Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe Route (was:Iemand tips voor route Savannah-Memphis?)

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
hklink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Nieuwe Route (was:Iemand tips voor route Savannah-Memphis?)

Bericht door hklink »

Hallo allemaal,

Op dit moment zijn we druk bezig met het plannen van een route door een deel van het zuid-oosten van de USA. We kunnen helaas maximaal 15/16 dagen blijven en op basis daarvan probeer ik een aantal routes samen te stellen.

De korte en relaxte route uit het voorlopige programma is van Memphis - Nashville - Great Smoky Mountains - Charleston - Savannah - Atlanta. In deze route verblijven we overal twee nachten, zodat we na elke reisdag een niet-reisdag hebben. Eventueel kan er 1 van deze niet-reisdagen worden geschrapt. Op dag 14 landen we volgens deze route dan weer in Amsterdam.

Nu is Atlanta (hier blijven we dus ook 2 nachten) voornamelijk in de route opgenomen voor een directe terugvlucht. Ik wil echter graag de cirkel rond krijgen en probeer een leuke route te plannen van Savannah naar Memphis door Georgia/Alabama, waarbij we proberen om Atlanta links te laten liggen. Het is best een eind van Savannah naar Memphis: ruim 1000km. Daarom zoek ik 2/3 leuke overnachtingsplaatsen en een interessante route tussen deze plaatsen. Maximale reisafstand is 500km / 6 uur reistijd zonder stops, bij voorkeur minder.

Wie heeft er tips over boeiende stadjes, fraaie scenic routes en leuke omgevingen op de route van Savannah naar Memphis?
Laatst gewijzigd door hklink op 01 jan 2009, 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Bandido
Amerika-expert

Re: Iemand tips voor route Savannah - Memphis?

Bericht door Bandido »

Er zijn genoeg leuke plaatsen op deze route. Kijk ook eens op deze link: viewtopic.php?f=15&t=18436

Verder vind ik het altijd jammer als Atlanta alleen gebruikt wordt als aankomst- en/of vertrekplaats. Het is een ontzettend leuke stad met veel te bieden voor buitenlandse toeristen. Ik begrijp dat jullie er toch twee nachten blijven, dus wellicht toch genoeg voor een kleine indruk. Je zult qua route moeilijk om Atlanta heen kunnen omdat de belangrijkste snelwegen in het Zuiden via Atlanta gaan als knooppunt. Maar het is vaak wel de snelste route om naar Noord Georgia/Alabama te komen. Persoonlijk heb ik dan weer wat minder met Memphis (er is niet zoveel te zien en het is er een beetje gevaarlijk), maar de Smokies zijn dan wel weer prachtig (overweeg bv een bezoek aan Asheville!).
"Keep Georgia On Your Mind"
hklink
Amerika-ontdekker

Bericht door hklink »

Bandido, bedankt voor de tips. Asheville had ik al in het programma zitten als uitgangspunt voor de Smokies. Het is meer vanwege tijdgebrek dat we Atlanta als grote stad niet opnemen in het programma. We moeten gewoon keuzes maken. Maar als je ons kunt verrassen met tips -naast het Coca-Cola museaum en NBC- waarom we Atlanta moeten bezoeken en niet bijvoorbeeld Madison, dan hoor ik dat uiteraard graag!

Ik heb mede op basis van het door jou opgegeven draadje een nieuw schemaatje in elkaar gedraaid:

01 - Amsterdam - Nashville
02 - Nashville
03 - Nashville - Memphis (350km)
04 - Memphis - Talladega (470km)
05 - Talladega (Cheaha SP)
06 - Talladega - Madison (270km)
07 - Madison (omgeving)
08 - Madison - Savannah (370km)
09 - Savannah
10 - Savannah - Charleston (180km)
11- Charleston
12- Charleston - Asheville (430km)
13 - Asheville (Smokies)
14 - Asheville - Nashville (480km)
15 - Nashville - Amsterdam

Dag 16 terug in A'dam. Dat is echt het maximum, als we al niet een dag moeten schrappen.

Ik zit een beetje te dubben over in welke van de twee steden Memphis en Nashville we 2 nachten moeten doorbrengen. Afhankelijk daarvan begint de reis ook daar, zodat we een dag kunnen wennen aan het tijdverschil en evt. alvast wat inkopen voor onderweg kunnen doen. Misschien wordt het toch Memphis, aangezien mijn vriendin Elvis-fan is. Eventueel zou de 2e nacht van Savannah of Charleston kunnen vervallen, aangezien deze plaatsen relatief dichtbij elkaar liggen. Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar welke van de 2 zou je dan wat korter bezoeken? Is Cheaha SP de moeite waard voor een volle dag? Er schijnt een restaurant te liggen op de top van een berg met panoramisch uitzicht.

* Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik geef Bandido gelijk, in Memphis moet je niet in een verkeerde wijk terecht komen.
Misschien kun je in het begin van de dag Graceland plannen en dan doorrijden?

Op weg van Charleston naar Asheville kom je in de buurt van Chimney Rock.

http://www.chimneyrockpark.com/

Voor mij persoonlijk een aanrader om gezien te hebben.
Net als Biltmore estate in Asheville
http://www.biltmore.com/

En Clingmans dome in the Smokeys.
http://www.clingmansdome.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Savannah is veel kleiner, dan Charleston, dus die zou ik korter bezoeken. Verder is Memphis behalve Graceland en een bbq restaurants niet veel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

hklink schreef:Bandido, bedankt voor de tips. Asheville had ik al in het programma zitten als uitgangspunt voor de Smokies. Het is meer vanwege tijdgebrek dat we Atlanta als grote stad niet opnemen in het programma. We moeten gewoon keuzes maken. Maar als je ons kunt verrassen met tips -naast het Coca-Cola museaum en NBC- waarom we Atlanta moeten bezoeken en niet bijvoorbeeld Madison, dan hoor ik dat uiteraard graag!
Als de keuze gaat tussen Madison en Atlanta, dan zou ik Madison laten schieten. Dat is echt maar heel klein, daar ben je in een uurtje of twee wel uitgekeken. Het is wel heel schattig, maar meer om even uit de auto te stappen als je er toch langskomt. In Atlanta is veel meer te doen, maar daar wonen inmiddels zo'n 6 miljoen mensen. Zie voor meer tips dit draadje: viewtopic.php?f=15&t=19115

Maar op een rijtje zijn de hoogtepunten van Atlanta:
- CocaCola
- CNN
- Georgia Aquarium
- Martin Luther King Center
- HIGH museum (modern art)

Je zou ook kunnen overwegen om een ijshockey of baseball wedstrijd bij te wonen (afhankelijk van het seizoen dat je er bent). Dat is wel erg leuk om eens mee te maken. Alles is te bereizen met OV, dus je kunt de auto gewoon bij het hotel laten.

Wat Charleston en Savannah betreft, ontlopen de steden elkaar niet zoveel in grootte. Ik persoonlijk heb meer met Savannnah, dat is wat autenthieker en wat minder gelikt. Charleston is wat toeristischer, maar het oude centrum is op zich niet zo gek groot. Beide zijn in ieder geval meer dan de moeite waard, maar als ik jullie was zou ik in beide een dagje doen en dan bv in Savannah een dagje naar Tybee Island gaan. Dat ligt op zo'n 45 minuten van de stad en is echt prachtig. Dan zie je nog wat meer van de omgeving dan als je alleen in de stad blijft. Onderweg kom je langs Fort Pulaski, een oud militair complex op een klein eilandje, dat ook erg leuk is om te bezoeken.

En om nog even terug te komen op Memphis, ik zou daar een bezoek brengen aan Graceland. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar is toch wel leuk om een keer naartoe te gaan als je er toch bent.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ga van af memphis een uurtje naar het zuiden naar Tunica mississippi. Dit is een gokstadje midden in de swamps.
Als je daar door de week komt is het niet eens duur om daar te logeren
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo hklink

Als je van whiskey houd kun je onderweg van Nashville naar Talladega nog even langs
de Jack Daniels stokerij in Lynchburg. De rondleiding is er gratis en de koffie was dat ook.

