Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel in Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
marijkedb
Amerikafan

Hotel in Washington

Bericht door marijkedb »

Ik woon nu bijna 6 maanden terug in Belgie (na 2 jaar San Francisco) en ik voel dat het tijd wordt om "de overkant van het water" weer eens te bezoeken. Starbucks en oneindige shoppingmogelijkheden, here we come! ;-) De keuze is gevallen op Washington omdat daar een rechtstreekse vlucht met United naartoe gaat (en ik geen overstap wil maken) en omdat het aan de oostkust ligt (wat me interessanter lijkt voor een korte vakantie). We zullen slechts 5 dagen in Washington zijn (waarschijnlijk, de tickets zijn nog niet geboekt), in maart, waarvan 1 dag al volledig zal opgaan aan shoppen (wat is het beste / dichtstbijzijnde outlet shopping center in de buurt?). Kan er iemand een geschikt hotel aanraden? Criteria: veilige buurt (weet niet of dat een probleem zou zijn in Washington), op wandelafstand van metro-station of bezienswaardigheden, idealiter dichtbij een Starbucks zodat ik 's ochtends zonder veel moeite mijn shot caffeine kan halen. ;-)

Update: De tickets zijn geboekt! We vertrekken 18 maart en vliegen op 22 maart terug naar Belgie.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Hotel in Washington

Bericht door Annie »

Wij hebben dit geboekt voor ons verblijf in Washington.
Het is wel wat verder weg maar de metro is op loop afstand.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Kijk eens bij mijn reisverslag van afgelopen kerst, wij zaten 3 dagen in het Hyatt Capitol Hill. Op prima locatie, tegenover het hotel zit een Starbucks :mrgreen: , erg mooi hotel met ruime kamers (en wie weet helpt slijmen nog voor een gratis ontbijtje; werkte bij mij) en geboekt via priceline voor $ 65, dus erg goedkoop. Natuurlijk geen zekerheid met priceline, maar kans op dit hotel is volgens mij vrij groot.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
lonink
Amerika-ontdekker

Bericht door lonink »

Wij hebben net buiten Washington gezeten in old town Alexandrië en dat was perfect; veilig, goed en veel minder duur. Metrostation eind van de straat en binnen een half uurtje zat je midden in Washington. Alexandrië zelf was ook leuk, gezellige straat met restaurantjes e.d.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hee, wat leuk, Marijke! Misschien kunnen we afspreken samen zo'n Starbucks te drinken :). Jullie komen net voor het Cherry Blossom Festival, dus de hotels vragen dan nog geen hoogseizoenprijzen. Jammer is wel, dat je waarschijnlijk de bloei van de bloesems dus ook net mist. Het dichtstbijzijnde shopping center is Pentagon City Mall, waar je met de metro heen kunt (blauwe lijn). Het heeft 3 verdiepingen, dus genoeg shopgelegenheid.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Bedankt voor de tips iedereen! Ben wel even geschrokken van de hotelprijzen, dus daar ga ik nog wat verder onderzoek naar doen. Petra, heb jij misschien nog een tip ivm een hotel?

Heel eerlijk: het is de eerste keer dat ik zomaar een vlucht boek, zonder eigenlijk goed te weten waar we naartoe gaan. Dit was de enige rechtstreekse vlucht van United naar de East Coast tegen een redelijke prijs (570 euro voor ons beiden), dus ik heb die gewoon geboekt zonder nadenken. Normaal gezien zou ik dingen zoals het Cherry Blossom Festival enzo weten, maar nu dus niet. Maakt me heel zenuwachtig. ;-)

En Petra, als jij zin hebt om af te spreken als we in Washington zijn, laat dan maar iets weten. Ik zou het heel leuk vinden om jou eens 'live' te ontmoeten en op een Starbucks te trakteren. En ook, als er Nederlandse / Belgische zaken naar Washington moeten getransporteerd worden, laat dat dan gerust weten: Ik plan om met weinig bagage maar genoeg koffers aan te komen (dus daar is plaats in voor 'smokkelwaar'), en met veel bagage in die koffers te vertrekken. ;-)
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

marijkedb schreef:
Ben wel even geschrokken van de hotelprijzen
Dat was voor ons ook een reden om verder van Washington een hotel te zoeken, maar wel dicht bij een metrostaion.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Annie schreef:
marijkedb schreef:
Ben wel even geschrokken van de hotelprijzen
Dat was voor ons ook een reden om verder van Washington een hotel te zoeken, maar wel dicht bij een metrostaion.
$ 65 midden op Capitol Hill is toch niet zo duur :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

MattRob schreef:
$ 65 midden op Capitol Hill is toch niet zo duur
Nee dat is waar, maar om daar ook een hele week een auto te hebben met de bijbehorende parkeerprijzen.
Heb me ook nog helemaal niet verdiept in Priceline enzo, omdat we normaal altijd met een camper reizen.
Maar wie weet verandert het nog. :wink:
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inderdaad, als je een auto hebt, zou ik niet zomaar midden in Washington willen zitten (behalve het weekend). Parkeren is vrij dramatisch (of duur) ....
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb in het Holiday Inn Capitol gezeten. Erg fijn hotel, met Starbucks in het hotel ;) Heerlijke locatie, je loopt zo naar Capitol Hill en the National Mall is echt maar een block lopen. Zeker een aanrader :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je zou zelfs bij Tysons Corner kunnen zoeken naar een hotel. Vooral omdat je graag winkelt is dat natuurlijk je van het. De meeste hotels daar hebben een gratis shuttle naar Dunn Loring of Vienna metro en dan zit je met een half uurtje middenin de stad.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Ik had alle tips bekeken en in overweging genomen, maar we hebben uiteindelijk beslist om toch in Washington DC zelf te verbijven (behalve de eerste nacht want dan zou ik graag in de buurt van de outlet van Leesburg overnachten). Vandaag heb ik hotel The Liaison on Capitol Hill in Washington geboekt voor drie nachten van 19 tot 22 maart. Via Orbitz kwam het totaal op iets meer dan 300 dollar, en dat hadden we er wel voor over. Metrohalte Union Station ligt op een blok wandelen, evenals The Mall (en da's blijkbaar een grote toeristische attractie). ;-) Nu nog even checken of er een Starbucks in de buurt is... Heb trouwens enorm veel zin gekregen in onze mini-vakantie, maar moet nog wel verlof vragen op het werk.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De dichtstbijzijnde Starbucks is waarschijnlijk of in Union Station of bij het Federal Center SW metro station (3rd St SW) of op de hoek van 7th en Pennsylvania Ave. Hm, ik begin een aardige kaart van de Starbucks locaties in DC in mijn hoofd te hebben, merk ik ;). Overigens is het oude centrum van Leesburg ook erg leuk. Als je de kans hebt moet je bij Tuscarora Millgaan eten, een erg gezellig en lekker restaurant in een oude molen. En als je van wijn houdt kun je die proeven bij een van de drie wijngaarden vlakbij het Outlet Center (Tarara, Lost Creek en Hidden Brook).
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Goedemiddag,

Wij zitten van 1 t/m 3 juni (3 nachten) in Washington en zijn ook nog op zoek naar een leuk en goed hotel. We zitten nog erg in dubio of we de auto al inleveren (bij vliegen op 4 juni terug vanaf Washington) bij aankomst in Washington of toch maar bij ons houden tot het moment dat we naar de airport gaan. Maarja ik las dat parkeren in Washington DC duur is? Hebben de meeste hotel wel een parkeergarage bij het hotel?

@ lonink: in welk hotel zaten jullie in Alexandrië? Klinkt nl. op zich ook wel goed, niet ver lopen naar de metro is toch ook wel belangrijk, als we kiezen voor een hotel buiten het centrum van Washington..

@ mattrobb: hebben jullie de auto in het Hyatt in de parkeergarage kunnen parkeren (of was die er niet?) en was dat erg duur??

Liefst willen we via priceline proberen te boeken, maarja dan weet je van te voren natuurlijk het hotel niet en weet je dus ook niet of er een parkeergarage oid is..

Als iemand nog goede suggesties heeft, we horen ze heel erg graag.

Groetjes
Edwin en Rebekka
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Rebekka1977 schreef: @ mattrobb: hebben jullie de auto in het Hyatt in de parkeergarage kunnen parkeren (of was die er niet?) en was dat erg duur??

Liefst willen we via priceline proberen te boeken, maarja dan weet je van te voren natuurlijk het hotel niet en weet je dus ook niet of er een parkeergarage oid is..
In het weekend is het gratis parkeren in Washington, dus wij hebben geen gebruik gemaakt van de parkeergarage van Hyatt. Wij kwamen op vrijdagavond al (parkeren al gratis) en ging maandag in de loop van de dag weer weg (maandag overdag gewoon bij een meter geparkeerd; 1 dollar per uur of zo). Parkeren is dus niet moeilijk in Washington, want er zijn veel parkeergarages. Het is wel prijzig. Zie hier verschillende parkeergarages:

http://dc.bestparking.com/
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Bedankt MattRobb voor de link.

Echt handig. Heb er op gekeken en als we een beetje geluk hebben kunnen we de auto in een parkeergarage kwijt voor ongeveer 50 a 60 dollar voor 3 dagen. Ook in Downtown. Nu nemen we toch de gok om via priceline een leuk 3 of 3,5 ster hotel te boeken in Downtown Washington. Hoop dat dat lukt voor ongeveer 60 a 65 dollar per nacht. Helaas zitten wij er van maandagavond t/m donderdagavond en dus geen gratis parkeren voor ons :( , dus moeten wij de parkeerkosten een beetje meerekenen in de overnachtingsprijs.
Mosselmaniac
Amerikafan

Bericht door Mosselmaniac »

Hoi Marijke,

Wij hebben een 3-tal nachten hier verbleven: http://www.marriott.com/hotels/travel/w ... n-marriott

Het Marriott. Ideaal hoor :) Het ligt vlakbij een metro-station. Kaartje kopen en de hele dag lekker reizen. Wat een briljante stad was 't, misschien is dit hotel een oplossing voor je! Prachtig mooi in ieder geval.

gegroet,

Mosselmaniac
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben het Comfort Inn geboekt.
Is niet in Washington DC, maar het metrostation is dichtbij en gratis parking.
Schizofreen
Amerika-ontdekker

Bericht door Schizofreen »

Wij verblijven in mei 3 dagen in de Jurys Normandy Inn

De tarieven vielen mij niet tegen en de locatie lijkt mij goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer