Ik geloof dat je hier een aantal zaken door elkaar haalt? Mold (schimmel) is inderdaad schadelijk voor de gezondheid, maar dat komt door de sporen die de schimmel afscheidt en de ademhallingswegen aantast. Je spreekt van "reon gas", maar ik vermoed dat je "radon gas" bedoeld, een radioactief gas die wordt afgescheiden door mineralen in de grond. Als je huis niet goed is afgegeschermd van de mineralen in de grond kan dit gas in je huis komen en op lange duur de gezondheid aantasten. Ik dacht overigens dat het radon probleem in Florida minder voorkomt dat hier in het westen waar hogere concentraties zijn van de mineralen die het gas veroorzaken (m.n. Uranium).Disney-Golf schreef:FF alles op een rijtje zetten!
Bij woningen die al lang leegstaan is de electriciteit meestal afgesloten.
Indien dit het geval is heb je gegarandeerd schimmelvorming (mold).
Deze mold geeft reon gas af, is schadelijk en is te meten!
Ned, ik ben het helemaal met je eens. Ze zijn hier in Amerika natuurlijk niet gek en gaan geen huizen "weggeven". Er wordt minimaal 5% provisie over het aankoop bedrag betaalt.ned in MO schreef:Ik zeg nog steeds dat als je denkt een goede deal te kunnen maken zonder dat je dit met eigen ogen aanschouwt en een expert mee hebt je meestal financieel uitgekleed gaat worden.
Maar goed ieder voor zich
.Ik zeg niet dat REDC niet te vertrouwen zijn! Maar je moet je huiswerk doen (en terecht). Een legal battle winnen in Amerika (als het daar op aankomt) met grote bedrijven is niet makkelijk. Je koopt toch ook geen auto zonder een proefrit te maken?
Was het verschil tussen een proefrit en voor het tekenen een rondje wezen rijden?ned in MO schreef:Ehm jawel hoor. Ik heb mijn VW zonder proefrit gekocht van een chevy dealer in Dallas TX. Ik woon nl in Missouri
Auto was schade vrij en had nog volledige fabrieksgarantie.
Ben hem wel persoonlijk op komen halen en voor het tekenen een rondje wezen rijden.
Ja, ik had het over huizen kopen in het algemeen. Meeste mensen hebben niet de ervaring die jij hebt. Voor mensen, die huizen kopen vanuit het buitenland is het risico zelfs groter.ned in MO schreef: Heb zo ook wel huizen gekocht (zonder inspecteur) maar ik heb zelf natuurlijk 8 jaar ervaring in de huizen industrie.
Heb me gelukkig nog nooit bekocht