Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eerste keer Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mr.C
Amerika-ontdekker

Eerste keer Amerika

Bericht door mr.C »

Hallo,

Zoals zovelen willen mijn vriendin en ik voor het eerst naar Amerika heen. We zijn er al globaal uit en willen nu wel eens jullie tips over deze reis. De tickets zijn nog niet geboekt, maar we verwachten dat deze week te doen. De reis gaat van 9 juli tot en met 10 augustus duren. Doel is veel te zien, maar niet al teveel te haasten (het is natuurlijk wel een vakantie :wink: )We zaten te denken om de volgende route te nemen. (?)= weten we nog niet zeker.

Dag 1: San Francisco (waarschijnlijk 17:00 aankomst, dus verloren dag)
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite National Park
Dag 5: Yosemite National Park
Dag 7: Yosemite National Park
Dag 8: Yosemite National Park - Bodie - Mono Lake - Lone Pine (Mt. Witney)
Dag 9: Lone Pine - Death Valley
Dag 10: Death Valley
Dag 11: Death Valley - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Valley of State Fire Park (?) - Zion National Park
Dag 14: Zion National Park
Dag 15: Zion National Park
Dag 16: Zion National Park - Bryce National Park
Dag 17: Bryce National Park - Escalante (Highway 12) - Page (Horshoe Bend - Lake Powell)
Dag 18: Page - Grand Canyon North Rim
Dag 19: Grand Canyon North Rim - Momument Valley
Dag 20: Momument Valley - Canyon de Chelly
Dag 21: Canyon de Chelly - Petrified Forest NP - Winslow
Dag 22: Winslow - Meteor Crater - Little Painted Desert (?) - Flagstaff (Sunset Crater - Wupatki)
Dag 23: Flagstaff - Grand Canyon South Rim
Dag 24: Grand Canyon South Rim
Dag 25: Grand Canyon South Rim - Flagstaff
Dag 26: Flagstaff - Sedona - Jerome - Prescott
Dag 27: Prescott - Joshua Tree (of Palm Springs?)
Dag 28: Joshua Tree - Los Angeles
Dag 29: Los Angeles
Dag 30: Los Angeles
Dag 31: Los Angeles - San Simeon
Dag 32: San Simeon - Monterey
Dag 33: Monterey - San Francisco

Tot en met dag 16 zijn we er wel vrij tevreden over. Vanaf dag 16 t/m 27 hebben we nog wat twijfels. Maar al jullie tips zijn welkom.

Alvast bedankt :beerchug:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Eerste keer Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo,
Je hebt heerlijk veel tijd, en ik denk eigenlijk dat je best nog wel meer kunt zien zonder je te moeten haasten.

Dag 8: Neem voldoende tijd voor de Tioga Road en voor Bodie. Ik zou iets dichter bij Yosemite overnachten, zoals Lee Vining of Mammoth Lakes.

Dag 10. Ik zou de volle dag in Death Valley nog even goed bekijken; het is er erg heet in de zomer dus je zult niet veel kunnen doen. De uitzichtpunten kun je goed doen met 1 overnachting, zodat je een middag/avond en een ochtend hebt.

Als je de North Rim wilt bezoeken, kun je die ook tussen Zion en Bryce plannen, en dan van Page naar Monument valley. Zelf zou ik niet beide rims in één vakantie doen, maar liever iets anders er bij doen.

dag 22/23 en 25/26: waarom Flagstaff? Ik heb het idee dat het hier wel ruim gepland is.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

mr.C schreef:

Dag 17: Bryce National Park - Escalante (Highway 12) - Page (Horshoe Bend - Lake Powell)
Dag 18: Page - Grand Canyon North Rim
Dag 19: Grand Canyon North Rim - Momument Valley
Dag 20: Momument Valley - Canyon de Chelly
Dag 21: Canyon de Chelly - Petrified Forest NP - Winslow
Dag 22: Winslow - Meteor Crater - Little Painted Desert (?) - Flagstaff (Sunset Crater - Wupatki)
Dag 23: Flagstaff - Grand Canyon South Rim
Dag 24: Grand Canyon South Rim
Dag 25: Grand Canyon South Rim - Flagstaff
Dag 26: Flagstaff - Sedona - Jerome - Prescott
Dag 27: Prescott - Joshua Tree (of Palm Springs?)
Dag 33: Monterey - San Francisco

Tot en met dag 16 zijn we er wel vrij tevreden over. Vanaf dag 16 t/m 27 hebben we nog wat twijfels. Maar al jullie tips zijn welkom.

Alvast bedankt :beerchug:
Ik vind net hetzelfde dat het tem dag 16 prima is (misschien nog een dag extra winnen in death valley)
Vanaf dag 17 zitten er enkele kronkels in en zou dit misschien een andere mogelijkheid zijn:

Dag 1 tem 16: houden zo
Dag 17: Bryce National Park - Escalante (Highway 12) - Torrey (mooiste stuk is tussen escalante en Torrey)
Dag 18: Torrey - Moab
Dag 19: Moab
Dag 20: Moab
Dag 21: Moab - Canyon de Chelly
Dag 22: CdC - Monument Valley
Dag 23: Monument Valley - Page
Dag 24: Page
Dag 25: Page - Grand Canyon
Dag 26: Grand canyon
Dag 27: Grand Canyon - Joshua Tree (of Palm Springs?)
Dag 33: Monterey - SF

Met een de extra dag van Death Valley en misschien nog eentje weg halen bij LA kun je Sedona er nog ergens tussen nemen. Of toch Moab overslaan en van Torrey naar CdC of Momument Valley en die dagen dan gebruiken voor Petrified forrest en Sedona. Het is maar een voorbeeld en er is zoveel te zien. In ieder geval prachtig, 33 dagen USA

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hoi Mr. C, ik sluit me aan bij de adviezen die je van Marianne en van Bart kreeg.

Death Valley is een prachtig park, maar hiken is in augustus vanwege de hitte niet te doen. Je zal je dus waarschijnlijk beperken tot de uitkijkpunten, en 1 overnachting is genoeg om de belangrijkste plekken te kunnen zien. Zeker omdat je de eerste dag vanuit Lone Pine komt en dus al dicht bij het park bent. Je zou dus de eerste dag genoeg tijd hebben voor bijvoorbeeld Badwater, Devils Golfcourse, Artist Drive en de zonsondergang bij de Sand Dunes. En dan de volgende dag richting Las Vegas onderweg Zabriskie Point en Dantes View (erg mooi!).

Op dag 17 wil je van Escalante naar Page rijden, maar daar loopt alleen een onverharde weg (de Smoky Mountain Road) waarvoor je echt een 4WD met high clearance nodig hebt. Als je geen ervaring hebt met dirtroad rijden raad ik het je af om voor deze weg te kiezen. Ik vind de suggestie van Bart, om door te rijden naar Torrey en vervolgens naar Moab een hele goede. Rondom Moab is ontzettend veel moois te zien, en met 33 dagen heb je daar genoeg tijd voor. Dan moet je wel de Grand Canyon North Rim laten vallen, maar omdat je ook al naar de South Rim gaat lijkt me dat niet zo erg.

Als je voor de suggestie van Bart kiest, dan heb ik nog twee tips voor je. Tussen Hanksville en Green River ligt het kleine Goblin Valley State Park en daar vlak bij de prachtige Little Wild Horse Canyon. Allebei geweldig om te zien, vooral LWHC.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je de gecombineerde adviezen van de andere posters ter harte wordt je reis nog mooier dus:
Dag 7: In de middag van Yosemite via Tioga Pass naar Lee Vining (met de zon in de rug!)
Dag 8: Bodie, Mono Lake, June Lake, Mammoth-Bishop-Lone Pine
Dag 9: Lone Pine-Death Valley
Dag 10: Alhoewel ik tot de grootste fans van DV behoor sluit ik mij aan bij Henriette. Veel te heet voor een extra dag.
Ik zou ook north rim deze reis overslaan en alleen south rim bezoeken.
Volg verder de prima route van Bart. De dag die je uitspaart zou je mooi kunnen gebruiken voor Sedona.
Je gaat nu missen: Hubbell Trading Post, Petrified Forest, Painted Desert (zie je ook tussen Page en Cameron) Winslow, Meteor Crater, Flagstaff, Wupatki en Sunset Crater Volcano. Daar staat tegenover dat je Moab gaat bezoeken. De keus lijkt me niet moeilijk. Als je Arches, Canyonlands, Dead Horse Point etc bij Moab kan bezoeken moet je dat zeker doen imo. Je zou trouwens Wupatki etc. en Flagstaff nog kunnen bezoeken op weg naar Sedona.
Yeehaw
mr.C
Amerika-ontdekker

Bericht door mr.C »

Allereerst bedankt voor jullie reacties! Erg nuttig.

We waren al wel van plan om dag 8 uit Yosemite te rijden. Zodat we ons de volgende dag die paar uur rijden kunnen besparen. Denk dat we die dag bij Death Valley wel skippen. Nadeel daarvan is wel dat we op een zaterdag en zondagavond in Las Vegas overnachten (dan betalen we zwaar de hoofdprijs? tips daarvoor?)

Had al het gevoel dat het vanaf dag 16 niet helemaal lekker liep. Wij hadden helemaal niet naar Moab gekeken. Dus dat is zeker een nuttige tip. Zo wist ik ook niet van van de weg van Escelante naar Page. Had hem gewoon aangeklikt met Streets & Trips. En daar stond niks over onverhard (of ik heb niet goed gekeken).

Vraag me bij de versie van Bart af of die Canyon de Chelly het waard is om zo om te rijden? En mochten we ervoor kiezen om toch langs Sedona - Prescott te gaan. Is het rijden naar Joshua dan handiger via Phoenix (over de Highway) of de kortste weg via Aguilla via de US-89/US-60? Want Street&Tips lijdt ons via Phoenix (maar dit lijkt behoorlijk om?).

Kreeg ook nog een pm dat met het omgooien Yellowstone ook nog te doen was. Lijkt me zeker een mooi park. Maar zal dit te doen zijn? Lijkt met toch een eind rijden. Lijkt me dan SF - Yosemite - Yellowstone en dan weer afdalen?

Dan nog een vraagje we willen, als het lukt, in de National Park's kamperen. Dan kunnen we het beste in San Francisco een tent, slaapzak en luchtbed halen? En koelt het dan ook erg s'avonds?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van Sedona naar Joshua Tree NP is via Phoenix verreweg de snelste (via 101 west) maar niet de mooiste route. Sedona-Jerome-Prescott is fraaier maar nogal wat bergachtige stukken dus als je haast hebt rijd dan via Phoenix. Canyon de Chelly is een prachtig NM maar ik zal je eerlijk zeggen, als ik jouw route zo eens bekijk zo ik dit park (en bv Petrified Forest) tot een volgende reis bewaren. Je kan ook een overdosis natuurschoon krijgen. De opmerkingen over Yellowstone zijn niet voor niets via een pm gedaan. Dat zou op het forum meteen worden afgeschoten in jouw route. Met de rit ernaar toe en weer terug en het bezoek aan Yellowstone en Grand Teton NP zou je je reis met een week moeten verlengen, tenzij je andere plaatsen overslaat natuurlijk.
Yeehaw
Laatst gewijzigd door Yeehaw op 03 dec 2008, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Hoi yeehaw, ik vind dat yellowstone erbij hoort, er is nog zat plaats in 33 dagen.....ruim de tijd. En gelukkig zijn er veel meer meningen op dit forum.....
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 03 dec 2008, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Het is tenslotte niet zeker dat deze reizigers in de toekomst weer een kans krijgen, al ben je vaak wel verkocht naar zo'n reis. Ik zou er in ieder geval een paar dagen la voor weghalen, maar dat is smaakzaak.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Yellowstone kan je niet in je huidige route meenemen, daarvoor zijn de afstanden te groot. Als je voor Yellowstone kiest, zal je inderdaad een heel stuk van je huidige route weg moeten laten vallen. Dus niet meer na Yellowstone terug naar het zuiden, maar eindigen in bv. Salt Lake City.

Zelf zou ik er de voorkeur aan geven om in het zuidwesten te blijven, en Yellowstone voor een volgende reis te bewaren (want geloof me, die 'eerste keer Amerika' is over het algemeen een voorbode voor 'tweede keer', 'derde keer' enz... :wink: )

Canyon de Chelly hebben we tijdens onze laatste reis, april/mei van dit jaar, bezocht. Hoewel het niet bij mijn absolute favorieten hoort, vond ik het toch zeker wel de moeite waard. Erg mooie uitzichten (zeker bij Spider Rock) en een hele leuke trail naar de White House Ruins.

Als je kiest voor de route Sedona - Jerome - Prescott (mooie route!), ga dan in Prescott even langs het kleine Watson Lake Park. Daar zie je dan de Granite Dells, heel fotogenieke rotsformaties rondom het water.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Was jij dat Roy?? Mogen wij niet meegenieten? -l0l-
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Wanneer je bij een eerste reis 'onwetend' een kaart van geheel West-US pakt, interstates kiest boven mooie scenic routes, en mooie State Parks e.d. links laat liggen, dan kun je Yellowstone in een Zuidwest-route opnemen. Maar met de kustroute in 3 dagen, 2 volle dagen Yosemite en Zion en 'uithoekjes' als Canyon de Chelly, Petrified Forest en Sedona welke allemaal ook tijd verdienen, dan gaat dat niet lukken. Bovendien wil mr.C "niet al teveel te haasten".
't Is maar net waar je voor kiest: ga je een regio rustig uitpluizen en bewaar je andere regio's voor volgende reizen, of ben ga je meer voor grote stappen, veel zien en snel thuis.
Johan
mr.C
Amerika-ontdekker

Bericht door mr.C »

Denk toch niet dat het Yellowstone wordt, aangezien ik toch wel graag LA wil zien (al schijnt dit toch wel een beetje tegen te vallen?!?). Kan dan misschien nog wel LA-SFO-Yosemite-LV-Zion-Yellowstone kunnen doen?? Maar denk niet dat dat hem wordt...

Denk wel dat ik de eerste paar jaren niet meer in Amerika kom. Ben als het goed is omstreeks maart afgestudeerd en verwacht dan nog geen baan voor augustus te hebben. Als ik die dan heb, zal er wel eerst samenwonen enz. komen zodat er toch wat minder geld overblijft voor een dure vakantie.

@Johan1973: ben zelf meer van plan om een regio rustig uit te pluizen, en de andere voor (misschien) ooit andere reizen te bewaren. Dan alles met grote stappen te doen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

mr.C schreef:Denk toch niet dat het Yellowstone wordt, aangezien ik toch wel graag LA wil zien (al schijnt dit toch wel een beetje tegen te vallen?!?)
Goede keuze vind ik persoonlijk :)
LA valt wel mee, het is maar wat je er van verwacht. Ik vond het geen straf om er rond te lopen :)
mr.C schreef:Denk wel dat ik de eerste paar jaren niet meer in Amerika kom.
Dat dacht en zei ik ook :lol:

Bart
Grts, Bart

mr.C
Amerika-ontdekker

Bericht door mr.C »

Verrek wat stom van mij. Kom erachter dat ik bij mij eerste versie één dag heb overgeslagen (van dag 5 naar 7 :banghead: :oops: :oops: :oops: ) Met één dag DV eraf, heb ik dus twee 'extra' dagen... Heb dan Sedona - Jerome - Prescott ertussen gedaan, heb ik nog één dag extra over. Maar misschien daarvoor in Flagstaff verblijven dan Wuptakti - Sunset Crater - Meteor Crater ertussen gooien? Of kan ik die tijd beter ergens anders besteden?

1 San Francisco (17:00 aankomst)
2 San Francisco
3 San Francisco
4 San Francisco - Yosemite National Park
5 Yosemite National Park
6 Yosemite National Park
7 Yosemite National Park
8 Lee Vinning - Bodie - Mono Lake - Lone Pine (Mt. Witney)
9 Lone Pine - Death Valley
10 Death Valley - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Valley of State Fire Park - Zion National Park
13 Zion National Park
14 Zion National Park
15 Zion National Park - Bryce National Park
16 Bryce National Park - Escalante (Highway 12) - Torrey
17 Torry - Moab
18 Moab
19 Moab - Canyon de Chelly
20 Canyon de Chelly - Monument Valley
21 Monument Valley - Page
22 Page
23 Page - Grand Canyon
24 Grand Canyon
25 Grand Canyon - Sedona - Jerome - Prescott
26 Prescott - Joshua Tree
27 Joshua Tree - Los Angeles
28 Los Angeles
29 Los Angeles
30 Los Angeles - San Simeon
31 San Simeon - Monterey
32 Monterey - San Francisco
33 San Francisco
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Henriëtte schreef: Canyon de Chelly hebben we tijdens onze laatste reis, april/mei van dit jaar, bezocht. Hoewel het niet bij mijn absolute favorieten hoort, vond ik het toch zeker wel de moeite waard. Erg mooie uitzichten (zeker bij Spider Rock) en een hele leuke trail naar de White House Ruins.
Helemaal mee eens; wij vonden het ook een heel aardig park en lekker rustig (in ieder geval tijdens ons bezoek in juni)
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

mr.C schreef: Maar misschien daarvoor in Flagstaff verblijven dan Wuptakti - Sunset Crater - Meteor Crater ertussen gooien? Of kan ik die tijd beter ergens anders besteden?
Ik zou kiezen voor één dag langer in Moab; dan heb je zowel voor Arches als Canyonlands een dag
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Je hebt nu plots een dag Moab minder en een dag Yosemite meer in je laatste route ondanks dat je een dag death valley hebt laten vallen? Moab zou ik toch wat ruimer nemen (al ben ik er zelf nog niet geweest, dat is normaal voor volgend jaar)

Bart
Grts, Bart

mr.C
Amerika-ontdekker

Bericht door mr.C »

Dude schreef:Je hebt nu plots een dag Moab minder en een dag Yosemite meer in je laatste route ondanks dat je een dag death valley hebt laten vallen? Moab zou ik toch wat ruimer nemen (al ben ik er zelf nog niet geweest, dat is normaal voor volgend jaar)

Bart
Hmm ja klopt, die dag Yosemite was de dag extra (die ik was vergeten). Daarnaast heb ik Moab verkeerd overgenomen (ben wel bezig :? ) (dat was dus de tweede dag, vond het ook al zo vreemd...). Heb nu dus één dag over. En dan heb ik Moab zo gedaan...

17 Torry - Moab
18 Moab
19 Moab
20 Moab - Canyon de Chelly
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Yeehaw schreef:Was jij dat Roy?? Mogen wij niet meegenieten? -l0l-
Ja , alleen al om teveel reacties zoals de jouwe te voorkomen :x verschillende meningen mag gelukkig.
Mr C geeft jammergenoeg aan dat het wel eens een tijdje kon duren voordat ie weer kan reizen naar de USA, vandaar dat ik een mening geef die er yellowstone bij in kan in 33 dagen. Maar hij heeft een mooie route als uitgangspunt. Ik wens dus mr C veel plezier op zn mooie vakantie :D
Het is een mooie route ,al kun je wel eens rode rotsen moe worden......veel plezier!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer