Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

veel vragen rondreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ZaGeP
Amerika-ontdekker

Re: veel vragen rondreis

Bericht door ZaGeP »

Onze reis zal er ongeveer als volgt uitzien met als enige verschil dat we de reis omgekeerd beginnen ttz van La naar Flagstaff rijden (onmiddellijk de langste afstand) om dan vervolgens de reis van achter naar voor te volgen en uiteindelijk in San Francisco uit te komen (terugvlucht is vanuit SFO). De reis is afkomstig van een reisbureau fly and dive formule dewelke ik op het internet heb gevonden en lichtjes heb aangepast.
Hopelijk kan dit een beetje helpen ...

Reisverloop:

Na aankomst in Los Angeles wordt de huurwagen afgehaald en begeeft naar het centrum, waar u de eerste nacht op hotel verblijft. In LA zijn er volgende bezienswardigheden : de Universal Filmstudio’s, Beverly Hills, Hollywood, Venice Beach,

De 2e dag rijdt u langs de schitterende kustweg naar het plaatsje Pismo Beach, u verblijft hier 1 nacht. Onderweg van Los Angeles naar San Francisco is er veel te zien, o.a. Big Sur en Carmel. In Carmel mag u de “17 Mile Drive” beslist niet overslaan.

Los Angeles Pismo Beach ca. 305 km

De 3e dag rijdt u naar San Francisco. . Bezienswaardigheden zijn oa. Lombard Street, China Town, de cable cars, The Golden Gate Bridge, Fisherman’s Wharf etc.

Pismo Beach San Francisco ca. 390 km

De 4e dag rijdt u via Sacramento (de hoofdstad van Californië) naar South Lake Tahoe in de bergen van de Sierra Nevada.

San Francisco South Lake Tahoe ca. 300 km

De 5e dag gaat de route door het Yosemite National Park naar Fresno.

South Lake Tahoe Fresno ca. 450 km via Tioga Pass

Uw route gaat verder naar Bakersfield. U kunt het beste door het Kings Canyon en het Sequoia National Park rijden.

Fresno Bakersfield ca. 180 km

De 7e dag rijdt u door de woestijn naar Las Vegas. De mooiste route gaat door Death Valley. U kunt van hieruit eventueel een bezoek brengen aan de Hooverdam.

Bakersfield Las Vegas ca. 550 km via Death Valley

De 8e dag rijdt u van Las Vegas naar St. George in Utah. Onderweg kan u het Zion National Park gaan bezichtigen.

Las Vegas St George ca. 200 km

De volgende ochtend rijdt u naar Salt Lake City (de hoofdstad van Utah). Onderweg kunt u een bezoek brengen aan het natuurwonder Bryce Canyon.

St George Salt Lake City ca. 500 km

De 10e dag vervolgt u de route via het Grand Teton National Park naar het Yellowstone National Park. De volgende dag kan u diverse natuurwonderen van dit park bezoeken. Naast de beroemde Old Faithfull Geyser en het Yellowstone Lake kunnen wij u een bezoek aan de indrukwekkende watervallen aanraden.

Salt Lake City Yellowstone N.P. ca. 500 km

Na deze indrukwekkende dag in het Yellowstone park, rijdt u verder naar het gezellige western stadje Cody. De afstand tussen het park en het plaatsje Cody werd door president Roosevelt “de schilderachtigste 52 mijl van Amerika” genoemd.

Yellowstone (East) Cody ca. 80 km

De 13e dag rijdt u naar het zuiden richting Thermopolis bij het Hot Springs State Park waar u hete bronnen en watervallen kunt zien.

Cody Rock Springs ca. 450 km

De 14e dag rijdt u naar Moab. Tijdens deze route rijdt u langs het mooie Arches National Park. Hier ziet u de tonnenzware Balanced Rock en de wereldberoemde Delicate Arch.

Rock Springs Moab ca. 540 km

De volgende ochtend rijdt u verder naar Cortez, . Een bezoek aan het Mesa Verde National Park is zeker de moeite waard. De Anasazie (indianen) hebben talloze rotswoningen nagelaten. Deze stenen huisjes zijn uitgehakt in rotswanden en ligt op een plateau genaamd Mesa Verde. U rijdt vervolgens naar Page. Deze plaats ligt tussen de Glen Canyon en de Grand Canyon aan het diepblauwe meer Lake Powell.

Moab Page ca.550 km

De 16e dag vervolgt u de reis naar Sedona via Grand Canyon N.P. U kunt een bezoek brengen aan Red Rock Country en Prescott National Forest.

Page Flagstaff ca. 330 km via South Rim G.C.

De 17e dag is er de terugreis via Los Angeles naar Brussel.

Flagstaff Los Angeles ca. 750 km grotendeels via Route 66. (of mogelijk te doen in verschillende ettapes)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp niet hoe men zoiets aan kan bieden, niet doen!!!!

Voorbeeld:
Uw route gaat verder naar Bakersfield. U kunt het beste door het Kings Canyon en het Sequoia National Park rijden.

Fresno Bakersfield ca. 180 km
Fresno-Bakersfield is inderdaad 180 km. Maar, als je zoals zij aanraden via Sequoia rijdt, is het 350 km en bijna 5 uur rijden. En zoals ik al aangaf heb je dan nog niets gezien want de sequoiabomen staan niet langs de kant van de weg, maar verstopt in het park en je moet echt even je auto uit en een paar mijl lopen voor je wat hebt gezien.
De 8e dag rijdt u van Las Vegas naar St. George in Utah. Onderweg kan u het Zion National Park gaan bezichtigen.

Las Vegas St George ca. 200 km

Zion ligt echt niet op weg van LV naar St George. Reken nog eens 2 a 3 uur rijden erbij om heen en terug naar Zion te gaan.

Bryce op weg van St George naar Salt Lake City? Gekkenwerk! geen 500 km dan maar ruim 700.

Etc etc.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ZaGeP schreef: Na aankomst in Los Angeles wordt de huurwagen afgehaald en begeeft naar het centrum, waar u de eerste nacht op hotel verblijft. In LA zijn er volgende bezienswardigheden : de Universal Filmstudio’s, Beverly Hills, Hollywood, Venice Beach,
Je komt meestal in de middag aan, voor het gevoel is het dan al midden in de nacht, dan auto ophalen, hotel zoeken, en dan nog iets bekijken? Vergeet het maar.
En de volgende dag moet je al naar Pismo beach. Geen LA dus.

Marianne (die zich nu echt een beetje zit op te winden over zo'n schandalig slecht voorstel)
ZaGeP
Amerika-ontdekker

Bericht door ZaGeP »

Martin & Marianne schreef:
ZaGeP schreef: Na aankomst in Los Angeles wordt de huurwagen afgehaald en begeeft naar het centrum, waar u de eerste nacht op hotel verblijft. In LA zijn er volgende bezienswardigheden : de Universal Filmstudio’s, Beverly Hills, Hollywood, Venice Beach,
Je komt meestal in de middag aan, voor het gevoel is het dan al midden in de nacht, dan auto ophalen, hotel zoeken, en dan nog iets bekijken? Vergeet het maar.
En de volgende dag moet je al naar Pismo beach. Geen LA dus.

Marianne (die zich nu echt een beetje zit op te winden over zo'n schandalig slecht voorstel)
Beste mensen, amerikakenners, het voorstel is afkomstig van een reisbureau uit nedreland die fly and drives organiseert in de hele VS. Ik heb die route niet zelf in elkaar gestoken en ben totaal niet op de hoogte van de afstanden aldaar. Het is natuurlijk zeer interessant voor mij om te vernemen dat deze route praktisch onhaalbaar is.

Grtz ZaGeP.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je het doet zoals het beschreven staat is het haalbaar.
Ik lees bij verschillende plaatsen "U rijdt langs" als je zo'n plaats/park dan ook nog wil bezoekn kom je in tijdnood.
Echt gekkenwerk, dit soort reizen zou verboden moeten worden, of minstens in het dubbel aantal dagen gereden moeten worden.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Wow, deze route is wel de koning van alle 'reisorganisatiesroutes' die ik tot nu toe gezien heb. Ongelofelijk! Niet doen!
Maar dat was je vast al duidelijk :wink:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik hoop dat je deze reis nog niet geboekt hebt.
Dit is echt niet te doen.
Het kan dan wel van een Nederlands reisbureau komen maar ze hebben geen ervaring met Amerika reizen, anders zouden ze zoiets nooit aanbieden.
ZaGeP
Amerika-ontdekker

Bericht door ZaGeP »

Annie schreef:Ik hoop dat je deze reis nog niet geboekt hebt.
Dit is echt niet te doen.
Het kan dan wel van een Nederlands reisbureau komen maar ze hebben geen ervaring met Amerika reizen, anders zouden ze zoiets nooit aanbieden.
Tuurlijk niet, we gaan onze reis zelf uitstippelen met heel wat minder kilometers. We hebben nog negen maanden de tijd om een mooi reisje op maat voor te bereiden.
Misschien kunnen jullie ons helpen.

Ik open alvast een aparte topic : "reis usa sept 2009"
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

ZaGeP schreef:
Annie schreef:Ik hoop dat je deze reis nog niet geboekt hebt.
Tuurlijk niet, we gaan onze reis zelf uitstippelen met heel wat minder kilometers.
Oef !!! :beerchug:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

ZaGeP schreef: Tuurlijk niet, we gaan onze reis zelf uitstippelen met heel wat minder kilometers. We hebben nog negen maanden de tijd om een mooi reisje op maat voor te bereiden.
Misschien kunnen jullie ons helpen.

Ik open alvast een aparte topic : "reis usa sept 2009"
Saved by the bell :lol:

Het hele forum eerst zowat een hartaanval bezorgen met de zoveelste "japannerreis", en dan heel cool zeggen dat je zelf een route gaat uitstippelen :blink:
Crisis ? What Crisis ?
mystery1980
Amerika-ontdekker

Bericht door mystery1980 »

klopt dat dit via exit reizen is idd, maar wist niet of ik dat mocht vermelden.
Voelde me toch wat zekerder via een reisorganisatie, maarja als jullie zeggen dat het niks is, twijfel ik nu toch weer om zelf maar te plannen. Nam gewoon aan dat als ze van een reisbureau zeggen via tioga pass dat die dan ook in die tijd begaanbaar is. Zou toch zeggen dat die wel ervaring hebben of niet? Nou ben ook weer terug bij plan 1 haha
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Op dit forum staat Exit-reizen juist bekend om hun Japanse-vlieg-uit-auto-neem-foto-routes die echt waardeloos in elkaar zitten. Niet doen dus!
mystery1980
Amerika-ontdekker

ok nou weer een misstap bespaard dan dus.
nu is het nog twijfelen nemen we yellowstone wel of niet mee in onze reis, we stippelen de route zelf uit en twijfelen nog of we dan uiteindelijk deze zelf uitgestipelde route toch bij een reisbureau voorleggen dan wel alles zelf boeken.
Hoe zijn de andere reisorganisaties, welke organisaties denken bijvoorbeeld wel met je mee? (american vacations, tioga tours ofzo???)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben erg goede ervaringen met Tioga Tours en velen hier met ons, denk ik. Wij kiezen wel voor alles zelf boeken, behalve de camper en de tickets (hoewel dat laatste ook makkelijk kan), maar Tioga is in elk geval een bureau wat voor jou op maat werkt en niet een reis neergooit waar je langs de hoogtepunten vliegt. Zij weten wel hoe het hoort en zullen je ook proberen in of bij de parken te laten logeren.

Je zou het liefst een kant en klare route zien. Als je het zuidwesten en Yellowstone wilt doen, heb je eigenlijk maar zelden genoeg aan drie weken, ga daar vanuit. Marianne heeft gelijk, wij zaten vorig jaar in de tweede van juni nog dik in de sneeuw daar ook, dus wil je dat? Concentreer je op het Zuidwesten en daarvan staan prachtige routes op dit forum, je kan maar kiezen.
mystery1980
Amerika-ontdekker

we denken er toch over om hoe jammer dan ook, yellowstone te schrappen en de tioga pass aan het eind van de route te plakken zodat we een kans hebben dat deze open is. kijken nu naar de 22 daagse autoreis van tioga tours. iemand hier ervaring mee?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

mystery1980 schreef: kijken nu naar de 22 daagse autoreis van tioga tours. iemand hier ervaring mee?
Heb je een link?

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Deze?

Niet slecht, en in elk geval veel beter dan exit-reizen.
Toch zou ik liever de reis zelf samenstellen en zeker de accommodatie anders kiezen (meer in de parken overnachten, 1 nacht Bryce en 2 nachten Zion in plaats van andersom), kortom, meer maatwerk.
En dat is met behulp van het forum prima te doen.

En nogmaals, lees eens wat gidsen en reisverslagen, bekijk foto's of een video (bibliotheek)ervaringen en kijk wat je zelf aanspreekt in plaats van dat je je route door een reisbureau laat voorschrijven.
San Diego stond niet in je wensenlijstje, maar zit wel in deze route. Die dagen zou je ook heel goed ergens anders kunnen gebruiken (extra dag Moab, Yosemite, etc).

Marianne
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Je was met net voor :wink: , ik zou ook de tijd in Bryce en Zion om draaien.
Wat een verademing buiten een Exit-reis. :wink:
mystery1980
Amerika-ontdekker

klopt ja die is het
reisverslagen en boeken ben ik al aan het lezen hoor
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Annie schreef:Je was met net voor :wink: , ik zou ook de tijd in Bryce en Zion om draaien.
Wat een verademing buiten een Exit-reis. :wink:

Mooie route, volgens mij kijken Paul en z'n Tioga-collega's hier ook mee op het forum :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer