Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies USA trip april 2009

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Advies USA trip april 2009

Bericht door nieuwenoord »

Nee, de South Rim doe je vanuit Williams, de North Rim vanuit Kanab (Utah).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nee, :D vanuit Williams rij je naar de south rim.
De south rim ligt dus aan de zuidkant van de Colorado River en ten noorden van Williams :lol:
De south rim kent twee ingangen 1 vanuit Williams en Flagstaff die ingang is bij Tusayan dat is de south ingang en dan kom je in Grand Canyon Village, de andere ingang is vanuit Cameron dat is de east ingang bij Desert view.
De north rim kom je vanuit Jacob Lake.
Vanuit Page zit er niet veel verschil in afstand naar north of south rim.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Neen, vanuit Williams rijd je regelrecht naar het noorden, maar komt dan direct uit bij de South Rim (Grand Canyon Village).
Page kan vertrekpunt zijn voor zowel North Rim (via Jacob Lake) als South Rim (via Cameron en de Desert View Drive).
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ahja het gaat de south rim worden dan vanuit flagstaff - williams - GC village :) heb gewoon die etappe vergeten in te voegen op het kaartje dus.

is anderhalve dag trouwens genoeg om de bekende plaatsen van SF te bezoeken? union square, china town, cable cars doen, alcatraz, fishermans warf, lombard street, golden gate... las vegas en LA hebben we genoeg tijd vind ik.
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Jerre schreef:om mistverstanden te vermijden langs mijn kant, de north rim is toch degene die je vanuit williams kan bereiken en de south rim doe je vanuit page right?
Nee hoor, juist andersom. Vanuit Flagstaff via Williams naar de Grand Canyon kom je aan de South Rim.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Je schrijft in je planning dat je van Page naar Bryce gaat en onderweg naar Horseshoe Bend gaat. Maar volgens mij is dat de andere kant op, dus van Page richting GC. Je kunt er wel heen, maar het is dus wel een stukje omrijden, de verkeerde kant op.
Ik vind zelf SF echt onderbelicht in deze reis. Het is zo'n geweldige stad! Je kunt in de 1,5 dag dat je er bent misschien wel alles wat je nu in gedachten hebt doen, maar dat wordt dan echt doorwerken. Waar blijft dan het genieten? De kleine achterafstraatjes en winkeltjes in Chinatown, mensen kijken in The Castro, door de steile straten van Russian Hill wandelen, Italiaanse koffie in North Beach... juist dat soort dingen maakt SF zo'n charmante stad, en dat ga je nu missen. Ik zou daar gerust een nachtje Vegas voor opofferen.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

route is defenitief nu, ga er niets meer aan veranderen :)

http://users.skynet.be/fa003115/us/volledigeroute.jpg

07/04 :: BXL - LA
08/04 :: LA
09/04 :: LA
10/04 :: LA - Flagstaff
11/04 :: Flagstaff - GC
12/04 :: GC - Monument Valley
13/04 :: Monument Valley - Page
14/04 :: Page - Zion NP
15/04 :: Zion NP - Bryce Canyon
16/04 :: Bryce Canyon - LV
17/04 :: LV
18/04 :: LV
19/04 :: LV - Death Valley
20/04 :: Death Valley - Fresno
21/04 :: Fresno - Yosemite
22/04 :: Yosemite - SF
23/04 :: SF
24/04 :: SF
25/04 :: SF - BXL
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

ga er niets meer aan veranderen
Daar zou ik toch nog maar eens over nadenken, want Bryce en Zion staan in de verkeerde volgorde :wink: Echt!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ja, die kleine wijziging zou ik toch echt maar doorvoeren.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Klopt!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

maar moet je dan niet omrijden? er is precies maar een weg van page richting Zion en daar kan je dan voor zion rechts richting bryce dus als ik daar rechts zou gaan richting bryce moet ik heel die weg terug rijden om zion te bezoeken + als we dan van bryce komen kan ik die weg door dixie national forest nemen langs cedar breaks national monument en zo richting vegas rijden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, eerst Bryce en dan Zion is echt de snelste optie, maar je rijdt inderdaad het stuk tussen Carmel en Bryce dubbel. Is niet zo erg, de afstand is ook wel te overzien. Een alternatief voor de route via Carmel Jct is de Cottonwood Canyonroad. Ik heb hem zelf nog nooit gereden, zoek eens op het forum om een idee te krijgen. Je moet voor die weg wel goed weer hebben.
Jouw optie is niet zo gek, hoewel wel langer. Als je genoeg tijd hebt (maar dat heb je eigenlijk niet) kan het op die manier, maar als je zoveel mogelijk tijd in de parken wilt doorbrengen zou ik toch eerst Bryce en dan Zion doen.

Je wilt niet meer veranderen, maar ik zou toch overwegen om in 1 keer van LA naar de GC te rijden en Flafstaff overslaan. De route is nu erg vol, probeer ergens eens wat langer te blijven.
Nog een tip, boek niet te veel buiten de parken, je zult makkeklijk accommodatie kunnen vinden en je blijft dan flexibel. Fresno hoeft zeker niet geboekt te worden, kijk of je misschien wat verder kunt rijden,bv naar Oakhurst, dat geeft je meer tijd voor Yosemite.

Marianne
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

oakhurst is idd ook een optie maar het is maar 45min dichterbij yosemite dus dat is te verwaarlozen denk ik. Cottonwood canyon road is wel mooi precies. is zien dan voor die kleine aanpassing.

en qua tijd is het idd overal net wat te kort om parken echt uitgebreider te verkennen maar ik zie mij denk ik niet binnen dit en 3j terug gaan dus zou ik nu graag een gewoon globaal zicht van de parken willen hebben en ik denk dat we dat op die tijdspannes dat we daar zijn toch moeten kunnen doen.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Jerre schreef:maar moet je dan niet omrijden? er is precies maar een weg van page richting Zion en daar kan je dan voor zion rechts richting bryce dus als ik daar rechts zou gaan richting bryce moet ik heel die weg terug rijden om zion te bezoeken + als we dan van bryce komen kan ik die weg door dixie national forest nemen langs cedar breaks national monument en zo richting vegas rijden
Als je eerst naar Zion gaat moet je de Zion-Carmel Higway rijden heen en terug rijden. Dat is een weg met allemaal haarspeldbochten dus dat neemt best veel tijd. Als je eerst naar Bryce gaat kun je daarna dwars door Zion naar Las vegas. Die route is niet alleen veel sneller maar ook mooier.
Misschien wordt het zo een beetje duidelijker voor je:

route: Page - Zion - Bryce - Las Vegas (439,4 miles)

Afbeelding

route: Page - Bryce - Zion - Las Vegas (396,6 miles)

Afbeelding

route: Page - Cottonwood Road - Bryce - Zion - Las vegas (334,1 miles)

Afbeelding

Marjon
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik zou inderdaad ook adviseren om van Bryce naar Page (of andersom) de Cottonwood Canyon Road te nemen, mits de weersomstandigheden dit toe laten.
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

jup idd ik denk ook dat ik gewoon langs cottonwood canyon roads ga, is een mooie weg heb ik gezien :) en moest die dan dicht zijn pak ik wel snel even coral pink sanddunes erbij als kort bezoekje tussenin :)
larsfrissen
Amerika-newbie

Bericht door larsfrissen »

Wij zijn in oktober van Phoenix naar LA gereden. Over de Tioga pas en een dag later was hij dicht.
Ik zou bij de Grand Canyon een dag extra nemen en LA slechts een dag, wij vonden er niet veel aan.
SF was wel geweldig (hier eventueel langer?). Verder zou ik Yosemite liever overslaan dan Death Valley.
Hiervoor in de plaats liever Seqouia SP.
Volgens onze dochter+schoonzoon die de route 2007 hebben gereden, is de route tussen LA en Phoenix
ontzettend lang en saai. Deze hebben wij dan ook niet gereden.

De route is heel goed te doen kijk maar op onze site http://www.everyoneweb.com/usawest2008.

Tot verdere adviezen bereid.

Marianne Frissen
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Marianne, jij hebt al eerder aangegeven liever Yosemite over te slaan dan Sequoia. Wij hebben nog de keus voor eind april. Kan jij vertellen waarom je dit zo stelt? Yosemite kennen we een beetje, Sequoia nog niet en we twijfelen ...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jerre schreef:jup idd ik denk ook dat ik gewoon langs cottonwood canyon roads ga, is een mooie weg heb ik gezien :) en moest die dan dicht zijn pak ik wel snel even coral pink sanddunes erbij als kort bezoekje tussenin :)
Als je die weg neemt vergeet dan niet ook naar Kodachrome Basin SPte gaan. Echt wel de moeite waard!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

jup dat was ik al tegen gekomen ;) is er trouwens kans dat die weg dicht is in april (cottonwood) vermits ik net las dat de weg naar cedar breaks nm dicht kan zijn in april wegens sneeuw?

ik hoop echt dat we ni teveel last van die sneeuwresten krijgen :s
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht