Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oud en Nieuw vieren in een rural gebied

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Bibi
Amerika-ontdekker

Oud en Nieuw vieren in een rural gebied

Bericht door Bibi »

Hoi, ik woon in Liberty, PA (tioga county) en tot mijn grote verbazing hoorde ik van vrijwel iedereen die ik hier ken, dat niemand meer oud en nieuw viert.
Men gaat gewoon, zoals elke avond, rond tien uur naar bed! Nouwjahseg!!
Is dat nou alleen hier of zijn er meer streken waar de jaarwisseling niet word gevierd?

2008 was voor ons zo'n geweldig jaar dat ik toch op z'n minst feestend het nieuwe jaar in wil. NY zou natuurlijk geweldig zijn maar zit er niet in deze keer.
DUS, ik ben een feestje aan het plannen, compleet met oliebollen, appelflappen en goedkope champagne en afhankelijk van het aantal gasten, een muziek top 20, 30, 40 of 50 aller tijden. EN omdat vuurwerk niet in het budget zit heb ik Thaise lantaarns besteld (best leuk alleen moet je dan wel zorgen dat de wind je lantaarn niet in de telefoondraden waait)
Tot nu toe zijn er jammer genoeg nog maar vier mensen die interesse getoond hebben, komt ook omdat de meesten kinderen hebben en in deze omgeving is een oppas niet snel geregeld vooral niet voor babysit uren tot na twaalven. Manlief heeft er dan ook een hard hoofd in dat het feest van de grond komt, maar ik geef niet op!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Oud en Nieuw vieren in een rural gebied

Bericht door ned in MO »

Hier is nieuwjaar ook pet trouwens. Het is dat je zover weg woont. anders kwam ik wel langs :mrgreen:
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Ik heb, volgens mij ergens op dit forum, weleens eerder van iemand gehoord dat oud en nieuw niet echt gevierd wordt in de USA (of delen daarvan dan). Wel jammer, zeker als je dit in Nederland wel gewend was.
Op tv lijkt het overal zo goed gevierd te worden, maar in real life valt dat dan blijkbaar toch tegen.

Wij wonen in een klein dorpje op het eiland Goeree Overflakkee, en hier zijn de vreugdevuren nog helemaal "hot" :lol: . Voor de jongelui natuurlijk leuk, maar voor de inwoners van de dorpen hier vaak echt helemaal niet leuk! Vorig jaar hebben ze vlak voor onze voordeur een brandje gestookt, en daar hebben ze lege bier fustjes in gegooid. Leuk, want die klappen zo lekker.... :evil:
Goed dat de brandweer al hier in het dorp was, konden ze het gelijk weer blussen. Ik zag echt ons huis in vlammen op gaan!

Ik vind het hartstikke leuk, wij vieren het met mijn ouders en een stel goede vrienden, maar anderzijds zal ik ook weer blij zijn dat het voorbij is (van mij mag het ook héél hard regenen de hele nacht! :mrgreen: )

However, veel succes met het organiseren van je feestje, ik hoop dat er nog meer mensen op af zullen komen!
Anita
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bibi, zit er een mogelijkheid in dat de kinderen die een oppas nodig hebben, in 1 huis gaan samenkomen? En dat je dan 1 of 2 babysitters hebt voor al die kinderen tezamen? Of dat ze eventueel bij jullie thuis kunnen blijven tot de ouders naar huis gaan?

Wij wonen in de Kempen, en hier gaan de meeste mensen bij familie of vrienden op bezoek, sommigen gaan in groep uit eten of zo. Of trekken naar een van de cafe's in het dorp. Maar velen (zoals wij) 'vieren' het gewoon in hun eigen gezinnetje.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben op Oudejaarsavond ook altijd een feestje met oliebollen, champagne, vuurwerk (buren nemen dat ook mee) en een buffet. De meesten van onze vrienden vieren het of bij ons, of bij andere vrienden en sommigen gaan uit naar een hotel. Het wordt zeker niet zo uitbundig gevierd, als in Nederland, maar Bibi, je doet het helemaal goed. Al komen er niet zoveel mensen, je hebt dan toch een plezierige avond. Wij hebben ook als traditie, dat we op Nieuwjaarsdag uit brunchen gaan. Dit om te compenseren voor het gemis van het Nieuwjaarsconcert en het skispringen, wat ik in Nederland altijd keek.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als Philadelphia niet te ver weg is, kun je daar op nieuwjaarsdag naar de Mummers Parade (http://phillymummers.com/). Grote optocht, met een lange traditie. Weer eens iets heel anders.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bibi
Amerika-ontdekker

Bericht door Bibi »

Bedankt voor de ideeen!
@ Elke: 'k Heb al gespeeld met de gedachte voor een oppas op 1 adres, wordt misschien een beetje lastig maar ik denk wel dat er meer mensen zouden komen als ik dat een beetje kan sturen. Dus ik zal daar eens induiken.
@ Petra: Een nieuwjaarsbrunch vind ik ook een uitstekend idee om met de ouderen in de familie te doen want die blijven 's avonds liever ook binnen.
@ Bennogr: The mummers parade, lijkt me heel leuk om dat 'es te doen, sterker nog, ik zou best mee willen lopen in die parade volgend jaar hahaha!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

nee, net als er al gezegd is, het wordt hier niet echt uitbundig gevierd bij mensen thuis. Wanneer we thuis (in Massachusetts) zijn, gaan we vaak naar Boston voor first night, concert en vuurwerk - 't is illegaal in deze staat om zelf vuurwerk te hebben maar veel mensen halen het uit New Hampshire. Waar komt die traditie van chinees takeout op New Year's Eve toch vandaan?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dutchie_in_boston schreef: 't is illegaal in deze staat om zelf vuurwerk te hebben maar veel mensen halen het uit New Hampshire.
Hier is het niet illegaal (althans siervuurwerk, de vuurpijlen uit South Carolina, die onze buurman de lucht inschiet wel ;)), maar je kunt het niet in de omgeving kopen. Wij kopen het voor 4 juli, maar als dat niet lukt moeten we naar Pennsylvania of West-Virginia.
Waar komt die traditie van chinees takeout op New Year's Eve toch vandaan?
Met die traditie ben ik niet bekend, ik ken niemand, die dat doet. Misschien New England? :D Ik krijg zo lezend wel het gevoel, dat er hier meer aan wordt gedaan, dan elders. Misschien onder invloed van de vele internationale inwoners?
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bibi schreef: @ Elke: 'k Heb al gespeeld met de gedachte voor een oppas op 1 adres, wordt misschien een beetje lastig maar ik denk wel dat er meer mensen zouden komen als ik dat een beetje kan sturen. Dus ik zal daar eens induiken.
Je hebt dan eventueel ook een groter budget omdat nu niet iedereen zijn eigen oppas moet betalen, en dat kan dan weer aantrekkelijker zijn voor de kandidaat-oppasser... Soms kom je er namelijk niet met intrinsieke motivatie alleen. :wink:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Ook hier wordt oud & nieuw niet uitbundig gevierd. Afgelopen jaar hadden wij het mooiste vuurwerk in onze buurt, dat was niet zo moeilijk want we waren de enige met vuurwerk.
Er was geen mens op straat te zien. Vuurwerk was hier niet te koop, we hebben het op de weg terug uit Las Vegas gekocht.
Succes, ik hoop dat je feestje van de grond komt!!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

chranimei schreef:Ik heb, volgens mij ergens op dit forum, weleens eerder van iemand gehoord dat oud en nieuw niet echt gevierd wordt in de USA (of delen daarvan dan). n!
In deze tread mss

viewtopic.php?f=3&t=13250
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hier vind ik Oud en Nieuw ook een beetje tegenvallen. Helemaal geen vuurwerk, en maar weining mensen doen iets speciaals. vorig jaar zijn we naar vrienden gegaan, maar verder dan een potje kaarten kwam het niet. Niet dat ik nou zo'n uitbundig feestvarken ben, maar dit vond ik zelfs tam. Dit jaar willen we misschien met zijn tweetjes naar Savannah, want daar wordt het wel leuk gevierd.

Ik vind je plannen in ieder geval echt geweldig! Gewoon doorzetten, je maakt gewoon lekker je eigen traditie zo!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

chranimei schreef: Wij wonen in een klein dorpje op het eiland Goeree Overflakkee, en hier zijn de vreugdevuren nog helemaal "hot" :lol: .
:offtopic: hee, wat leuk, ik ben op Flakkee geboren en heb daar tot mijn 10e gewoond, heeel lang geleden :oops:

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Ruud993
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ruud993 »

Nou voor appelflappen en olliebollen mag je me midden in de nacht wakker maken. Oud en nieuw was vorig jaar ook in Rochester NY een echte tegenvaller. Om een uur of 10 was er in downtown Rochester wel wat vuurwerk maar toen we (als enigen in de buurt) om 12 uur naar buiten gingen........doodse stilte. Helemaal niks :-( Dat hadden we toch niet verwacht.

We verhuizen komende vrijdag naar Naples NY in het Finger Lakes gebied en daar zal het zeker niet beter zijn. Alhoewel.....misschien is er op Bristol mountain iets georganiseerd. We vertikken het om voor 12 uur naar bed te gaan. Vuurwerk of niet.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik heb even gekeken, Bristol mountain heeft wel wat; http://www.bristolmountain.com/events.a ... &event=373
Volgens mij ook niks laats.
Greek Peak heeft ook altijd wat te feesten.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ruud993
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ruud993 »

Ha toekomstige buurtgenoot, Greek Peak is me iets te ver rijden voor oud en nieuw maar wel leuk voor een dagje skieen. Bedankt voor de tip.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Tja, wij hebben hier in Colorado weer wel een oudjaars feest met vuurwerk, oliebollen en hollandse gezelligheid, maar dat is wel een eind rijden voor je...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, voor ons is het ook iedere Oudejaarsavond feest. Ik kan me alweer op de illegale vuurpijlen van onze buurman verheugen :lol: (hier in Virginia mag je alleen grondvuurwerk afsteken).
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ook hier in upstate Ny is niks te beleven met oud en nieuw. Wat een tegen valler was het 8 jaar geleden toen wij hier met oud en nieuw waren. Wij wonenn ook in een rural gebied en het is hier echt dood om 12 uur. Ik denk dat wij er dit jaar maar op uit gaan. Ik wil ooit een keer NYC meemaken. Misschien dit jaar.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer