Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ons reisschema!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dirkenfemke
Amerika-ontdekker

Ons reisschema!

Bericht door dirkenfemke »

Hallo allemaal,

Na enkele weken mee gelezen te hebben op het forum hebben wij voor juli 2009 ons reisschema opgesteld. Dit zal voor ons de eerste keer Amerika zijn, en aangezien er op dit forum zoveel ervaren reizigers meelezen wilde wij jullie vragen eens naar ons reisschema te kijken.. Is het te doen qua tijd? Zijn er plaatsen die we absoluut nog toe moeten voegen of juist plaatsen die volgens jullie absoluut niet de moeite waard zijn? We zijn van plan per auto te reizen en de hotels van tevoren te boeken.

dag 1. Schiphol - San Francisco
dag 2. San Francisco
dag 3. San Francisco - Lake Tahoe (370 km)
dag 4. Lake Tahoe - Yosemite NP (340 km)
dag 5. Yosemite NP
dag 6. Yosemite NP - Sequoia NP (283 km)
dag 7. Sequoia NP - Death Valley (547 km)
dag 8. Death Valley - Las Vegas (223 km)
dag 9. Las Vegas
dag 10. Las Vegas - Zion NP (264 km)
dag 11. Zion NP - Bryce Canyon (138 km)
dag 12. Bryce Canyon - Monument Valley (440 km)
dag 13. Monument Valley - Lake Powell (176 km)
dag 14. Lake Powell - Grand Canyon (453 km)
dag 15. Grand Canyon
dag 16. Grand Canyon - Phoenix (370 km)
dag 17. Phoenix - Palm Springs (430 km)
dag 18. Palm Springs - San Diego (280 km)
dag 19. San Diego
dag 20. San Diego - Los Angeles (200 km)
dag 21. Los Angeles
dag 22. Los Angeles
dag 23. Los Angeles - ..?
dag 24. ..? - San Francisco
dag 25. San Francisco - Schiphol (We zijn nog aan het kijken voor een verlenging van +/- 5 dagen Hawaii)

Enkele vragen die we nog hebben zijn:
- We zitten met het deel Grand Canyon - San Diego.. Phoenix trekt ons niet echt en Palm Springs is alleen omdat we er dan langs komen en de lange reis "breken"
- Welke plaats op de kustroute Los Angeles - San Francisco is mooi om te overnachten?

Verder zijn natuurlijk alle tips welkom!

Groetjes,
Dirk en Femke
Dude
Moderator

Re: Ons reisschema!

Bericht door Dude »

Ziet er niet slecht uit. Wanneer gaan jullie en met hoeveel personen? (kinderen ?)
Lake Tahoe wordt meestal niet in zulke route opgenomen, tenzij je een speciale reden hebt om er langs te rijden?
Zoniet kan je rechtstreeks van San Francisco naar Yosemite en die dag dan gebruiken voor Zion. Een mooi wandelpark met voor ieder wat wils. Korte, middel en lange wandelingen. Prachtig park waar een dag extra zeker welkom is.
Phoenix zou ik in uw geval ook vermijden en dan van grand Canyon via (indien interesse) een stukje route 66 tussen Kingman en Topock (via Oatman) rijden om dan in de omgeving van Yoshua Tree te overnachten. Volgende dag dan richting San Diego. Zo heb je opnieuw een dag uitgespaard en die kan je nog ergens inplannen tussen LA en San Francisco op het laatste van je route. Overnachting plaatsen genoeg onderweg (pismo beach, Cambria, San Simeon, ...) Wij overnachten in Morro Bay.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
dirkenfemke
Amerika-ontdekker

Allereerst bedankt voor de reactie!

Wij zijn beiden begin 20 en hebben geen kinderen :) We zijn van plan begin juli te gaan.
We hebben ons schema opgesteld door verschillende reisgidsen door te nemen, en Lake Tahoe leek ons erg mooi.
Nou hebben we zojuist nog even gekeken en er zijn inderdaad veel anderen die zeggen dat het niet de moeite waard is
geweest om er zover voor om te rijden. We denken daar dan ook nog even over na.

We willen graag ongeveer 22 dagen gaan, is ons schema nu we zo dat we niet te hoeven "overhaasten"? We willen namelijk liever
iets minder, en alles goed zien dan dingen half doen.

Groetjes,
Dirk en Femke
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

dag 12. Bryce Canyon - Monument Valley (440 km)

Aan de afstand te zien wil je deze route via de UT-12, UT-24 en UT-95 doen. Dan is een dag wel erg weinig voor al het moois wat je op deze route tegenkomt.
De UT-12 met een wandeling naar Calf Creek Falls kan je al een dat aan besteden.
Bij Torry heb je natuurlijk Capitol Reef NP en bij Hanksville Goblin Valley SP
Op de UT-95 kom je langs Natural Bridges NM en de UT-261 gaat over in de Monkey Dugway en kan je een zijstap maken naar Valley of the Gods en Goosenecks SP
Één dag dus voor een route waar je voor drei dagen leuke plaatsen tegenkomt. :wink:
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi hoi,

Even over Lake Tahoe...
We zijn hier nu 2 keer geweest, afgelopen winter in de dikke sneeuw! Wij vonden het hier juist wel heeel erg mooi!
Smaken verschillen nu eenmaal maar als je, zoals wij in 2006 hebben gedaan, vanaf San Francisco de 80 naar Sacramento neemt en dan de 50 naar Lake Tahoe kom je door een geweldig mooie bergpas. Net voor Lake Tahoe heb je hier prachtige uitzichten over het meer en de bergen! In Lake Tahoe kun je nog met een gondel naar boven (waar in de winter de skipistes zijn) en ook daar van de prachtige uitzichten genieten!
De volgende dag ga je door Lake Tahoe heen naar Carson City om hier de 395 naar Mono Lake te nemen waar je dan de Tioga Pass naar Yosemite kunt nemen. Dit is een prachtige weg met veel mooie uitzichten!
Afgelopen jaar hebben we hem vanaf MonoLake naar Lake Tahoe gereden in de sneeuw en we hebben toen (weer) volop genoten!

Je, ziet het, de meningen verschillen hierover maar ik wilde het wel even kwijt!

Groetjes!

Manon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben niet echt een Lake Tahoe-fan, in jullie schema is het toch wel een aardig eind omrijden. Die dag zou ik liever voor Yosemite (accommodatie zo snel mogelijk boeken) gebruiken, zeker als je daar wat wandelingen wilt doen. Je kunt ook overwegen om Sequoia over te slaan, en via de Tioga Pass naar Death Valley te rijden. Als je wel naar Sequoia wilt zou ik daarvoor extra tijd uittrekken, nu heb je daar maar een halve dag.
In Zion zou ik ook een extra dag plannen, heerlijk om daar een lange wandeling te maken (Angels Landing, de Narrows) en wat kortere.
Over het stuk tussen Grand Canyon en San Diego/LA is recent nog wat geschreven, misschien met de zoekfunctie te vinden.

De volgorde Bryce - Monument Valley - Lake Powell is niet echt logisch: je kunt beter vanuit Bryce naar Page gaan en dan naar Monument Valley. Tenzij je via Capitol Reef en Natural Bridges wilt rijden.

Kijk of je nog tijd kunt vinden om de kustroute met twee overnachtingen te doen. Het kan met een, maar met wat uitstapjes onderweg (Santa Barbara, Hearst Castle, aquarium Monterey, Big Sur, een missie) is twee wel aan te raden.

Marianne
line
Amerika-ontdekker

Bericht door line »

Hallo Dirk en Femke,

Wij zijn afgelopen september geweest en hebben een deel van jullie reis (LA, Las Vegas, Zion, Bryce, Capitol Reef, Goosenecks, Monument Valley, Horseshoe, Antelope Canyon, Grand Canyon, 2e keer Las Vegas, Dead Valley, Yosemite, SF) ook gedaan.
Van tevoren verwachtte ik heel veel van LA, Hollywood. Omdat je daar immers altijd het meeste in de films van meekrijgt. Maar dat is mij dik tegen gevallen. We hebben er 3 avonden en 2 dagen doorgebracht waarvan er een in Universal. En dat was meer dan genoeg. De eerste avond zijn we naar Hollywood Boulevard geweest, de eerste dag naar Venice beach, de Santa Monica Pier, de Hollywood Hills (Hollywood Sign), Rodeo Drive en Beverly Hills geweest. De tweede dus naar Universal.
Tevens waren dit onze eerste dagen in Amerika en hebben we ook nog geshopt voor een koelbox en wat andere handige dingen. Maar door een goede voorbereiding hebben we dit zeker niet als 'haasten' gezien. We hebben heerlijk een terras gepakt op Via Rodeo, geluncht op het strand van Venice en in de zon gezeten op de pier die eerste dag.
Ik raad jullie aan er een dag vanaf te halen en die in bv Yosemite te gebruiken of om naar Antelope Canyon, bij Page, te gaan. Maar... dat is mijn mening! :wink:

Veel succes, line
alje
Amerikafan

Bericht door alje »

dag Femke en Dirk,

Lake Tahoe: vonden wij zeker de moeite, prachtige wandeling gemaakt. Of het in jullie schema past? Wat betekent "alles goed zien?" Als je daar wandelingen van 2-3 uur bij rekent om sommige parken intenser te beleven is dat natuurlijk anders dan de viewpoints per auto afrijden. Dat maakt nogal veel uit voor je planning. Je hebt nu niet echt veel tijd daar. Sequoia ken ik niet en weet ik niet of dit in dit schema lonend is.
Ik zou inderdaad een extra overnachting plannen in Capitol Reef of daar in de buurt, de 440 km is erg veel. Levert je ook wat meer tijd op voor Zion en Bryce.
Lake Powell - Grand Canyon is geen 453 km, in mijlen is het maar 140, dus dat scheelt.
Ik zou denk ik San Diego toch schrappen. Levert je de overnachting in Capitol Reef op en een extra aan de kustroute. San Simeon en Monterey zijn aardige plekken om te stoppen.
groet Alje
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Als de vliegtickets nog niet geboekt zijn, al eens gedacht om in Phoenix te beginnen en te eindigen in Los Angeles?

Het schema zou er dan als volgt uit kunnen zien:

dag 1. Schiphol - Phoenix
dag 2. Phoenix - Grand Canyon NP
dag 3. Grand Canyon NP
dag 4. Grand Canyon NP - Page
dag 5. Page - Monument Valley
dag 6. Monument Valley - Moab
dag 7. Moab
dag 8. Moab
dag 9. Moab - Bryce Canyon NP
dag 10. Bryce Canyon NP - Zion NP
dag 11. Zion NP
dag 12. Zion NP - Las Vegas
dag 13. Las Vegas
dag 14. Las Vegas - Death Valley
dag 15. Death Valley - Yosemite NP
dag 16. Yosemite NP
dag 17. Yosemite NP - San Francisco
dag 18. San Francisco
dag 19. San Francisco
dag 20. San Francisco - San Simeon/Morro Bay
dag 21. San Simeon/Morro Bay - Santa Barbara
dag 22. Santa Barbara - Los Angeles
dag 23. Los Angeles
dag 24. Los Angeles
dag 25. Los Angeles - Schiphol

Het voordeel van zo'n route is dat je vaak lange (onnodige) stukken kunt overslaan. In dit geval heb ik Moab toegevoegd maar wil je dat niet, dan kun je die dagen anders invullen, bijv. toch San Diego? Verder zou je de route hier en daar nog wat kunnen verfijnen.

Met bovenstaande route pak in ieder geval een heel mooi stuk van het zuidwesten mee.

Succes met de planning.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bem007
Amerika-ontdekker

Bericht door bem007 »

Hi, we zijn nog niet geweest, dus ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je alleen maar aan de west kant naar sequoia.
En volgens mij dus niet via de yosemite - death valley route, maar je moet het nog maar eens even goed bekijken op google maps!

Groetjes barbara
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Wat Barbara zegt klopt. Je kunt wel van Yosemite via Sequoia naar Death Valley, maar dan inderdaad alleen aan de westkant. Is op zich geen probleem, alleen mis je dan de Tioga Road, die echt onwijs mooi is, en de mogelijkheid om Bodie te bezoeken.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
dirkenfemke
Amerika-ontdekker

Jostravels schreef:Wat Barbara zegt klopt. Je kunt wel van Yosemite via Sequoia naar Death Valley, maar dan inderdaad alleen aan de westkant. Is op zich geen probleem, alleen mis je dan de Tioga Road, die echt onwijs mooi is, en de mogelijkheid om Bodie te bezoeken.
Wij zijn er inmiddels ook achter gekomen dat sequoia alleen via de westkant bereikbaar is. We willen dit echter niet missen, maar ook de tioga pass willen we niet missen. Daarom denken we er nu aan om via onderstaande route te rijden. Van San Francisco naar South Lake Tahoe, van hieruit naar de oostkant van yosemite en vervolgens via de tioga pass naar de westkant van yosemite, hiervandaan naar het zuiden en naar de oostkant van sequoia, hiervanuit via bakersfield naar death valley en vervolgens door naar las vegas. Is dit een logische route/volgorde of heeft iemand een beter idee?

Alle punten van de route San Francisco - Lake tahoe - Yosemite - Sequoia - Death Valley en Las vegas willen we niet missen. Aangezien we anders in tijdnood komen, moeten we het stuk Zion - Bryce Canyon - Page ( Lake Powell) -Monument Valley wat inkorten. Heeft iemand ideeën over hoe we dit het beste kunnen doen? Dingen overslaan of juist een andere route rijden? Alle tips en suggesties zijn welkom. We komen zion vanuit las vegas binnen rijden en verlaten monument valley weer door vanuit daar naar de grand canyon te rijden.

Na een verblijf van ongeveer 22 dagen op het vasteland van Amerika zitten we erover te denken onze vakantie op hawaii af te sluiten. We willen hier ongeveer 4 dagen blijven. We hebben gelezen dat je tickets naar hawaii kunt boeken met een stop over in amerika ( San Francisco ). Hierbij moet je echter in san francisco landen vanuit nederland, en ook weer vanuit san francisco vertrekken naar Hawaii. Weet iemand of het mogelijk is te landen in san francisco en vervolgens vanuit los angeles door te vliegen naar hawaii. ( zodat we de kustroute over kunnen slaan en zo dus meer tijd hebben voor bezienswaardigheden die meer onze aandacht trekken). Dit moet dan allemaal met 1 ticket kunnen, zodat we niet iedere keer dure losse tickets hoeven te kopen. Misschien weten jullie hier meer over?

Groeten Dirk en Femke
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Multycity aanklikken, dan krijg je een veld te zien waar je meerdere vliegreizen kunt invullen.
Je vult dan in :
1ste reis Amsterdam- San Francisco
2de reis Los Angeles- Hawaii
3de reis Hawaii- Amsterdam
Laatst gewijzigd door Annie op 30 dec 2008, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Waarom willen jullie per se naar Sequoia? De bomen kan je ook in Mariposa Grove in Yosemite zien. Dus als het daarom gaat kan je eventueel Sequoia schrappen...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

dirkenfemke schreef: Wij zijn er inmiddels ook achter gekomen dat sequoia alleen via de westkant bereikbaar is. We willen dit echter niet missen, maar ook de tioga pass willen we niet missen. Daarom denken we er nu aan om via onderstaande route te rijden. Van San Francisco naar South Lake Tahoe, van hieruit naar de oostkant van yosemite en vervolgens via de tioga pass naar de westkant van yosemite, hiervandaan naar het zuiden en naar de oostkant van sequoia, hiervanuit via bakersfield naar death valley en vervolgens door naar las vegas. Is dit een logische route/volgorde of heeft iemand een beter idee?
Ik was er van uitgegaan dat dit jullie oorspronkelijke opzet was. Kan heel goed. Maar neem dan wel meer tijd voor Sequoia, met een overnachting heb je alleen de dag dat je uit Yosemite komt tijd voor het park. Op die manier heb je naar mijn idee te weinig tijd voor Yosemite en te weinig tijd voor Sequoia.
In 2006 hebben wij ook zowel de Tioga Pass als Sequoia gedaan, zie ons reisverslag voor het routekaartje.
dirkenfemke schreef: Alle punten van de route San Francisco - Lake tahoe - Yosemite - Sequoia - Death Valley en Las vegas willen we niet missen. Aangezien we anders in tijdnood komen, moeten we het stuk Zion - Bryce Canyon - Page ( Lake Powell) -Monument Valley wat inkorten. Heeft iemand ideeën over hoe we dit het beste kunnen doen? Dingen overslaan of juist een andere route rijden? Alle tips en suggesties zijn welkom. We komen zion vanuit las vegas binnen rijden en verlaten monument valley weer door vanuit daar naar de grand canyon te rijden.
Als je het echt wilt inkorten is de meest logische en effectieve manier Monument Valley te laten vallen en rechtstreeks van Bryce of Page naar de Grand Canyon te gaan.

Je kunt ook nog overwegen om in LA te beginnen en in SF te eindigen. Dat scheelt een paar dagen, maar je mist de kustweg. Kijk eens hoe je nu uitkomt met de route, en als je te weinig tijd hebt zou ik de extra dagen die je hebt voor het zuidwesten gebruiken en Hawaii laten zitten.

Marianne
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Als je van San Francisco naar Lake Tahoe rijdt is het leuk om een stop te maken in Sacramento. Ga daar naar Old town. Erg leuk om even doorheen te lopen. In Lake Tahoe hebben wij een tocht over het meer gemaakt, was leuk om te doen maar geen must.
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Zag ik je orginele opzet ook Lake Powell staan. Wij waren daar niet erg enthousiast over. Dam is leuk om te zien maar je hebt ook de Hooverdam al ingepland. Ik zou die tijd in Page gebruiken voor Antelope Canyon. Was echt prachtig om te zien.

Als je je route zo aanpast dan je van de Grand Canyon naar Las Vegas rijdt (of omgekeerd) via Route 66 (Kingman) kun je de Hooverdam meenemen in je rijdag. Hoef je dat niet apart te rijden vanuit Vegas.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer