Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Op de bonnefooi
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Op de bonnefooi
Misschien zou je je globale route op het forum kunnen zetten zodat men je kan adviseren over je reistijden? Van LA naar Phoenix in 1 dag is een lange rit waarbij je denk ik niet moet rekenen op veel sightseeing (anders dan vanuit de rijdende auto) onderweg. Ik zou zeggen dat je een aantal dagen op een hele reis inpland als 'reisdagen' (5 uur rijden of meer) waar dan tegenover staat dat er dagen met korte ritten (3 uur) tussenzitten, en dagen dat je niet reist. Elke dag moeten reizen lijkt mij trouwens zeer onprettig, je wilt ook rust en iets meer van een park of plek zien dan alleen de standaard uitzicht punten.
Voor Yosemite is het zo dat als je in het park wilt overnachten je al maanden van te voren moet boeken. Anders kom je al gauw buiten het park terecht wat kan betekenen dat je 2,5 a 3 uur per dag in je auto zit om in en uit de vallei te komen. Dat gaat allemaal van de tijd af die je te besteden hebt. Ik heb er daarom toen maar voor gekozen WEL te reserveren (en data dus vast te leggen) zodat we op de plek van onze eerste keuze konden verblijven.
Voor Yosemite is het zo dat als je in het park wilt overnachten je al maanden van te voren moet boeken. Anders kom je al gauw buiten het park terecht wat kan betekenen dat je 2,5 a 3 uur per dag in je auto zit om in en uit de vallei te komen. Dat gaat allemaal van de tijd af die je te besteden hebt. Ik heb er daarom toen maar voor gekozen WEL te reserveren (en data dus vast te leggen) zodat we op de plek van onze eerste keuze konden verblijven.
Tenzij het reizen een onderdeel is van je vakantie. Voor ons is rijden tijdens de vakantie niet om van A naar B te komen, maar om via de mooiste routes het land te verkennen. Ik schrijf alle leuke dingen die we onderweg tegenkomen op en waar we willen daar stoppen we om rond te kijken. Daardoor weet ik nooit precies waar we zullen eindigen per dag, want als het onderweg erg leuk is, stoppen we ook vaker. Vorige vakantie hebben we zo'n 5500 miles afgelegd en we hebben een heerlijk relaxte vakantie gehad waarin we veel hebben gezien!RiverCola schreef:Elke dag moeten reizen lijkt mij trouwens zeer onprettig, je wilt ook rust en iets meer van een park of plek zien dan alleen de standaard uitzicht punten.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad,reizen is juist deel van de lol,voor mij ook.
Zet me 10 dagen met een fijne auto in Amerika,laat me iedere dag 800 kilometer rijden,en ik kom echt tot rust.
Zet me 10 dagen met een fijne auto in Amerika,laat me iedere dag 800 kilometer rijden,en ik kom echt tot rust.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Tja, Pete, zo zie ik het ook.
Heb ik ook nog het geluk dat ik meestal op de bijrijdersplaats zit en alleen maar hoef rond te kijken.
Ik ga de reis in een nieuw onderwerp zetten, kan iedereen er lekker op 'schieten'.
Dommel
Heb ik ook nog het geluk dat ik meestal op de bijrijdersplaats zit en alleen maar hoef rond te kijken.

Ik ga de reis in een nieuw onderwerp zetten, kan iedereen er lekker op 'schieten'.
Dommel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
De meningen zijn verdeeld hierover. Onze ervaring is dat wij nog nooit een campground hebben gereserveerd, goed wij hebben dan ook eigenlijk altijd in het voor en na-seizoen gereisd. Behalve tijdens ons jaar in Amerika, maar ook toen hebben wij nooit gereserveerd, ook niet in het hoogseizoen. Toen hadden wij natuurlijk het grote voordeel dat we ontzettend flexibel waren. Als we ergens in het weekend moesten aankomen zorgende we er altijd voor dat we vroeg op vrijdag ochtend aankwamen. We hebben misschien altijd mazzel gehad, maar van het woord reservering hebben wij nog nooit gehoord. Moet er niet aandenken om parken te moeten vast leggen, wij houden er allebei van om flexibel te zijn. We bekijken de reis wel globaal en weten wat we ongeveer willen doen, maar zijn zo veel mogelijk flexibel. Ik kan mij overigens wel voorstellen als je nog nooit in Amerika bent geweest dat je dan wel een en het ander wilt uitzoeken om voor je zelf wel wat voor te bereiden.annaa schreef:Ik lees hier allerlei berichten over hotels en motels maar is het makkelijk om in het hoogseizoen een plaats te vinden voor je camper of moet je bepaalde kampeerterreinen (zoals in de NP) vantevoren reserveren???
annaa
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder