Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis zuidwesten enkele vragen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Onze planning zuid-west USA

Bericht door vtveen »

Als ik zie wat je al allemaal van plan bent en aan moois zult zien dan zou ik Sedona maar gewoon vergeten.
Wij vonden het aan het einde van ons eigen rondje door Arizona en Utah behoorlijk tegenvallen (heel toeristisch, commercieel en prijzig).

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik zou ook meer tijd voor Canyonlands nemen dan voor Arches!

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Hoi,

Even een aantal vraagjes mbt Joshua Tree NP - Grand Canyon.
Ik zit te twijfelen of dag 7,8,9 en 10 misschien wat handiger kunnen worden ingedeeld ivm tijd.
We willen graag naar de Grand Canyon vanuit Palm Springs, hoelang rijdt je hier ongeveer op zonder dat je Joshua Tree NP meeneemt in die route?
En is Joshua Tree NP de moeite waard? Zo ja, hoeveel tijd ben je er ongeveer kwijt als je alleen een kijkje wilt nemen en geen wandelroutes neemt?
We willen in de Grand Canyon vooral uitkijkposten bezoeken en heel graag de zonsopkomst en ondergang bekijken. Geen wandelroutes. Hoeveel tijd ben je hier ongeveer aan kwijt?

Onze route voor dag 7 t/m 13 op dit moment:

07: Los angeles - Palm Springs
08: Palm Springs - Joshua Tree NP - Williams
09: Williams - Grand Canyon:
- zonsopkomst bekijken
10: Grand Canyon - Page (Anylope Canyon - Horseshoe Bend)
11: Page - Monument Valley - Mexican Hat
12: Mexican Hat - Moab (Arches NP)
13: Moab (Canyonlands)

Bedankt weer!! :dance:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Volgens Google Maps is dit zo'n 412 mijl en 6,5 uur reizen, zie hier voor de route.

Joshua Tree NP is zeker de moeite waard. Zou het park als het even kan wel meenemen. Is het een idee om niet in Palm Springs maar in Yucca Valley of Twentynine Palms te overnachten? Je kunt dan 's ochtends vroeg eerst nog de loop door het park maken en dan richting de Grand Canyon gaan.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Dank je!

Ja maakt in principe niet uit..
Ik dacht dat we misschien een dag zouden uit kunnen sparen van de Grand Canyon (aangezien we niet zo'n wandelaars zijn en geen route gaan lopen) en deze ergens anders tussen kunnen 'plakken'..
hklink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door hklink »

Wij hebben in 2007 de omgekeerde route gereden. We hadden een overnachting in het piepkleine Valle (iets ten zuiden van de Grand Canyon, staat vaak niet eens op de wegenkaarten) en zijn de dag daarna naar Sedona gereden. Leuk stadje, fraai gelegen tussen de rode bergen, maar wel toeristisch. De route vanuit Valle er naar toe is zeker de moeite waard, zeker het deel vanaf Flagstaff. Zeer bosrijke en bergachtige route, soms met een riviertje naast de weg. Vanuit Sedona zijn we over de 89a (een scenic by-way) via o.a. Jerome naar Palm Springs gereden, een dikke 600km. Dat was voor ons toch een behoorlijke rit, zeker omdat we grote stukken niet via de snelwegen maar b-wegen hebben gereden. Overigens vonden wij Joshua Tree NP tegenvallen. Leuk om even doorheen te rijden, maar ik zou hier niet nog eens naar toe gaan. Van alle parken die we bezocht hebben (Yosemite, Sequoia, Bryce, Zion, Grand Canyon, Monument Valley en Josua) vonden wij dit de minste.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

07: Los angeles - Palm Springs
08: Palm Springs - Joshua Tree NP - Williams
09: Williams - Grand Canyon:
- zonsopkomst bekijken
10: Grand Canyon - Page (Anylope Canyon - Horseshoe Bend)
11: Page - Monument Valley - Mexican Hat
12: Mexican Hat - Moab (Arches NP)
Ik vind ook Joshua Tree de moeite om mee te pakken. Wat Roland bedoeld (denk ik) is dat als je de overnachting verschuift naar 29 palms dat de afstand de volgende dag dus korter is als je richting Grand Canyon rijd (een uur ongeveer). Het is ook een betere uitvalsbasis om Joshua Tree te bezoeken. Ik zou ook in Monument Valley zelf overnachten, Mexican Hat stelt niet veel voor.

07: Los angeles - 29 Palms
08: 29 Palms - Joshua Tree NP - Williams wij spendeerde zo'n 3 uur in het park, neem zeker key's view mee
09: Williams - Grand Canyon: vergis u niet! dit is ook nog ruim één uur rijden, misschien overnachting is het park zoeken?
- zonsopkomst bekijken
10: Grand Canyon - Page (Anylope Canyon - Horseshoe Bend) als dit een overnachting in het park is kan je beter hier de zonsopgang bekijken en de dag ervoor de zonsondergang.
11: Page - Monument Valley
12: Monument Valley - Moab (Arches NP)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dude schreef:Ik vind ook Joshua Tree de moeite om mee te pakken. Wat Roland bedoeld (denk ik) is dat als je de overnachting verschuift naar 29 palms dat de afstand de volgende dag dus korter is als je richting Grand Canyon rijd (een uur ongeveer). Het is ook een betere uitvalsbasis om Joshua Tree te bezoeken.
Klopt, zo had ik het ook bedoeld. :D

Bezoek je Joshua Tree NP aan het eind van je vakantie dan kan ik me best voorstellen dat je niet bijzonder onder de indruk zult zijn van dit park. Zou het daarom aan het begin van de vakantie doen als het enigszins kan. Zo heb ik het park in 2001 ook bezocht aan het begin van de vakantie en wij waren verrast over de schoonheid (en rust) van dit park. Ik wil het graag nogmaals bezoeken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Coyote schreef:
Bezoek je Joshua Tree NP aan het eind van je vakantie dan kan ik me best voorstellen dat je niet bijzonder onder de indruk zult zijn van dit park. Zou het daarom aan het begin van de vakantie doen als het enigszins kan. Zo heb ik het park in 2001 ook bezocht aan het begin van de vakantie en wij waren verrast over de schoonheid (en rust) van dit park. Ik wil het graag nogmaals bezoeken.

Roland
Zo hebben wij dat precies hetzelfde ervaren Roland. Op dag 2 bezochten wij dit park en waren er net als jij aangenaam verrast over.Op een autobus en enkele auto's na waren we er alleen, heerlijk. Als ik er in de toekomst opnieuw zou passeren zal ik zeker de andere viewpoint die we nu hebben moeten missen opnieuw bezoeken.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Mexican Hat zelf stelt inderdaad niet veel voor (zeg maar niets), maar het kan wel een goedkoper alternatief zijn om te overnachten dan in Monument Valley zelf (en als je van een wijntje bij de avondmaaltijd houdt dan zit je er in ieder geval beter !!)

Vergeet na Mexican hat niet: Goosenecks State Park ( ... 054762958/), Moki Dugway ( ... 054762958/) en Valley of the Gods ( ... 054762958/)mee te pakken.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Joyce24
Amerikafan

route death valley - sequoia np

Bericht door Joyce24 »

Net heb ik op google maps gekeken en daar van death valley naar sequoia ingetikt, maar dan krijg ik een enorme omweg.

Wat is de kortste/snelste/mooiste route van death valley naar sequoia?
Ook heb ik gehoord dat je in de zomer (als het erg warm is) niet door death valley zou mogen rijden, klopt dat?

Bedankt!!
gastxyz

Re: route death valley - sequoia np

Bericht door gastxyz »

Hoi, ik denk 't handiger is dat je zulk soort vragen stelt in 't reistopic dat je al had aangemaakt:

viewtopic.php?f=7&t=18296

Death Valley mag je in de zomer niet doorheen indien je een camper rijdt van een aantal verhuurders.

De omweg komt omdat Sequioa geen oostingang heeft, alleen een westingang (zie ook http://www.nps.gov/seki/planyourvisit/directions.htm). Dat laat je de keuze via 't zuiden om te rijden (Lone Pine, Bakersfield, etc.) of via 't noorden (Lone pine, Bishop, etc.). Ligt er dus aan of je Yosemite/San Fran als vervolg in je reis hebt of San Diego/LA.

* Opmerking moderator:
Om de berichten betreffende dezelfde route bij elkaar te houden, is het geopende onderwerp "route death valley - sequoia np" samengevoegd met de eerdere berichten over deze route.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: route death valley - sequoia np

Bericht door Martin & Marianne »

Joyce24 schreef:Net heb ik op google maps gekeken en daar van death valley naar sequoia ingetikt, maar dan krijg ik een enorme omweg.

Wat is de kortste/snelste/mooiste route van death valley naar sequoia?
Ook heb ik gehoord dat je in de zomer (als het erg warm is) niet door death valley zou mogen rijden, klopt dat?

Bedankt!!
Je krijgt geen omweg, want er is geen route binnendoor.
Snelste: via Bakersfield, mooiste: via Lake Isabella.
En ja, het is een enorm eind rijden, was ook al eerder aangegeven in dit topic, ik vind dat je te weinig tijd hebt voor Sequoia op deze manier. Waarom niet via Lee Vining rijden?

Je mag best met de auto door Death Valley rijden, ook in de zomer, alleen camperverhuurders staan het niet toe.

Lees ook eens mee met de andere topics hier, daar kun je ook veel informatie uithalen. Ook reisverslagen zijn handig om te lezen.

Marianne
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Mooie route. Wij deden in 2006 een vergelijkbare. Ons reisverslag ( incl. een filmpje van de zonsopgang in de GC ) vind je op http://members.ziggo.nl/thecollector/US ... heWest.htm
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Mooie filmpjes Diggel!
Martin & Marianne schreef:Je krijgt geen omweg, want er is geen route binnendoor.
Snelste: via Bakersfield, mooiste: via Lake Isabella.
En ja, het is een enorm eind rijden, was ook al eerder aangegeven in dit topic, ik vind dat je te weinig tijd hebt voor Sequoia op deze manier. Waarom niet via Lee Vining rijden?

Je mag best met de auto door Death Valley rijden, ook in de zomer, alleen camperverhuurders staan het niet toe.
Is het een idee om dan eerst van death valley naar yosemite te gaan en daarna naar sequoia om tenslotte onze reis te eindigen in SF?

Groetjes, Joyce
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Joyce24 schreef:Is het een idee om dan eerst van death valley naar yosemite te gaan en daarna naar sequoia om tenslotte onze reis te eindigen in SF?

Groetjes, Joyce
Hallo Joyce,
De route die je voorstelt is wel te doen maar kost wel meer tijd.
Bedenk eerst eens waarom je naar Sequoia wilt. Het park is zeker de moeite waard, maar als je er alleen maar doorheen rijdt zie je alleen maar bomen (geen sequoia's). Om de sequoia's te zien moet je de tijd nemen, meestal moet je dan toch wel een eind lopen (zeker voor de General Sherman Tree).
Om alleen daarvoor naar Sequoia te rijden zou ik niet doen, ik zou liever een park (Yosemite) goed doen, dan twee parken erg vluchtig. In Yosemite kun je inde Mariposa Grove of i een van de andere gebieden ook sequoia's bekijken. Of je slaat Yosemite over en bezoekt alleen Sequoia en Kings Canyon. Voordeel: is rustiger. Nadeel: er zijn minder voorzieningen, het is wat ontoegankelijker.

Ik heb al bij een aantal boekhandels de Lonely Planet Yosemite en Sequoia gezien, misschien handig en leuk om een betere keus te maken en voor de hikes ter plekke. Voor beide parken kan ik aanraden om in het park te overnachten en zeker voor Yosemite om op tijd te boeken.

Marianne
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Rob schreef:Voor beide parken moet je minimaal 1 dag per park rekenen.
Canyonlands kan je eventueel combineren met Deadhorse Point State Park.
Verder kan je in deze omgeving nog naar Corana Arch, La Sal Mountians, een trip langs de UT-128 maken, offroad gaan rijden met een 4X4, een trip op de Coloradoriver maken met een vlot of kano's.
Martin & Marianne schreef:Ik moet bekennen dat wij toch wel vrij snel uitgekeken waren in Canyonlands (het Islands in the Sky gedeelte). Niet dat het niet mooi was, maar een paar korte wandleingen naar de belangrijkste uitzichtpunten vonden we wel genoeg (het was ook erg heet). We hebben dezelfde dag ook Dead Horse Point SP bezocht. We vertrokken om 1 uur uit Moab en waren om 4 uur weer terug (zie ook ons 2008-verslag, 28 juli).
In Arches hebben wij de Fiery Furnace Walk gedaan, dat kost ongeveer 3 uur, en nog een korte wandeling en verder wat rondgereden. Ik zou hier graag nog eens wandelen maar dan in een koeler jaargetijde.
Marianne
Lastig om te kiezen voor een of twee dagen Moab..

Wat zouden jullie doen als je kijkt naar de verdere planning.
Ik zat te denken een dag Moab eraf en een dag tussen death valley - sequoia erbij (ivm de afstand en de korte tijd dat we dan in sequoia kunnen doorbrengen).. Maar weet niet of dat wijsheid is.

Dag 1 - ma. 26 juli 2009

Brussel - San Francisco
Dag 2 – ma. 27 juli 2009
San Francisco:
- Alcatraz
- Golden Gate
- Lombard Street
- Fisherman’s Wharf : Pier 39
- Chinatown
Dag 3 – di. 28 juli 2009
San Francisco - Monterey
- Auto ophalen 10.00 uur
Dag 4 – wo. 29 juli 2009
Monterey – Santa Barbara - Malibu
Dag 5 – do. 30 juli 2009
Malibu - Los Angeles:
- Sunset Boulevard
- Rodeo Drive
- Beverly Hills
Dag 6 – vr. 31 juli 2009
Los Angeles – Twentynine palms / Yucca Valley
- Bel Air
- Mann’s Chinese Theatre
- Hollywood Boulevard: Walk of fame
Dag 7 – za. 1 augustus 2009 (rijdag)
Yucca Valley – Joshua Tree NP - Grand Canyon (zonsondergang)
Dag 8 – zo. 2 augustus 2009
Grand Canyon (zonsopkomst) – Page (Anylope Canyon - Horseshoe Bend)
Dag 9 – ma. 3 augustus 2009
Page - Monument Valley NP - Mexican Hat / Blanding
Dag 10 – di. 4 augustus 2009
Mexican Hat – (evt. Goosenecks State Park) Valley of Gods – Moab
Dag 11 – wo. 5 augustus 2009
Mexican Hat - Moab (Arches NP)
Dag 12 – do. 6 augustus 2009
Moab (Canyonlands)
Dag 13 – vr. 7 augustus 2009
Moab NP - Goblin Valley SP - Capitol Reef NP (Torrey)
Dag 14 – za. 8 augustus 2009
Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP
Dag 15 – zo. 9 augustus 2009
Bryce Canyon NP - Zion NP – Springdale / St George
Dag 16 – ma. 10 augustus 2009
Springdale – Valley of Fire SP - Las Vegas
Dag 17 – di. 11 augustus 2009
Las Vegas
Dag 18 – wo. 12 augustus 2009
Las Vegas
Dag 19 – do. 13 augustus 2009
Las Vegas - Death Valley NP (Panamint springs)
Dag 20 – vr. 14 augustus 2009 (rijdag)
Death Valley NP – Sequoia NP
Dag 21 – za. 15 augustus 2009
Sequoia – Yosemite NP
Dag 22 – zo. 16 augustus 2009
Yosemite NP
Dag 23 – ma. 17 augustus 2009
Yosemite NP - San Francisco
Dag 24 – di. 18 augustus 2009
San Francisco
Dag 25 – wo. 19 augustus 2009
San Francisco – Brussel
Dag 26 – do. 20 augustus 2009
Aankomst Brussel - Thuis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie dat ik (weer eens :oops: ) een tikfout heb gemaakt: we vertrokken niet om 1 uur maar om 11 uur uit Moab, dus in totaal 5 uur voor Canyonlands en DHPSP.

Een extra dag tussen DV en Sequoia is niet nodig, plan dan een dag in Sequoia extra. Wat zijn jullie daar van plan?
Voor Moab kun je het beste eens wat reisverslagen lezen en kijken wat je het meest aanspreekt. Er is veel te doen, maar houdt rekening met de periode wanneer je er bent, in de zomer is het er erg warm.

Marianne
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

We willen heel graag naar de sequioa's. Ook naar de general sherman.
Hoelang duurt die toch er naartoe en is dit een zware tocht?
We zijn niet van die wandelaars :wink:

Dus we willen Sequoia wel graag meepakken..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sequoia's kun je ook in Yoewmite zien, dat scheelt je een hoop rijden.
Zie voor ons bezoek aan Sequoia/Kings Canyon ons 2006-verslag bij 4 en 5 augustus.

Zie ook hier voor tips voor Sequoia. Voor de wandeling naar de General Sherman Tree wordt 2 keer 20 minuten gerekend.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer