Hier wil ik graag nog even verduidelijking over...
vraagje over hikes... Moet je hiervoor eigenlijk kaarten voor hebben of staan de routes goed aangegeven? We willen in Zion bv Observation Point doen maar dat ziet er mij nu niet de meest simpele wandeling uit tov Angels landing bv... daar ga je gewoon de rivier over en dan altijd hetzelfde pad volgen :p Bij Observation Point zijn er een paar splitsingen enz. Ik veronderstel dat er aangegeven staat welke richting je uit moet? :p
verder zul je wsl ook alle info over de hikes kunnen vinden in het visitor center?
en nu men nieuwe vraag
Wat raden jullie aan om te doen in Yosemite eind april qua hikes? We zijn er een volledige dag en dan nog een 5 tal uurtjes op de volgende dag indien nodig

Hetgene wat ik nu in gedachten had was Mariposa Grove Rd/hike, Yosemite Valley view, Mirrorlake Meadow Trail, Lower Yosemite Falls Trail...
Glacierpoint, Tiogapass, Sentinel Dome vallen zowieso af waarschijnlijk wegens niet toegankelijk... Verder leek mij de Vernal Fall Mist Trail ook wel een mooie, niet te lange hike.
nu vraag k mij af waar deze foto getrokken is:
http://i.pbase.com/o4/28/154028/1/61065 ... rammed.jpg
Ik weet dat het Cathedral Rock is maar is deze foto bij Mirror Lake genomen? Ik meen mij te herinneren dat op Marianne haar reisverslagen veel foto's terug te vinden waren van foto's uit een groene vallei getrokken met in de achtergrond de rotsformaties zoals hierboven op die foto. Die locatie zou ik dus graag willen weten indien dit niet in de omgeving van Mirror Lake is
ook nog even deze foto erbij plaatsen:
ik weet dat dit de Tunnel view is maar dit is precies vanop een lager niveau genomen? één of andere hike die hier passeert ofzo?
Er mogen zeker nog tips gegeven worden in verband met Yosemite omdat in dat park echt zo veel te doen is