Bart
Uh, ik kom maar op 2,10 euro uit of bedoelde je 10 cent i.p.v. 0,1eurocent, dat is trouwens ééntiende van een eurocent, zoals jij het geschreven hebt.Dude schreef:
Op weg naar het werk kom ik een tankstation tegen waar de LPG op zijn hoogste punt 0,1 eurocent duurder was dan het tankstation waar ik steeds ga.
Ik tank gemiddeld 210 liter wat dus neer komt op 21 euro per tankbeurt !! 21 euro u leest het goed.
Yeehaw schreef:Of je nu goedkoper wil tanken of niet, het enige punt dat ik wilde maken is dat zuinig zijn geen exclusieve Nederlandse eigenschap is.
Dat bedoelde ik dus ook Yeehawdude schreef:Klopt maar ik zei : Even een rekensommetje vanuit België waarmee ik vooral reageerde dat je niet de Nederlanders moet 'aanvallen'. Ik kom uit België en kijk ook waar ik het goedkoopste kan tanken. Op reis ikke niet maar diegene die dat wel wil doen, die doet dat maar, eender vanwaar hij/zij komt.
Bart
Kan wel kloppen Bart, Pahrump is Nevada en ook nog een van de goedkoopste plekken in die staat, Death Valley is California en een stuk duurder.Dude schreef:Ontopic
@ Rob: Ik tankte in Pahrump iets voor Death Valley en dat was toen met 3,659 dollar de goedkoopste van onze ganse trip. Dus zomaar stellen dat de prijzen het duurste zijn in of tegen de NP's is niet altijd waar. Maar meestal wel![]()
Bart
Je neemt wel heel gemakkelijk dingen aan geloof ik.Forgeron schreef: Ik vermoed dat je reis ongeveer 3000 miles gaat zijn. Je auto zal op zijn minst de 25 mpg wel halen, ervanuitgaande dat het een normale auto is. Dat is 120 gallon. De prijsverschillen (als in, wat een Amerikaan duur of goedkoop noemt) hangt ongeveer in een bandbeedte van 15 cent. (NP/SP daargelaten)
Ik denk dat je het fout hebt. Op een kruising zijn de prijzen bijna altijd identiek, of bijna identiek. Anders krijgt er 1 alle business, en de rest niets. In dat geval zou je je ook geen zorgen hoeven te maken met de voorbereiding, neem dan gewoon de goedkoopste. Maar nogmaal, dat scheelt je hooguit een cent.Rob schreef:Je neemt wel heel gemakkelijk dingen aan geloof ik.Forgeron schreef: Ik vermoed dat je reis ongeveer 3000 miles gaat zijn. Je auto zal op zijn minst de 25 mpg wel halen, ervanuitgaande dat het een normale auto is. Dat is 120 gallon. De prijsverschillen (als in, wat een Amerikaan duur of goedkoop noemt) hangt ongeveer in een bandbeedte van 15 cent. (NP/SP daargelaten)
Wij rijden in een vakantie tussen de 5.000 en 5.500 mile met een camper die 1:8,5 haalt als je niet te gek doet kom je dan ergens tussen de 600 en 650 gallon uit.
En die bandbreedte kan bij 4 pompen op 1 kruising al $0,40 zijn.
Van dat verschil kan ik een week campground overnachtingen betalen.
Hoe bedoel je? Denk je dat er wel tankstations zijn die 40 cent korting geven? Dat gaat tegen alle vrije markt principes in, met name in het kruisingsvoorbeeld waar alle klanten direct naar de buurman lopen.Rob schreef:Ach, na zo'n 50.000 mile zal ik het wel verkeerd hebben zeker.
Forgeron schreef:
Ook is dat enorme verschil van 40 cent niet correct als je het over verschillende plaatsen hebt. (Dus niet dezelfde kruising) Dat was het zelfs niet toen de benzine nog 4,20 p gallon was, en nu zou dat helemaal van de zotte zijn, bij een prijs die veel lager ligt.
De enige plekken waar benzine nog echt duur kan zijn, is op de plekken waar je geen andere keus hebt (zie ook de vrije markt tegenstelling met het kruispunt) zoals halverwege death valley of in Yosemite NP. Maar daar hebben jullie dus ook geen keus.
Andere merken. Niet dat ik ooit $0.40 verschil gezien heb, $0.20 wel regelmatig. Hier een voorbeeldje http://www.oaklandgasprices.com/Albany/index.aspx (hoewel de informatie achter dat linkje van tijd tot tijd geupdate zal wordenForgeron schreef:Ik denk dat je het fout hebt. Op een kruising zijn de prijzen bijna altijd identiek, of bijna identiek. Anders krijgt er 1 alle business, en de rest niets.
Daar helemaal. Zelfde straat, zelfde merk heb ik $0.10 verschillen gezien. Rondom Lake Tahoe, zelfde merk, zelfde weg, alleen een paar ski-pistes verder: $0.25 verschil. Hier bovengelinkde website, maar dan voor Berkeley: http://www.oaklandgasprices.com/Berkeley/index.aspx. Prijsverschillen all-over. (Die laatste Valero-prijs geloof ik overigens niet: Valero is de grootste speler in de VS en heeft een raffinaderij niet zo ver van hier. Hun prijzen zijn normaliter lager dan de concurrentie.)Forgeron schreef:Ook is dat enorme verschil van 40 cent niet correct als je het over verschillende plaatsen hebt.
Als je denkbeelden niet overeen komen met de realiteit, pas dan je denkbeelden aan, niet de realiteit. Die laatste is namelijk nogal weerbarstig.Forgeron schreef:Dat gaat tegen alle vrije markt principes in, met name in het kruisingsvoorbeeld waar alle klanten direct naar de buurman lopen.
Nou, als ik de Shell-meneer mag geloven ....Forgeron schreef:maar de benzine blijft hetzelfde.
Ok, ik zal eerlijk toegeven: ik ben vooral lui, en ik zou dan ook het benzine-station aan de rechterkant van de weg kiezen (ongeacht merk of prijs): minder gedoe met de op- en afrit.Forgeron schreef:Dus daar waar ik op een kruising de goedkoopste van de 4 neem
Wij hebben de afgelopen reis een prijverschil gezien van 32 cent op een kruising in de buurt van Fairfax Virginia.Forgeron schreef:Hoe bedoel je? Denk je dat er wel tankstations zijn die 40 cent korting geven? Dat gaat tegen alle vrije markt principes in, met name in het kruisingsvoorbeeld waar alle klanten direct naar de buurman lopen.Rob schreef:Ach, na zo'n 50.000 mile zal ik het wel verkeerd hebben zeker.
Of bedoel je iets anders?
Uit dit antwoord blijkt dus dat je het aanneemt en niet zelf gezien hebt of zelf al een keer getankt hebt in Amerika.Forgeron schreef: Ik denk dat je bij de Shell betaalt voor het merk en de spaarpunten oid, maar de benzine blijft hetzelfde.
Ook in Nederland is er een duidelijk verschil tussen de kwaliteit van benzine, een witte pomp is een stuk minder dan de Shell of Esso. De kwaliteit van merklose pompen in Amerika is wisselend omdat ze bij de goedkoopste inkopen. Een kennis van mij heeft bij de Shell in Houston gewerkt en daar werd de afgekeurde benzine opgekocht door handelaren die het weer verkopen aan de goedkope pompen. In Amerika bespaar je vaak maar een paar cent per Gallon, dus even doorrijden naar een merkpomp is de moeiteRob schreef:Uit dit antwoord blijkt dus dat je het aanneemt en niet zelf gezien hebt of zelf al een keer getankt hebt in Amerika.Forgeron schreef: Ik denk dat je bij de Shell betaalt voor het merk en de spaarpunten oid, maar de benzine blijft hetzelfde.
Ik heb al bij heel wat tankstations gestaan en van bijna alle merken. maar integenstelling tot de Nederlanders die gek zijn/waren op de shellzegels (en daarom bij de duurdere shellpomp gingen tanken) heb ik in Amerika nog geen benzinemerk gezien waar je zegeltjes kan sparen.
Ook ik rij er niet voor om maar als er meerdere pompen langs een straat staan zoek ik wel de goedkoopste, als je per tankbeurt tussen de 40 en 70 gallon (camper) in je tank kan gooien is dat gemakkelijk verdient.
Langs de interstate tanken we (bijna) nooit omdat we die sowieso al zo veel mogelijk vermijden, andere wegen zijn meestal veel mooier om te rijden.