Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Je favoriete Amerikaanse auto?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

:) Ook ik heb al vele malen hetzelfde gedacht over deze Honda, Leon. Soms duurt het even voor je aan een ontwerp gewend bent, maar bij dit model duurt het wel heeeeeeel lang. ;)

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Ik vind het dan toch wel grappig dat Honda ze wel verkoopt! Er zijn blijkbaar toch wel mensen die zonder enige emotie een auto aanschaffen. De doelgroep waarvoor Honda de auto gemaakt heeft, zijn de jonge mensen (skaters en surfers en etc.) Maar dat zijn natuurlijk mensen die een coole auto willen en niet een practisch hondehok....... Toyota probeert met het merk Scion hetzelfde, maar ik ben wel eens benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van de koper van een Honda Element of een Scion.

Als we het trouwens over lelijke Amerikaanse auto's hebben, bij mij scoort dan de Pontiac Aztek erg hoog. Kon zo snel geen goede foto vinden maar hier staan er wel een paar
http://www.cardomain.com/memberpage/148062

Ik zag deze auto voor het eerst in Roswell (die stad waar ze in de jaren 50 een alien attack mee hebben gemaakt volgens de verhalen). De Pontiac Aztek zijn ze denk ik vergeten mee terug te nemen toen....... :wink:

Gr. Haye
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

De Aztek had een lange gewenningsperiode nodig, maar inmiddels vind ik hem toch niet meer zó lelijk... De Honda Element heeft dit proces nooit positief weten af te sluiten. Het blijft een lelijk gedrocht voor mij. :lol:

BTW Het Roswell incident was nog langer geleden dan je dacht, Haye. Het vond plaats in 1947.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Honda Element vind ik ook niet om aan te zien! Net als de Chrysler PT Cruiser :x . Verschrikkelijk! Van die boxerige, hoekige auto's.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Made in Holland
Amerikafan

PT Cruiser

Bericht door Made in Holland »

Petra,

Heb ik nu toch als rental-car een knal blauwe PT Cruiser.
Werd aan de balie bij Budget gezegd: We have a cool car for you; a PT Cruiser. Vindt hem zelf best meevallen.

Leon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hi, hi, ja hij is hier ook heel populair. De Mini Cooper vind ik een leuk autootje uit de "ouwe tijd" en de VW "bug" ook, maar de PT Cruiser...
Het zal vast een leuke (en populaire!) huurauto zijn, maar geef mij maar een Camaro of Firebird, heel jammer, dat die niet meer worden gemaakt :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dit is wel een leuke trouwens, weet nog steeds niet waarom lexus hier zo'n gigantisch merk is :?: :?: :?: Hij is in ieder geval DUUR! (startend met $63.500 zonder opties!!!

Afbeelding

Maar dit wil ik wel erbij hebben, ik houd meer van een auto met een lekkere grote motor met heeeeel veeeeel PK'tjes.

Afbeelding

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Texas Cowboy
Amerikafan

rperre schreef:Dit is wel een leuke trouwens, weet nog steeds niet waarom lexus hier zo'n gigantisch merk is :?: :?: :?: Hij is in ieder geval DUUR! (startend met $63.500 zonder opties!!!
Lexus is zo groot omdat het, volgens eigen zeggen, de beste auto's ter wereld maakt. Dit wordt door verschillende onderzoeken ook telkens weer bewezen. (JD Powers (klanttevredenheid het best), Pechstatistieken in Europa). Ook krijg je bij Lexus veel waar voor je geld. Op een Lexus SC430 zijn niet veel opties verkrijgbaar. Een Mark Levinson geluidsinstallatie is de belangrijkste optie......
Een Lexus is in de USA tenminste nog te betalen...... In nederland kost een "kale" Lexus SC430 101.600,= euro's!!!!! Om nog maar te zwijgen over de benzinekosten die de V8 met zich meebrengt..... Een liter Super kost al bijna 1,30 euro op sommige plekken........ Dan is een ex-grijskenteken Corsa die 1 op 23,5 rijdt toch niet verkeerd :D

Mijn favoriete Lexus is trouwens het eerste model GS300, en dan de T3. Ook tweedehands zijn de Lexussen in de USA stukken beter te betalen.

Gr. Haye
Made in Holland
Amerikafan

PT Cruiser.

Bericht door Made in Holland »

Petra,

Nu komt er ook nog een convertible versie aan (met rollbar).

Leon
Goliath
Amerika-ontdekker

Bericht door Goliath »

1 Ja zijn mn favoriete auto's, ik heb en 40 1/18 modellen van.
2 Seventies vorral de 1970 Pontiac Firebird Formula en de nieuwe modellen zoals de Hummer.
3 Hummer H1 en de 1978 Corvette Indiana Pace car.
Texas Cowboy
Amerikafan

Ik ben de afgelopen dagen wat naar Chevrolet Impala's aan het kijken geweest. De Chevrolet Impala SuperSport van 1965 vind ik erg gaaf, van eerdere bouwjaren zijn ze ook mooi. Later is het mooie er wat vanaf gegaan.
Afbeelding

Niet zo'n erg mooie foto, maar het laat wel een beetje zien hoe hij eruit ziet. Een errug grote coupe!

In de zomer maar een opknapper opzoeken, opknappen en meenemen naar NL!?

Gr. Haye
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Wat dacht je van deze Haye? Een gerestaureerde Impala van 1959. De prijs is er echter wel naar: $72.000. En dat is een tijdelijke aanbieding! Maar, het blijft een prachtige auto.

Afbeelding

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Texas Cowboy
Amerikafan

Laat maar doorkomen!!!! Deze is nog mooier eigenlijk met die horizontale vleugels aan de achterkant. $72000,= is wel een hoop geld maar volgens mij is deze het wel waard! Impala's in redelijke staat uit die bouwjaren zijn sowieso redelijk aan de prijs! Ik vind het ook niet erg als het een auto is waar nog wat aan moet gebeuren.... Dat drukt de prijs en ik ben wel een beetje handig met auto's. Een volledig gerestaureerd exemplaar is natuurlijk wel geweldig, maar dat zal nog wel een droom blijven. Maar er moet ook wat te dromen overblijven toch? Blijkbaar is de eigena(a)r(es) van die convertible er ook niet supergelukkig mee als hij/zij er weer vanaf wil......
Stevig sparen zal ik in ieder geval nog wel moeten doen als ik een (gedeelte van) droom wil waarmaken op automobielgebied.

Gr. Haye
eric03
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Je favoriete Amerikaanse auto?

Bericht door eric03 »

Heb een Chevy Blazer van 86 gekocht. Staat lekker hoog. mooie auto, geïmporteerd uit Californie een paar weken geleden.
FarvelTin
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door FarvelTin »

Mustang!
miccie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door miccie »

Ik vind de Chrysler Viper een erg mooie wagen.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

AMC Pacer

Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij is de veiligheid van dit model ooit een issue geweest. M.n. voor de inzittenden achterin, dacht ik.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer