Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Vanaf januari online registreren 72 uur voor vlucht

Bericht door RNA »

Clint schreef: Voor alle zekerheid kan je natuurlijk altijd even een mailtje sturen naar CBP. Heb ik een tijd geleden wel eens gedaan met een vraag. Klik hier en meld je aan (via My stuff). Dan kan je een vraag sturen. Deze wordt na een tijdje in behandeling genomen. Duurde bij mij zo'n twee weken. Je krijgt dan een mailtje met het antwoord.
Ik heb toendertijd inderdaad een e-mail gestuurd met een vraag via dat formulier... nooit wat van gehoord totdat ik net ineens een e-mail kreeg, snel zijn ze wel daar (is al 2 maanden geleden :lol: )
Dit zei ze:

You can apply for the Esta program for land border crossing into the United States. The portion part for the flight number is optional.You don't have to fill it out

You must Contact Canada customs for their exit requirements of their visitors at 519-257-6510. Also, you can use the I 94 left in the passport for 90 days at a time. You can use the same one to come and go for each 90 day period of admission.

Thank you for contacting Customs and Border Protection.

Dat dikgedrukte gedeelte snap ik niet helemaal, Ik kan de I 94 in het paspoort laten zitten en dan gaan de resterende dagen pas in als ik weer terugkom ofzo?
Het ging over dat ik via canada meerdere malen de USA in wilde gedurende een periode van 4 maanden, maar in totaal korter dan 90 dagen.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht

Bericht door Clint »

Uuh ja voor zover ik het begrijp bedoelen ze dat je 90 dagen hebt en dat je 1x de I-94 hoeft in te vullen en die de gehele tijd kan blijven gebruiken (totdat je 90 dagen op zijn).

Wel vreemd wat ze in het begin zeiden, aangezien ESTA volgens de DHS site toch echt alleen voor AIR en SEA entry is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

De I 94 wordt toch in je paspoort 'geniet' en moet je laten verwijderen als je het land uitgaat of verwar ik het met iets anders?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Idd, maar bij land crossings is er volgens mij een mogelijkheid om hem te laten zitten..
Toen ik een jaar of wat geleden een keer een mailtje naar CPB had gestuurd wat ik moest doen als ik vanuit de VS een paar dagen naar Canada ging, zeiden ze: laat I-94 gewoon zitten en verwijder hem pas als je echt de VS uitgaat.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

wazig allemaal..
enfin, ik zie t dan wel :D

Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Nog een paar dagen en dan is ESTA ingevoerd :o .
Bestaat er inmiddels al een lijstje met luchtvaartmaatschapppijen die het systeem al gelijk zo doorvoeren, dat het groene forumuliertje niet meer ingevuld hoeft te worden?
Ik ben ook wel benieuwd naar de eerste ervaringen binnenkort :) .
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben ook benieuwd. Ik heb gisteren de ESTA-gegevens ingevoerd en direct goedkeuring ontvangen voor ons allebei :wink:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Op dit moment is er nog niets bekend over bij welke airlines het wel/niet is ingevoerd. Je kan er in principe vanuit gaat dat dit het eerst bij de Amerikaanse maatschappijen zal zijn, en dan zelfs wellicht nog niet eens op alle luchthavens tegelijk. Ik denk dat er voorlopig nog niet zoveel zal veranderen en dat de I-94W nog wel even blijft, zeker zolang er nog geen vergelijkbaar uitreissysteem is.
Clint's Thoughts
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Maandag kreeg ik keurig een mailtje van het reisburo dat we ons moesten registreren. We reizen met United. Maar begrijp ik het nou goed, dat als United (nog) niet "meedoet", dat ik dan alsnog een I-94 in moet vullen in het vliegtuig?

Nog iets: wat is het verschil tussen I-94 en het online registreren. Ik begreep dat met de online-registratie ik verzekerd ben dat ik in het vliegtuig mag. Maar wat was dan de functie van I-94, want die vulden we pas IN het vliegtuig in. Ik dacht dat de I-94 als "hulp" diende voor de immigrations-officer, maar omdat de I-94 nu vervangen is door de online registratie, snap ik het niet helemaal meer.

Overigens heb ik ons wel geregistreerd en MOGEN we het vliegtuig in op 13 juni. Jippie!!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De I-94W test in principe een aantal basisvoorwaarden waaraan iemand moet voldoen om de VS in te mogen. Daarnaast is een onderdeel van het formulier ontworpen om te registreren of en wanneer iemand de VS weer verlaat.

Met ESTA tracht de VS te zorgen dat men niet 8+ uur in een vliegtuig zit, om vervolgens op de basisvoorwaarden toegang tot het land geweigerd te krijgen (zoals nu wel kan gebeuren).

Totdat de ESTA status in het boekingsysteem van de luchtvaartmaatschappij is verwerkt, moet je inderdaad ook in het vliegtuig nog de I-94W invullen. Dit zal onder andere wat te maken hebben met het feit dat er op het moment via ESTA nog geen vervanger is voor de uitreiscontrole.
Clint's Thoughts
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Dank je. Ik denk dat ik het snap. Als United "meedoet" krijg ik dus niet meer zo'n groene "slip" in mijn paspoort en zien ze aan de hand van (waarschijnlijk) mijn paspoortnummer dat ik het land weer uitreis.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ja en Nee. Zodra ESTA is gekoppeld aan het United systeem hoef je idd geen I-94W meer in te vullen.
De uitreiscontrole gaat waarschijnlijk straks aan de hand van je vingerafdrukken. Daar ligt in ieder geval een voorstel bij het Congres voor.
Clint's Thoughts
Manonneke

Bericht door Manonneke »

Hoi hoi,

Ook wij hebben toestemming! :lol:

Ik vond het allemaal reuze meevallen, het invullen is zo gepiept.(dit in tegenstelling van het invullen in het vliegtuig, hier is het bij ons al een paar keer "mis" gegaan :wink: )
Effe een tipje: er staat op een gegeven moment dat je je nummer moet noteren echter, de laatste pagina kun je heel makkelijk printen en dan heb je alle gegevens die je hebt ingevuld en je registratienummer bij elkaar.
Print dus niet de eerste keer dat ze aangeven dat je kunt printen. Alleen de laatste pagina, dan heb je je nummer erbij.
Scheelt je onnodig printen!

Groetjes,

Manon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nog een tip:

Weet je het adres van de eerste overnachting al? Houd die dan bij de hand, kun je die gelijk ook invullen. Mocht je dat pas later weten dan kun je die t.z.t. invullen.

Ook wij hebben akkoord voor onze trip in maart. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Coyote schreef: Mocht je dat pas later weten dan kun je die t.z.t. invullen.
Als je eenmaal toestemming hebt, hoef je hem niet te wijzigen (mag wel als je wilt) :d
Clint's Thoughts
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Clint schreef:
Coyote schreef: Mocht je dat pas later weten dan kun je die t.z.t. invullen.
Als je eenmaal toestemming hebt, hoef je hem niet te wijzigen (mag wel als je wilt) :d
Niet wijzigen maar wel aanvullen. Ik heb 'm al ingevuld maar wist op dat moment nog niet het adres van de eerste nacht. Nu ik dat wel weet, moet ik die nog wel invullen dus.

Roland

Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat ook niet hoeft, maar ik kan het nu zo 123 niet terugvinden..
Clint's Thoughts
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Is toch geen verplicht veld?
De Esta toestemming is toch twee jaar en voor meerdere reizen geldig?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Volgens mij moet het wel ingevuld worden. Dus elke keer dat je naar Amerika gaat moet je het aanpassen. Als je naar de pagina gaat om een nieuwe aanvraag te doen staat in de linkerkolom (groen veld) de volgende link: What information do I need to complete the application?

Op die pagina staat ook dat je het adres tijdens je verblijf moet invullen:

Afbeelding

Hieruit concludeer ik dat je het dus wel moet invullen.

Roland

Edit: in bovenstaande afbeelding wordt gesproken over "optional". Dit is verwarrend vind ik. Je hebt het adres niet nodig om de aanvraag compleet te maken maar moet je het nu wel of niet verplicht invullen voordat je vertrekt?? :dunno:

Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Er staat bij Adress Line 1 bij het 2e puntje "you may update this information once confirmed". Betekent dat niet gewoon dat je het niet HOEFT in te vullen. Ik heb alles al ingevuld, behalve ons eerste adres, omdat dit nog niet bekend is. Ik heb alleen de plaats en staat ingevuld. Ik ben bang dat als het hotel geboekt is, dat ik dan vergeet dit nog aan te vullen. Zou dit vervelende consequenties hebben?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer