Ik zal wel vragen naar de bekende weg maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Omdat mijn vriend 1.98 is en ook niet al te smalletjes willen we per se een vlucht waar hij zonder rugpijn uitstapt. De laatste keer een lange vlucht was naar Zuid-Afrika en daar zaten bijv. de hoofdsteunen in zijn schouders te prikken. De beenruimte was ook erg krap (zijn knieën zaten klem tegen de stoel ervoor) zodat hij ook niet onderuit kon zakken. Dat was met Air France, misschien dat dat scheelt.
Maar goed, ik heb begrepen dat je bij United Airlines zg Economy Plus kan boeken zodat je extra beenruimte hebt. Maar ik kan nergens vinden waar. Wat voor extra kosten brengt dat met zich mee?
We zijn van plan ergens eind februari/ begin maart te gaan maar dat ligt allemaal niet vast. We zijn ook niet gebonden aan schoolvakanties etc. Alle suggesties welkom!
In dit draadje kun je van alles lezen over Economy Plus bij United.
Er zijn diverse mogelijkheden. Je kunt bij het inchecken upgraden voor € 79 naar EP, of een abonnement nemen voor $ 329 of even met United in Nederland bellen en de upgrade al proberen vast te leggen.
Ja ik had het gelezen maar ik snap het niet zo goed. Abonnement op wat? Is dat wel interessant als je gewoon maar 1 keer (in elk geval in het jaar) naar Amerika gaat? Ik voel me een volkomen n00b vergeleken met iedereen hier die om de haverklap de vijver oversteekt.
Ik had al op de site van United gekeken maar kon er in het boekings-menu niks over vinden. Ik heb het geld er wel voor over hoor en ik zou het zeker gelijk bij het boeken willen vastleggen.
Als je maar 1 keer gaat zou ik geen abonnement op Economy Plus nemen, maar die € 79 betalen. Dat is overigens voor een enkele reis en per persoon. Gewoon even bellen met United Airlines Nederland. Tel. 020-2013708.
Voor een abonnement moet je overigens ook een Mileage Plus card aanvragen, dat ook handig om miles te sparen voor een gratis vlucht als je veel vaker gaat.
Eigenlijk moet je zoeken naar maatschappijen die een premium economyclass hebben. United heeft dat niet echt, maar heeft wel economy plus waar je meer beenruimte hebt. Echte premium economy classes hebben echter meer voordelen. British Airways heeft bv World Traveler Plus (en vliegen vanaf Gatwick naar Orlando. Je vriend moet dan wel even AMS-LWG krap zitten, maar dat is maar even).
Hier: http://www.seatguru.com/charts/premium_economy.php staat een lijst met de maatschappijen die Premium Economy hebben, en in welke typen toestellen (United staat hier niet in, omdat zoals ik al eerder aangaf dit niet als premium economy wordt gezien).
Voor andere maatschappijen heb je eigenlijk 2 keuzes: 1) krap zitten, 2) business class ticket kopen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Wat ook kan helpen is om te proberen om een zogenaamde Bulk Seat te krijgen. Dit zijn plaatsen bij de pantry's, toiletten of nooduitgangen, deze hebben vaak meer beenruimte. Feit is wel dat deze plekken snel worden vastgelegd door frequent flyers met een hoge status. Mocht je met KLM vliegen, is er seat choice. Bepaalde stoelen (nooduitgangen o.a.) worden geblokt tot de online check in open gaat (naar de VS 24 uur van te voren). Dan worden DIE plaatsen voor 50 euro verkocht, wie het eerst komt wie het eerst maalt. NWA heeft een zelfde soort iets, genaamd Coach Choice.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Ja maar dan heb je die stress vooraf, want het kan ook makkelijk aan je neus voorbij gaan. En zo behendig ben ik niet in die dingen. Dave is wel heel eng als ie kwaad wordt maar dat is niet altijd productief. hahaha
Ik heb al die premium services eens nagelezen en zo te zien is die van British Airways wel een goeie optie. Ze bieden 7" meer beenruimte en de stoelen zijn ook breed genoeg. Voor de rest ging het verhaal ook over extra service bij inboeken en de kwaliteit van het eten maar dat zal me worst wezen. Zonder rugpijn aankomen is het belangrijkste.
BA had wel goeie deal voor Amsterdam-Orlando met Premium Economy voor 738 euro p.p. Dat vond ik al te doen. Maar toen ging ik het vergelijken met vertrekken vanaf Düsseldorf en dat bleek een whopping 190 euro goedkoper te zijn. € 545 ongeveer.
Kijk met vluchten naar/van London wel altijd heel goed of je op hetzelfde vliegveld vertrekt als dat je aankomt. Hoewel het 1 stad is, neemt het reizen tussen Heathrow, Gatwick en Stansted behoorlijk wat tijd in beslag
Armande schreef:De laatste keer een lange vlucht was naar Zuid-Afrika en daar zaten bijv. de hoofdsteunen in zijn schouders te prikken.
Dan iig niet UA vliegen, daar heb ik dat ook altijd.
Ah, bedankt voor de tip.
Ik zie net dat je naar en van Orlando blijkbaar vanaf Gatwick vertrekt terwijl je vanuit Düsseldorf op Heathrow aankomt... hmmmpf
Om van LHR naar LGW te komen heb je de volgende opties:
Bus
Heathrow – Gatwick
National Express coaches operate up to six services per hour between Heathrow and Gatwick. Tickets can be purchased from the National Express ticket desks in the terminals, the central bus station at Heathrow or from the coach driver.
The journey time is approx 70 min and the adult single fare is £19. Coaches serve the central bus station (for Terminals 1, 2 and 3) and Terminal 4 and 5 arrivals forecourt.
Trein
Heathrow – Gatwick
The Gatwick Express departs every 15 minutes from London Victoria station and takes just 30 minutes to Gatwick South Terminal. Passengers requiring the North Terminal should take the free transit between terminals, which is just upstairs from the train platforms. Gatwick Express trains, from the airport to Victoria station, also depart at 15 minute intervals and have a journey time of 30 minutes.
The Heathrow Express departs from Paddington and the airport stations (Heathrow Central and Terminal 5)every 15 minutes. The journey time is 15 minutes from Heathrow Central and 21 minutes from Terminal 5. Terminal 4 passengers should change at Heathrow Central (connections every four/five minutes). Heathrow Connect services operate between the same stations, but run half hourly and are a slower, stopping service. Passengers can also travel to and from Heathrow Airport and the centre of London on the Piccadilly line tube.
Passengers can travel between Victoria and Paddington stations by bus, taxi or London Underground (District and Circle Lines). https://www.gatwickexpress.com/index.as ... 2BC7E44F20}
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.