Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Britisch Airways

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Jochen79
Amerika-ontdekker

Britisch Airways

Bericht door Jochen79 »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met deze vliegmaatschappij?

Mvg,
Jochen
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Re: Britisch Airways

Bericht door MattRob »

Ja hoor, prima maatschappij, niets mis mee. Enige nadeel kan zijn het overstappen op Heathrow, is nogal een hectisch vliegveld.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij gaan het komend jaar voor het eerst weer proberen na een hele vervelende ervaring een paar jaar geleden. We doen het nu omdat het aankomen op terminal 5 is en er ook vandaan vertrekken. (Anders had ik waarschijnlijk weer bedankt-Heathrow is een slecht vliegveld,vinden wij). Omdat ze dus nu de nieuwe terminal(5) hebben vanwege de toch ook lage prijs maar weer een poging wagen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jochen79
Amerika-ontdekker

Bericht door Jochen79 »

Wij hebben in het vertrek ongeveer een tweetal uur om over te stappen in London.
In de terugvlucht is dit in New York ongeveer anderhalf uur.
Voldoende hoop ik?
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Moet normaal gesproken makkelijk te halen zijn.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
k@ssie
Amerika-newbie

Bericht door k@ssie »

Wij gaan daar waarschijnlijk ook mee vliegen vanaf londen naar Los Angeles in de zomervakantie voor 3 personen is de ticketprijs nu rond de 530 euro, voor een retourtje Amsterdam londen gemiddeld 130, is denk ik niet gek voor het hoogseizoen.........nog even afwachten of ik vrij krijg van mijn werk en dan boeken..............of toch nog wachten gezien de kredietcrisis.........wie heeft er een glazen bol??????? :wink:
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Jochen79 schreef:Wij hebben in het vertrek ongeveer een tweetal uur om over te stappen in London.
Voldoende hoop ik?
Misschien een domme vraag, maar moet je je bagage ook opnieuw inchekken als je over moet stappen?

Groetjes Joyce
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Alleen als de overstap in de USA is. In dit geval dus niet. Op de terugreis zowiezo niet (er vanuit gaande dat je natuurlijk alles bij 1 maatschappij boekt)
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Vorig jaar (2008 dus :) ) met gevlogen naar New York.
Korte vluchten waren gewoon netjes :) . Wel stonden we bijna drie kwartier op het asfalt omdat er eventjes geen trap gevonden kon worden :banghead: . Gelukkig hadden wij een verbinding van 3 uur, maar een aantal andere passagiers werden hier flink zenuwachtig van. Let wel, dit was ongeveer een maand nadat de terminal (problematisch) geopend was, hopenlijk komen die dingen nu minder voor!
Long-haul waren ze ook gewoon goed. Wel is de beenruimte niet riant, maar bij welke maatschappij wel :).

Terminal 5 is een mooi modern gebouw, dat momenteel gewoon naar behoren werkt. Ik zou zeggen dat elke overstap van meer dan 1 uur en een kwartier je makkelijk zou lukken.
Afbeelding
Jochen79
Amerika-ontdekker

Bericht door Jochen79 »

Zijn er nog Belgen die geboekt hebben via cheaptickets.nl? Of is dit enkel voor Nederlandse klanten?
Wordt de combi genomen met autoverhuurbedrijf Trinny? Iemand ervaring hiermee?
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Jochen79 schreef:Wij hebben in het vertrek ongeveer een tweetal uur om over te stappen in London.
Voldoende hoop ik?

Moet gaan als het terminal 5 is aankomst en vertrek.Ik deed er verleden jaar 1 uur over om van Therminal 4 naar 5 te komen. Vond het toen al veel beter dan mijn ervaring van een paar jaar te voor. Het enige nadeel op therminal 5 is geen vaste gate je moet de monitoren in de gaten houden van welke je moet vertrekken word pas heel laat bekend gemaakt. En er zijn weinig en eet gelegenheden.

Andre
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jochen79 schreef:Zijn er nog Belgen die geboekt hebben via cheaptickets.nl? Of is dit enkel voor Nederlandse klanten?
Wordt de combi genomen met autoverhuurbedrijf Trinny? Iemand ervaring hiermee?
Zou niet weten waarom dit alleen voor Nederlanders zou zijn.
Die Nederlanders boeken de laatste dagen trouwens veel bij hun zuiderburen, via Connections.be en Joker.be :D
jerdenberg
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jerdenberg »

Wij hebben vorig jaar april/mei met BA gereisd naar/van Newark via Heathrow. De handbagagenormen waren riant vergeleken met b.v. KLM of de Amerikaanse maatschappijen. Over vliegtuig en bemanning niets dan lof (maar we zijn onervaren wat dat betreft, dus dat zegt misschien niet zoveel).

Overstappen: Op de heenreis geen enkel probleem. We hadden iets van 3 of 4 uur overstaptijd op Heathrow, maar daar hielden we het meeste van over. De terugreis was een heel ander verhaal: bijna een uur te laat vertrokken vanaf Newark; dat onderweg ingehaald, maar in de wacht voor Heathrow. Toen moest er een trap gezocht, een bus naar de aankomstterminal geregeld, dan een tweede bus naar de vertrekterminal, de hele securitytoestand, en bij de gate hadden we van de twee uur overstaptijd nog geen tien minuten over.

Zo'n vlucht als we vorig jaar hadden zag ik niet meer toen ik vorige week of zo eens keek wat de prijzen waren. Wel vluchten met een overstaptijd van 1:10u op Gatwick; lijkt me niet echt lekker.

Jeroen
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer