon heb je dan nog tijd genoeg. (of je moet echt een dagtocht met overnachting in de Grand Canyon willen maken)
Dit zijn natuurlijk mijn ervaringen, maar wellicht dat anderen er weer anders tegenaan kijken.
Succes!
Groetjes Susanne
Ik zelf had tijdens mijn reis aan 1 dag Bryce genoeg. Maar voor Zion had ik met een dag tijd tekort.
Tuurlijk , hoe langer je ergens kunt blijven, hoe beter, maar dat zit er bij een vakantieplanning vaak niet in.
Ik zou dus een dag minder Bryce doen en die dag gebruiken voor Moab. Ook zou ik een dag minder in de Grand Canyon verblijven en een dagje extra in San Francisco. In de Grand Canyon heb je dan nog tijd genoeg. (of je moet echt een dagtocht met overnachting in de Grand Canyon willen maken)
Dit zijn natuurlijk mijn ervaringen, maar wellicht dat anderen er weer anders tegenaan kijken.
Succes!
Groetjes Susanne
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zou ook zeker een dag langer in Moab plannen. Er is daar zoveel te doen en te zien. Vergeet niet om tussen Moab en Capitol Reef een paar uurtjes uit te trekken voor Goblin Valley SP. Onze kinderen vonden het helemaal geweldig om tussen de 'goblins' te zwerven en erop te klauteren.
Er is al veel gediscussieerd op dit forum over Bryce en Zion. En daarvoor geldt dat iedereen daar anders tegenaan kijkt.
Wij hadden voor geen goud de dag Bryce (met fantastische wandeling) willen missen.
In Zion hadden wij het na 3/4 dag (met fietsen en al) wel gezien.
Jaap
Wij hadden voor geen goud de dag Bryce (met fantastische wandeling) willen missen.
In Zion hadden wij het na 3/4 dag (met fietsen en al) wel gezien.
Jaap
Laatst gewijzigd door vtveen op 27 nov 2008, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Er blijft toch nog een hele dag Bryce over, er is dan ook nog tijd om te wandelen.
Als ze de dag ervoor vroeg vertrekken van Capitol Reef,dan hebben ze ook die middag nog, zoals Yeehaw al voorstelde
Als ze de dag ervoor vroeg vertrekken van Capitol Reef,dan hebben ze ook die middag nog, zoals Yeehaw al voorstelde
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Volgens mij heb je op deze manier te weinig tijd voor de Grand Canyon. Je komt laat aan (van Needles naar Grand Canyon is zonder pauzes 5 uur rijden) en moet dan ook weer op tijd vertrekken om nog iets van Monument Valley te zien (ca. 4 uur rijden zonder stops). Die extra dag Grand Canyon zou ik hier niet schrappen (tenzij je heel kleine kinderen hebt, want dan lijkt wandelen in de Grand Canyon me erg risicovol - buiten de uitkijkpunten zijn er geen afrasteringen).suusja schreef: Ook zou ik een dag minder in de Grand Canyon verblijven en een dagje extra in San Francisco. In de Grand Canyon heb je dan nog tijd genoeg. (of je moet echt een dagtocht met overnachting in de Grand Canyon willen maken)
Maar ja: zoals al eerder vermeld, zoveel mensen, zoveel wensen...

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Reserveren? In elk geval Upper Pines (Yosemite) -als je dat al lukt, je moet dan op de dag dat de reservering vrijgegeven wordt klaar zitten om dit via internet te doen-; ook Pfeiffer Big Sur (weekend). Campgrounds in Bryce (North Campground, vlak bij de Rim!) en Zion kun je ook reserveren, misschien niet per se nodig, maar je plaats is in elk geval wel veilig. Ook Mather Campground in Grand Canyon zou ik vastleggen. In Moab zijn eventueel meer alternatieven.
Verder is het -denk ik- waarschijnlijk niet per se nodig. Geeft natuurlijk wel zekerheid als je toch al je route zo in je hoofd hebt als jullie dat hebben.
groet Alje
Verder is het -denk ik- waarschijnlijk niet per se nodig. Geeft natuurlijk wel zekerheid als je toch al je route zo in je hoofd hebt als jullie dat hebben.
groet Alje
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hier zou ik voor Desert View RV Resort gaan, ligt naast de Koa en is veel mooier zie ons verslag http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-1.htmlsabsan schreef: woensdag 12 augustus 2009 Camper ophalen Los Angeles -needles (Koa neeldes)
groet Hans
Hartelijk bedankt voor jullie reacties en goede ideeen. Weet iemand een goede camping in de buurt van yosemite (buiten het park indien we niet op de "pines "terecht kunnen)
We komen aan via de tioga pass road en blijven twee dagen in het gebied. We willen zowel the valley als mariposa grove bekijken en na yosemite gaan we naar sf
We komen aan via de tioga pass road en blijven twee dagen in het gebied. We willen zowel the valley als mariposa grove bekijken en na yosemite gaan we naar sf
De sabeltjes
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben goede ervaring met High Sierra campground in Oakhurst, dat is via de zuidwestuitgang het park uit.
Via Mariposa Grove waar de grote bomen staan. Zie verslag 2001
Via Mariposa Grove waar de grote bomen staan. Zie verslag 2001
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1488 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa