Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toen geweigerd en nu?

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
mevrouwdo
Amerika-newbie

Toen geweigerd en nu?

Bericht door mevrouwdo »

Dit jaar in augustus heb ik een visum aangevraag voor 6 maanden. Bij aankomst in Amerika werd mijn visum geweigerd en werd ik direct op het volgende vliegtuig terug gezet naar nederland. (Ze vertrouwden mn visum niet omdat ik er voor een jaar gewoond heb *als Au Pair*, dus stuurden ze me terug, *ik wilde voor 6 maanden reizen daar*)

Nu wil ik in januari op vakantie naar dezelfde bestemming voor 2 weken. Nu ben ik als de dood dat ze me weer weigeren?!..

Wat denken of weten jullie hiervan?

groetjes,
Dominique
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Toen geweigerd en nu?

Bericht door FlipjeBTiel »

Heb je destijds er een supervisor bij gehaald of anderszins protest aangetekend? Met een visum heb je recht op beroep. Zonder bezwaar is je visum nu zeker geannuleerd, en moet je sowieso bij het consulaat langs voor een nieuw visum. Daar zul je ook terecht kunnen voor meer details, zover beschikbaar, en enig andere consequenties. Al die gegevens zullen ze meenemen bij de beslissing over de aanvraag van het nieuwe visum.

In ieder geval klinkt januari als erg kort dag om weer te kunnen reizen.

Gr., Flipje
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik neem aan dat je je visum van het Amerikaanse Consulaat in A'dam kreeg, ik zou daar beginnen met opheldering te vragen.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
mevrouwdo
Amerika-newbie

Bericht door mevrouwdo »

Ze dachten bij de amerikaanse grens dat ik weer bij hetzelfde gezin als au pair aan de slag wilde, en stuurden me daarom terug.

Nu wil ik gewoon 2 weken op vakantie daar. Dus zonder visum!?

Zou dit mogelijk zijn of moet ik dan alsnog een of ander visum aanvragen?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

mevrouwdo schreef:Ze dachten bij de amerikaanse grens dat ik weer bij hetzelfde gezin als au pair aan de slag wilde, en stuurden me daarom terug.
Dat kan zijn, maar wie is "ze"? Maakt voor jou nu niet meer uit, maar voor meelezers in de toekomst: als de highschool-dropout aan het loketje je weigert, dan kun je nog altijd vragen om doorgestuurd te worden naar een supervisor.
mevrouwdo schreef:Nu wil ik gewoon 2 weken op vakantie daar. Dus zonder visum!?
Zonder visum, i.e. op het Visa Waiver Program (VWP), is niet mogelijk als je een keer toegang bij de grens geweigerd bent (USCIS is een zooitje, dus je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar de wet zegt "nee.").

Volgens de regels moet je naar het consulaat voor een B visum.

Gr., Flipje
mevrouwdo
Amerika-newbie

Bericht door mevrouwdo »

Flipje,

Ik werd doorgestuurd naar een hokje op het vliegveld en heb een gesprek van een paar uur gehad met zo'n vrouw van de immigratie. Die besloot me uiteindelijk terug te sturen.

Dus ik kan niet nu gewoon naar Amerika vliegen zonder problemen te krijgen? (m'n toeristenvisum werd geweigerd voor 6 maanden)

grt.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Dan heb je het pad belopen dat er aan mogelijkheden was, en is het daar inderdaad einde verhaal. Voor de precieze consequenties zul nog altijd navraag moeten doen bij het consulaat.

Begrijp ik hieruit "m'n toeristenvisum werd geweigerd voor 6 maanden" dat je al geprobeerd hebt een nieuw visum aan te vragen sinds de toegangsweigering in augustus? Als dat zo is, dan sorry, maar ik zie geen mogelijkheden op de korte termijn.

Gr., Flipje
mevrouwdo
Amerika-newbie

Bericht door mevrouwdo »

Nee, ik heb na aanvraag van dát visum niet nog een aanvraag gedaan. Ik heb verder geen stappen ondernomen en ben terug naar Nederland gegaan en daar gebleven.

Ik bel morgen het consulaat maar.

thanks
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Wellicht niet van toepassing op je vraag en/of heel erg relevant maar ik vroeg me af waar het was dat ze je weigerden, dus in welke plaats je geland was?

Wellicht is het een plaats waar ze nogal lastig kunnen zijn aan de grens (zo hoor ik bijvoorbeeld regelmatig negatieve verhalen van JFK en Detroit enzo)... wellicht dat je de volgende keer een locatie kunt nemen zoals Minneapolis, Seattle of San Fransisco, daar schijnen ze namelijk gemakkelijker te zijn (neemt niet weg dat je waarschijnlijk toch een visum zult moeten hebben, maar ze zullen er schappelijker zijn).
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Een beetje late reactie maar het is mogelijk om via het consulaat een waiver te krijgen op je visum. In andere woorden: als je ooit op een visum (dus niet VWP) bent geweigerd, dan is er de mogelijkheid om bij het consulaat hierop een waiver aan te vragen. Hiermee kun je vervolgens weer naar de USA reiezn. Grote kans is wel dat je naar "secondary" moet voor wat lastige vragen en natuurlijk blijft er altijd de kans dat je wordt teruggestuurd. Op zo'n moment is het handig om bijvoorbeeld bewijs bij je te hebben van de vakantie plannen zoals de huur van een camper of geboekte hotel overnachtingen.

Ben benieuwd of het nog gelukt is om alsnog op vakantie te gaan.
mevrouwdo
Amerika-newbie

Bericht door mevrouwdo »

Bedankt voor alle reacties!

Ik ben inmiddels in het bezit van een nieuw visa. (b1/2)

Ik reis a.s. zondag, wéér naar Chicago O-hare airport. Hetzelfde vliegveld als toen. Ik heb bewijs bij me van inschrijving van mijn gemeente. Ik heb een brief van mij werk bij me dat ik in februari terug verwacht wordt op de zaak. bla bla bla..

Ik hoop dat het goedkomt! Ik doe niets illegaals.. dus het moet goedkomen zou je zeggen? Nu maar hopen dat ze zondag een goede dag hebb :roll:

*een beetje vreemd vindt ik het nog steeds dat ik precies hetzelfde visum heb gekregen als destijds.. , maargoed..zij zullen het wel weten!*
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat fijn dat je ons nog verder op de hoogte houdt! Ik hoop dan ook dat je gewoon vlotjes je trip kan maken. Je weet dat een visum 1 iets is, maar dat immigrations nog altijd het laatste woord heeft. Maar goed dat je bewijzen bij je hebt!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

mevrouwdo schreef:Bedankt voor alle reacties!

Ik ben inmiddels in het bezit van een nieuw visa. (b1/2)

Ik reis a.s. zondag, wéér naar Chicago O-hare airport. Hetzelfde vliegveld als toen. Ik heb bewijs bij me van inschrijving van mijn gemeente. Ik heb een brief van mij werk bij me dat ik in februari terug verwacht wordt op de zaak. bla bla bla..

Ik hoop dat het goedkomt! Ik doe niets illegaals.. dus het moet goedkomen zou je zeggen? Nu maar hopen dat ze zondag een goede dag hebb :roll:

*een beetje vreemd vindt ik het nog steeds dat ik precies hetzelfde visum heb gekregen als destijds.. , maargoed..zij zullen het wel weten!*
Veel succes, ik hoop voor je dat het je lukken gaat... zo niet, dan toch de volgende keer maar een andere grensovergang proberen :)
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Success en laat vooral weten hoe het je vergaan is!

Gr., Flipje
brian89
Amerika-ontdekker

Bericht door brian89 »

mevrouwdo schreef:Dit jaar in augustus heb ik een visum aangevraag voor 6 maanden. Bij aankomst in Amerika werd mijn visum geweigerd en werd ik direct op het volgende vliegtuig terug gezet naar nederland. (Ze vertrouwden mn visum niet omdat ik er voor een jaar gewoond heb *als Au Pair*, dus stuurden ze me terug, *ik wilde voor 6 maanden reizen daar*)

Nu wil ik in januari op vakantie naar dezelfde bestemming voor 2 weken. Nu ben ik als de dood dat ze me weer weigeren?!..

Wat denken of weten jullie hiervan?

groetjes,
Dominique
Hoe is dit afgelopen? Altijd wel handig om te melden :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ brian89,

Dit is een bericht van10 december 2008 en de TO is 15 januari 2009 voor het laatst op het forum geweest, zou dus niet meer op een antwoord rekenen.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik denk dat ze "vast" zit :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii