Ja, dat vraag ik me ook af. Ik heb nu al zoveel verschillende soorten geprobeerd, maar het is meestal zoet en/of klef. Ik had niet gedacht dat ik zo kieskeurig kon zijn qua brood, maar het is toch gewoon steeds net niet. En het blijft hier ook wel een week goed, dat kan toch niet gezond zijn met zoveel conserveringsmiddelen.jiejie schreef:Ja dat is inderdaad iets wat ik erg mis nu ik hier zit, brood met dezelfde smaak als in Nederland... ik vraag me elke keer weer af wat het is dat ze er niet, of juist wel, mee doen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlandse voedingswaren bestellen/kopen in Amerika
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Nederlandse voedingswaren bestellen/kopen in Amerika
"Keep Georgia On Your Mind"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben hier nu ook een europese winkel sinds kort.
Ik heb daar zoute haring(duitse) in canola oil gekocht.
Olie eraf vegen, uitje erbij en eten maar. Het was wel zouter dan de nederlandse haring maar met een boterham goed te eten. $7 dollar voor een pond
Ik heb daar zoute haring(duitse) in canola oil gekocht.
Olie eraf vegen, uitje erbij en eten maar. Het was wel zouter dan de nederlandse haring maar met een boterham goed te eten. $7 dollar voor een pond
Heb je er al eens aan gedacht om je eigen brood te gaan bakken? Ik ben een half jaar geleden overstag gegaan en ik wenste direct dat ik dat veel en veel eerder gedaan had! Ik heb bij Walmart de goedkoopste broodbakmachine gekocht (omdat ik niet veel geld uit wilde geven aan iets waarvan ik niet wist of ik het zou blijven doen) voor ongeveer $50 en dat ding werkt geweldig! En niet alleen smaakt het oneindig veel beter dan supermarktbrood, het is stukken goedkoper (een brood kost een paar dubbeltjes) en er zitten geen extra toevoegingen in. Brood bakken kost me vijf minuten dus voor de hoeveelheid 'werk' die je eraan hebt hoef je het niet te latenBandido schreef:Ja, dat vraag ik me ook af. Ik heb nu al zoveel verschillende soorten geprobeerd, maar het is meestal zoet en/of klef. Ik had niet gedacht dat ik zo kieskeurig kon zijn qua brood, maar het is toch gewoon steeds net niet. En het blijft hier ook wel een week goed, dat kan toch niet gezond zijn met zoveel conserveringsmiddelen.jiejie schreef:Ja dat is inderdaad iets wat ik erg mis nu ik hier zit, brood met dezelfde smaak als in Nederland... ik vraag me elke keer weer af wat het is dat ze er niet, of juist wel, mee doen.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad hebben een aantal Nederlandse vriendinnen van mij ook een broodbakmachine. Ik vind het brood van Whole Foods en de Turkse bakkerij hier lekker (ben al niet zo'n broodeetster), maar wat ik uit hun machines heb gegeten was inderdaad erg lekker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dat deed mijn moeder in Nederland altijdAmikix schreef: Heb je er al eens aan gedacht om je eigen brood te gaan bakken? Ik ben een half jaar geleden overstag gegaan en ik wenste direct dat ik dat veel en veel eerder gedaan had! Ik heb bij Walmart de goedkoopste broodbakmachine gekocht (omdat ik niet veel geld uit wilde geven aan iets waarvan ik niet wist of ik het zou blijven doen) voor ongeveer $50 en dat ding werkt geweldig! En niet alleen smaakt het oneindig veel beter dan supermarktbrood, het is stukken goedkoper (een brood kost een paar dubbeltjes) en er zitten geen extra toevoegingen in. Brood bakken kost me vijf minuten dus voor de hoeveelheid 'werk' die je eraan hebt hoef je het niet te laten.

Ik heb er al eerder aan zitten denken en inderdaad, ik denk dat ik binnenkort Walmart maar eens binnen loop ^^
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, ik had in Nederland ook altijd zo'n ding en dat beviel op zich prima. Je weet inderdaad precies wat je erin doet en je hebt weer knapperige korsten. Ik heb de mijne destijds in NL gelaten. Ik ben er hier nog niet aan toe gekomen om er een te kopen, maar daar gaat het wel op uitkomen denk ik.Amikix schreef:Heb je er al eens aan gedacht om je eigen brood te gaan bakken? Ik ben een half jaar geleden overstag gegaan en ik wenste direct dat ik dat veel en veel eerder gedaan had! Ik heb bij Walmart de goedkoopste broodbakmachine gekocht (omdat ik niet veel geld uit wilde geven aan iets waarvan ik niet wist of ik het zou blijven doen) voor ongeveer $50 en dat ding werkt geweldig! En niet alleen smaakt het oneindig veel beter dan supermarktbrood, het is stukken goedkoper (een brood kost een paar dubbeltjes) en er zitten geen extra toevoegingen in. Brood bakken kost me vijf minuten dus voor de hoeveelheid 'werk' die je eraan hebt hoef je het niet te laten.
-
- Amerika-expert
Ik heb ook een poos gezocht. Het bruine brood bij de Walmart op de vers afdeling, vond ik tot nu toe het lekkerste.
Maar mijn eigen gebakken broden zijn het allerlekkerste.
Ook hier dus een brood bak machine!
Maar mijn eigen gebakken broden zijn het allerlekkerste.
Ook hier dus een brood bak machine!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij het lezen van een blog van een Vlaming, ontdekte ik er nog eentje:
Je kan er blijkbaar online bestellen, maar ze hebben ook winkels in California, te Santa Barbara en Carmel (waar ze al 35 jaar zitten!): http://www.thecheeseshopinc.com/
bron: http://bramenevy.blogspot.com/2008/12/merry-xmas.htmlAls kerstdiner was er een lekkere kaasschotel van The Cheese Shop in Santa Barbara. Dat kunnen ze hier goed, veel blabla rond "sjieke" Europese kazen. Maar toch leuk, want alle kazen konden we proeven.
Je kan er blijkbaar online bestellen, maar ze hebben ook winkels in California, te Santa Barbara en Carmel (waar ze al 35 jaar zitten!): http://www.thecheeseshopinc.com/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nu iets lekkers in de kast staan. hebben mijn ouders meegenomen uit nederland.
Het heet spekuloos. Ziet eruit als pindakaas maar smaakt naar spaculaaskoekjes.
Volgens mij kan je dat hier ook verkopen. Craquottes vind ik ook zo lekker
Het heet spekuloos. Ziet eruit als pindakaas maar smaakt naar spaculaaskoekjes.
Volgens mij kan je dat hier ook verkopen. Craquottes vind ik ook zo lekker
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedoel je die speculaaspasta van Lotus? Die is hmmmmmmm!
Elke
Hmm.. ik ben op zoek naar ragout maar ik kan het nergens vinden.. mogelijk zou ik het bij een van de Nederlandse winkeltjes kunnen bestellen maar weten jullie toevallig of het misschien ook bij gewone supermarkten hier in de VS verkrijgbaar is, of is het weer iets typisch Nederlands?
- DixieChick
- Amerika-expert
Jiejie, Ik heb hier nog nooit ragout gezien, maar laatst maakte mijn schoonmoeder biscuits en gravy voor het ontbijt (ik heb het maar bij cereal gehouden), maar de gravy daarvoor is net ragout. Je zou het recept kunnen googlen, of ik kan het schoonmama zelf even vragen en het hier posten 

This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
Bij de Dutch store verkopen ze soort van ragout mix.
Water erbij en champignons en je eigen vlees en klaar.....
Water erbij en champignons en je eigen vlees en klaar.....
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, volgens mij is ragout niet iets wat ze in Amerika kennen. Ik heb het tenminste nog nooit ergens gezien. Maar dit is nou typisch zoiets dat je zelf heel goed (en goedkoop) kunt maken. Kijk hier eens:
http://www.dicksdigitalekookboek.nl/war ... ragout.htm
En hiermee kun je dan ook nog zelf kroketten en/of bitterballen maken. Laat de ragout hiervoor een paar uur flink opstijven in de koelkast, goed bedekken met paneermeel en frituren maar!
http://www.dicksdigitalekookboek.nl/war ... ragout.htm
En hiermee kun je dan ook nog zelf kroketten en/of bitterballen maken. Laat de ragout hiervoor een paar uur flink opstijven in de koelkast, goed bedekken met paneermeel en frituren maar!

-
- Amerikakenner
Chicken a la King is iets wat veel lijkt op kippenragout in Nederland.
Soms hebben ze het bij Walmart, andere keren kon ik het niet vinden.
Het is in blik te krijgen.
Als je Chicken a la King 'googled' (pictures) dan wordt het zelf afgebeeld in dezelfde ragoutbakjes die ze in NL hebben.
http://images.google.com/images?hl=en&q ... king&gbv=2
Soms hebben ze het bij Walmart, andere keren kon ik het niet vinden.
Het is in blik te krijgen.
Als je Chicken a la King 'googled' (pictures) dan wordt het zelf afgebeeld in dezelfde ragoutbakjes die ze in NL hebben.

http://images.google.com/images?hl=en&q ... king&gbv=2
Haha ik weet het... weliswaar geen geweldige fotos, maar toch.. de eerste zijn nog niet gefrituurd, de laatste foto al wel:Bandido schreef:En hiermee kun je dan ook nog zelf kroketten en/of bitterballen maken. Laat de ragout hiervoor een paar uur flink opstijven in de koelkast, goed bedekken met paneermeel en frituren maar!

Een van de ideeën was inderdaad om het te gebruiken voor kroketten en bitterballen, maar als je dat al kant en klaar hebt scheelt het zoveel tijd haha. Plus ik ken nog een aantal andere gerechten die gebruik maken van ragout.
En sja, als we iets zo kant en klaar kunnen kopen dan is dat wat gemakkelijker haha.. ik ga maar eens bedenken of ik het zelf weer wil maken of dat ik het ga bestellen bij een NL zaakje (of door mijn moeder laat opsturen, die stuurt wel eens meer artikelen op die hier niet te krijgen zijn zoals bijvoorbeeld unox rookworst (degene die in het cellofaan verpakt zitten kunnen die reis gemakkelijk aan), het mag eigenlijk niet maar ja, het is d'r gelukt haha.
Misschien een domme vraag maar hoeveel bezorg kosten komt er ongeveer bij als ik wat bestel bij zo'n internet bedrijfje als littledutchgirl? Ik weet dat het na gewicht gaat maar hoeveel kost het per welk gewicht? Maakt denk ik ook nog uit waar het heen moet? Want dan is het misschien handiger om er een hier in de buurt [Florida] te vinden [evt nog tips?].
Ik denk dat je het beste de winkel in kwestie kunt raadplegen... je kunt naar de prijzen van UPS of USPS kijken maar je loopt kans dat ze er wat extra op doen voor handelingskosten.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van de week lokaal stroopwafels gekocht. Wa bij de europese winkel hier en had de eigenaar er over verteld. Hij heeft ze dus gekocht voor me.
Haha dat is inderdaad ook een manier, zorgen dat de lokale winkels dingen voor je gaan verkopen xD
Zouden we eigenlijk met meer dingen moeten doen, zou leuk zijn om meer NL dingen hier in de VS te zien
Zouden we eigenlijk met meer dingen moeten doen, zou leuk zijn om meer NL dingen hier in de VS te zien

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1655 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 9 Reacties