Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verschil met Nederlandse openbare toiletten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Steven
Amerikafan

Verschil met Nederlandse openbare toiletten

Bericht door Steven »

Wat ik me al een tijd afvraag... wat is de gedachte achter de grote kieren tussen de toiletdeuren. Die kieren zijn zo wijd dat je haast kunt zien wie er op het toilet zit. Ook beginnen de wanden vaak vrij hoog vanaf de grond.

Is er een reden, of is het gewoon 'cultuur'? :?:
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Die kieren vind ik inderdaad ook raar maar wat mij is opgevallen

DE toiletten (zelfs de openbare op bv het strand van santa monica) zijn erg schoon.
jvinch
Amerikakenner

Re: Verschil met Nederlandse openbare toiletten

Bericht door jvinch »

Steven schreef:Is er een reden, of is het gewoon 'cultuur'? :?:
Public safety, denk ik, Steven. Zo biedt het toilet net voldoende privacy (al is het niet veel) terwijl er toch een bepaalde mate van controle is.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Als je privacy wil, moet je thuis gaan :wink:

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
VermontGirl
Amerikafan

Bericht door VermontGirl »

Ja de toiletten hier zijn idd raar. Ik ben er ook nog niet een tegen gekomen die geen kieren heeft en waar de deur helemaal tot de vloer gaat. Ben er nu wel aan gewend maar het is toch vreemd ja!
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Echt cool. De toiletten zijn overal weer anders, elk land, net als dat Frankrijk bekend staat om de hurktoiletten. Ik weet nog goed dat ik voor het eerst in Amerika naar de wc ging met mijn zusjes. 15, 13 en 11 op het vliegveld. We kwamen binnen, zagen die deuren en keken elkaar verbaasd aan. Toen duwden we die deurtjes open en zagen die mega grote toiletten en toen moesten we keihard lachen. Maar het was eigenlijk heel eng, ik was bang erin te vallen.
Ondertussen ben ik ze ook gewend. Ben erachter dat het onmogelijk is om ze goed op de foto te krijgen :wink: Het heeft wel iets. Als kind zijn die kieren en is dat gat onder de deur trouwens wel erg groot. Als je een brede amerikaan bent zal het een stuk minder zijn, dan kan je er niet onderdoor kruipen. :P
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Waar ik nog niemand over gehoord heb is dat ze zo láág zijn, die toiletten. Of hebben jullie daar geen moeite mee?

Maar, ik klaag hier absoluut niet over. Ook niet over kieren en hoge schotten en al dat soort dingen. Ik ben darmpatiënt, als ik moet dan móet ik ook. Winkelen in Nederland heb ik dan ook al lang geleden afgeschaft (afgezien dat er hier geen leuke spullen te koop zijn maar dat is weer een ander verhaal). Winkelen in Amerika daarentegen is zo relaxed. Dat ik zelfs in de supermarkt naar het toilet kan... héérlijk!
VermontGirl
Amerikafan

Dat is wel weer zo, je hebt hier toiletten in overvloed en je hoeft NOOIT te betalen om ze te gebruiken. Dat vind ik toch zo belachelijk in NL. Overal een kwartje betalen (of wat dan ook) voor de WC. Dat moet je Amerikanen eens vertellen, die staan daar echt van te kijken.
Elwood
Amerika-newbie

Bericht door Elwood »

Echt soundproof zijn ze ook niet.
Niet voor dit of dat, maar de "geluiden" zijn niet echt smakelijk.
Ik wil het niet eens over de geuren hebben, LMAO !
Mo
Sweet Home Chicago
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

VermontGirl schreef:Dat is wel weer zo, je hebt hier toiletten in overvloed en je hoeft NOOIT te betalen om ze te gebruiken. Dat vind ik toch zo belachelijk in NL. Overal een kwartje betalen (of wat dan ook) voor de WC. Dat moet je Amerikanen eens vertellen, die staan daar echt van te kijken.
Kwartje? 50 Eurocent tegenwoordig... Ik heb een hekel aan mensen die nog omrekenen naar guldens, maar dat is mooi wel fl. 1,10.

En dan betaal je voor iets dat je weggeeft, je krijgt er niet eens iets voor terug :)

Mack
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
awo
Amerika-ontdekker

Bericht door awo »

ik vind bijna alle toiletten wel smerig daar. En het erge is als je moet doorspoelen moet je op zo'n klein knopje achter de wc drukken. Nou, ik ben blij dat je daarna goed je handen kan wassen.
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Ik vond de WC's in Amerika altijd zeer netjes.
In shoppingmalls hang zo'n papiertje en zie dat om het uur alles gekuist wordt.
Maar in films zie ik soms dat er zelfs geen deuren aan sommige WC's zijn (in scholen enzo). Is dat echt zo, of is het alleen omdat het makkelijker filmen is (zoals ze meestal in een cabrio rijden).
Maar eerlijk gezegd, als het echt niet hoeft : nog altijd liever thuis.
No shitting like home shitting :lol:
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fuzzy »

Ja moest ik laatst naar de wc bij een restaurant, moest ik 50 eurocent betalen, dat vind ik al stom, maar dan kom je dus in de wc is het dus helemaal niet schoongemaakt. Vies en het stinkt, GROSS! Ik kom eruit zie die mevrouw weglopen dus ik betaal 20 cent. Ik ga geen 50 cent betalen om naar een vieze wc te gaan. Ik vind het uberhaupt stom dat je geld moet betalen..zo'n muts zit er maar een krantje te lezen met een vinger in haar neus lmao!!

Bye Fuzzy :shock:
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Het gebrek aan privacy in openbare toiletten in de US vind ik inderdaad erg onprettig. Helemaal vervelend wordt het wanneer er totaal geen deur in zit. Ik heb ze gezien, maar er tot nu toe nog nooit gebruik van hoeven maken.

Wat hygiëne betreft is het naar mijn ervaring in de US niet zo heel veel beter dan hier. Ook daar heb ik net als hier naast hele schone toiletten ook ontzettend smerige, weerzinwekkende toiletten gezien.

Op zich heb ik er in NL niet zo'n probleem mee om te betalen voor toiletbezoek, mits ik daarmee gegarandeerd een netjes schoon toilet kan gebruiken. En die garantie is er helaas niet. Ook vind ik het niet acceptabel dat je als gast van een restaurant voor het toilet moet betalen. Het is wat anders wanneer je een voorbijganger met hoge nood bent die alleen binnenloopt om z'n behoefte te doen.

Ietwat terzijde, maar toch ook weer niet helemaal. Het valt mij op dat de laatste jaren de toiletten bij benzinestations e.d. langs de Duitse Autobahn zo schoon zijn geworden. Vroeger waren ze ontzettend smerig. Tegenwoordig wordt het beheer van de toiletten door grotere facilitaire organisaties verpacht aan mensen die dan als een kleine ondernemer de toiletten keurig schoon houden, soms bijna na elke bezoeker. Daar wil ik dan best wel voor betalen. Ze vegen nog net niet je billen af, maar dat zal ook nog wel komen :wink:
Life is good in the Tarheel State.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik moet zeggen, dat ik de vieste wc's hier de toiletten bij de benzinestations vind, die ook door mannen worden gebruikt :shock: . Bah, bah, bah!!!

De meeste damestoiletten zijn vrij schoon, het is echt zelden, dat ik een vieze tref en ik heb er al vele bezocht. Doortrekken doe ik met mijn voet en er is altijd ruim handenwas gelegenheid.

Wat ik fijn vind, is dat er inderdaad overal toiletten zijn. Ook op fietspaden (weliswaar een portapotty,maar toch) en bij sportvelden.

Op de scholen zijn de deuren van de wc's er wel (hier tenminste), maar heel laag, ook op de highschool, zodat de kinderen net genoeg privacy hebben, maar geen rare dingen kunnen uithalen in de wc.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef:... Doortrekken doe ik met mijn voet ...
Ennuuuh Petra, dan wel voeten wassen na het plassen heh... :wink:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Oh die WC's bij de Nascar Race in Richmond waren echt GOOR !!!!

Aan één kant vind ik die open kieren of een open onderkant wel prettig hoor..
Zeker met kinderen, die nu hebben ontdekt dat openbare w.c.'s ook op slot kunnen (en dan de deur niet meer open krijgen)..
Maar ik zelf, heb ook nog steeds de 'angst' (is een groot woord) dat ik de deur niet meer openkrijg. En als je dan in een toilet zit die helemaal potdicht zit, dan krijg ik het wel benauwd.

Ze mogen die open wc's wat mij betreft ook wel in het vliegtuig maken, ik ga daar echt in nood naar de w.c. namelijk.
Niemand die je hoort als je onwel wordt of er niet meer uit kan ..
Sandy
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Wat ik nu meer en meer zie is,opklapbare tavels in de herentoiletten.
Nu kunnen de jonge vaders de luiers van hun babies changing terwijl vrouwlief nog aan het shopping zijn.
Ik geloof niet dat je dat in Nederland kan vinden.
VermontGirl
Amerikafan

Oh die WC's bij de Nascar Race in Richmond waren echt GOOR !!!!
Ha ha nu moet ik denken aan de WC's die ze hadden bij de F1 in Montreal. Dat waren van die portable dingen. Die stonden daar van donderdag tot zondag (In Juni, lekker te bakken) ... BAH en op zondag waren er 115.000 mensen bij de race. Daar wou je echt niet naar binnen... Brrr...
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Niemand die je hoort als je onwel wordt of er niet meer uit kan ..
Sandy, ik hoop dat je man je op een gegeven moment wel gaat missen toch? :mrgreen:
Ha ha nu moet ik denken aan de WC's die ze hadden bij de F1 in Montreal.
In 2000 waren wij bij de F1 in Indianapolis. Daar waren de wc's ook niet bijster fris. We zijn drie dagen op het circuit geweest en onze blaasspieren zijn die dagen flink getraind :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer