Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TomTom veilig, landkaart avontuurlijk ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: TomTom veilig, landkaart avontuurlijk ?

Bericht door Coyote »

Barry Winkels schreef:Ik zie dat Tomtom of andere navigatie vooral gebruikt wordt in de steden om hotels/restaurants e.d. te vinden.
Alle hotels en motels zet ik inderdaad al voordat ik op reis ga in mijn TomTom, voor zover ik ze geboekt heb. Restaurants en winkels zoek ik vaak terplekke op via de TomTom. Er zit nl. een hele database in met allemaal nuttige plaatsen.

Ik maak bovendien gebruik van het gratis programma Tyre. Hiermee kun je heel gedetailleerd (dag)routes maken. Het programma werkt met Google Maps en zodoende kun je elke gewenste weg heel eenvoudig kiezen. Ik heb er in het verleden al meerdere malen over geschreven hier op het forum. Omdat jij nog niet zo lang lid bent heb je dit topic wellicht nog niet voorbij zien komen. Het gaat om dit topic. Een erg handig programma en ik maak er veelvuldig gebruik van.

Zo had ik voor onze reis van afgelopen zomer de 49 Mile Scenic Drive in San Francisco als route gemaakt met dit programma. We konden zo deze prachtige tocht zonder problemen rijden. Hoewel deze route ook met borden wordt aangegeven is het niet altijd even duidelijk hoe je moet rijden. Met behulp van TomTom en de borden ging dit probleemloos. De route is overigens nog steeds te downloaden, de link vind je in dit topic.

Wellicht heb je er wat aan mocht je al besluiten een TomTom voor Amerika aan te schaffen. Uiteraard zijn anderen ook vrij om hier gebruik van te maken. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De TomTom blijft lekker thuis,ik red me prima met een kaart.

Al zie ik de voordelen ervan in bijvoorbeels Los Angeles,of gebruikt zoals Roland hier boven aangeeft ook wel in hoor.....
Bart&Danielle
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart&Danielle »

Tomtom hebben wij ook bij de Wall-mart gekocht.

Werkt op zich best goed. Alleen ziet deze het verschil tussen een normale weg of een gravelweg niet altijd, kwamen wij achter.

En in Yosemite park stuurde hij ons via een andere weg richting Mammoth Lakes. Dat werd al snel een zandpad (met een bordje dat je beter 4x4 kan hebben daar) waren 8 spannende miles door rul zand met behoorlijke bergen en maar eem 2wd !

Verder alles perfekt ! haha

ps. we hadden ook gewoon kunnen omdraaien natuurlijk ja
bug killer
Amerika-ontdekker

Bericht door bug killer »

Natuurlijk is het werken met een goede kaart of atlas onontbeerlijk, maar een TomTom of Garmin maakt het leven wel een stuk gemakkelijker. Je koopt een TomTom One voor zo'n 100 USD bij Wall*Mart. Voordeel: heel de USA en Canada staan erop. Als je zelf een TomTom hebt koop je voor weinig geld via Marktplaats een USA/CDN kaart en ben je klaar. Het is echt niet belangrijk om de allerlaatste versie te hebben. Vooral de gesproken teksten zijn gemakkelijk en geven ruim tevoren aan om naar de rechter 'lane' (exit only) te gaan. Wij rijden het liefst op de 2e lane zodat je geen drukke lanes hoeft te passeren om de freeway te verlaten. Verder vind ik het overzicht dat je met kaarten hebt niet te vergelijken met de informatie via het navigatiescherm.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nadeel bij een camper (heb zowel met A als met C-class gereden) vindt ik dat het scherm wel ver weg zit zodat je er (te) weinig van ziet, ook het geluid moet wat harder omdat een camper wat meer leven houdt dan een auto.
Ja, ik weet dat ik oud(er) wordt :D
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

bug killer schreef:Natuurlijk is het werken met een goede kaart of atlas onontbeerlijk, maar een TomTom of Garmin maakt het leven wel een stuk gemakkelijker. Je koopt een TomTom One voor zo'n 100 USD bij Wall*Mart. Voordeel: heel de USA en Canada staan erop. Als je zelf een TomTom hebt koop je voor weinig geld via Marktplaats een USA/CDN kaart en ben je klaar.
Wij hebben een sd-kaartje met daarop de kaart van de USA op marktplaats gekocht. Nu deed ik 'm in mn tomtom, maar hij geeft aan dat hij geen kaart vindt. Ligt dit aan het feit dat we niet in de USA op dit moment, of leest mn tommetje 'm gewoon niet?
Ik wil wel op safe met dat ding naar de USA vertrekken :mrgreen:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Fijn he die illigale dingen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Rob schreef:Nadeel bij een camper (heb zowel met A als met C-class gereden) vindt ik dat het scherm wel ver weg zit zodat je er (te) weinig van ziet, ook het geluid moet wat harder omdat een camper wat meer leven houdt dan een auto.
Ja, ik weet dat ik oud(er) wordt :D
Precies, Albert heeft daar ook last van. De truc van op de achteruitrijcamera plakken heeft één reis prima gewerkt, in de volgende camper vloog het ding elk half uur door de camper heen. Uiteindelijk hebben we een bean bag mount gekocht, zo'n soort kersenpittenzak met rand en houder voor de TomTom erin. Ideaal, zelfs bij een noodstop bleef het ding zitten en je neemt hem makkelijk mee in een huurauto als je een keer overstapt.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Precies, Albert heeft daar ook last van.

Ja, Albert is ook al een halve eeuw oud zeker :wink: :lol:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies en dat maakt navigeren op afstand er niet makkelijker op. Nu moet ik zeggen dat hij vooral heel erg blij is met TomTom omdat op het scherm de bochten goed zichtbaar aangegeven worden. Ideaal als je in de bergen rijdt met zo'n groot gevaarte, je ziet precies hoe de weg gaat lopen.

Om de weg te weten, maakt hij nog steeds dankbaar gebruik van mijn diensten als 'mammagatie'.
bug killer
Amerika-ontdekker

Bericht door bug killer »

Monique verwoordt het precies goed. Het woord 'mammagatie' spreekt me wel aan (als we dit geregeld gaan noemen, komt het volgend jaar vanzelf in de Van Dale..... :wink: De bestuurder van bijv. een 32 voeter moet op de weg letten en nooit of te nimmer proberen een TomTom schermpje onder het rijden te bestuderen; zeer hachelijk! Verder vind ik zelf zo'n A-Class Winnebago behoorlijk 'zweverig' op de weg, als je dit vergelijkt met een Europese wagen, zoals een Flair 9000 of een Clou. Deze wagens staan resp. op een Iveco onderstel of een MAN chassis en dat ligt wel even koersvaster op de weg dan de Winnebago's. Kortom, werk te allen tijde met de co-piloot ("mammagatrice")samen en blijf je op de weg concentreren.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

:offtopic: Niet mammagatrice, maar mammagatie, pas op :wink: Sander, ik weet dat jullie mijn reisverslagen gelezen hebben en ik vond het erg leuk om te horen dat jullie ervan genoten hebben, maar Albert schrijft een slag apart hoor!

Mammagatie is een van zijn beroemde termen uit zijn blog Albertje Kretiek Himself. Op onze site vind je tussen de reisverhalen de 'oude' Albertje Kretieks, op de blog staat nog steeds de versie van 2008. Er zijn nog veel meer termen die hier sommige mensen doen lachen. Zo ben ik ook regelmatig zijn Pismootje, vanwege het hoedje wat ik in Pismo Beach kocht en wat hem doet denken aan het pispotje in de camper. Toiletbezoek heet het loslaten van de Bruine Beren en de koffers zijn het afgelopen jaar omgedoopt tot Sjoetkeessies.

De 32 ft. Winnebago waar jij het over hebt is onze SRV-waage en als ik daarin rondloop in mijn meest charmante roze pyamapak heet ik de Pink Lady. Echt, je moet toch eens lezen over Alberts visie op de Kaantjes (zoals hij de Amerikanen noemt) en dit jaar schreef hij zelf over ons bezoek aan de Jaantjes (indianen).

Bijzonder vermaak, zelfs die meneer van de Rode Beren (Road Bear) in San Francisco zat 's avonds schaterend achter zijn PC thuis en kon zijn Amerikaanse echtgenote niet alle onzin uitleggen, vertalen is welhaast onmogelijk.

Dus als je een keer wilt lachen, lezen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer