Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper verzekeringen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Camper verzekeringen
Prettig gevoel, toch?
Nog maar een paar dagen voor jullie!!

Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
O.k nu ik dit allemaal heb gelezen, snap ik er nog geen biet van.
Als volgt ,hebben bij de camper een SLI en Vip verzekering.
Nu kregen mijn ouders te horen dat ze ook via travelhome een no risk verzekering moeten afsluiten,
omdat je al rijd je bij een benzinestation off the road bent. En daardoor niet verzekerd.
Maar als ik bij travelhome/unigarant kijk ben ik volgens mij nog minimaal verzekerd.
En de kosten 9,75 euro per dag.
Het gaat mij niet om het geld, maar heb ik het nodig.
En wat nog meer aan verzekeringen.
Unigarant (Sorry maar het tabelletje kon ik niet goed kopieren)
Dekkingsoverzicht
Dekkingsoverzicht Camper
Aanvullende Bestuurderaansprakelijkheid, per polis aangevuld
- extra reis- en verblijfkosten i.v.m. bijwonen proces, per
verzekerde Tot $ 1.000.000,-
€ 3.000
Rechtsbijstand
- verband houdende met verkeersdeelneming per polis
per schadegebeurtenis.
€ 25.000
Repatriëring van het motorrijtuig
€ 3.500
Cascoschade
- afdekking eigen risico (met uitzondering van z.g.
uitgesloten cascoschade)*, per schadegebeurtenis
- op de basisverzekering uitgesloten cascoschade*, per
voertuig per schadegebeurtenis
Geen eigen risico
€ 10.000,-
* met inachtname van het maximaal verzekerde bedrag bedraagt de uitkering in
ieder geval nooit meer dan het op grond van de in Amerika of Canada
afgesloten verzekering in rekening gebrachte eigen risico.
Gr. marjolijne
Nu kregen mijn ouders te horen dat ze ook via travelhome een no risk verzekering moeten afsluiten,
omdat je al rijd je bij een benzinestation off the road bent. En daardoor niet verzekerd.
Maar als ik bij travelhome/unigarant kijk ben ik volgens mij nog minimaal verzekerd.
En de kosten 9,75 euro per dag.
Het gaat mij niet om het geld, maar heb ik het nodig.
En wat nog meer aan verzekeringen.
Unigarant (Sorry maar het tabelletje kon ik niet goed kopieren)
Dekkingsoverzicht
Dekkingsoverzicht Camper
Aanvullende Bestuurderaansprakelijkheid, per polis aangevuld
- extra reis- en verblijfkosten i.v.m. bijwonen proces, per
verzekerde Tot $ 1.000.000,-
€ 3.000
Rechtsbijstand
- verband houdende met verkeersdeelneming per polis
per schadegebeurtenis.
€ 25.000
Repatriëring van het motorrijtuig
€ 3.500
Cascoschade
uitgesloten cascoschade)*, per schadegebeurtenis
- op de basisverzekering uitgesloten cascoschade*, per
voertuig per schadegebeurtenis
Geen eigen risico
€ 10.000,-
afgesloten verzekering in rekening gebrachte eigen risico.
Gr. marjolijne
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het is of of, maar geen SLI en de verzekering van Unigarant of de Europesche.
Maar je bent inderdaad niet verzekerd op private property.
Maar je bent inderdaad niet verzekerd op private property.
Wij hadden een verzekering bij de Europeesche afgesloten 12,50 p.d. en waren hier zeer tevreden over. We hadden schade aan het trapje gereden en er moest om een andere reden (door eigen toedoen) een nieuwe camper gebracht worden. Alle kosten die we in Amerika hiervoor moesten betalen hebben we van de Europeesche teruggekregen. Er is geen eigen risico in rekening gebracht. Het wel of niet afsluiten van een verzekering blijft een afweging van de risico's die je zelf bereid bent om te lopen. Wij waren in ieder geval heel blij dat we het wel gedaan hadden.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook wij sluiten altijd de duurdere verzekering van de Europeesche af in plaats van de SLI. De SLI verzekert je alleen voor wat uitgebreidere aansprakelijkheid aan derden. Schade aan de camper door bepaalde oorzaken (w.o. rijden op onverharde wegen, privéterrein, schade aan dak of onderkant) worden gedekt door die aanvullende verzekering.
Verder zit er nog een stukje rechtsbijstandverzekering in, voor het geval je toch in een of ander conflict belandt. Mijn advies: altijd doen, die extra verzekering.
Verder zit er nog een stukje rechtsbijstandverzekering in, voor het geval je toch in een of ander conflict belandt. Mijn advies: altijd doen, die extra verzekering.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marjolijne schreef:
Neem je de Europesche of die van Unigarant dan heb je geen SLI nodig.
Ik vind het niet netje van Travelhome dat ze jullie daar niet op wijzen, maar doen voorkomen dat je die erbij moet nemen.
-
- Amerikafan
De SLI en Vip verzekeringen zaten al in het pakket wat wij boekte.
Dus daar hebben we niet extra voor hoeven te betalen.
Dus met deze verzekeringen hebben we die no risk van Unigarant eigenlijk niet nodig?
Gr. Marjolijne
Dus daar hebben we niet extra voor hoeven te betalen.
Dus met deze verzekeringen hebben we die no risk van Unigarant eigenlijk niet nodig?
Gr. Marjolijne
Laatst gewijzigd door Marjolijne op 15 dec 2008, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen idee wat er in de VIP zit? SLI dekt in ieder geval niet genoeg naar mijn zin.
Ik zou eerst de voorwaarden van VIP maar opvragen. Maar áls je de extra verzekering van de Europeesche of Unigarant boekt, zou je 9 dollar per dag terug moeten vragen voor de SLI, want die heb je dan niet nodig.
Wat zit er in die verzekering van Unigarant?
Ik zou eerst de voorwaarden van VIP maar opvragen. Maar áls je de extra verzekering van de Europeesche of Unigarant boekt, zou je 9 dollar per dag terug moeten vragen voor de SLI, want die heb je dan niet nodig.
Wat zit er in die verzekering van Unigarant?
-
- Amerikafan
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
De SLI vergoed minder en heeft een eigen risico, het is net waar je voor kiest.Marjolijne schreef:
Zoals de verzekering van Unigarant al zegt, geen eigen risico.
Ik raliseerde me ineens dat julllie een nieuwe camper gaan ophalen en bij de prijs was de VIP en SLI in begrepen.
Ze zullen jullie dan waarschijnlijk niet de prijs van de SLI terug betalen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Annie, de SLI verhoogt alleen het bedrag voor schade die je aanricht aan derden, nooit schade aan de eigen camper. En daar draait het bij de extra verzekeringen om.
De VIP-verzekering keert wel uit, maar met hoge eigen risico's én sluit schade veroorzaakt door een aantal genoemde redenen uit.
De Unigarant No Risk verzekering keert wel uit bij genoemde schades én verlaagt het eigen risico tot nul.
Nu ik de voorwaarden gezien heb, zeg ik: doen, die no-risk! Als je het niet doet en je rijdt bijvoorbeeld met het dak van de camper tegen een luifel bij een benzinestation, wordt de schade aan de luifel wel vergoed, maar betaal je zelf de eerste 2500 euro voor de schade aan de camper. Zo ook met schade door achteruit rijden tegen een paal bijvoorbeeld of bij schade op een particulier terrein.
De VIP-verzekering keert wel uit, maar met hoge eigen risico's én sluit schade veroorzaakt door een aantal genoemde redenen uit.
De Unigarant No Risk verzekering keert wel uit bij genoemde schades én verlaagt het eigen risico tot nul.
Nu ik de voorwaarden gezien heb, zeg ik: doen, die no-risk! Als je het niet doet en je rijdt bijvoorbeeld met het dak van de camper tegen een luifel bij een benzinestation, wordt de schade aan de luifel wel vergoed, maar betaal je zelf de eerste 2500 euro voor de schade aan de camper. Zo ook met schade door achteruit rijden tegen een paal bijvoorbeeld of bij schade op een particulier terrein.
-
- Amerikafan
Ik weet niet precies of we echt wel goed verzekerd zijn met die no risk verzekering.
Dit door de volgende tekst:
" De No Risk Camper verzekering dekt uw risico’s af. U kunt daarbij denken aan schade door verkeerd achteruit rijden of schade aan de onderkant van de camper bij het in of uitrijden van een tankstation. Let op: alle Off Road schades zijn uitgesloten of er geldt een eigen risico. Het gaat hierbij niet alleen over terreinrijden maar zodra de camper de weg verlaat naar een tankstation is men off road. Met deze schades zijn vaak grote bedragen gemoeid. In de verplichte basisverzekering is een dergelijke schade soms maar gedeeltelijk of zelfs niet verzekerd en u blijft achter met een eigen risico of een zelf te betalen schade."
En
" Cascoschade
uitgesloten cascoschade)*, per schadegebeurtenis Geen eigen risico
afgesloten verzekering in rekening gebrachte eigen risico. "
Volgens mij is het dan nog steeds zo dat als ik die camper aan puin rij (ok bijvoorbeeld de achterkant of het dak beschadig) op de camping nog steeds niet verzekerd ben. Want wat is de cascoschade???
Ik denk dat ik de polisvoorwaarde maar eens moet aanvragen.
Gr. Marjolijne
Dit door de volgende tekst:
" De No Risk Camper verzekering dekt uw risico’s af. U kunt daarbij denken aan schade door verkeerd achteruit rijden of schade aan de onderkant van de camper bij het in of uitrijden van een tankstation. Let op: alle Off Road schades zijn uitgesloten of er geldt een eigen risico. Het gaat hierbij niet alleen over terreinrijden maar zodra de camper de weg verlaat naar een tankstation is men off road. Met deze schades zijn vaak grote bedragen gemoeid. In de verplichte basisverzekering is een dergelijke schade soms maar gedeeltelijk of zelfs niet verzekerd en u blijft achter met een eigen risico of een zelf te betalen schade."
En
" Cascoschade
uitgesloten cascoschade)*, per schadegebeurtenis Geen eigen risico
afgesloten verzekering in rekening gebrachte eigen risico. "
Volgens mij is het dan nog steeds zo dat als ik die camper aan puin rij (ok bijvoorbeeld de achterkant of het dak beschadig) op de camping nog steeds niet verzekerd ben. Want wat is de cascoschade???
Ik denk dat ik de polisvoorwaarde maar eens moet aanvragen.
Gr. Marjolijne
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Unigarant bellen en vragen of ze je het duidelijk kunnen uitleggen wat nu wel en niet verzekerd is en wat de eigen risico's zijn.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed lezen!
Met de aanvullende verzekering die Jan Doets biedt (zero-risk) en de verzekering van de Europeesche bij bijvoorbeeld Tioga Tours werkt het precies zo. Je bent dus juist door die extra No Risk volledig verzekert, ook voor schades die normaal uitgesloten zijn én je hebt geen eigen risico meer als je deze afsluit.
Geen zorgen dus, als je de No Risk afsluit, ben je veilig.
Het rode stuk geeft aan wat in de normale verzekeringen niet opgenomen is en het groene deel vertelt dat je daarom nu juist die No Riskverzekering afsluit.De No Risk Camper verzekering dekt uw risico’s af. U kunt daarbij denken aan schade door verkeerd achteruit rijden of schade aan de onderkant van de camper bij het in of uitrijden van een tankstation. Let op: alle Off Road schades zijn uitgesloten of er geldt een eigen risico. Het gaat hierbij niet alleen over terreinrijden maar zodra de camper de weg verlaat naar een tankstation is men off road. Met deze schades zijn vaak grote bedragen gemoeid. In de verplichte basisverzekering is een dergelijke schade soms maar gedeeltelijk of zelfs niet verzekerd en u blijft achter met een eigen risico of een zelf te betalen schade.
In Amerika en Canada gelden andere rechtsregels dan in Nederland en daarom is het van belang dat deze risico’s goed worden afgedekt. Dit is binnen de No Risk Camper verzekering goed geregeld. Met het afsluiten van de No Risk camper verzekering bent u ook voor de uitgesloten schades en het betaalde eigen risico verzekerd. Daarnaast is er een extra rechtsbijstandverzekering opgenomen en worden ook de kosten van het terugbrengen van de camper vergoed, indien u plotseling een beroep moet doen op de afgesloten reisverzekering.
Met de aanvullende verzekering die Jan Doets biedt (zero-risk) en de verzekering van de Europeesche bij bijvoorbeeld Tioga Tours werkt het precies zo. Je bent dus juist door die extra No Risk volledig verzekert, ook voor schades die normaal uitgesloten zijn én je hebt geen eigen risico meer als je deze afsluit.
Geen zorgen dus, als je de No Risk afsluit, ben je veilig.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
In juni 2008 hebben we bij RoadBear gehuurd en daar geen SLI afgesloten, maar via de Europeesche de extra verzekering genomen.
In 2009 gaan we een camper van Moturis ophalen bij de fabriek. In het pakket van Travelhome is de VIP en SLI verzekering al verrekend. We kunnen de SLI dus niet laten vervallen.
Jullie adviseren de Unigarant en dus betalen we dus voor meerdere zaken 2x als ik alles goed begrijp.
groeten
Peter
In 2009 gaan we een camper van Moturis ophalen bij de fabriek. In het pakket van Travelhome is de VIP en SLI verzekering al verrekend. We kunnen de SLI dus niet laten vervallen.
Jullie adviseren de Unigarant en dus betalen we dus voor meerdere zaken 2x als ik alles goed begrijp.
groeten
Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
onze website
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat is inderdaad zo bij de Europeesche, maar in het pakket van Unigarant zie ik niet direct de uitbreiding van de aansprakelijkheid genoemd. Als die niet daaronder valt, heb je dus alsnog de SLI nodig en betaal je ook niet dubbel.
Edit: uitbreiding van de aansprakelijkheid tot 1.000.000 dollar staat inderdaad wel genoemd, dus heb je inderdaad geen SLI nodig. Ik zou Travelhome daar op wijzen en proberen het bedrag terug te krijgen. Je praat over ongeveer 9 dollar per dag.
Edit: uitbreiding van de aansprakelijkheid tot 1.000.000 dollar staat inderdaad wel genoemd, dus heb je inderdaad geen SLI nodig. Ik zou Travelhome daar op wijzen en proberen het bedrag terug te krijgen. Je praat over ongeveer 9 dollar per dag.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Nav. de laatste opmerking van Monique, heb ik inderdaad contact met Travelhome opgenomen en dit was hun antwoord :
Hartelijk dank voor uw reactie.
Het is inderdaad zo dat wanneer u besluit de Unigarant No Risk verzekering af te sluiten de SLI verzekering komt te vervallen.
De tarieven hiervan staan in onderstaande link, het is echter wel zo dat u deze verzekering per dag betaald.
http://camper.nl/about/dutch/Unigarant/
Als ik de discussie in dit draadje goed gevolgd heb, kunnen we nu constateren, dat we de SLI laten vervallen en hier voor in de plaats de No Risk van Unigarant nemen.
groetjes
Peter
Hartelijk dank voor uw reactie.
Het is inderdaad zo dat wanneer u besluit de Unigarant No Risk verzekering af te sluiten de SLI verzekering komt te vervallen.
De tarieven hiervan staan in onderstaande link, het is echter wel zo dat u deze verzekering per dag betaald.
http://camper.nl/about/dutch/Unigarant/
Als ik de discussie in dit draadje goed gevolgd heb, kunnen we nu constateren, dat we de SLI laten vervallen en hier voor in de plaats de No Risk van Unigarant nemen.
groetjes
Peter
2025- Seattle - Denver
onze website
onze website
Waar kan je nu de camperverzekering afsluiten? Ik kan het namelijk niet vinden op de site van Unigarant of Europeesche. Wel bij Tiogatours maar wij hebben nietd geregeld via hen.
Groetjes,
Annaa
Groetjes,
Annaa
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen reis een VIP verzekering afgesloten bij Tioga Tours.
In de tunnel van Yosemite hebben we onze linker buitenspiegel eraf gereden (of iemand heeft de onze eraf gereden, we weten het niet). We hebben afgesproken ieder voor de eigen schade op te draaien. De spiegel zelf (dus alleen het glas) en de zijruit moesten vervangen worden.
Het klopt toch dat deze VIP verzekering de kosten hiervan vergoed?
In de tunnel van Yosemite hebben we onze linker buitenspiegel eraf gereden (of iemand heeft de onze eraf gereden, we weten het niet). We hebben afgesproken ieder voor de eigen schade op te draaien. De spiegel zelf (dus alleen het glas) en de zijruit moesten vervangen worden.
Het klopt toch dat deze VIP verzekering de kosten hiervan vergoed?
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1481 Weergaves
-
Laatste bericht door d_vdploeg