Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alle info over de DV-2010 (Green Card Lottery)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Alle info over de DV-2010 (Green Card Lottery)
Inderdaad, zo interpreteer ik het ook.
Maar je wilt maar liever niet de kans lopen om daar al uit de boot te vallen he!
Maar je wilt maar liever niet de kans lopen om daar al uit de boot te vallen he!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ok ik geef toe...je wordt niet automatisch afgekeurd, voortgaande op t woordje "may"...maar bon...om daarom het risico nog eens te lopen (zoals vorig jaar)...
Zoals ze zeggen: "als je iets wil doen...doe het dan ineens goed"...haha
Een poging hé...
Zoals ze zeggen: "als je iets wil doen...doe het dan ineens goed"...haha

http://www.bloggen.be/whisperer" onclick="window.open(this.href);return false; How these rescuehorses changed my life...
Allen,
Ik heb hier nu een heeeeeeele tijd zitten lezen en pluizen in de topics over de greencard lottery. Wij hebben ons hart verloren in Hawaii en willen zeker terug met vakantie. Nu, zo een greencard, stel ik schrijf me hier voor in. Stel, ik win... Ooit willen we aan de North Shore gaan wonen. Nu is echter de vraag, ik win de greencard lottery. Hoe werkt dit dan? Moet je binnen bepaalde tijd in de us gaan wonen? Of kan ik best nu al meedoen, en kijken of we winnen. Stel we winnen, en willen toch nog enkele jaren hier blijven in België?! Ik zie Dennis' verhaal en info op de site, "een greencard is levenslang geldig". Kan ik hieruit afleiden dat ik best nu al kan meedoen? Ook al zal ik pas binnen 5jaar de grote stap gaan zetten?
Ook nog, ik ben niet getrouwd, maar reeds 5jaar samen met mn huidige vriendin. Hoe kan ook zij dan in aanmerking komen als ik zou winnen? 'Echtgenote' dien je aan te geven bij de aanvraag, maar hoe zit het met 'vriendin'? Hopend op een snel antwoord...
Davy en An
Ik heb hier nu een heeeeeeele tijd zitten lezen en pluizen in de topics over de greencard lottery. Wij hebben ons hart verloren in Hawaii en willen zeker terug met vakantie. Nu, zo een greencard, stel ik schrijf me hier voor in. Stel, ik win... Ooit willen we aan de North Shore gaan wonen. Nu is echter de vraag, ik win de greencard lottery. Hoe werkt dit dan? Moet je binnen bepaalde tijd in de us gaan wonen? Of kan ik best nu al meedoen, en kijken of we winnen. Stel we winnen, en willen toch nog enkele jaren hier blijven in België?! Ik zie Dennis' verhaal en info op de site, "een greencard is levenslang geldig". Kan ik hieruit afleiden dat ik best nu al kan meedoen? Ook al zal ik pas binnen 5jaar de grote stap gaan zetten?
Ook nog, ik ben niet getrouwd, maar reeds 5jaar samen met mn huidige vriendin. Hoe kan ook zij dan in aanmerking komen als ik zou winnen? 'Echtgenote' dien je aan te geven bij de aanvraag, maar hoe zit het met 'vriendin'? Hopend op een snel antwoord...
Davy en An
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
De antwoorden staan allemaal al hier op de site, maar aangezien je nog maar een paar uurtjes de tijd hebt (en je ook nog voor een geldige foto moet zorgen) zal ik je snel helpen:
- DV-2010 winnenn wil zeggen dat je ongeveer in 2010 gaat verhuizen. In principe moet je je binnen de 6 maanden na het toekennen van de green card in Amerika vestigen. Je kan bv. wel een paar maanden of een jaartje uitstel aanvragen indien je bv. aan kan tonen dat je dan je studie afgerond krijgt of zo (= geldige reden), maar "ik heb nu nog geen zin" of "het komt me nu effe niet zo goed uit" is geen geldige reden. Gevolg: bye bye greencard.
Ze is levenslang geldig als jij je aan de voorwaarden houdt: meer dan de helft van het jaar in de VS blijven wonen, vanaf het winnen van de kaart.
- vrienden en/of vriendinnen mogen niet mee, ongeacht of je al 50 jaar samen bent of niet, hetzelfde adres deelt, wel of niet een samenlevingscontract hebt of wat dan ook. Als je wint je je moet op interview gaan op het consulaat/de ambassade, dan moet je gehuwd zijn met diegene die je mee wenst te nemen.
- DV-2010 winnenn wil zeggen dat je ongeveer in 2010 gaat verhuizen. In principe moet je je binnen de 6 maanden na het toekennen van de green card in Amerika vestigen. Je kan bv. wel een paar maanden of een jaartje uitstel aanvragen indien je bv. aan kan tonen dat je dan je studie afgerond krijgt of zo (= geldige reden), maar "ik heb nu nog geen zin" of "het komt me nu effe niet zo goed uit" is geen geldige reden. Gevolg: bye bye greencard.
Ze is levenslang geldig als jij je aan de voorwaarden houdt: meer dan de helft van het jaar in de VS blijven wonen, vanaf het winnen van de kaart.
- vrienden en/of vriendinnen mogen niet mee, ongeacht of je al 50 jaar samen bent of niet, hetzelfde adres deelt, wel of niet een samenlevingscontract hebt of wat dan ook. Als je wint je je moet op interview gaan op het consulaat/de ambassade, dan moet je gehuwd zijn met diegene die je mee wenst te nemen.
Elke
Mijn 2 vragen had ik niet kunnen vinden... Maar toch bedankt al voor het snelle antwoord!
Ik dacht dat men met "levenslang geldig" je ticket had, en enkel nog de datum moest invullen, om het even in het heel kort te zeggen. Maar daar zit ik dus mis! Ik wil ooit wel richting Hale'iwa, maar momenteel zijn we er nog niet goed uit, over het hoe en het wat. Dus heb ik me nog maar niet ingeschreven en de kans open gelaten aan zij die er wel al zeker van zijn... En zoals ook in verschillende topics gezegd is, op basis van één vakantie kan je zoiets toch niet beslissen! Men heeft snel gezegd, "hier is het prachtig, net paradijs, hier wil ik wel wonen", maar er komt toch veel meer bij kijken. We gaan er sowieso nog opnieuw met vakantie en het allemaal wat verder en dieper bekijken! Wie weet zijn we er na een volgende vakantie volledig uit, maar voorlopig gaan we nog niet aan de lottery deelnemen... Toch bedankt voor de snelle reactie!
Ik dacht dat men met "levenslang geldig" je ticket had, en enkel nog de datum moest invullen, om het even in het heel kort te zeggen. Maar daar zit ik dus mis! Ik wil ooit wel richting Hale'iwa, maar momenteel zijn we er nog niet goed uit, over het hoe en het wat. Dus heb ik me nog maar niet ingeschreven en de kans open gelaten aan zij die er wel al zeker van zijn... En zoals ook in verschillende topics gezegd is, op basis van één vakantie kan je zoiets toch niet beslissen! Men heeft snel gezegd, "hier is het prachtig, net paradijs, hier wil ik wel wonen", maar er komt toch veel meer bij kijken. We gaan er sowieso nog opnieuw met vakantie en het allemaal wat verder en dieper bekijken! Wie weet zijn we er na een volgende vakantie volledig uit, maar voorlopig gaan we nog niet aan de lottery deelnemen... Toch bedankt voor de snelle reactie!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Graag gedaan hoor!
En gelijk hebt je, zulke drastische beslissingen neem je niet overhaast. Ondertussen kan je nog altijd genieten van je vakantie.
Probeer ook zoveel mogelijk 'het leven zoals het is' te vatten, maar dat ligt voor Hawai niet zo makkelijk:
we hebben geen waslijst bloggers in die streek (zoals we die wel hebben voor het Amerikaanse 'vasteland'). En ik weet niet in welke mate leven op een van die eilanden vergelijkbaar is met leven in bv. California of New York...
Een aantal jaren geleden sprak ik met een Nederlandse dame die inmiddels een 10-tal jaar op Malta woonde (nadat ze verlief was geworden op een plaatselijke adonis). Zij vond bv. het eilandgevoel soms best wel benauwend.
En gelijk hebt je, zulke drastische beslissingen neem je niet overhaast. Ondertussen kan je nog altijd genieten van je vakantie.
Probeer ook zoveel mogelijk 'het leven zoals het is' te vatten, maar dat ligt voor Hawai niet zo makkelijk:
we hebben geen waslijst bloggers in die streek (zoals we die wel hebben voor het Amerikaanse 'vasteland'). En ik weet niet in welke mate leven op een van die eilanden vergelijkbaar is met leven in bv. California of New York...
Een aantal jaren geleden sprak ik met een Nederlandse dame die inmiddels een 10-tal jaar op Malta woonde (nadat ze verlief was geworden op een plaatselijke adonis). Zij vond bv. het eilandgevoel soms best wel benauwend.
Elke
Mijn man heeft een paar jaar op Hawai gewoond, en hij zegt hetzelfde!Zij vond bv. het eilandgevoel soms best wel benauwend.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Assy, als je graag eens wilt dat mensen hun mening geven over wonen op een eiland/Hawai, dan open ik daar een draadje over hoor. Niet dat we een massa forumleden in Hawai hebben wonen. Een stuk of 2, dacht ik?
Elke
En nu kan het lange wachten gaan beginnen! Jammer dat het zolang moet duren, je zou toch denken dat het wel iets sneller zou kunnen. Nou ja, dat maakt het ook weer extra spannend 

Graag, alleen jammer dat er in het Hawaii forum maar weinig activiteit is!kastelke schreef:Assy, als je graag eens wilt dat mensen hun mening geven over wonen op een eiland/Hawai, dan open ik daar een draadje over hoor. Niet dat we een massa forumleden in Hawai hebben wonen. Een stuk of 2, dacht ik?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, de meesten reizen naar het vasteland. En emigreren ook naar daar.
Maar wat ik voorstel: open misschien even binnen "Emigratie" een nieuw draadje waarin je aangeeft dat Hawaii je wel aantrekt om te gaan wonen, en stel daar een paar vragen die je hebt. Zet in de titel "verhuizen naar Hawaii". Mensen die er dan iets zinnigs over kunnen zeggen, zullen zeker reageren. (en anderen ook
) Als jij langs verschillende kanten ervaringsverhalen kan horen, dan helpt je dat een beetje bij het nemen van een beslissing. Het helpt je ook om tijdens een volgende reis op een andere manier naar die omgeving te kijken. En zo kan je je stilaan een realistischer beeld gaan vormen.
Maar wat ik voorstel: open misschien even binnen "Emigratie" een nieuw draadje waarin je aangeeft dat Hawaii je wel aantrekt om te gaan wonen, en stel daar een paar vragen die je hebt. Zet in de titel "verhuizen naar Hawaii". Mensen die er dan iets zinnigs over kunnen zeggen, zullen zeker reageren. (en anderen ook

Elke
-
- Amerika-newbie
Misschien een vraag die al gesteld is, maar ik hebben mij en mijn vriend allebei opgegeven voor de loterij. We hebben een samenlevingscontract, maar zijn niet getrouwd. als een van ons beide uitgekozen wordt, mag de ander dan mee? Heeft iemand ook in deze situatie gezeten?
-
- Amerika-newbie
ik zie dat mijn vraag hierboven al beantwoord is!
Deze vraag had ik nog niet geantwoord gezien. Dit was ook precies waar ik mee zat toen ik meedeed. Ik had geen familie meer in de states en mijn kennissen wilde ik er niet mee opzadelen.TownyBE schreef:
ALs ze je vragen om een adres in de States te geven, waarom vragen ze dit?? En indd, ik ken eigenlijk momenteel ook niet echt mensen uit de VS, dus hoe pak ik dat aan??
Grtz Tony
Je moet het adres hebben omdat mocht je door de hele procedure heenkomen je greencard en SSN naar een USA adres gestuurd moeten worden. Geen adres, is geen inreis-visa is geen greencard waarschuwde het consulaat mij.
Maar mocht je dus echt geen kennissen etc hebben, kun je net zoals ik hier gaan kijken:
http://www.usglobalmail.com
(Of een van hun vele concurenten, maar deze heb ik gebruikt.)
Let wel, dit is geen postbus, maar een echt adres. Je moet dan ook een notarised (kunnen ze bij het gemeentehuis) formulier opsturen van de USPS alvorens ze een adres voor jou openen. Via dit formulier geeft jij hen officieel het recht post en pakjes in jouw naam te accepteren. Het is dus allemaal netjes en officieel geregeld.
Daarna is het heel simpel. Alles wat daarheen gaat via de post, geeft een email naar jou waarna jij kunt inloggen en het overal ter wereld kunt laten doorsturen. Uiteraard is er ook een default adres, waarheen het automatisch wordt doorgestuurd. Je kunt deze default ten alle tijde ook weer wijzigen (van Nederland naar je latere echte USA adres).
Mensen die verhuizen, mensen die zakelijk veel in het buitenland zijn of bijvoorbeeld Amerikanen die geen vast adres hebben (omdat ze bijvoorbeeld gepensioneerd en wel met de RV onderweg zijn) gebruiken typisch deze service.
Het opzetten duurt even ivm de niet al te snelle posterijen in de VS, maar als je deze opent zodra je eventueel de eerste KCC enveloppe krijgt, heb je tijd zat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18103 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties