Thebruins,
Ik als eind-20er (vanaf volgende week 30-er

) kan je deze trail enorm aanraden. We hebben hem eind mei gedaan en hij is echt fantastisch. Hij behoort inderdaad tot de zwaardere trails, maar als je oevr een goede conditie EN niet over hoogtevrees beschikt moet het geen probleem zijn.
Begin wel vroeg (wij begonnen rond half 9) ivm met de hitte en de zon. De eerste 3/4 - uur zijn flink stijgend over goede paden omhoog de kloof in. Daarna weet je niet wat je mee maakt. Via een 'rotsen'-pad (met kettingen om je aan vast te houden) verder naar boven met links en rechts, zowat loodrecht naar beneden, afgrond. Ik wordt al weer bijna lyrisch als ik eraan terug denk. Hoe vroeger je gaat, hoe minder last je van 'verkeer' hebt, want passeren is bijna niet mogelijk. Uiteindelijk (wij na zo'n 1 3/4 - 2 uur) bereik je dan 'Angels landing' met een schitterend uitzicht. Naar beneden is dezelfde weg weer terug. In het begin lastig, maar daarna gaat het verder prima en gaat sneller dan naar boven. Totaal hebben wij er zo'n 4 uur over gedaan, incl 30 minuten boven en een kwartier kletsen met Belgen op de weg naar beneden.
De wandeling klinkt (en is) zwaar, maar is echt uniek. Ik heb zelf nog wel eens last van hoogtevrees (als ik bijv op een rooster sta en diep onder me kan kijken). Hier heb ik echter geen enkel moment last gehad, of onveilig gevoeld. Iemand anders had wel last, dus hou daar wel rekening mee.
Groet,
René