Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog 1 dag "over" waar inplannen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dirkenfemke
Amerika-ontdekker

Nog 1 dag "over" waar inplannen?

Bericht door dirkenfemke »

Hallo allemaal,

We hebben nog 1 dag over, de rest van ons schema is voor ons definitief nu. Waar zouden jullie deze 1 dag besteden?

Dag 1. Schiphol - San Francisco
Dag 2. San Francisco
Dag 3. San Francisco - Lake Tahoe
Dag 4. Lake Tahoe - Yosemite
Dag 5. Yosemite
Dag 6. Yosemite - Sequoia
Dag 7. Sequoia - Death Valley
Dag 8. Death Valley - Las Vegas
Dag 9. Las Vegas
Dag 10. Las Vegas - Zion
Dag 11. Zion
Dag 12. Zion - Bryce Canyon
Dag 13. Bryce Canyon - Lake Powell
Dag 14. Lake Powell - Grand Canyon
Dag 15. Grand Canyon
Dag 16. Grand Canyon - Palm Springs
Dag 17. Palm Springs - San Diego
Dag 18. San Diego
Dag 19. San Diego - Los Angeles
Dag 20. Los Angeles
Dag 21. Los Angeles
Dag 22. Los Angeles - Santa Maria
Dag 23. Santa Maria - Montrey
Dag 24. Montrey - San Francisco Airport (terugreis)

Groetjes,
Dirk en Femke
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Nog 1 dag "over" waar inplannen?

Bericht door Rob »

Een mogelijkheid is tussen Gand Canyon en Palm Springs.
Je kan dan de US-89A rijden via Oak Creek Canyon, Sedona, Jerome, en dan overnachten in Prescott.
De volgende dag via de US-98 en US-60 naar de I-10 en voor je naar Palm Springs gaat een bezoek brengen aan Joshua Tree NP.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Een extra dag San Francisco.
En eventueel meer tijd voor Yosemite en Sequoia (en dan 1 dag minder LA).
Johan
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Inderdaad 1 nacht meer in SF, daar ben je nu minder dan in LA en dat is zonde. Of een extra nacht in Yosemite als je meer een natuur-/wandelmens bent.
Leuke route verder!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia.
Je hebt er nu maar een paar uurtjes, dat heeft weinig zin. Neem tijd voor de Kings Canyon Scenic byway en bezoek een of meerdere Groves.
Meer tijd voor Yosemite is ook niet gek - een dag voor zo'n groot park is veel te weinig, dan kun je de volgende dag vroeg weg en voor Sequoia de rest van de dag gebruiken. Hangt er ook van af waar je je overnachting plant. En het hangt er natuurlijk ook van af wat je wilt doen, wel of niet wandelen, een rangeractiviteit bijwonen, fietsen, raften, paardrijden?

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik snap dag 24 niet helemaal. Ik neem aan dat je 's avonds een terugvlucht hebt? Ik zou persoonlijk ervoor kiezen wat meer tijd in SAn Fran door te brengen. B.v. dag 24 een hele dag SF en dag 25 de dag van de terugvlucht. Dit zou ik iig al inruilen tegen 1 dagen L.A. (of gaan jullie alle pretparken af)?
Zo blijft er nog 1 dag extra over voor Sequioa/Kings Canyon, want op deze manier rij je er alleen doorheen. Da's best wel jammer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Weet je zeker dat je zoveel tijd aan de Grand Canyon wilt besteden? Tenzij jullie vervente wandelaars zijn en een stukje willen afdalen, zou een halve dag genoeg moeten zijn. Gezien jullie reisschema komen jullie in de loop van de middag (misschien zelfs wel begin van de middag) bij de Grand Canyon aan. Je hebt die dag dus nog alle tijd om het e.e.a. daar te zien. Ik zou daar 1 overnachting plannen ipv 2. Op die manier houd je dus zelfs 2 dagen over die je zou kunnen besteden aan San Francisco en Yosemite NP/Sequoia NP.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik zou het bezoek aan de Grand Canyon ook inkorten, tenzij je een wandeling de canyon in wil maken. De meeste mensen blijven echter aan de rim, en dan heb je die extra dag echt niet nodig.

Je hebt dan 2 extra dagen te besteden. Een daarvan zou ik inplannen in Page (bij Lake Powell) voor een bezoek aan de dam, Antelope Canyon en Horseshoe's Bend. Het is sowieso een prachtige omgeving, weer heel anders dan de rest van de parken die jullie bezoeken.

Voor die tweede extra dag zijn er verschillende opties. Je kan hem besteden aan San Diego, dat is zo'n leuke stad en ook weer heel anders dan de andere steden die jullie bezoeken. Er is ook enorm veel te beleven, dus die dag kun je goed besteden. Maar ook de route tussen Monterey en San Francisco is de extra tijd wel waard, dat is namelijk het mooiste deel van de kustroute!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Ik zou andersom gaan rijden, zodat je Highway 1 de mooiste kant uit rïjdt: van noord naar zuid dus van Frisco naar LA. Niet alleen is dit mooier, je bent ook als eerste in LA en kunt dan ter plekke besluiten hoe lang je er wilt blijven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer