Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verkeer verkeersregels en boetes
Verkeer verkeersregels en boetes
Hoe zit het nou precies met de verkeersregels in het zuidwesten ?
Ik weet dat de verkeersregels per staat verschillen.
Dit zijn volgens mij de dingen om rekening mee te houden :
Keep your lane, oftewel gewoon op je eigen rijbaan blijven op de snelweg (dus ook rechts inhalen is toegestaan)
First come first drive, op gelijkwaardige kruisingen heeft de 1e voorrang.
Snelheidslimieten in de stad varieëren van 25-45 mijl per uur (40-70 km/u)
snelheidslimieten op de snelweg varieëren van 55 tot 70 mijl per uur (90-112 km/u)
rechstafslaan mag ook al is het licht rood
schoolbussen zijn status aparte
Maar wat bijvoorbeeld als ik wel te hard zou rijden (gebeurt mij nogal snel merk ik nu ik ook een autorijbewijs heb)
Ik weet dat de verkeersregels per staat verschillen.
Dit zijn volgens mij de dingen om rekening mee te houden :
Keep your lane, oftewel gewoon op je eigen rijbaan blijven op de snelweg (dus ook rechts inhalen is toegestaan)
First come first drive, op gelijkwaardige kruisingen heeft de 1e voorrang.
Snelheidslimieten in de stad varieëren van 25-45 mijl per uur (40-70 km/u)
snelheidslimieten op de snelweg varieëren van 55 tot 70 mijl per uur (90-112 km/u)
rechstafslaan mag ook al is het licht rood
schoolbussen zijn status aparte
Maar wat bijvoorbeeld als ik wel te hard zou rijden (gebeurt mij nogal snel merk ik nu ik ook een autorijbewijs heb)
Re: Verkeer verkeersregels en boete's
Ik denk dat je het belangrijkste wel gehad hebt.
Voor de snelheid: zeker goed op letten want je komt er echt wel veel politie tegen. en wij hebben verscheidene malen mensen aan de kant zien staan, tegen gehouden door de highway patrol.
Op de meeste grote wegen in CA, UT en NV mag je 65 miles, in Arizona 70. (als ik me goed herinner
)
Bij het rechts afslaan bij rood licht wel opletten dat er geen bord staat : No turn on red. Staat er geen, gas geven want anders toeteren ze op u
Bart
Voor de snelheid: zeker goed op letten want je komt er echt wel veel politie tegen. en wij hebben verscheidene malen mensen aan de kant zien staan, tegen gehouden door de highway patrol.
Op de meeste grote wegen in CA, UT en NV mag je 65 miles, in Arizona 70. (als ik me goed herinner

Bij het rechts afslaan bij rood licht wel opletten dat er geen bord staat : No turn on red. Staat er geen, gas geven want anders toeteren ze op u

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Cruisecontrol gebruiken!trapson schreef: Maar wat bijvoorbeeld als ik wel te hard zou rijden (gebeurt mij nogal snel merk ik nu ik ook een autorijbewijs heb)
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ben bang dat je met cruise control nog minder gaat opletten omdat je dan helemaal niets meer hoeft te doen.
Niet te veel zorgen maken hierover. Zelfs op de rechtste en meest verlaten wegen is er genoeg uitzicht om van te genieten. Het is een ervaring op zich, dat rondtoeren in de USA.
Grts, Bart
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat mij opviel is dat het keep your lane gebeuren nogal tegenvalt...
Wij werden nauwelijks links ingehaald, en er wordt (net als hier in NL) veelal geswitched tussen de banen..
Kan me vergissen hoor, maar dat voelde voor ons zo...
Amerikanen (Toeterende New Yorkers daargelaten (heb ik alleen daar gezien/gehoord!)) zijn nette rijders!
Wat zijn nederlanders (ikzelf incluis) toch waardelose rijders wat betreft de vriendelijkheid onderling!
Wij werden nauwelijks links ingehaald, en er wordt (net als hier in NL) veelal geswitched tussen de banen..
Kan me vergissen hoor, maar dat voelde voor ons zo...
Amerikanen (Toeterende New Yorkers daargelaten (heb ik alleen daar gezien/gehoord!)) zijn nette rijders!
Wat zijn nederlanders (ikzelf incluis) toch waardelose rijders wat betreft de vriendelijkheid onderling!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Re: Verkeer verkeersregels en boetes
Misschien wel op letten dat de verkeerslichten op een kruispunt achter het kruispunt staan! Zo stonden wij na de eerst kilometers in de us midden op een kruispunt stil... En we vroegen ons nog af, waarom zijn hier rode lichten, er is hier toch geen weg, jawel hoor, we stonden er midden op! Gelukkig was het al laat en was er toen geen verkeer op de kruisende weg 

-
- Amerika-expert
Dat klopt, maar wel opletten dat je eerst stopt (3-seconden regel).trapson schreef:rechstafslaan mag ook al is het licht rood
Ja, en vaak zonder richting aan te geven en van tijd tot tijd zonder te kijken of iemand al op die andere baan rijdt. Het is een aanrader om niet naast iemand te blijven "hangen."José schreef:er wordt (net als hier in NL) veelal geswitched tussen de banen..
Nog eentje voor CA: langs de kant van de weg alleen in de rijrichting parkeren (bij een 1-richtingsweg dus alle neuzen dezelfde kant op).
Gr., Flipje
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
het 4 way stop sign niet vergeten.In volgorde van aankomst ook weer vertrekken
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is de regel voor een 4-way stop, dus een kruising met 4 stopborden. Gelijkwaardige kruisingen kennen ze in princiepe niet in de US (je komt ze vrijwel nooit tegen). Afwijkende regel als je tegelijk aan komt rijden bij een 4-way stop; in dat geval mag de bestuurder van rechts eerst.trapson schreef: First come first drive, op gelijkwaardige kruisingen heeft de 1e voorrang.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is althans de geschreven regel, in de praktijk is er allerlei handgewuif van "ga maar eerst", waarna iedereen tegelijk optrekt. Voorzichtig, gelukkig, en uiteindelijk gaat er een eerst. Het is verbazingwekkend soms, dat er zo weinig botsingen zijn bij stoptekens
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je hebt gelijk. In de praktijk is het de brutaalste die het eerst gaat. 

-
- Amerika-expert
Ook nog een leuke om te onthouden...
Rechts heeft GEEN voorrang bij een gelijk waardige kruising....
Familie van ons probeerde hier voorrang te nemen en dat liep haast fout af.
Niet doen dus
Rechts heeft GEEN voorrang bij een gelijk waardige kruising....
Familie van ons probeerde hier voorrang te nemen en dat liep haast fout af.
Niet doen dus

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Is het "keep your lane" niet ook steeds meer achterhaald? Is het niet op de meeste plaatsen de bedoeling om rechts te rijden en links in te halen, net als in Nederland? Het is mij de laatste jaren in elk geval opgevallen dat je steeds vaker borden tegenkomt die aangeven dat je rechts moet rijden en links passeren.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jacqueline heeft gelijk. Het keep your lane system wordt wel toegepast op multi lane highways maar op interstates met 2x2 rijstroken is het echt de bedoeling dat je naar rechts gaat tegenwoordig. Vaak zijn het seniors die stug volhardend op de linker baan blijven rijden, zoals vroeger. De max snelheid op de interstates in Ca is 70mph, in Az, NM, Co, Nv, Ut etc. is het 75 mph. In Texas (I10) is de enige interstate waar je 80mph mag rijden maar in Utah zal de max snelheid op I70 waarschijnlijk ook tot 80mph worden verhoogd. Op sommige wegen zal je echter toch wat harder dan de max snelheid willen rijden. Wie tussen Las Vegas en Barstow op I15 70mph rijdt zal merken dat hij de langzaamste is. Met 90mph reden we aardig met de stroom mee..........Zorg dat je bij scholen (als het licht knippert) nooit harder dan 15mph rijdt en stop als een schoolbus stopt en zijn waarschuwings borden/lichten gebruikt. Stop altijd voordat je bij een rood licht rechtsaf slaat.
Yeehaw
Yeehaw
ik denk dat ik een grote sticker laat maken voor achterop de huurauto -> Foreign Driver 

En, waarin ik me een keer lelijk in heb vergist, is dat als de schoolbus aan de andere kant van de weg stopt, dat je ook moet stoppen!
groet, Ernst
groet, Ernst
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt, zelfs bij gescheiden rijbanen geld die regel in verschillende staten.
Stel, je wordt aangehouden in je huurauto. Wat zijn dan je papieren? In onze huurauto zat wel een papier in het dashboardkastje (belasting betaald oid), maar dat was er bijna niet uit te krijgen.
Kan je volstaan met de huurovereenkomst?
John
Kan je volstaan met de huurovereenkomst?
John
Huurovereenkomst, rijbewijs en paspoort. Er is nog nooit naar een internationaal rijbewijs gevraagd.