Harm
hklink
Amerika-ontdekker

Bericht door hklink »

Iedereen bedankt voort de input. Na wat overleg, het opnieuw bekijken van de wensen en het nodige uitzoekwerk hebben we besloten om een nieuwe route als uitgangspunt te nemen. Het niet opnemen van de plaatsen rond de Mississippi vonden we uiteindelijk toch een gemis. We gaan uit van een route die iets langer duurt en een paar extra reisdagen heeft. Daarmee zitten we absoluut op het maximum qua aantal (reis)dagen:

1) Amsterdam - Atlanta
2) Atlanta - Savannah 435km (via Madison en Milledgeville)
3) Savannah
4) Savannah - Charleston 175km
5) Charleston - Asheville 430km
6) Asheville
7) Asheville - Gatlinburg 190km (via Blue Ridge Parkway en de Smokies)
8) Gatlinburg - Nashville 370km (eventueel via Lynchburg/Jack Daniels; route wordt dan ruim 500km)
9) Nashville
10) Nashville - Memphis 350km
11) Memphis (o.a. Graceland en een paar uurtjes shoppen)
12) Memphis - Vicksburg 410km
13) Vicksburg - Natchez 190km (via Natchez Trace Parkway; kost wel enige tijd extra)
14) Natchez - New Orleans 325km (Via Oak Alley)
15) New Orleans
16) New Orleans - Amsterdam

Op deze manier komen we toch nog in de belangrijkste plaatsen rond de Mississippi en hebben we -op een enkele dag na- geen momenten dat we ons echt moeten haasten.

Op- en aanmerkingen over deze nieuwe route zijn van harte welkom! We hebben keuzes moeten maken omdat we echt op dag 17 terug willen (moeten) zijn in Nederland. Is ruim een halve dag elk voor de plaatsen Vicksburg en Natchez voldoende voor de highlights van die plaatsen? Hoeveel tijd zouden we moeten reserveren voor een bezoek aan Biltmore (Asheville) en voor Oak Valley?

Alvast bedankt voor de input.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Je hebt verschillende tours die je in het Biltmore kunt nemen varierend van 60 tot 90 minuten.
De tuinen zijn ook aan te raden daar en als je in het voorjaar gaat hebben ze zowaar ook nog een bollen tuin.
(Je zou je bijna thuis voelen he?)

Ik zie dat je een overnachting hebt in Memphis. Beale street is best leuk om ook gezien te hebben daar.
Veel barretjes, restaurantjes en mensen op straat. Ligt er natuurlijk wel ook een beetje aan op welke dag dat valt natuurlijk.

http://www.bealestreet.com/home.html
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Beale Street in inderdaad heel gezellig, vooral in het weekend.
Toen wij nog in de buurt van Memphis woonden zijn we er veel geweest.
Als je van jazz, blues en andere live muziek houdt, moet je daar zeker gaan kijken. In de zomermaanden is er ook veel muziek buiten, en anders in de vele barretjes/restaurantjes.

In Beale Street zit ook een klein, gratis toegankelijk museumpje van de politie; heel leuk om te bezoeken.

Verder heb je in Memphis (naast natuurlijk de home of The King):
National Civil Right Museum
Belz Museum of Asian & Judaic Art
Stax Museum (muziek)
Rock and Soul Museum
Mud Island River Park
etc

Ik weet niet wanneer je in Memphis bent, maar in mei zijn er altijd veel festiviteiten (Memphis in May). Voor 2009 in dit het programma.
May 1-3 - Beale Street Music Festival
May 4-9 - International Week Salute to Chile
May 14-16 - World Championship Barbecue Cooking Contest
May 23 - Sunset Symphony

Kortom, genoeg te doen in Memphis, vooral als je van muziek houdt.
En over dat Memphis gevaarlijk zou zijn. Ja, je moet niet in de verkeerde wijken terecht komen, maar dat geldt voor elke grote stad.
In en rond Beale Street heb ik overigens nog nooit problemen gehad of gezien.

Veel plezier alvast!
hklink
Amerika-ontdekker

Re: Nieuwe Route (was:Iemand tips voor route Savannah-Memphis?)

Bericht door hklink »

Ik heb de titel van de topic even aangepast, omdat deze de lading niet meer dekte.
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Wat ik persoonlijk echt de moeite waard vind in Memphis is "Sun Studio". De studio is nog helemaal in originele staat (dezelfde staat als toen Elvis er binnen stapte in 1953 om z'n eerste plaatje op te nemen) en is erg interessant als je van muziek historie houdt. Ze geven daar rondleidingen en vertellen alles over de geschiedenis en de artiesten die daar hun albums hebben opgenomen,erg leuk als je van muziek houdt!
Ik ben een groot muziekliefhebber en Elvis fan en dat was naast Graceland 1 van mijn hoogtepunten!
Bealestreet is ook erg leuk en een hele leuke ervaring om daar rond te lopen en live muziek te bekijken enzo!
Verder vond ik een rondleiding door de Gibson guitar fabriek ook erg interessant.
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

Als je een muziekliefhebber bent, is een bezoekje aan de SUNstudio waar Elvis zijn eerste plaatje opnam inderdaad de moeite waard. Zelf ben ik geen grote muziekliefhebber maar vond het toch heel leuk om die rondleiding door de SUNstudio mee te maken, het wordt op een leuke manier gedaan. De Gibson guitarfabriek was een wens van mijn vriend maar dat is niet gelukt want de rondleidingen waren al vol. Dus mocht je dat leuk vinden, moet je op tijd "reserveren". Ik ben 2x in Memphis geweest en heb het niet als gevaarlijk ervaren zolang je maar niet in de verkeerde buurten belandt. Bealestreet is voor een avondje ook leuk om mee te maken; erg veel livemuziek.
Wij zaten in een prachtige B&B óp Bealestreet (net uit de drukte); heel aangenaam.

Graceland moet je gezien hebben als Elvisfan. Wij waren er ooit in de maand mei en toen waren we zo ongeveer de enige bezoekers, heerlijk rustig. Wat ook aardig is, is om naar Tupelo te rijden waar het geboortehuis van Elvis staat, een flink contrast met Graceland.
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

je vraagt ook nog naar Vicksburg en Natchez. Wij hadden Vickburg zo gezien. Er zijn veel historische gebieden m.b.t. de burgeroorlog en veldslagen die er zijn geleverd maar persoonlijk zegt zo'n voormalig slagveld me niet zoveel....Natchez kun je iets langer de tijd voor nemen maar zou je gezien kunnen hebben in een dag; leuk om er een stadswandeling te maken en de vele Antebellumhuizen te bezichtigen. Een een heel mooi plaatsje en er zijn ook wat leuke restaurantjes.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Als je een Coca Cola liefhebber bent ga dan in Vicksburg naar het Biedenharn Coca-Cola Museum,
daar waar de Cola het eerst gemaakt werd. Iets kleiner dan het Cola museum in Atlanta
maar een stuk knusser.

Harm
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

hdeweert schreef:Als je een Coca Cola liefhebber bent ga dan in Vicksburg naar het Biedenharn Coca-Cola Museum,
daar waar de Cola het eerst gemaakt werd.
Eigenlijk is het de plek waar CocaCola het eerst gebotteld werd door CocaCola. Het bedrijf is niet eenduidig over waar het voor het eerst werd gemaakt/uitgevonden. De uitvinder, John Pemberton, was namelijk net aan het verhuizen van Columbus, GA naar Atlanta, GA en beide steden zeggen dus dat daar CocaCola voor het eerst werd uitgevonden.
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Pemberton

Maar goed, om op het topic terug te komen, het Biedernharn museum is inderdaad erg leuk, veel minder commercieel dan de World of CocaCola in Atlanta. Maar ook wel een stuk kleiner. Niettemin, als je er toch bent, leuk om een keer te bezoeken. Goede tip!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer