Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies USA trip april 2009
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Advies USA trip april 2009
Ook in Bryce zal je rekening moeten houden met sneeuw, de viewpoints zullen waarschijnlijk wel toegankelijk zijn maar de trails die de canyon ingaan kunnen nog gesloten cq alleen toegankelijk voor sneeuwschoenhike zijn.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
oh zou wel grappig zijn moest het amphitheater nog een laagje sneeuw hebben op de topjes :p
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat is inderdaad heel mooi, wij hadden het geluk in 2001 (zie verslag 2001 dag 14 & 15) dat er nog een behoorlijke hoeveelheid sneeuw lag.
We konden toen al wel de Navajotrail lopen maar veel andere trails waren nog gesloten.
We konden toen al wel de Navajotrail lopen maar veel andere trails waren nog gesloten.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
als ik zo eens bekijk was de temperatuur al vrij hoog, of toch hoger als ik dacht (bryce canyon bv 25°)
nu, hoe bereiden jullie de reis eigenlijk voor als de globale route eenmaal vast ligt? maak je een strakke planning (roadbook) met alle bezienswaardigheden onderweg en hoelang de tijd is dat je hier kan doorbrengen ofzo?
nog een ander vraagje ivm the wave... ik weet nu niet juist vanaf wnnr je de hike kan starten maar stel als je daar om 8u kan beginnen, lukt het dan om die te doen op een 4-5tal uren? het is maar een algemene vraag want ben helemaal nog niet zeker of ik eventueel dit wil "proberen" er bij te nemen ergens.
vraagje ivm antelope canyon, moet je die echt rond 12u doen (wsl wel lekker druk dan) of is het ook mooi om te doen als je bv de tour van half vier smiddags neemt ?(zou geen probleem mogen zijn qua licht vermits het in april tot zeker 19u licht blijft)
je hebt dan wel niet die fameuze light beams maar ik denk dat antelope canyon zowieso schitterend is en ik ben niet direct een hobby fotograaf die echt om 12u in de canyon wilt zijn om de beste foto's te maken. het gehele plaatje zal denk ik al super zijn of je het nu bezoekt smiddags of in de late middag?
nu, hoe bereiden jullie de reis eigenlijk voor als de globale route eenmaal vast ligt? maak je een strakke planning (roadbook) met alle bezienswaardigheden onderweg en hoelang de tijd is dat je hier kan doorbrengen ofzo?
nog een ander vraagje ivm the wave... ik weet nu niet juist vanaf wnnr je de hike kan starten maar stel als je daar om 8u kan beginnen, lukt het dan om die te doen op een 4-5tal uren? het is maar een algemene vraag want ben helemaal nog niet zeker of ik eventueel dit wil "proberen" er bij te nemen ergens.
vraagje ivm antelope canyon, moet je die echt rond 12u doen (wsl wel lekker druk dan) of is het ook mooi om te doen als je bv de tour van half vier smiddags neemt ?(zou geen probleem mogen zijn qua licht vermits het in april tot zeker 19u licht blijft)
je hebt dan wel niet die fameuze light beams maar ik denk dat antelope canyon zowieso schitterend is en ik ben niet direct een hobby fotograaf die echt om 12u in de canyon wilt zijn om de beste foto's te maken. het gehele plaatje zal denk ik al super zijn of je het nu bezoekt smiddags of in de late middag?
-
- Amerikafan
Hoi,
Ik vind niet dat je Yosemite mag laten vallen voor sequoia NP. Yosemite is prachtig met zijn vallei, rotsen, watervallen (El Capitan, Half Dome,Nevada Falls, Glacier Point, Bridevail Fall, Yosemite Falls,...). Je hoeft niet naar sequoia NP om de reuzensequoia's te zien! In Wawona en Mariposa Grove (zuidkant van park) en in Tuolumne Grove, in het westen staan ook reuzenseqouia's. De immense boom Grizly is 2700 jaar! Ik vind Yosemite een absolute must! :dance:
Chari
Ik vind niet dat je Yosemite mag laten vallen voor sequoia NP. Yosemite is prachtig met zijn vallei, rotsen, watervallen (El Capitan, Half Dome,Nevada Falls, Glacier Point, Bridevail Fall, Yosemite Falls,...). Je hoeft niet naar sequoia NP om de reuzensequoia's te zien! In Wawona en Mariposa Grove (zuidkant van park) en in Tuolumne Grove, in het westen staan ook reuzenseqouia's. De immense boom Grizly is 2700 jaar! Ik vind Yosemite een absolute must! :dance:
Chari
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik denk nergens vermeld te hebben dat ik Yosemite ga laten vallen? :p
Bon, hier dus herhaling van de kleine vraagjes + nog een extraatje.
- Antelope Canyon: moet je die echt rond 12u doen of is die zowieso ook de moeite als je hem wat later op de middag doet?
- The Wave: Is die hike mogelijk als je daar smorgens vroeg (bijvoorbeeld tussen 7 en
al aan begint zodat je rond de middag terug bij de auto bent of is dit niet te doen?
- Los angeles: Verken jij de stad met de wagen of openbaar vervoer? Ik wil de eerste dag graag wat rond rijden in LA. We verblijven downtown nabij het financial district en zitten vlakbij een metro station maar om dan naar 6 plaatsen te gaan telkens met het openbaar vervoer zal ook niet zo simpel zijn denk ik al ben je, indien het echt druk is op de wegen, wel sneller met OV als met je auto
Bon, hier dus herhaling van de kleine vraagjes + nog een extraatje.
- Antelope Canyon: moet je die echt rond 12u doen of is die zowieso ook de moeite als je hem wat later op de middag doet?
- The Wave: Is die hike mogelijk als je daar smorgens vroeg (bijvoorbeeld tussen 7 en

- Los angeles: Verken jij de stad met de wagen of openbaar vervoer? Ik wil de eerste dag graag wat rond rijden in LA. We verblijven downtown nabij het financial district en zitten vlakbij een metro station maar om dan naar 6 plaatsen te gaan telkens met het openbaar vervoer zal ook niet zo simpel zijn denk ik al ben je, indien het echt druk is op de wegen, wel sneller met OV als met je auto

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de Upper Antelope Canyon is rond het middaguur inderdaad het beste tijdstip in verband met de beroemde lichtval. Wij hebben in juli de Lower Antelope Canyon bezocht, en daar is het tijdstip minder van belang dan bij de Upper. Zoek anders ook eens op het forum op Upper en Lower.Jerre schreef: - Antelope Canyon: moet je die echt rond 12u doen of is die zowieso ook de moeite als je hem wat later op de middag doet?
De Lower hoef je niet van te voren te reserveren. Ons is het heel goed bevallen, maar ik ken de Upper niet, dus ik kan het niet vergelijken.
Wij hebben twee jaar geleden vanuit Hollywood met de metro de Universal studios bezocht. De afgelopen zomer hebben we alles met de auto gedaan (bezoek Sony en Paramount Studios) - had misschien met het OV gekund, maar met de auto ging het aardig vlot (ook weer vanuit Hollwood - Orchid Suites). Het hangt er helemaal waar je naar toe gaat, kijk eens of de plaatsen die je wilt gaan bezoeken ook met de metro bereikbaar zijn.Jerre schreef: - Los angeles: Verken jij de stad met de wagen of openbaar vervoer? Ik wil de eerste dag graag wat rond rijden in LA. We verblijven downtown nabij het financial district en zitten vlakbij een metro station maar om dan naar 6 plaatsen te gaan telkens met het openbaar vervoer zal ook niet zo simpel zijn denk ik al ben je, indien het echt druk is op de wegen, wel sneller met OV als met je auto
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja ben wat aan het opzoeken ivm de metro en het OV in LA. De auto is wel handig maar langs de ene kant in LA "denk ik" ook onhandig. Zoeken naar parkingplaats enz al ga ik dit vooraf ook zo goed mogelijk opzoeken.
Dat is inderdaad goed te doen, wij hebben er in juli ca. 5 uur overgedaan en ruim de tijd genomen om rondom de Wave alles goed te bekijken. Er is 1 maar: als je erg vroeg bent,valt er veel schaduw in de Wave. Voor mooie foto's moet je er ('s zomers) vanaf het eind van de ochtend zijn. Hoe dat in april is weet ik niet, maar mogelijk iemand anders wel.Jerre schreef:- The Wave: Is die hike mogelijk als je daar smorgens vroeg (bijvoorbeeld tussen 7 enal aan begint zodat je rond de middag terug bij de auto bent of is dit niet te doen?
Houd er ook rekening mee dat je een tijdje onderweg bent voordat je bij de parkeerplaats bent, vanwaar je gaat starten.
Ben je al ingeschreven voor de loterij? Je kunt nu meeloten voor de maand april.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
je kan nu idd mee loten zag ik. ik ga me eens inschrijven en kijken of het dan mogelijk is maar ik ben er zeker van dat mits wat schuiven er wel wat tijd voor gemaakt kan worden. Indien echt niet kan je de permits toch terug indienen dacht ik.
edit: nog een ander vraagje... Is het nodig dat ik voor Flagstaff of Williams vooraf een overnachting boek? Normaal gezien zou het reisbureau ons een hotel zorgen maar vermits zij afraden de afstand LA - Williams/Flagstaff in één dag te doen heb ik beslist niets vast te laten leggen. Ik ben er wel van overtuigd dat we mits wat doorzettingsvermogen die afstand op een dag wel kunnen overbruggen. We zijn tenslotte ook met 3 chauffeurs.
Maar is het nu nodig dat ik vooraf iets reserveer. Datum is van vrijdag de 10e op zaterdag de 11ste april. Als ik bv op booking.com kijk vind ik sommige hotels die bv nog maar een paar kamers ter beschikking hebben. Dit zijn wel rooms voor max 2 personen en wij zijn met drie. Als ik dan Days Inn West in Flagstaff op zoek vind ik nog wel genoeg kamers.
Toch denk ik dat er altijd wel ergens een slaapplaats voor 3 personen te vinden is al moet het wel een beetje deftig zijn
iemand tips qua hotels/motels met kamers voor +2 personen?
edit: nog een ander vraagje... Is het nodig dat ik voor Flagstaff of Williams vooraf een overnachting boek? Normaal gezien zou het reisbureau ons een hotel zorgen maar vermits zij afraden de afstand LA - Williams/Flagstaff in één dag te doen heb ik beslist niets vast te laten leggen. Ik ben er wel van overtuigd dat we mits wat doorzettingsvermogen die afstand op een dag wel kunnen overbruggen. We zijn tenslotte ook met 3 chauffeurs.
Maar is het nu nodig dat ik vooraf iets reserveer. Datum is van vrijdag de 10e op zaterdag de 11ste april. Als ik bv op booking.com kijk vind ik sommige hotels die bv nog maar een paar kamers ter beschikking hebben. Dit zijn wel rooms voor max 2 personen en wij zijn met drie. Als ik dan Days Inn West in Flagstaff op zoek vind ik nog wel genoeg kamers.
Toch denk ik dat er altijd wel ergens een slaapplaats voor 3 personen te vinden is al moet het wel een beetje deftig zijn

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
even herhalen...
nog een ander vraagje... Is het nodig dat ik voor Flagstaff of Williams vooraf een overnachting boek? Normaal gezien zou het reisbureau ons een hotel zorgen maar vermits zij afraden de afstand LA - Williams/Flagstaff in één dag te doen heb ik beslist niets vast te laten leggen. Ik ben er wel van overtuigd dat we mits wat doorzettingsvermogen die afstand op een dag wel kunnen overbruggen. We zijn tenslotte ook met 3 chauffeurs.
iemand tips qua hotels/motels met kamers voor +2 personen?
nog een ander vraagje... Is het nodig dat ik voor Flagstaff of Williams vooraf een overnachting boek? Normaal gezien zou het reisbureau ons een hotel zorgen maar vermits zij afraden de afstand LA - Williams/Flagstaff in één dag te doen heb ik beslist niets vast te laten leggen. Ik ben er wel van overtuigd dat we mits wat doorzettingsvermogen die afstand op een dag wel kunnen overbruggen. We zijn tenslotte ook met 3 chauffeurs.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me geen probleem om in die tijd van het jaar iets te vinden. Als het in Williams niet lukt kun je altijd nog doorrijden naar Flagstaff. Zoek van te voren wat motels op zodat je weet wat je qua prijs en kwaliteit kunt verwachten.
Kamers hebben vaak 2 queens of 2 doubles, en die zijn geschikt voor 4 personen. Of wil je 3 bedden?
Marianne
Kamers hebben vaak 2 queens of 2 doubles, en die zijn geschikt voor 4 personen. Of wil je 3 bedden?
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
nee 2 queen of king is goed
ik zal er vooraf wat opzoeken maar moest iemand goede ervaringen hebben met niet al te dure motels/hotels in flagstaff mogen die wel gegeven worden.
ik denk dat je met 60$ pp toch wel een degelijk motel hebt ?

ik zal er vooraf wat opzoeken maar moest iemand goede ervaringen hebben met niet al te dure motels/hotels in flagstaff mogen die wel gegeven worden.
ik denk dat je met 60$ pp toch wel een degelijk motel hebt ?
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Hier is een topic over hotels in Flagstaff.
Precies andersom Jerre. South Rim is te benaderen vanuit Williams, AZ 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een kamer met 2 kings heb ik nog nooit gezien, probeer 2 queens te krijgen, in een double met z'n tweeen is wel een beetje krap.Jerre schreef:nee 2 queen of king is goed![]()
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het is een flinke afstand (± 466 mijl/750 km) maar is wel te doen als je op tijd vertrekt, vrijwel de gehele rit gaat over Interstates. Waar je wel rekening mee moet houden is de drukte in Los Angeles 's ochtends. Dat kan voor enige vertraging zorgen.Jerre schreef:Normaal gezien zou het reisbureau ons een hotel zorgen maar vermits zij afraden de afstand LA - Williams/Flagstaff in één dag te doen heb ik beslist niets vast te laten leggen. Ik ben er wel van overtuigd dat we mits wat doorzettingsvermogen die afstand op een dag wel kunnen overbruggen. We zijn tenslotte ook met 3 chauffeurs.
Mocht je tegen de afstand opzien dan kun je de laatste nacht in Los Angeles ook iets buiten de stad te zoeken. Bijv. door al een stuk(je) richting Flagstaff te rijden (Victorville bijv.). Je mijdt dan ook de drukke ochtendspits in Los Angeles en je hoeft minder ver te rijden.
In Flagstaff kan ik je de Days Inn van harte aanbevelen. Zie ook het topic door Marco genoemd.
Roland
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
we vertrekken gewoon op tijd
heb nu in het schema genoteerd om rond half zes 's morgens te vertrekken. de rit zelf zou 8u duren vermits er ook een stuk route 66 bij zit tussen kingman en williams.
als we om half zes vertrekken hebben we normaal gezien geen problemen met de spits en kunnen we misschien nog even doorrijden naar meteor crater als we niet bek af zijn van de rit
extra vraagje: die america the beautfiul pas is wsl aan te raden als je GC Bryce, Zion, DV en Yosemite bezoekt? Ivm de aankoop, als ik op de site zie waar ik hem kan kopen staat er dit:
# Where can I purchase an Annual Pass?
The Annual Pass can be purchased via phone at 888-ASK-USGS, extension 1 (888-275-8747, extension 1); via email at fedrecpass@usgs.gov; via the Internet at http://store.usgs.gov/pass , or at any participating Federal recreation site.
in ons geval is het laatste van toepassing. Nu ik even op de nps pagina van de GC keek zag ik dat alle entrance permits gekocht kunnen worden in het visitor center in williams. Wil dit dan logischerwijs ook zeggen dat je er een jaarpas kunt kopen? :p

als we om half zes vertrekken hebben we normaal gezien geen problemen met de spits en kunnen we misschien nog even doorrijden naar meteor crater als we niet bek af zijn van de rit

extra vraagje: die america the beautfiul pas is wsl aan te raden als je GC Bryce, Zion, DV en Yosemite bezoekt? Ivm de aankoop, als ik op de site zie waar ik hem kan kopen staat er dit:
# Where can I purchase an Annual Pass?
The Annual Pass can be purchased via phone at 888-ASK-USGS, extension 1 (888-275-8747, extension 1); via email at fedrecpass@usgs.gov; via the Internet at http://store.usgs.gov/pass , or at any participating Federal recreation site.
in ons geval is het laatste van toepassing. Nu ik even op de nps pagina van de GC keek zag ik dat alle entrance permits gekocht kunnen worden in het visitor center in williams. Wil dit dan logischerwijs ook zeggen dat je er een jaarpas kunt kopen? :p
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Van Flagstaff naar Meteor Crater is nog een kleine 3 kwartier rijden. Houd rekening met een bezoek van minstens een uur en dan nog 3 kwartier terug. Al met al ben dus 2,5 uur 'extra' kwijt. Kom je dus rond een uur of 2 in Flagstaff aan dan is het nog heel goed te doen. Een bezoek aan Meteor Crater kan ik van harte aanbevelen. Ik ben er nu 2x geweest (afgelopen zomer voor het laatst) en blijf het een imposant gezicht vinden deze grote krater.Jerre schreef:als we om half zes vertrekken hebben we normaal gezien geen problemen met de spits en kunnen we misschien nog even doorrijden naar meteor crater als we niet bek af zijn van de rit
Ik vraag mij dat af. Is dit wel een visitor center speciaal voor de Grand Canyon of is meer een toeristenbureau? Het visitor center van de Grand Canyon (zuidzijde) zit vlak na de ingang. Sowieso kun je een jaarpas bij elke ingang van een Nationaal Park kopen. Ze maken de pas dan direct geldig en je kunt er meteen gebruik van maken. Je hoeft dit dus niet in Williams te doen (als dit al zou kunnen).in ons geval is het laatste van toepassing. Nu ik even op de nps pagina van de GC keek zag ik dat alle entrance permits gekocht kunnen worden in het visitor center in williams. Wil dit dan logischerwijs ook zeggen dat je er een jaarpas kunt kopen? :p
Roland
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Je kunt de America The Beautiful-pas gewoon bij de ingangspoort naar de GC kopen. Zorg eventueel wel voor contant 80 dollar, ik weet niet of je er met cc kan betalen. Maar je hoeft er dus niet voor naar het visitorcentre.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3411 Weergaves