Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route USA & Canada
-
- Amerika-ontdekker
Route USA & Canada
Dag iedereen,
wij zijn aan het denken om tijdens de zomer van 2009 richting Noordwest USA - Canada te trekken. Vorig jaar hebben we de tour Denver - Mount Rushmore - Yellowstone - Moab - Denver gedaan en de natuur en de wandelingen die we daar gezien en gedaan hebben waren fantastisch.
We zijn nu aan het kijken wat een interessante route zou kunnen zijn voor een 17-tal dagen met als hoogtepunten Glacier NP, Banff-Jasper NP, Cascades NP met als opties: Mt. Rainier, Mt. St Helens,... We zijn niet vies van eens een flink eind te rijden om dan wat langer/rustiger in een NP te verblijven en te wandelen.
Alle tips zijn zeer welkom.
Alvast bedankt,
Frederik
wij zijn aan het denken om tijdens de zomer van 2009 richting Noordwest USA - Canada te trekken. Vorig jaar hebben we de tour Denver - Mount Rushmore - Yellowstone - Moab - Denver gedaan en de natuur en de wandelingen die we daar gezien en gedaan hebben waren fantastisch.
We zijn nu aan het kijken wat een interessante route zou kunnen zijn voor een 17-tal dagen met als hoogtepunten Glacier NP, Banff-Jasper NP, Cascades NP met als opties: Mt. Rainier, Mt. St Helens,... We zijn niet vies van eens een flink eind te rijden om dan wat langer/rustiger in een NP te verblijven en te wandelen.
Alle tips zijn zeer welkom.
Alvast bedankt,
Frederik
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Route USA & Canada
Hoi Frederik.
Wij hebben dit jaar een reis gemaakt door Canada en Noordwest USa.
Wij hebben een reis van 4 weken gemaakt dus onze hele route zul je niet kunnen doen. Maar misschien kun je toch wat tips voor leuke plekjes halen uit ons reisverslag: http://wunnik2008.web-log.nl
Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een one way route beginnend in Calgary en na een bezoek aan Banff, Jasper en de Icefield Parkway naar Glacier (going to the sun road) en dan via Spokane naar Mount Rainier en Mount St Helens, dan via Olympic NP naar Vancouver Island en eindigen in Vancouver.
Marjon
Wij hebben dit jaar een reis gemaakt door Canada en Noordwest USa.
Wij hebben een reis van 4 weken gemaakt dus onze hele route zul je niet kunnen doen. Maar misschien kun je toch wat tips voor leuke plekjes halen uit ons reisverslag: http://wunnik2008.web-log.nl
Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan een one way route beginnend in Calgary en na een bezoek aan Banff, Jasper en de Icefield Parkway naar Glacier (going to the sun road) en dan via Spokane naar Mount Rainier en Mount St Helens, dan via Olympic NP naar Vancouver Island en eindigen in Vancouver.
Marjon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
geef me je email in een p bericht, en dan kan ik je mn verslag sturen, maar ik had bijna 5 weken de tijd...
-
- Amerika-ontdekker
Hallo, bedankt voor jullie reactie. Ik heb jullie reisverslag gelezen en dat heeft me veel geholpen. Ik heb alles wat proberen in te korten en zit nu met dit idee:
Dag 1: Aankomst in Seattle en afhankelijk van moment van de dag rijden naar Olympic NP
Dag 2: Olympic NP
Dag 3: Olympic NP
Dag 4: Doorreizen nr Vancouver (is dit mogelijk op één dag???)
Dag 5 en 6: Via Sea to Sky Highway naar Jasper NP
Dag 7-11: Jasper en Banff NP
Dag 11: rit naar Calgary
Dag 12: rit naar Glacier NP
Dag 13 & 14: Glacier NP
Dag 15-16: Terug nr Seattle
Is dit een realistische basis?
Dag 1: Aankomst in Seattle en afhankelijk van moment van de dag rijden naar Olympic NP
Dag 2: Olympic NP
Dag 3: Olympic NP
Dag 4: Doorreizen nr Vancouver (is dit mogelijk op één dag???)
Dag 5 en 6: Via Sea to Sky Highway naar Jasper NP
Dag 7-11: Jasper en Banff NP
Dag 11: rit naar Calgary
Dag 12: rit naar Glacier NP
Dag 13 & 14: Glacier NP
Dag 15-16: Terug nr Seattle
Is dit een realistische basis?
-
- Amerika-expert
uhm ja, het is mogelijk maar errrug druk.... je kunt bijvoorbeeld vanaf olympiuc (port angeles) naar victoria , vancouver island een boot nemen, dan even naar de noordkant rijden vanaf victoria (dit duurt een uur), dan gaat er een boot die cirka 1 uur vanaf vancouver downtown aan land gaat, het enigste wat je niet hebt hier is tijd om vancouver te bezoeken, en bijvoorbeeld jasper national park....
Dit is zelfs voor mij die wel van flink doorrijden houdt een erg druk schema....
Dit is zelfs voor mij die wel van flink doorrijden houdt een erg druk schema....
-
- Amerika-expert
korrektie, ik zie dat je meerdere dagen in jasper hebt
bravo, maar dan doe je toch weer vancouver een beetje te kort.....

-
- Amerika-ontdekker
Eigenlijk zijn we niet van plan Vancouver te bezoeken (Seattle stad trouwens ook niet). We komen in de eerste plaats voor de natuur, of is Vancouver écht een must-see. Misschien moeten we Olympic NP wegens slechte bereikbaarheid laten vallen en deze twee dagen ergens anders gebruiken?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Als je niet van plan bent om de steden Seattle en Vancouver te bezoeken, maar vooral gaat voor de natuur, en dan nog vooral de Canadese Rockies, dan zou ik de hele trip anders insteken. Je zou kunnen vertrekken in Calgary en eindigen in Vancouver. Tussenin bezoek je Glacier, Banff, Yoho en Jasper, eventueel nog Wells Gray of andere parken. Je zou zelfs kunnen overwegen een rondje te doen vanuit Calgary, en zelfs Vancouver links te laten liggen. De Sea to Sky highway is wel een mooie route, maar niet zo bijzonder dat ik je reis erop zou aanpassen. In plaats daarvan kun je ook een aantal mooie routes rijden in andere streken. BOvendien is de route momenteel erg druk en lastig vanwege werkzaamheden. Als je maar 16-17 dagen ter beschikking hebt, moet je nu eenmaal toch keuzes maken.
Ik vond persoonlijk Seattle en Vancouver wel heel leuke steden, maar ik wil een reis dan ook graag afwisselen met natuur en steden, niet iedereen vind dat ook leuk. Als je meer houdt van natuur, zou ik me daarop richten. Canada heeft een prachtige natuur, je zult er ogen tekort komen!
Ik vond persoonlijk Seattle en Vancouver wel heel leuke steden, maar ik wil een reis dan ook graag afwisselen met natuur en steden, niet iedereen vind dat ook leuk. Als je meer houdt van natuur, zou ik me daarop richten. Canada heeft een prachtige natuur, je zult er ogen tekort komen!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Is Vancouver - Calgary een optie?
Als je 17 dagen uit en thuis hebt, gaan er sowieso al enkele vliegdagen af.
1. Aankomst Vancouver.
2. Ik zou toch wel enkele dingetjes van de stad meepikken.
bv. stanleypark en oude stadscentrum.
3. Rit richting Jasper, misschien kun je de Hell's Gate Canyon bekijken.
4. Rit richting Jasper
5. Jasper wandelen
6. rit naar Banff, er is veel te zien in deze 200 km
7. Banff en omgeving - Golden, onderweg naar Lake Louise
8. Golden dagje raften
9. Golden ri chting US-grens (Kalispell)
10. Kalispell - Glacier NP
11 Glacier NP - St. Mary
12. St. Mary - Spokane
13. Spokane - Seattle
14. Seattle - Olympic NP
15. Olympic
16. Olympic - richting Vancouver
17. Vancouver - huis
Als je 17 dagen uit en thuis hebt, gaan er sowieso al enkele vliegdagen af.
1. Aankomst Vancouver.
2. Ik zou toch wel enkele dingetjes van de stad meepikken.
bv. stanleypark en oude stadscentrum.
3. Rit richting Jasper, misschien kun je de Hell's Gate Canyon bekijken.
4. Rit richting Jasper
5. Jasper wandelen
6. rit naar Banff, er is veel te zien in deze 200 km
7. Banff en omgeving - Golden, onderweg naar Lake Louise
8. Golden dagje raften
9. Golden ri chting US-grens (Kalispell)
10. Kalispell - Glacier NP
11 Glacier NP - St. Mary
12. St. Mary - Spokane
13. Spokane - Seattle
14. Seattle - Olympic NP
15. Olympic
16. Olympic - richting Vancouver
17. Vancouver - huis
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-expert
ik zou toch echt vancouver meepakken, 1 van de leukste steden om te zijn (vind ikzelf, ik ben in de meeste steden in west usa geweest)
Olympic is ook mooi, maar je gaat heel veel zien wat erop lijkt in de canadese rockies.......
Olympic is ook mooi, maar je gaat heel veel zien wat erop lijkt in de canadese rockies.......
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1311 Weergaves
-
Laatste bericht door susanmulders
-
- 8 Reacties