Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur

Bericht door Rob »

Met een huurwagen mag je wel door DV, met een huurcamper mag het niet in bepaalde periode van het jaar.
Wat de dirtraods aangaat mag je wel over wegen die een wegnummer hebben zoals de Apache trail bij Phoenix en de Monkey Dugway wat een onderdeel is van de UT-261.
De Shafertrail in Canyonlands is bijvoorbeeld een dirtroad die je (officieel) niet met een huurauto mag rijden.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

hallo, even 2 vragen:
1. is een CDW verplicht of sterk aan te raden?
2. weet iemand of thrifty drop off fees vraagt tussen arizona en california?

bedankt!
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

pollyblue schreef:hallo, even 2 vragen:
1. is een CDW verplicht of sterk aan te raden?
2. weet iemand of thrifty drop off fees vraagt tussen arizona en california?

bedankt!
CDW is verplicht.
Drop-off tussen Phoenix en LA is voor een midsize SUV $166,-
Even een proefboeking maken op de site en je weet het precies :D
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

thx, ik ben erachter dat CDW en LDW op hetzelfde neerkomt. en die drop-off neem ik er dan maar bij.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

pollyblue schreef:thx, ik ben erachter dat CDW en LDW op hetzelfde neerkomt.
Dat klopt helemaal. Het betekent "Afkoop eigen risico". Hertz bijvoorbeeld gebruikt de term LDW en Alamo CDW. De benaming ligt dus aan de verhuurmaatschappij.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Wat houdt het dan in als ik bij een boeking bij Hertz de term "Verlaagd eigen risico" zie?

Tarief inclusief:
airport concession fee recovery
schade of diefstalverzekering met verlaagd eigen risico
belasting
aanvulling aansprakelijkheidsverzekering
customer facility charge:
rental surcharge per rental
minimum charge 2.50usd
hertz operational maintenance recovery and energy surcharge

Zo lijkt het net alsof er toch nog een Eigen Risico bestaat, terwijl ik dat eigenlijk niet wil/verwacht met LDW

Diny
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

Hi ,

ik vertrek uit Phoenix en de keuze is wat beperkt wat Standaard SUV en Full size SUV betreft;
we zijn met 4 volwassenen en stel 4 grote koffers + frigobox .

Omwille van prijsverschil denk ik er sterk aan om een Standaard SUV te nemen maar bij sommige modellen is de koffer wat klein ;anderzijds is een Full Size SUV wat groot - meestal 3 rijen stoelen waardoor voor 4 personen er een zeer grote koffer vrijkomt.Zijn ook meestal enorme motoren 4.2l - V8 .
Als ik nu een Standaard SUV huur en terplaatse vaststel dat deze wat te krap is kan ik dan gemakkelijk updaten en blijft de meerprijs redelijk tov hieruit boeken ?
Ben van plan om maar beperkt wat dirt roads te rijden - vb. Valley of the Gods - Monument Valley - Arches - Canyonlands
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

niet alle full size SUV hebben 3 rijen stoelen ..en als je toch met 4 personen reizen..dan zou ik toch voor een full size gaan met 3 rijen stoelen .. om dat je dan de 3 rij om kunt klappen ..zo dat je een grote laadruimte hebt..en dat is wel zo handig als je met 4 personen rond trekt.
een 4.2L motor is nog niet zo groot voor een full size SUV..zo'n motor vermogen heb je wel nodig.

Opmerking moderator:
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.:
viewtopic.php?f=1&t=17691
Torsten787
Amerika-ontdekker

Bericht door Torsten787 »

Hi,

van de zomer willen we voor 3 weken naar Denver(waarschijnlijk). Ik zat nu eens te kijken hoe duur het nou is om een auto te huren... Afgelopen jaar hebben wij in San Francisco een Tahoe gehuurd voor 3 dagen bij Enterprise. Dit is wel goed bevallen en nu zat ik weer te kijken bij Enterprise alleen ik snap de prijs niet helemaal.
3 Weeks @
$ 287.99 USD $ 863.97 USD
Subtotal $ 863.97 USD
SALES TAX $ 115.34 USD
* Total Estimated
Charges $ 979.31 USD

Dit staat er onder:
Additional surcharges, local taxes, etc. may apply.

Enig idee of CDW hier al bij zit en zo niet, hoe duur zal dit dan ongeveer zijn? En wat komt er nog meer bij?

Alvast bedankt

Torsten
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door MichelH »

Voor 4 personen, welke optie is dan het beste?

Equinox, Dodge Durango of Grand Jeep Cherokee?
Op de plaatjes zie ik niet zo snel heel veel verschil, maar de Equinox is qua prijs veruit het goedkoopst op www.eautohuur.nl inclusief meerdere bestuurders en gratis benzine.
De vraag is echter of dit ook groot genoeg is voor 4 personen plus 4 koffers plus losse toebehoren. Iemand enig idee?
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

zijn deze 4 personen volwassenen?
wij hadden de equinox geboekt in juli 2008 met onze 2 kinderen ( van toen 11 en 14 ).We kregen een toyota RAV4.Er was geen equinox......In het begin vond ik het net kunnen met de bagage,maar na een dag ontdekten we een aparte ruimte ( waar normaal het reserve-wiel zit) en daar deden we de 2 kleine koffers ( trolleys) en een tray water in.4 grote koffers en verdere toebehoen zal moeilijk zijn in de RAV4.Maar vaak krijg je een upgrade.Wij hadden ook de toyota highlander kunnen krijgen maar mijn man had al alle spullen in de equinox.Hij was een beetje moe dus wou ik de discussie niet aangaan anders had ik voor de highlander gekozen ( ivm de ruimte in het koffer).Maar nogmaals we hebben ons perfect gered met de RAV4 !!
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ja, het gaat hier over 4 volwassen personen, allen boven de 25.
Zoals ik het begrijp uit jouw verhaal valt de Equinox al af en wordt het dus een Dodge Durango, een Grand Jeep Cherokee of een minivan met een voorkeur voor 1 van de eerste 2. Welke optie is dan het beste en het goedkoopst met meerdere bestuurders? Ik zag op www.eautohuur.nl een prijs van ongeveer 900 euro voor 18 dagen, is dit goedkoop in vergelijking met andere aanbieders?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Kijk eens bij www.usareisen.de, bij Dollar ben je al goedkoper uit voor de Jeep Cherokee.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Oh, wat een vreselijk onoverzichtelijke website is dat! Het zou verboden moeten worden...Alsof je in 1995 aan het surfen bent!

Maar goed, ik kom bij Dollar op het volgende:

Mietwagen von Dollar in der Region Westen
Die Berechnung erfolgt auf Basis der Saisonpreise
vom 01.04.2009 bis zum 31.10.2009
Fahrzeugkategorie: SF - Standard-SUV 4türig
Leistungs-Paket: Super-Inklusiv-PLUS-Preise
Anmietstation: Los Angeles International Airport (LAX) California
Annahme: 23.05.2009 16:00 Uhr
Abgabestation: Phoenix Airport (PHX) Arizona
Abgabe: 10.06.2009 07:00 Uhr ( entspricht 18 Tage )
Basis-Mietpreis: 872,00 Euro
Rabatt: - 3% für Online-Buchung
zusätzlich: - 10% Frühbucherspecial bis 31.01.2009
Sie zahlen: 758,64 Euro

Of kan ik beter bij de Super-Spar-PLUS-Preise kijken?
We hebben in totaal 4 bestuurders, dus ik moet denk ik toch de Super-Inklusiv-PLUS-Preise hebben of niet?

Dezelfde auto is momenteel bij www.eautohuur.nl € 827,95, dus het scheelt toch wel wat maar dat komt ook door de korting die ze momenteel geven bij Usareisen.de. Binnenkort maar eens vastleggen!
Laatst gewijzigd door MichelH op 15 jan 2009, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Eerst 'mietwagen', vervolgens op 'sommer 2009' en dan klikken op de verhuurmaatschappij naar keuze.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Als je aangeeft wat je wilt kunnen we natuurlijk even een blikje werpen. Maar het is inderdaad niet een echt mooie site. :shock:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ja, ik heb het al min of meer uitgevogeld en mijn post aangepast met alle gegevens.
Ik hoop dat ze daar binnenkort een update van de website aan het plannen zijn, maar goed, het is me nu duidelijk in ieder geval.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Laat die website maar lekker zo, als ze er een dure update tegen aan gaan gooien zullen de kortingen ook wel minder worden.
Liever een oudewets uitziende website met leuke prijzen dan een gelikte site met hoge prijzen.
Heb ook eens wat verder gekeken maar voor bijvoorbeeld camperhuur moet je daar niet zijn, dat is een flink stuk duurder dan bijvoorbeeld Tioga Tours.
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

bompa schreef:Hi ,

ik vertrek uit Phoenix en de keuze is wat beperkt wat Standaard SUV en Full size SUV betreft;
we zijn met 4 volwassenen en stel 4 grote koffers + frigobox .

Omwille van prijsverschil denk ik er sterk aan om een Standaard SUV te nemen maar bij sommige modellen is de koffer wat klein ;anderzijds is een Full Size SUV wat groot - meestal 3 rijen stoelen waardoor voor 4 personen er een zeer grote koffer vrijkomt.Zijn ook meestal enorme motoren 4.2l - V8 .
Als ik nu een Standaard SUV huur en terplaatse vaststel dat deze wat te krap is kan ik dan gemakkelijk updaten en blijft de meerprijs redelijk tov hieruit boeken ?
Ben van plan om maar beperkt wat dirt roads te rijden - vb. Valley of the Gods - Monument Valley - Arches - Canyonlands

in monument valley is het bijna onmogelijk met eigen auto te rijden, het is alsof die indianen zelf gaten in de weg graven om je te verplichten om bij hen een tour te boeken, ik heb het geprobeerd maar tevergeefs

en let op, je bent niet verzekerd op een dirt road, bij alle maatschappijen draai je zelf op voor de kosten als je iets tegenkomt op een dirt-road, je bent verwittigd.

Het rare is dat je meestal met een vier maal vier ook niet op dirt-roads mag, maar waarom je dan 1 zou huren is me niet duidelijk.
bompa
Amerikafan

Bericht door bompa »

ik ken 2 mensen die vorig jaar in oktober zonder problemen OFF road hebben gereden .
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer